Středa 25. listopadu 2020, svátek má Kateřina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 25. listopadu 2020 Kateřina

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P31e42t10r 76K89o78l74d59u66š83e47k 7939277578

Asi každej známe jiné Norsko. Tedy, co se týká plánování a vystavby, tam se nebudu přít, to nemám vysledováno, ale co se týká dopravy s váma nesouhlasím. Nor nepřekračuje zákon. Tam, kde je 70, jede 69 a to i při předjíždění, když je za ním kolona - uhne, protože ví, jaké je to před sebou "tlačit" 100 km holanďana s karavanem, kterej se kochá a když Nor chce, aby se někde jezdilo 50 , tak hlavně je k tomu důvod a je tam značka 50. Ne jako v jedné malé středoevropské zemi, kde je padesátka od každe zarostlé cedule s názvem vesnice v polích a na Strakonické a spol je padesátka dokonce příkázaná značkou "konec 70". Když tohleto značení u nás uvidí Nor, pojede 90 a když ve fináíle na svém blogu v Nosku bude popisovat dopravní značení v čechách, logicky každému dojde, že mezi dopravníma expertama v té nejmenované zemi o blbce nezavadíš...:-)

0/0
31.8.2015 13:16
Foto

R52o48m83a40n 89E36n71d89e42r21s 4305835825

A není to nachlup stejné jako tady? Postaví se okruh kolem Prahy, ale nějak se zapomene na polovinu sjezdů a nájezdů. Prý, že to ty vesnice nechtěly. Přitom by jim to ulehčilo dopravu, když už proti státu zde nemají šanci zaříznout to úplně. Takto jim tam jen vede pro ně ,,hluché" těleso dálnice.

0/0
31.8.2015 11:30
Foto

J12i56ř84í 36K62a30r27o38u76b 5664642502374

Jen malá technická poznámka, díly 22 i 23 už byly:

.

Jak se co v Norsku dělá, díl 22.: Vánoce a Silvestr

Jak se co v Norsku dělá, díl 23.: Korupce

.

Takže toto by měl být díl 24. Jinak velká pochvala, moc rád čtu Vaše postřehy z Norska, díky.

0/0
25.8.2015 8:04
Foto

A60n76d13r78e46j 50R18u15š26č10á81k 6817527684134

Děkuji, opravím.

0/0
28.8.2015 12:28
Foto

J41a10n 88B56u16b95e72n 4133810567

V Norsku je především problém s reliéfem krajiny, většina území jsou hory, příkré srázy, neprostupná údolí a uzké fjordy. Ono, když máte úzké údolí a v něm je městečko, špatně se staví obchvat (hezký příklad třeba Rjukan).

Ale tady jde o obecný princip osobního majetku vs. jakéhosi vyššího zájmu. Je v pořádku, že se místní mohou ozvat a nechtějí mít dálnici za pozemkem. Kdyby ji měli stavět za barákem vám, budete ihned v nějakém občanském sdružení brojit proti. Kde stanovíte tu čáru, co je obecné blaho a kde stanovíte čáru, že toto obecné blaho je nad zájmy místních obyvatel jenom proto, že jednou do roka jedete do Bergenu a chcete tam být nikoliv za 7 hodin, ale za 6.

Mimochodem, tu trasu nijak dramaticky nezrychlíte. Ani E16 ani 7 nemáte moc kde rozšířit na dálnici, ani na tu trojproudou silnici, jak mají často Švédi. Švédsko je až na výjimky placka, což cesta do Bergenu rozodně není. Navíc velkým faktorem je návratnost takové výstavby, provoz je příliš malý, aby se to obhájilo. Kolik by na tom bylo mýt a za kolik? Jsem si celkem jist, že kdyby tam byla highway a stála vás celkem na mýtech 250 NOK, pojedete okreskou klíďo i 9 hodin, co?

A v Česku je to zcela identické - viz třeba obchvat Prahy vs. odpor obyvatel Suchdola apod. Nechci, aby se u nás či kdekoliv v Evropě zase vyvlastňovalo v zájmu lidu či obecného blaha.

+1/0
18.8.2015 18:45
Foto

A72n10d29r75e80j 29R89u61š75č93á85k 6637737794754

Jenže totéž se týká i míst, která rozhodně taková nejsou (Vestfold, Östfold, Oslo/Akershus), tam jde vyloženě o záměr, jak o tom píšu v článku. Co se dálnice týče, projekt dálnice Oslo-Bergen existuje a výhledově se s ním počítá a čas dojezdu by měl být cca 5 hodin. A to je zatraceně velký rozdíl proti devíti, to by za těch 250 NOK stálo.

0/0
19.8.2015 23:33
Foto

R31o61m76a18n 84E49n28d61e91r89s 4925195545

250NOK, to je skoro litr. To fakt pojedu radši po sedmičce, šestnátce nebo nejlépe po padesátce přes Hol a Aurland a budu se kochat...Norsko projet rychle? To je hřích!!

0/0
31.8.2015 11:44
Foto

A45n24d76r40e27j 87R56u78š13č74á22k 6857327974134

Ne pokud je mým cílem se co nejrychleji dostat na Vestlandet a být pak tam :-)

0/0
31.8.2015 11:57
Foto

O21t55t30o 87Č29e64r42n21ý 3125675917442

Zajímavé je, že Švédové jsou v tomto ohledu dost jiní. Ne sice na 100% v každém případě, ale ohledně propustnosti dopravy se snaží.

0/0
17.8.2015 13:32
Foto

A37n49d61r29e67j 14R51u40š62č40á13k 6237987274514

Švédsko je, co se týče dopravní infrastruktury, velmi konstruktivně uvažující. Místo tupé represe se snaží stavět silnice tak, aby se po nich dostalo co nejrychleji a nejbezpečněji co nejvíce lidí - viz třípruhové silnice první třídy s oddělenými pruhy, kde se prostřední pruh střídá ze strany na stranu po pár kilometrech. Geniální řešení a takové úseky v SE rostou, jako houby po dešti. O tom, jak rychle se v SE stavějí dálnice a kolik jich už je - a že jsou k používání zdarma - ani nemluvím.

0/0
17.8.2015 13:37
Foto

M27a86r64t31i62n 51P25r50á45š69e14k 8885891130123

Děkuji.. Poprvé  po dlouhé době jsem byl rád že jsem Čechem... Protože my jen závidíme, kradem - ale jinak jsme pragmatici.. .

+3/−1
17.8.2015 12:44

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz