Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e66t92r 91K74o30l38d39u31š22e33k 7969957258

Asi každej známe jiné Norsko. Tedy, co se týká plánování a vystavby, tam se nebudu přít, to nemám vysledováno, ale co se týká dopravy s váma nesouhlasím. Nor nepřekračuje zákon. Tam, kde je 70, jede 69 a to i při předjíždění, když je za ním kolona - uhne, protože ví, jaké je to před sebou "tlačit" 100 km holanďana s karavanem, kterej se kochá a když Nor chce, aby se někde jezdilo 50 , tak hlavně je k tomu důvod a je tam značka 50. Ne jako v jedné malé středoevropské zemi, kde je padesátka od každe zarostlé cedule s názvem vesnice v polích a na Strakonické a spol je padesátka dokonce příkázaná značkou "konec 70". Když tohleto značení u nás uvidí Nor, pojede 90 a když ve fináíle na svém blogu v Nosku bude popisovat dopravní značení v čechách, logicky každému dojde, že mezi dopravníma expertama v té nejmenované zemi o blbce nezavadíš...:-)

0/0
31.8.2015 13:16

R71o73m30a10n 84E30n89d40e75r69s 4275985935

A není to nachlup stejné jako tady? Postaví se okruh kolem Prahy, ale nějak se zapomene na polovinu sjezdů a nájezdů. Prý, že to ty vesnice nechtěly. Přitom by jim to ulehčilo dopravu, když už proti státu zde nemají šanci zaříznout to úplně. Takto jim tam jen vede pro ně ,,hluché" těleso dálnice.

0/0
31.8.2015 11:30

J31i61ř18í 71K62a19r93o36u20b 5644192442804

Jen malá technická poznámka, díly 22 i 23 už byly:

.

Jak se co v Norsku dělá, díl 22.: Vánoce a Silvestr

Jak se co v Norsku dělá, díl 23.: Korupce

.

Takže toto by měl být díl 24. Jinak velká pochvala, moc rád čtu Vaše postřehy z Norska, díky.

0/0
25.8.2015 8:04

A92n50d92r89e73j 24R26u60š71č24á49k 6507627744754

Děkuji, opravím.

0/0
28.8.2015 12:28

J70a89n 33B74u75b36e16n 4773230497

V Norsku je především problém s reliéfem krajiny, většina území jsou hory, příkré srázy, neprostupná údolí a uzké fjordy. Ono, když máte úzké údolí a v něm je městečko, špatně se staví obchvat (hezký příklad třeba Rjukan).

Ale tady jde o obecný princip osobního majetku vs. jakéhosi vyššího zájmu. Je v pořádku, že se místní mohou ozvat a nechtějí mít dálnici za pozemkem. Kdyby ji měli stavět za barákem vám, budete ihned v nějakém občanském sdružení brojit proti. Kde stanovíte tu čáru, co je obecné blaho a kde stanovíte čáru, že toto obecné blaho je nad zájmy místních obyvatel jenom proto, že jednou do roka jedete do Bergenu a chcete tam být nikoliv za 7 hodin, ale za 6.

Mimochodem, tu trasu nijak dramaticky nezrychlíte. Ani E16 ani 7 nemáte moc kde rozšířit na dálnici, ani na tu trojproudou silnici, jak mají často Švédi. Švédsko je až na výjimky placka, což cesta do Bergenu rozodně není. Navíc velkým faktorem je návratnost takové výstavby, provoz je příliš malý, aby se to obhájilo. Kolik by na tom bylo mýt a za kolik? Jsem si celkem jist, že kdyby tam byla highway a stála vás celkem na mýtech 250 NOK, pojedete okreskou klíďo i 9 hodin, co?

A v Česku je to zcela identické - viz třeba obchvat Prahy vs. odpor obyvatel Suchdola apod. Nechci, aby se u nás či kdekoliv v Evropě zase vyvlastňovalo v zájmu lidu či obecného blaha.

+1/0
18.8.2015 18:45

A69n86d12r87e60j 19R21u64š14č36á48k 6477857944124

Jenže totéž se týká i míst, která rozhodně taková nejsou (Vestfold, Östfold, Oslo/Akershus), tam jde vyloženě o záměr, jak o tom píšu v článku. Co se dálnice týče, projekt dálnice Oslo-Bergen existuje a výhledově se s ním počítá a čas dojezdu by měl být cca 5 hodin. A to je zatraceně velký rozdíl proti devíti, to by za těch 250 NOK stálo.

0/0
19.8.2015 23:33

R81o42m59a46n 68E30n10d44e27r65s 4295405445

250NOK, to je skoro litr. To fakt pojedu radši po sedmičce, šestnátce nebo nejlépe po padesátce přes Hol a Aurland a budu se kochat...Norsko projet rychle? To je hřích!!

0/0
31.8.2015 11:44

A67n53d86r71e79j 50R14u37š23č72á20k 6157377844574

Ne pokud je mým cílem se co nejrychleji dostat na Vestlandet a být pak tam :-)

0/0
31.8.2015 11:57
Foto

O47t36t33o 14Č38e71r93n92ý 3565405547282

Zajímavé je, že Švédové jsou v tomto ohledu dost jiní. Ne sice na 100% v každém případě, ale ohledně propustnosti dopravy se snaží.

0/0
17.8.2015 13:32

A69n51d83r31e41j 77R76u96š59č49á75k 6667447904744

Švédsko je, co se týče dopravní infrastruktury, velmi konstruktivně uvažující. Místo tupé represe se snaží stavět silnice tak, aby se po nich dostalo co nejrychleji a nejbezpečněji co nejvíce lidí - viz třípruhové silnice první třídy s oddělenými pruhy, kde se prostřední pruh střídá ze strany na stranu po pár kilometrech. Geniální řešení a takové úseky v SE rostou, jako houby po dešti. O tom, jak rychle se v SE stavějí dálnice a kolik jich už je - a že jsou k používání zdarma - ani nemluvím.

0/0
17.8.2015 13:37

M67a69r48t41i40n 44P51r95á89š42e24k 8125711730603

Děkuji.. Poprvé  po dlouhé době jsem byl rád že jsem Čechem... Protože my jen závidíme, kradem - ale jinak jsme pragmatici.. .

+3/−1
17.8.2015 12:44



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.