Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T28o29m20á11š 73J52e48l66í48n84e82k 5171982758837

Souhlasím ve všem, jen jednu věc bych doplnil. Kromě trpného přijímání uprchlíků a pomáhání všude možně bych jako velice efektivní formu pomoci prosazoval likvidaci ISILáků. Bez toho to stejně nepůjde.

0/0
25.11.2015 15:52

B41e11n77j88a22m20i14n 80K50a75p83l32a77n 3282456171677

Zase s Vámi skoro ve všem musím souhlasit. Je to dost rozumný článek.

0/0
25.11.2015 11:05

O50l34g55a 34P85a77v31l15í40k16o24v96á 6814538957972

S vaším článkem zcela souhlasím. a děkuji za něj. K věci tzv. politických evropských elit je třeba dodat, že to jsou vesměs političtí zlatokopové, za kterými není žádná smysluplná činnost, která by je opravňovala rozhodovat o osudu Evropy. Protože nemají adekvátní rozhled, praxi a vůli k odpovědnosti, výsledky jejich rozhodování jsou náhodné a hysterické a náhodně se také stane, že jedno rozhodnutí ze sta je správné. Oni pak na takovém náhodném příznivém výsledku staví opodstatnění své existence.  Až se společnost rozhodne volit jako své představitele odpovědné lidi před populistickými frajery, problémy budou řešeny rozumně a lidé se na jejich řešení budou rádi podílet

+2/0
25.11.2015 9:21

T84o73m39á91š 17P85í13c23l 3486683351887

Pomáhal bych těm, které v regionu v blízkých letech nečeká nic jiného nežli jistá smrt. Tedy nemuslimům.

0/−1
24.11.2015 23:06
Foto

R29a69d48e13k 76P25o66l74i29c59k54ý 6321563831804

stejně je na tom i spousta mulimů

0/0
25.11.2015 6:27

J14a89r82o68m31í87r 33K92r54á15l 4250599634319

A proč si tedy neudělají doma pořádek ?   Ty davy údajných Syřanů, co táhnou Evropou, by IS utloukly snad i čepicemi.  Pokud někdo projeví snahu, nemám problém mu pomoci, pokud zbaběle uteče před tím, co si z velké části zavinil sám, tak má smůlu.

Problém je v tom, že oni nechtějí bojovat za svoji zemi.  Chtějí vybydlet jiné země.

+2/−1
25.11.2015 8:55

V41i84k26t52o41r 85N70á67r20o29ž66n86ý 3319782358

Problém Sýrie není v tom , že tam jde o boj jedné skupiny proti druhé skupině. Ale že tam jde o boj více skupin , které bojují proti sobě. Normální člověk je postaven do role , že buď se spojí s čertem , nebo s ďáblem... anebo zmizí...

+2/0
25.11.2015 10:50

A28n16d45r33e15j 98R33u64š10č14á11k 6947767934974

Řeknu to takhle - sunnitský Arab ze Sýrie má několik možností: buď bude bojovat za režim, s tím, že režim se zrovna na lidi jako on dívá podezíravě, a zároveň s vědomím, že režim lidi jako on vraždil po desetitisících jakoby se nechumelilo, nebo bude bojovat za SNC, která dělá užitečného idiota Turecku, nebo za IS či Al-Nusru, protože za YPG fakt Arab bojovat nebude (ani by ho nejspíš nenechali). Tak co mu zbývá? Buď si zřídit vlastní milice, nebo zmizet. Vzhledem k tomu, že založit si vlastní milice a vyzbrojit je není pro jednotlivce úplně snadné, zbývá jediné: zmizet.

+1/0
25.11.2015 10:56

V60i64k12t52o87r 73N38á79r24o96ž20n45ý 3789622128

Jasně , souhlas. Občas se mi příčí komentáře typu ...proč nebojují, ale utíkají ? Těm komentátorům nedochází , že možnost bojovat v takto nepřehledné situaci na straně nějakých konstruktivních sil  prakticky žádná není. Já to přirovnávám k židům na začátku druhé světové války. Jaké měl možnosti bojovat proti Hitlerovi na půdě této země obyčejný židovský obchodník s jedním krámkem někde na maloměstě ? Ten měl na výběr ...buď odsud zdrhnout...v době , kdy to ještě šlo anebo zůstat a být zavražděn.. Jasně , dvacetiletý žid mohl utéci do Anglie a zapojit se do armády. Padesátiletý byl už někde jinde.

+3/0
25.11.2015 11:25

J44i65r54i 66C35e97e 5795351582328

Je třeba připomínat to, co se stalo v Libanonu a v Jordánsku v 70. letech, kdy se v obou zemích nárazově ocitlo 1,2 milionu palestinských uprchlíků.

V Jordánsku stačili ti ubozí běženci vyhnaní válkou provést během několika měsíců pokus o atentát na krále Husseina a státní převrat s vyvoláním sunnitského povstání. Vedoucí silou byla tehdy OOP, s jejímiž vůdci se tak ráda fotila nynější eurokomisařka Mogherini.

Nutno dodat, že král Hussein se s Palestinci nemazlil a reakce Jordánců byla nekompromisní a rozhodně ne humánní.

A to šlo o zemi s prakticky totožným sociokulturním zázemím.

Král Hussein problém nevyřešil, ale přesunul za hranice - do Libanonu, kam vyhnal štáb OOP.

Ve zkratce: ze sekulární, rozvinuté a bezpečné země, přezdívané "Švýcarsko orientu", která měla vyvážené politické zastoupení všech tam žijících menšin, se během dvacetileté občanské války, vyvolané minoritou sunnitských radikálů, kteří byli součástí migrační vlny, stala země zmítaná sektářským násilím, genocidami, terorismem a všeobecným úpadkem.

V praxi došlo k tomu, že původně 55% Maronitská většina, se díky migraci stala menšinou, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

Země je rozdělena na 3 nábožensky homogenní enklávy a o bývalé slávě a prosperitě si může nechat jen zdát.

V Libanonu byla pozoruhodná i kooperace šíitských a sunnitských radikálů při "řešení otázky Maronitů" a následné propuknutí vzájemných bojů po tom, co byla vytvořena Maronitská enkláva na západě země. Pouze bylo po tomto řešení nutno celkem 3x obnovit Bejrůt.

Na příkladu Jordánska a Libanonu je názorně vidět, jak irelevantní je mlčící většina, a že i malá skupina odhodlaných a zfanatizovaných radikálů dokáže podstatně a definitivně změnit směřování společnosti, která jí původně poskytla azyl a bezpečí.

+10/0
24.11.2015 23:03
Foto

R18a30d26e48k 39P89o92l73i22c67k11ý 6831773891614

Pane Ruščáku s něčím souhlasím s něčím ne.

Jednoznačně je dobře zvýšit pomoc v místě a jednoznačně je pořeba upřednostnit pomoc sirotkům ale i dětem s rodinami.

Problém je s těmi tábory v Řumjnsku, Bulharsku...v těch zemích je extrémně vysoká nezaměstnanost a není realné tam pro uprchlíky zajistit práci (což mimochodem zmiňujete). Pokud by se upřednostnilo zaměstnávání uprchlíků působilo by to značné napětí. Navíc logisticky nejsou ty země schopny pojmout tolik co země jako německo...

Samostatnou kapitolou je pak Řecko, které si neum poradit ani s vlastními problémy

Nebyl bych si ani zdaleka jist ani tím, že by je byla ochotna příjmout ČR-vzhledem k tomu jak jsou u nás vnímány kvóty pro pár migrantů-i ty platí EU a jsou dány proporčně.

Naopak není jediný důvod proč by uprchlíky neměly příjmat země jako Německo kde jsou jim poměrně hodně příznivě naklonění obyvatelé a mají pro ně i práci.

Uklidnění celé situace by nejvíce prospěly jasné pravidla- v tom souhlasím-řádná registrace na vnější hranici, následně přerozdělení uprchlíků dle kvót a striktní trvání na dodržování zákonů-případně i s omezením pohybu uprchlíků po Schengenu bez povolení (porušení=deportace).

Rozhodně ale nesouhlasím s tím vaším označováním "vítači..."

To je celkem vzato nesmysl-těch co vítají příchod uprchlíků je absolutní minimum, těch co jim chtějí pomoci je ale v EU většina.

0/0
24.11.2015 22:17

T89o36m30á35š 93P62í53c12l 3976683451497

Pro studium "nakloněnosti" Němců pro "uprchlíky" doporučuji diskuse na Der Spiegel (což není jen tak nějaké medium). Myslím, že poté budete ty, se kterými tady tak rád polemizujete, nazývat laskavými sluníčkáři.

0/−1
24.11.2015 23:05
Foto

R19a67d98e80k 38P53o30l78i53c21k41ý 6841173261714

Pokud si utváříte názor dle internetových diskuzí tak to o vás vypovídá hodně i o relevanci vašich názorů;-D

0/0
25.11.2015 6:32

J65a93r10o59m86í64r 15K45r70á59l 4100649684639

A kde v těch zemích vezmete tolik práce pro nekvalifikované ?  A navíc mi podle jejich výroků nepřipadá, že táhnou do Evropy pracovat.

0/0
25.11.2015 8:57

O28l28g78a 93P50a83v15l22í86k71o40v56á 6204188777942

Váš příklad týkající se neexistence pracovních míst v chudých zemích (Bulharsko), je typický příklad neschopnosti vidět dopředu. V Bulharsku mohou např. s pomocí cizinců opravovat vodní toky, provádět zemní práce při budování cest, pomáhat v zemědělství, lesnictví a dělat práce, které jsou přesunuty do budoucnosti s ohledem na nedostatek financí. Místo blbých grantů na golfová hřiště a tobogány, ze kterých mají užitek pouze vyčůraní podnikatelé, by měly jít zbytné evropské peníze právě na smysluplnou pomoc

0/−1
25.11.2015 9:31

J44a28r76o89m86í17r 96K19r57á84l 4130319384309

To jistě mohou.  Ale přišli sem s touhle představou ?  Podle toho, co vídám v médiích (ne českých) mi připadá, že většina rozhodně ne.

0/0
25.11.2015 9:37

O38l87g61a 25P34a92v61l90í65k42o66v53á 6174378297392

Merkel a kol. je pozvala, žádná pravidla nestanovila a oni běží jako o závod za navoněným buřtem - nedivte se jim

0/0
25.11.2015 9:44
Foto

R53a96d67e75k 24P80o86l77i75c20k30ý 6691453641794

A dokážete napřed zaplatit práci pro všechny Bulhary co chtějí pracovat? Pokud ne tak tam vznikne napětí, že migranti jsou podporováni a Bulhaři ne

0/0
25.11.2015 17:17

O82l83g65a 43P51a94v94l82í84k42o53v61á 6444338437102

Pane Polický, vaše argumenty jsou typické postoje člověka, který, potřebuje, aby to nešlo. Lenost dělat smysluplné věci namísto žvanění nedokážu překonat. K vašemu "nejde to" vám sděluji, že Bulhaři se na těch projektech mohou podílet také

+1/−1
25.11.2015 17:28
Foto

R68a88d27e41k 16P63o61l16i57c10k83ý 6491243721914

Stejně tak se mohou podobné projekty dělat u nás a nám může EU zaplatit že příjmeme třeba 500 000 uprchlíků, proč by to mělo být zrovna Bulharsko?

Princip je v tom, že s tím řešením musí souhlasit i dotčené země. Čím chudší země tím složitější je začlenit větší množství migrantů

0/0
25.11.2015 17:32

O54l11g62a 82P68a50v93l76í44k58o23v82á 6424708287522

Článek pana Ruščáka zmiňuje přirozeně Bulharsko jako zemi blízkou hranicím konfliktu se snadnou možností návratu. Jedná se o kvalitní článek , který se vůbec nezabývá začleňováním migrantů, pouze pomocí jim v dočasné nouzi.

+1/−1
25.11.2015 17:41
Foto

R53a41d20e60k 79P27o33l72i28c31k59ý 6851503211544

Jak dlouho bud trvat ta dočasná nouze pomine?

Kde v Bulharsku či Rumunsku seženete logistické zázemí?

Pan Ruščák jen jako obvykle ví co by měli dělat ostatní abysme nic nemuseli dělat my:-/

0/0
25.11.2015 19:03

O68l21g50a 97P60a81v50l73í58k74o22v81á 6824918807292

Tak, pane Polický, sem s tím, co pro migranty (kromě kecání) děláte vy?

0/−1
25.11.2015 19:53
Foto

R44a38d57e39k 17P13o21l21i36c77k88ý 6631473901184

Vzhledem k tomu, že u nás prakticky žádní nejsou  vzhledem k tomu kde bydlím a mé rodinné a zdravotní situaci tak celkem nic moc.  Pokud se k nám dostanou a budu moci pomoci tak pomohu.

0/0
25.11.2015 21:33

O35l33g13a 54P70a90v71l67í70k13o67v61á 6844678447492

;-D díky za odpověď nic jiného jsem nečekala ;-D

0/0
26.11.2015 0:26

V79i47k12t24o56r 92N81á46r64o10ž39n70ý 3819912858

Mě se myšlenka táborů v Rumunsku a Bulharsku líbí. Jednak jsou to chudé země...dostaly by peníze od EU na svůj další rozvoj. Rumunsko po stránce nezaměstnanosti je celkem v pohodě , díky podpoře EU významně roste. Navíc tato země má co nabídnout i po stránce přírodního bohatství... Nádherné hory , ale na druhou stranu minimální infrastrukturu. Bulharsko je na tom podobně. Papírově má vysokou nezaměstnanost. Ta je ale způsobena spíše tím , že velká část podnikatelů-mafie za práci lidem neplatí. Jinak opět...bulharské hory...to je jedno velké neorané pole..

0/0
25.11.2015 11:00

P36e67t66r 85N58e78c47h20a37n72i70c85k35ý 7493516358520

Když v Bulharsku vejdete do sámošky,jedete po silnici, objednáte si v restauraci nebo použijete veřejnou dopravu, tak máte pocit, že u nich komunismus skončil jen na papíře (a v letoviscích pro turisty). Určitě by se jim ty peníze hodily a místa tam je dost

0/0
25.11.2015 12:41
Foto

R90a37d18e26k 44P75o60l42i51c65k88ý 6701613101844

Nic proti táborům v Bulharsku či Rumunskuteď ještě pro to v tom Rumunsku a Bulharsku najděte podporu a souhlas-to moc realné není

0/0
25.11.2015 17:18

I77v26a40n 93M28i81n85á69ř 7422364737511

Jen bych rád opravil blábol pana Polického, že Němci jsou - a teď sledujte jakými slovy to obchází: " .. jsou poměrně hodně příznivě nakloněni " k uprchlíkům! V Německu je již muslimů takové množství a to nejenom ze současnosti, ale i z minula - že zcela běžný občan se již dávno obává toho -  se vůči nim, jakkoli názorově vymezit! Podobné "dusno" již dávno existuje i ve Francii! Ta takzvaná německá "láska" k migrantům, kterou si pan Polický právě - vycucal z prstu - je jen strach z jejich neúnosného množství .. kterým jsou obklopeni !!!

0/−1
25.11.2015 12:24

J85a16r55a 95R23a73n85k 1781546839691

R^Diky a karma. Na mem ostrove ma byt do Vanoc 2.500 syrskych uprchliku, vetsinou zeny, deti a stari lide. Prihlasila jsem se dobrovolne na pomoc s ucenim anglictiny, pro deti to neni zadny problem, ale dospeli maji tezkosti, tak aspon zakladni veci, nebo pomoci s vyrizenim nemocenske a tak:-)

0/0
24.11.2015 19:50

Z90d90e15n52ě16k 22S57t49r75n71a84d 1185180196569

Karma. Jde o reálné zhodnocení situace. Nepomáhat vůbec je špatné, pomáhat všem je sebevražda.

+3/0
24.11.2015 19:30

M16i70c15h66a74l 88K69o34n73o35p95a 8693745960743

Celkově souhlas a karma.

Ještě bych se možná trochu hlouběji zamyslel, CO stojí za tím nedostatkem odvahy elit. Je to opravdu pouze strach s nařčení z nelidskosti apod.? Ohledně např. Merkelové něco naznačil politolog Zdeněk Zbořil zde:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Zdenek-Zboril-vytahuje-slova-zkuseneho-muze-o-Merkelove-Vse-je-s-ni-jinak-Ona-si-noty-vubec-nepripravuje-sama-409438

0/0
24.11.2015 14:18

A30n40d93r56e48j 12R23u38š78č57á83k 6867977784114

Podle mě spíš strach z médií. Novináři v západní Evropě jsou většinou levicově liberální a neváhají protáhnout stokou každého, kdo si dovolí o politicky korektní "vítací kultuře" zapochybovat, byť by to bylo něco, s čím souhlasí běžný volič. A i když politik může vědět, že třeba by kritičtější postoj byl běžnému voliči sympatický, nechce skončit na mediálním pranýři.

+9/0
24.11.2015 14:25

M97i46c86h66a66l 25K73o86n18o80p31a 8663405270203

Na druhou stranu, novináři pracují pro své zaměstnavatele, v souladu s jejichž postojem také píší (nebo si to alespoň myslím).

0/0
24.11.2015 14:29

P52e82t52r 10N50e54c23h60a69n54i92c41k35ý 7193906118700

noviny musí vydělávat = potřebují čtenáře = potřebují zaujmout = vytváří skandály. Čtenáři chtějí skandály, chtějí se děsit, negativní správu přečtou spíš, protože se jich může týkat. Poměřte si jen počty diskusních příspěvků mezi pozitivními a negativními zprávami. Úkolem novináře je na všem najít negativa a nesluníčkářský postoj je tak snadné negativum...Chce to člověka s politickou odvahou kdo na novináře hází bobek

+1/0
24.11.2015 19:49

V54i72k36t58o81r 18N39á59r55o53ž84n75ý 3279442828

Přesně tak. Objektivita šla do háje. Jedna skupina tisku hájí zájmy svých majitelů. A ta druhá skupina záměrně píše pouze to , co chce dav číst.

0/0
25.11.2015 11:28

Z21d68e14n11ě44k 97S38t55r83n84a27d 1215720826489

On to není jenom strach elit. Prostí Němci v Bavorsku i jinde mají obrovský strach projevit svůj negativní názor na politiku jejich kancléřky vůči uprchlíkům. Bojí se nařčení z neonacizmu atd.

+2/0
24.11.2015 19:33

J76a27r78a 59R22a66n89k 1611706749221

Zdenku, podobne diskuse mame i zde, obavy z neceho neznameho jsou v poradku, jen ne hysterie. Zdejsi jsou na to zvykli, kazdy jsme krome First Nation People prisli od nekud, ale zadny cerny humor, nebo kostni moucka, ale zda se, ze Konvicka uz dostal pres prstyR^

0/0
24.11.2015 19:53

M50i93c11h38a84l 51P20a20u30l65í15č88e66k 2723255265515

No ono se ale říká, že v tomto případě to není strach z neznámého, ale naopak ze známého. Nebo jak jinak si vysvětlujete rozhodnutí, že Kanada nebude přijímat samostatné muže, ale jen ženy s dětmi nebo celé rodiny?

+2/0
25.11.2015 0:09

J72a64r95d66a 75F17a75r66s96k67ý 6315253

Milá (asi) dámo. Máte-li potřebu páchat dobro je to vaše věc. Je.li váš pohled na svět barevný budiž. Nicméně nevnucujte se se svým štěstím druhým.

0/−1
25.11.2015 7:07

J30a17r42o36m32í56r 43K54r55á10l 4740119624629

To nejsou obavy z neznámého, ale díky médiím čím dál, tím víc ze známého.  A není zvláštní, že stejné obavy mají i syrští imigranti, co do ČR přišli LEGÁLNĚ před cca 15 lety ?  A ti znají určitě více, než já, nebo Vy.

+1/0
25.11.2015 9:01

P81e71t38r 21M85u95r49č47e87k 3168776550

Ode mne karma za velice realistický pohled na dnešní situaci.R^

+5/0
24.11.2015 13:17

J73a86r34o70s87l83a87v 93T10a58c71h62o44v25s81k71y 2952710884940

Realnym uprchlikem je jen ten pred nejakou prirodni katastrofou. Kdyby se stalo to, co popisuje film Slunce uz nevyjde na ostrovy, kde se Japonsko potopi, tak klidne u sebe doma ubytuju 10 Japoncu. Podobne pomuzu amikum az vybuchne Yellowestone. Pomoci se ode me muze dockat nekdo za 2 podminek

1. Neohrozi me to - t.j. nevezmu domu nekompatibilni jedince

2. Nemuze za to - tim myslim opravdu jen ty prirodni katastrofy. Za valku ve sve zemi ma kazdy svuj dil kolektivni odpovednosti.

+9/0
24.11.2015 13:14

J13a23r35a 14R38a84n80k 1351746819281

Pane Tachovsky, minuly rok vzala Kanada 50.000 Filipincu po prirodni katastrofe, ted se opet neco deje, takze mozna opet par tisic dostaneme. Ti z taboru v Turecku, Jordansku a Libanonu ziji uz 4 roky ve stanech, pracovat neni kde a zrejme jidla take moc nemaji, zpet nemuzou, domy jsou rozbombardovane a pred Asadem utekli.....

+1/0
24.11.2015 19:56

M36i58c75h81a55l 30P83a22u90l23í67č61e32k 2983745765695

To ano, bydlení ve stanech bez životní perspektivy je hrozné. Ale takových lidí jsou na světě stovky milionů až miliardy a nelze jejich situaci řešit stěhováním do zemí, kde se mají lépe. Vezměte si Nigérii a vůbec střední Afriku. A nebo i obří slumy ve vyspělejších zemích - Mexiko, Brazílie, co taková Indie, tam žije polovina obyvatel na vesnicích, kde nemají ani vodovod nebo kanalizaci, pro vodu chodí několik kilometrů s kbelíky... Jejich situace je z našeho pohledu smutná, ale z pohledu mezinárodního práva by v případě migrace prostě nebyli uprchlíci, ale ekonomičtí migranti, jejichž přijetí není vázáno mezinárodními smlouvami ani nějakým etickým imperativem, země by je obecně měly přijímat pouze pokud je ekonomicky využijí, tak aby to bylo oboustranně výhodné. A už rozhodně nelze, aby se někam samovolně nahrnuli a potom něco požadovali...

+3/0
25.11.2015 0:05

I24v77a51n 26M26i81n51á60ř 7612304427121

S panem Paulíčkem lze zcela souhlasit! Problém s naprostou většinou zdolavatelů hranic EU však je, že tito mladiství, mužští a islámští - dobrodruzi, platící si přechody v dolarech .. rozhodně těmito "potřebnými", chudými zoufalci, rozhodně nejsou !

0/0
25.11.2015 12:57

V12i61k29t27o40r 45N14á67r42o35ž51n22ý 3599972818

Jasně , za druhou světovou válku nesl český národ svůj díl odpovědnosti

0/0
25.11.2015 10:53

A45n60d12r14e63j 17R21u21š96č40á12k 6207757344314

Nevelký, ale nesl. Podílel se skrze politickou reprezentaci na hanebnosti, kterou na Německo přichystaly dohodové mocnosti po první světové válce. Co se Sudet týče, tak kdyby se Československo chovalo k menšinám trochu lépe, mohlo to také dopadnout jinak, a nejde zdaleka jen o Němce. Oni ani ti Slováci nemuseli tak snadno propadnout HSĽS, kdyby se k nim první republika chovala jinak.

0/0
25.11.2015 10:59

V93i98k50t19o87r 60N48á44r91o63ž70n19ý 3379872368

V tom máte pravdu , nicméně i kdyby česká politická reprezentace se chovala mnohem lépe....stejně bychom zde měli Hitlera a okupaci. Hitler se svými "společníky" okupoval celou Evropu , proč by se zrovna Československu měl vyhnout ?

0/0
25.11.2015 11:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.