Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K45a46r34e93l 97V52o35h19n17o72u74t 4748619860387

Co se týče wahhábismu, máš naprostou pravdu.

Ale mýlíš se v tom, že muslimové obecně nejsou hrozba. Důvodem je právě islám. Ne, že by byl každý jednotlivý muslim nebezpečný. Nebezpeční jsou ale, pokud je jich ve společnosti více. Slouží totiž jako křoví právě fundamentalistům. Prakticky žádný muslim, byť by byl sebeumírněnější, nikdy nevystoupí proti jejich pojetí islámu. Bude říkat, že to není jeho islám, že oni islám nepochopili atd... Ale nikdy ten wahhábistický islám tváří v tvář nepopřou. Je to totiž dost důsledně islám ve své původní podobě. Naopak wahhábisté jim budou ukazovat tu správnou cestu. A budou to podkládat velmi přesvědčivými důkazy. Wahhábisti si totiž dali opravdu velkou práci s tím, aby zjistili, jaký ten islám vlastně v době Mohameda byl.

Wahhábismus není ostatním muslimům zas tak vzdálený, jak by to označení "fundamentalista" naznačovalo. Wahhábisti jsou totiž především důslední, nezavádějí novoty. Ostatní si z islámu něco ubírají, často předstíráním, že něco v něm není. Občas se do islámu i přimotají další prvky. Takový alevitský islám už docela určitě není islám podle Mohameda - to je zřejmé i naprostému laikovi, který si přečte Korán a pak něco o alevitech. Přesto se alevité nikde nijak proti konzervativnějším proudům výrazně nevymezují. A to i navzdory tomu, že i ve svém rodném Turecku jsou částečně diskriminováni.

Další, co sice není v blogu jasně vyřčeno, ale text k tomu trochu svádí: wahhábismus není jediná odporná větev islámu. Například íránští šíité toho mají na svědomí také strašně moc. Íránská revoluce by pro nás měla navždy zůstat varováním, jak moc špatný islám je v jakékoli jeho podobě.

Bohužel, kdykoli najdeš nějakou přijatelnější větev islámu, zjistíš, že to vlastně islám není. Třeba takový bahaismus je vlastně reformovaný islám - původně byl dokonce označován za islámskou sektu. Ale islám to není - popírá téměř vše, co islám hlásá.

0/0
15.9.2015 13:26

L58u49c51i14e 70G37r63e28g81o89r55o90v73á 4674833976

V kontextu tohoto článku: Saudská Arábie údajně nabídla Německu vystavět 200 mešit...

http://wpolityce.pl/swiat/264789-arabia-saudyjska-nie-chce-przyjac-uchodzcow-proponuje-zamiast-tego-ze-wybuduje-im-w-niemczech-200-meczetow

+1/0
10.9.2015 12:37

M24i24r73o12s91l35a86v 37K60u35l96h75a88v59ý 5919172521

Nebudu řešit islám někde v horoucích peklech, rámcově mně zajímá Evropa, ale především domácí prostor. A právě zde se můžeme setkat se spoluprací imámů ze SA a místní muslimské komunity. A to se mi pranic nelíbí.

Teorií o umírněných jsem už četl dost a vím, že vše záleží okolnostech s mnohdy jen dočasnou pózou - viz protestní modlitba na Letné. Byl jsem tam a velmi bych pochyboval, že všech 300 muslimů tam bylo z osobního nadšení. Imám zavelel a....

+2/0
7.9.2015 16:28

J61a88r35d60a 49C20h79o26v63a44n48e16c 6781675353189

Necítím potřebu rozlišovat mezi jednotlivými islámskými směry.

Mohamed byl lžiprorok a cokoli od něj pochází či se na něj odvolává jest falešné.

Islám je ďábelské učení a tak jsou ďábelské i všechny jeho odnože.

Ďáblové ať se klidně mezi sebou perou - pro mne není spojencem žádný z nich.

+2/−1
7.9.2015 15:12

J58i59ř10í 58K94i13n71d21l 2898777733607

Wahhábismusje  sunnitská fundamentálníforma islámu,státní ideologie Saúdské Arábie. Sunnitské náboženství je nerozšířenější   mezi muslimy a tvoří 90 procent  islamistů. Druhou větví jsou šiíté, kteří mají většinu v Iráku v Afghánistánu a Pákistánu.  rozdělení vzniklo krátce po smrti proroka Mohammeda a jeho příčinou byl spor o to, kdo se může stát právoplatným chalífou. Snahou Šíitů bylo omezit tuto pravomoc pouze na Mohammedovi potomky, ale v rámci Islámu. Jinak zde není žádný velký rozdíl.RvRvRv

0/0
7.9.2015 14:54

A74n68d89r82e12j 39R83u41š32č57á14k 6447567484564

Šíitský islám je nejvíce rozšířen v Íránu, a pak v Ázerbájdžánu, Iráku, Bahrajnu a Jemenu. Rozdíl je poměrně hodně velký, ostatně mrkněte se do jednoho z mých předchozích článků, který o tom je.

0/0
7.9.2015 14:58

J86i79ř58í 92M10e87d26u38l59a 6424212499880

Absolutní souhlas R^. Velmi srozumitelně popsaná realita a bohužel i budoucnost...

+1/0
7.9.2015 14:37

R76o45b82e75r58t 14M57á72s61l45o 1761931357127

Situace podle mě není tak černobílá jak z článku vypadá. Wahhábismus není jediný fundamentalistický islámský směr. Máme zde Salafismus, Muslimské bratrstvo atd...

A nerad bych se dostal situace kdy (paralela z doby před 2ww) budeme bojovat proti SS po boku SA a vítězem bude v každém případě NSDAP. Tj. budeme bojovat proti Wahhábismu třeba po boku Šíitů, aby vítězem byl Islám.

Takže článek jsme ještě jednou prošel a hledal, zda nenavádí k tomu, aby Šíité jakožto nepřátelé wahhábismu byli našimi přáteli. A nenašel :-). Takže nakonec karma za spoustu objektivních informací, které pro spoustu lidí můžou být nové.

+3/0
7.9.2015 12:13

A60n54d25r52e20j 47R26u90š62č96á77k 6857447454194

Saláfismus je nebezpečný hodnotami, které vyznává, ale těžko se proti němu zasahuje, protože se šíří mírumilovně. Kdo přijde na způsob, jak pacifikovat a v souladu se zákonem vyhodit ze země saláfitského "misionáře" by rovnou mohl dostat Nobelovu cenu. Jinak nepotřebujeme, aby šíité byli našimi přáteli, stačí, když uznáme, že nás neohrožují, což je fakt. Jinak co se Muslimského bratrstva týče, tak o něj se docela solidně postaral generál Sísí a momentálně je rádo, že je rádo.

+4/0
7.9.2015 12:19

R56o70b62e49r17t 95M49á81s54l39o 1981741947507

Napsal bych "zatím neohrožují" jinak celkem souhlas.

+2/0
7.9.2015 12:50

K13a64r66e96l 37V71o22h16n32o73u32t 4978249470157

Také to tak vidím.

Írán je jediná velká šíitská země. A v současnosti je kvůli sankcím velmi neakceschopná. Vyměnit Írán za Saúdskou Arábii jakožto "spojence" by vůbec nemuselo přinést předpokládaný užitek. Islámský Írán se k nám nikdy nechoval přátelsky. Jejich hodnoty jsou stále úplně někde jinde než naše.

Nicméně pokud Saúdská Arábie bude i nadále vůči nám nepřátelská, bude na čase vztahy s Íránem nějak normalizovat a saúdskou pozici tím oslabit. Bohužel to bude mít riziko, že posílí islám jako takový. A to bych velmi nerad. Hraje se o hodně.

0/0
15.9.2015 13:38

A88l24e68n48a 26D89o82s36k86o38č62i77l98o85v53á 7440524742864

Vyhodit ze země saláfitského "misionáře"... vměšování do záležitostí muslimských zemí nám snad přineslo málo problémů, že...

0/0
11.9.2015 8:27

K97a40r79e58l 71V32o12h34n96o39u51t 4918589440917

Nejsou k tomu potřeba žádné zázračné prostředky, alespoň ne v Česku. Stačí využít stávajících zákonů. Stačí, aby soud (konečně) označil islám za hnutí směřující k potlačení práv a svobod a už to pojede.

0/0
15.9.2015 13:42



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.