Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V78e87r87o92n37i73k89a 24V56a67l52a39c69h37o76v10á 3768878373205

Ty příkopy vznikají mimo jiné proto, že chybí empatie, schopnost se zamyslet nad perspektivou druhých, nad tím, proč druzí lidé smýšlí jinak než já, o řadě problémů.... aniž by to museli být svině s nějakou tajnou, konspirativní agendou. Bohužel převažuje stereotypizace my versus ti druzí (já se častěji setkávám s nálepkami typu neomarxisté, progresivisté a tak podobně, protože sama názorově stojím na straně liberalismu, ale podobně je stereotypizována i druhá strana). Ale možná je stereotypizace normální, lépe se cítíme mezi lidmi své krevní skupiny a nemáme chuť se vciťovat do druhé strany, ani potřebu... Nevím.

Samozřejmě, odhlédnu-li od ideologie a zaměření, existuje ještě syrová pravda, která se bohužel v ideologiích ztrácí. Objektivita pokulhává, ale kdo z nás dokáže být jinde než na stránkách politologické diplomky objektivní a věcný?

A pokud jde o příkopy, ani vy přece moc nestojíte o debaty s oponenty. Delší dobu jsem například nemohla snést vaše silně ideologické popisy norské společnosti, kdy jste některé věci přehlížel a neuvažoval, protože vám do Vašeho konceptu neseděli. Na facebooku, kde to lze, jste na nějaký můj příspěvek (nikoliv na vaší osobní stránce a nikoliv urážlivý či osobní) zareagoval blokací, abych už vaše příspěvky neviděla. Pro mě dobrý příklad toho, že tak nějak všichni, včetně Vás, chtějí pobývat hlavně mezi svými a o nesouhlasné debaty přes příkop moc nestojí.

0/0
9.7.2018 11:33
Foto

V41e81r46o72n61i41k26a 80V25a43l18a55c30h32o28v37á 3948968833935

neseděly...

0/0
9.7.2018 11:34
Foto

P48a91v90e17l 68D17u17d39r 1666894449715

Můžete mi říci, když tak chválíte otevřenost Dánska, proč nezveřejňují statistiky únosů? Je to zde:

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Crime_and_criminal_justice_statistics/cs

· Crime and criminal justice: TABLES (v angličtině)

Únosy jsou v tabulce 4.

0/0
28.6.2018 13:26
Foto

J17i58ř87í 12Z10a60p81l95e90t53a51l 2940358362574

A jedeme Moláčka:

Přirovnání k Trumpově zdi stupidní a bez návaznosti na to, jak tu vodorovnou hranici v grafu definoval sám Moláček, ale budiž.

Přirozeným oponentem odpůrce potratů je prý zastánce ženských práv - ok, tak to bychom si zopakovali jednu z nejzavedenějších a nejstupidnějších demagogií "progresivistů".

Zbytek masírka, která se pouze snaží tvářit, že se snaží být nestranná. Když už tedy Moláček tvrdí, že vidí nežádoucí kontakt s extrémisty na obou stranách svislé osy, je "zvláštní", že všechny příklady tohoto chování uvádí ze strany konzervativců. Ani jeden jediný příklad z tábora "progresivistů" se mu do článku nevešel, chudáčkovi objektivnímu. Možná mu došel papír. Ale spíš (tak cca na 99,99 %) nesmí podle zadání podrýt byť jen jeden jediný prvek "progresivistické" PROPAGANDY.

+2/0
27.6.2018 21:34
Foto

J54i93ř68í 54Z55a64p19l82e46t84a62l 2770228492354

V součtu dobrý článek (váš, Moláčka jsem ještě nezkoukl), děkuji. Několik poznámek:

Nemůžu si pomoct, ale "názorově progresivní" je dost eufemismus, další skrytá snaha tuto skupinu nějak privilegovat.

Převaha "progresivních" (ehm ehm ehm) novinářů není problémem sama o sobě, kámen úrazu je v tom, že tito novináři nezřídka podporují politiku, která je zároveň vykonávána navzdory názoru (velké) většiny (typický příklad - první fáze migrační krize) a tato většina tak má oprávněně pocit, že demokracie se vytrácí kdesi v nedohlednu a opět nastupuje jakási totalita, která si navíc už stihla obstarat kolonu svých věrných propagandistů.

Že zmiňujete populismus jen na konzervativní straně, tím jste druhou půlku článku dost pokazil.

Zášť vůči západní Evropě? Ale kdepak. Podrážděnost z toho, že se na nás Západ dívá skrz prsty? Ano, jednoznačně.

Extremisté na "progresivní" (ehm ehm ehm) straně? Promiňte, ale pro mně typickým příkladem takového extremisty není někdo z Kliniky, ale třeba Angela Merkel.

+2/0
27.6.2018 21:14
Foto

O73l55g35a 10P25a62v42l82í64k86o47v94á 6904488417182

Článek je inspirativní, ale pár poznámek k němu mám.

Nesouhlasím s tím, že by Češi pociťovali zášť vůči západnímu světu za to, že měli 40 let k budování stability po válce. Češi v této souvislosti pouze připomínají, když jsou jim nadřazeně vnucována pravidla, která nazýváte progresivní, že tyto země za těch 40 let v blahobytu ztratily sebeúctu a nechají se bez rozmýšlení vláčet hesly (třeba progresivními)

Pochopila jsem, že za progresivní hodnoty jste zařadil především pomoc migrantům a feminismus. To, co se v současnosti děje, ve skutečnosti žádná pomoc migrantům není. Po jejich pozvání je to jejich násilné přesazení do zcela odlišné kultury. Dostávají materiální výhody a bláhově a zcela neodborně se od nich očekává, že se začlení - to je nějaká pomoc, když i ten nejjednodušší člověk chápe, že se nezačlení, že je to nesmysl? Méé too - to je nějaký progres, když se na povel všechny ochechule rozpomínají, že kvůli pro ně veledůležité roli přistoupily na jinak nechtěný sex, obléknou si 3 pásky a on chlípák poulil oči? Vždyť je to celé postavené na hlavu, když se ženy nechávají vycpávat, šaty mají rozpárané shora po pupík a zdola taktéž, co vlastně ty čarodějnice chtějí?

Diskuse se stranou, která naskakuje na povrchní hesla není možná, se zabedněnci, kteří si uzurpují moc, hne evidentně jen ten extrémismus, bohužel :-)

+2/0
26.6.2018 22:21
Foto

A21n76d63r65e44j 41R62u85š26č22á88k 6437557454504

No, jak píšu níže, ne každý pokrok je k dobrému. Osobně - a myslím, že to vyplývá z mých starších článků - progresivní zrovna nejsem a nemám tyhle ideologie rád.

0/0
26.6.2018 23:21
Foto

Z97d58e16n89ě72k 82Ž84í11k83o97v68e67c38k92ý 7310368270586

Jaksi nechápu smysl dělení na konzervativce a progresivisty. To jsou snad pojmy, jejichž význam se mění po každém převratu, ne? Je mi jasné, co chtěli konzervovat konzervativci v roce 68, a co znamenalo "stará konzerva" v roce 89; ale co chtějí konzervovat dnešní konzervativci? Současný stav? To asi ne, z kontextu článku plynu, že v současnosti konzervativci nejsou u moci.

A co já, spadají moje názory pod ty konzervativce nebo pod ty progresivisty? Nakonec jsem došel k názoru, že pravděpodobně jsem ten extrémista, proti kterému se ti konzervativci a progresivisté mají spojit. To se mi ulevilo, že nemusím jít zasypávat nějaké příkopy a budovat bezpříkopovou společnost.

+3/0
26.6.2018 16:02
Foto

J18a26n 61R78á70ž 1449803314780

V článku je poněkud přehuštěno slovním spojením slov jako např. "myšlenka", "názorové spektrum", "novináři" s přídavným jménem "progresivní" . Marně přemýšlím, jako člověk kterému bylo většinu života předkládáno, že jedinou "progresivní myšlenkou" je komunismus a jediným "progresivním proudem" směřujícím ke společenskému ideálu je marxismus, co asi dnes tím progresivním názorovým proudem, či progresivní myšlenkou myslíte.

Jestli je podle Vás progresivní ideologie multikulturalismus, genderové šílenství, či prosazování pozitivní diskriminace menšin, tak to je podle mne stejně pitomý "progres" bez budoucnosti, jako byla ve své době mocensky prosazovaná "progresivní" myšlenka komunismu v progresivním proudu marxismu.

Osobně nejsem přesvědčen, že lidé s takto "progresivním myšlením" tvoří většinové názorové spektrum společnosti, i když zaplňují veřejný prostor!

+2/0
26.6.2018 15:25
Foto

A60n55d61r12e28j 53R31u15š62č23á24k 6807107694334

A kdo říkal, že slovo "progres", resp. "pokrok", či "progresivní" jsou pozitivně naladěná slova? Za sebe třeba říkám, že když slyším o tom, že se má prosazovat pokrok, dostávám preventivně husí kůži.

0/0
26.6.2018 15:28
Foto

J86a19n 76R84á31ž 1299963334560

Dík za vysvětlení!

V podstatě je to jedno, kdo je dfnes konzervativec a kdo progresivista, neb iniciativu převezmou na západě od nás v realativně krátkém čase nositelé názorových proudů, se kterými budou mít problém všichni. A věřím, že u nás se z pudu sebezáchovy zahladí příkopy, které dnes dělí konzervativce a progresivisty.

PS. Mně nějak z tónu článku vyznělo, že s t.zv. progresivisty názorově souzníte. A ty příkopy dnes vidím také a vůbec se mi nelíbí.

+1/0
26.6.2018 16:35
Foto

F71r52a39n78t83i87š14e50k 69O27s16t10r17ý 4965511297743

Tak máš pravdu. Je to šílené. Ale nic to nemění na tom, že tihle se dneska označují jako "progresivisté". Stejně jako se tak dříve sami označovali komunisté - dneska označovaní jako ultrakonzerva.

Ostatně dneska už existuje pojem regresivisté. A někteří lidé mezi ně začleňují právě ty, kteří se jinak označují jako progresivisté.

Svět se vyvíjí a my s ním.

0/0
26.6.2018 15:31
Foto

F27r92a29n30t36i56š81e88k 75O38s61t11r49ý 4155511777753

Co se týče extremismu - zdaleka ne všechno, co Tebou uváděné příkopy říkají, je extrémismus. Ostatně ona už i definice extrémismu je dost komplikovaná.

Např. je odmítání islámu extrémismus? Je extrémismem prosazovaní možnosti homosexuálních manželství?

Diskuse vždy bude na těch, kteří diskutovat chtějí a umějí. Spousta lidí nechce nebo neumí. Je to přirozené. Ale zároveň je potřeba mít na paměti, že ochota a um diskutovat neznamená, že dotyčný má pravdu nebo že jím předkládané řešení je nejlepší. A to i kdyby s takovým názorem byla mezi těmi ochotnými a schopnými naprostá většina.

Podstatou dnešních společenských sporů je právě to, že ti schopní a ochotní diskutovat mají poměrně vyhraněné a sladěné názory. Jak správně píšeš, mediální prostor patří progresivistům. Ano, ti schopní a ochotní jsou dneska ve většině progresivisti (to asi není žádné překvapení). Mezi sebou se tihle lidé poplácávají po ramenou a odmítají vidět pohled toho druhého. A pak se hrozně diví, když se najde někdo, kdo jim oponuje. Bohužel nejsou ale tak navýši, aby si uvědomili svou omezenost, a tak reagují zcela iracionálně. A to tyto spory dále živí.

Chyba je na straně progresivistů. To jsou ti, kteří můžou z jejich dnešní pozice klima ve společnosti ovlivňovat a nedělají to.

0/0
26.6.2018 15:21
Foto

O80t97t55o 96Č57e90r70n83ý 3115265807282

Těžko budete profetem, s tím se smiřte. Předestíráte něco, co nemůže fungovat. Ani v Dánsku, bych řekl. Čtu i dánská média příležitostně. Příkopy budou vždy, jako budou barikády. Někdo je používá, aby se bránil atakům, jiný zase, aby se profiloval. Míchání nefunguje. To by museli všichni vlézt na dno příkopu nebo na vrchol barikády. Alespoň. Ale zasypávat nebo bourat, toho se nikdo nedožije. Jen někdy v historii se stane, že obě strany díky společnému zájmu pudu sebezáchovy se ocitnou na té, či oné straně, ale až to pomine, tak zase přelezou.

Mimochodem, které strany ve Švédsku jsou krajní? Já bych o pár věděl. Nevím ovšem, jestli to budou ty, které se vám tak zdají.

+1/0
26.6.2018 14:48
Foto

A45n48d59r78e31j 21R10u80š36č95á34k 6457587624604

Tak SD jsou bývalí neonacisté, kteří dodnes neuznávají švédské Židy za Švédy, takže... je mi jedno, jak kultivovaně se Jimmie Åkesson snaží tvářit, tohle je prostě za čárou. Hlavně když tohle jsou věci, které padají z jeho členské základny: https://aktuelltfokus.se/sd-politiker-judar-och-sionister-styr-sverigedemokraterna/

0/0
26.6.2018 15:13
Foto

F57r68a80n51t76i48š16e57k 46O77s95t50r22ý 4315741387973

Těžko najdeš ve světě stranu, která mezi svými členy nemá magory. Podobně je to i s minulostmi stran. Prakticky každá má nějaký škraloup. Podívej se třeba na německou FDP.

Samozřejmě je třeba na odpornosti reagovat a nenechat je bujet. Ale jak už jsem napsal výše - ne všechno, co z příkopů zní, je extrémismus.

+1/0
26.6.2018 15:27
Foto

O89t28t90o 37Č44e29r30n68ý 3125285967582

Tak jsem si to přečetl, ale to je názor jedné osoby, to nemá s celkem SD nic společného.

Je známo, že ve Švédsku existovala silná příchylnost k národnímu socialismu. Nebudu to rozvádět, příklady jsou, možná jeden za všechny, že v roce 1939, tuším, navrhovala soc. dem. vláda razítko JUDE do pasu židovských občanů. Za krajní považuji ve Švédsku třeba Fi, Mp a i Centristy, kteří teď umožnili 9000 tzv, "ensakommande barn", tedy afgánských "dětí", kterým je hodně přes dvacet, bez jakékoliv ID, možnost zůstat ve Švédsku a co víc, např, Ekerby komun nechá 30 % z nich pracovat v létě v mateřských školkách. To je u mne extrémismus.

+1/0
26.6.2018 16:00
Foto

A85n55d26r30e94j 45R48u51š62č30á69k 6767667174114

Jistěže je. Ten progresivní.

0/0
26.6.2018 16:08

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz