Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P77e84t51r 81H85a74n10á53k 6458361274

To, že EU přinese cenovou a mzdovou konkurenci, to všichni věděli, proto si většina západních států kromě Británie vyjednali při vstup východních zemí nějaká přechodná období. Ta období už vypršela a politici jako Macron by nyní chtěli změnit pravidla hry - ale právě ta pravidla, kvůli kterým jsme do EU vstupovali. Macronova prohlášení a hrozby na adresu Whirpoolu, který stěhuje továrnu z Francie do Polska, budiž toho dokreslením. Macron a jemu podobní jsou dnes ti, kteří ničí EU a nerespektují její základní pravidla.

0/0
10.6.2017 9:49

J22o24s93e56f 41P35i66b44i85l 2212284914

Pane Ruščáku, vy možná problému rozumíte, ale trochu při tom lžete.

Minimální mzda ve Francii je 1480,-€. Diety pro české pracovníky jsou 45,-€ denně, tj. 1350,-€ za měsíc. I kdyby ubytování stálo jen 10,-€ denně, je to dalších 300,-€ za měsíc. Ten váš fiktivní pan Novotný se nemůže dostat s naší mzdou a cestovními náhradami pod francouzskou minimální mzdu, ani kdyby chtěl. Kdyby měl mzdu na úrovni mediánu, byla by celková částka 2592,-€/měs.

Ale ono je to trochu jinak:

Francouzi vyžadují hrubou mzdu na úrovni francouzské minimální mzdy (bez diet!). Na tu samozřejmě nedosáhne ani naše průměrná mzda. Neberou ani v potaz, že část odvodů platí za zaměstnance zaměstnavatel.

Francii nevadí naše nízké mzdy v jejích podnicích u nás, ale běda, když konkuruje někdo na jejím trhu a je efektivnější, než francouzské firmy. Francouzi se totiž bojí o svoje socialistické vymoženosti. Proto vytváří ochranářská opatření v rozporu s principem volného pohybu služeb.

+3/−1
28.5.2017 11:07
Foto

R75a90d55e47k 87P93o40l94i31c91k39ý 6491593651424

Diety jsou náhrada-ne mzdy

0/0
28.5.2017 13:23
Foto

V31l64a74d65i28m27í25r 58Š75ť57a82s48t92n60ý 1881636945903

Doufám, že Macron bude stejně srdnatě bojovat o to, aby v rámci EU byly vypláceny stejně vysoké zemědělské dotace, jaké pobírají zemědělci ve Francii.

+13/0
27.5.2017 14:58

I72v32o 89Ž20á83č54e15k 9570412859277

To je přece stejné, jako když se u nás prodává zboží vyrobené v rozvojových zemích. Tam zaměstnanci dostávají nižší plat a proto to zboží může být levnější, než kdyby se vyrábělo u nás. Měli bychom to zakázat?

Jakou si Francouzi stanovili minimální mzdu, to je jejich věc. Čím větší minimální mzda, tím větší nezaměstnanost, na to člověk nemusí být ekonom.

+7/−2
27.5.2017 14:09

Z92b11y26n91ě75k 10H11l64á55s53n35ý 3564727405879

Proč bychom to zakazovali. Když ohrozí svou nízkou mzdou náš průmysl, máme cla. :-)

+1/0
28.5.2017 10:17

I21v45o 56Ž56á37č41e50k 9850632739687

V EU jsme cla zručili. To je jedna z mála dobrých věcí, které EU přinesla.

0/0
28.5.2017 19:47

Z97b73y64n80ě73k 22H66l27á88s40n89ý 3464767685229

V EU zrušily, ale třeba Indie v EU není. :)

0/0
29.5.2017 6:04
Foto

V62l93a36d26i78m63í62r 20Š23ť27a46s95t39n70ý 1641686755163

Hm, ale Francie v EU je a v podstatě si to clo vynucuje jinými prostředky.

+1/0
29.5.2017 6:43

Z22b36y42n65ě81k 87H53l81á60s73n70ý 3314157655199

Dalo by se to nazvat clem na služby. A já s ním souhlasím. Alternativou je Le Pen a konec služeb jako takových.

0/0
29.5.2017 11:04

A60d71a37m 32B69í46l51e29k 4196114701607

to je naprost výstižné:

V Česku, stejně jako v Británii, je jedním z hlavních problémů vztahu s EU skutečnost, že málokdo rozumí tomu, jak Evropská unie funguje, jak funguje její právo a co znamenají jednotlivé definice.

Zdroj: http://andrejruscak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=606202

podívejme se na Lisabonskou smlouvu, množství úředníků, předpisů, regulací, zákazů. Jaký je asi důvod tohoto byrokratického šílenství, ve kterém mají problém se orientovat opravdoví odborníci, natož běžný člověk? Ano, správně milé děti, je to ÚMYSL UDĚLAT Z LIDÍ NESVÉPRÁVNÉ HLUPÁKY.

+6/−7
27.5.2017 13:30

J94u30l30i59u68s 35C76h10a62l10o35u60p70k44a 4902199790591

Vy předpokládáte kvalifikované novináře. Ale ti přece u nás už téměř nejsou. U nás jsou jen MIZERNÍ PRODAVAČI emocí. Proto ta "upravená" zpráva.

+4/0
27.5.2017 12:19

F49r55a24n89t73i61š13e96k 47N82o52v88á89č46e71k 1854823310651

Autore, plácáte nesmysly.

Ten vámi uvedený scénář volného pohybu služeb vychází přesně z komunitárního práva. Například letité Směrnice č. 96/71/ES o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb. Ta zde bylaa ještě dřívenež se Macaron narodil a zakládající členské státy se jí řídí už řádku let.

A co třeba Směrnice č. 2006/123/ES o službách na vnitřním trhu? To se prostě změní evropské předpisy proto, že se Frantíkům zdá, že je východoevropané okrádají o práci?

A co rozsudky Soudního dvora EU (např. Rozsudek Soudního dvora Rush Portuguesa - Věc C-113/89, nebo Rozsudek Raymond Vander Elst proti OMI - Věc C-43/93, nebo čerstvý rozsudek EEP BV proti Nizozemí - věc C-91/13), které jasně deklarují, že Smlouva o fungování Evropské unie, zakotvuje v čl. 56 a násl. také právo na volný pohyb služeb. Soud přitom řekl, že SFEU je nutno vykládat v tom smyslu, že hostitelský členský stát nesmí vyžadovat správní formality nebo dodatečné podmínky od pracovníků pocházejících ze třetích zemí, oprávněně pobývajících a řádně zaměstnaných u poskytovatele služeb v jiné členské zemi EU, a kteří jsou svým zaměstnavatelem dočasně vysláni do hostitelského členského státu za účelem poskytnutí služeb.

Změní se SFEU kvůli tomu? To znamená, že na malé země se v EU nehledí, a evropské předpisy se budou měnit podle požadavků Francouzů a Němců???

Nepřijde vám, že se z tohoto společenství stává dikatura?

+11/−4
27.5.2017 11:58

F53r49a71n45t40i41š59e19k 37N95o18v75á17č37e98k 1304203210481

výše uvedené rozsudky hovoří o cizincích ze třetích zemí, o tom jaká mají práva. Samozřejmě se to vztahuje i na občany EU

+1/0
27.5.2017 12:01
Foto

P15e39t84r 17H31a79n62á79k 6568461704

Ještě bych doplnil: přechodná opatření na volný pohyb, která si při našem vstupu do EU západní státy kromě Británie vyjednaly, jsou jasným faktickým důkazem toho, že je to tak, jak píšete. A nesmíme zapomínat ani na to, že například v Německu ještě před pár lety neměli povinnou minimální mzdu, takže nemohli nutit naše pracovníky něco srovnávat na jejich úroveň. Macron je nepřítelem dodržování práva v EU.

0/0
10.6.2017 9:54

J34o72s14e36f 58S93u95k 4155510530424

Velmi děkuji za velmi potřebnou reakci na některé české novináře.

+1/0
27.5.2017 11:36

L29i52b86o19r 85J43a22n82e18č71e64k 4725195265471

Tento prispevek je jasnym nepochopenim principu EU. EU je zalozena na volnem pohybu zbozi, sluzeb, a osob. Kdyz si p. FR pozada CZ firmu o sluzbu, je jasne ze sluzbu budou poskytovat lide vetsinove z CR. Pokud si pro pochopeni prodstaty nahradite cloveka robotem dojde vam, ze timto pozadavkem Macron jasne porusuje zakladni pravidla fungovani EU.

+6/−1
27.5.2017 11:27

J20a85n 38B18u60b96e39n 4803590477

Nemám problém s tím, co chce Macron, nicméně už mám zásadní problém s tím, že říká pouze A a neříká už B. Má pravdu v tom, že ze strany české firmy vysílající své pracovníky do Francie se jedna o (sociální) dumping, avšak francouzské firmy (a že jich není málo), které koupily české firmy a přesouvají výrobu do ČR, jej provozují vesele taky. U nás lidem platí 1000 EUR za to, co by ve Francii museli dávat minimálně 2500. Jestliže Macronovo heslo je, že za stejnou práci nálěží stejná mzda, tak by tím neměl myslet jen Francii, ale když je takový Evropan, za kterého se tak rád prohlašuje, měl by tím myslet celou Evropu. Není možné, aby zaměstnanec Renaultu v Lyonu bral za stejnou páci 3x více než týž zaměstnanec Renaultu v Brně. Fajn, otevřme tuto debatu sociálního dumpingu, ale pojďme se bavit o jeho komplexní podobě. To, že "staré" země EU zneužívaly zástupy levných pracovních sil z východní Evropy, bylo po 15 let (a nadále zjevně z jejich pohledu je) v pořádku a najednou je to v obraceném gardu problém? Aplikuju-li Macronovu logiku, tak tím, že firma XY z Lyonu převedla kus své výroby do ČR - a platila tamním zaměstnancům směšné mzdy a ušetřila tak nemalé prostředky - tak nejenže proputila x llidí ve Francii, ale oproti firmě ZX z Dijonu se dopustila tak trochu nekalé soutěže. Takže buď Macron zakáže jakýkoliv přesun výroby, nebo by dle svých hesel měl tu firmu XY donutit, aby lidem v ČR patila alespoň minimální tarify ve Francii. A nebo - což by asi bylo nejjednoduší - by to prostě nechal být na trhu, nechť se každý zařídí, jak uzná za vhodné a nic se nereguluje.

+18/−1
27.5.2017 10:38
Foto

R51a43d33e72k 71P26o24l42i62c84k52ý 6861773911524

Francouzká firma u nás neplatí menší mzdy než jsou u nás uzákoněny.

+2/−4
27.5.2017 12:04

I92v22o 33Ž86á25č11e48k 9620482769577

Když zaměstnanec francozské firmy pojede na služební cestu do ČR, tak bude nadále dostávat mzdu, kterou má sjednanou se svým zaměstnavatelem, a cestovní náhrady podle francouzských předpisů. Nevím, proč by totéž nemělo platit pro zaměstnance české firmy, který jede na služební cestu do Francie.

Když si nějaká firma otevře v jiném státě pobočku, tak je to něco jiného. Pobočka se musí řídit zákony toho státu, v němž působí.

+1/−1
27.5.2017 23:20
Foto

R94a65d25e34k 67P55o57l38i35c95k70ý 6491833971924

Bude dostávat co si dohodl dle Francouzských zákonů a zároveň bude dostávat více než je u nás stanovené minimum.

Pokud Čech bude dostávat co si dohodl a a zároveň víc než Francouzské minima pak nikdo protestovat nebude.

0/0
28.5.2017 13:18

I56v94o 82Ž83á34č43e50k 9390682549457

Pořád je zaměstnancem české firmy. Proč by měl dostávat víc než "Francouzské minima"? (Ten češtin, to je těžká jazyk.) Já jsem na pár zahraničních služebkách byl a vím, že se na nich dá slušně vydělat, protože diety jsou vyšší než na těch domácích.

+1/0
28.5.2017 19:31

J67a35r59o35m42i84r 20N32o48v66a47k 1963694275280

Jukl jsem na tvuj fb profil, Policky .. a pochopil jsem , proc se snazis nasrat vsechny rozumne lidi z Internetu. Nicmene se obavam, ze ti nikdo z nas nepomuze .. co sis nadrobil, to si dozer. Az do dna.

+2/−1
28.5.2017 3:51

Z32b43y23n66ě26k 62H47l40á12s54n16ý 3534927735709

R^

Velmi dobře, jen si nemyslím, že to novináři nevědí. Vědí to moc dobře, ale nasírat lidi a vyvolávat paniku je jejich zdrojem života.

Pro ty, kterým je ten požadavek proti srsti. Představte si, že k nám přijedou kamiony z Rumunska a Bulharska a začnou jezdit za balkánské tarify. Ty firmy, co dneska tuhle prasárnu provozují v západní Evropě, budou první na barikádách. Jinak zkrachujou. :-)

+9/−4
27.5.2017 7:31

L31i73b93o98r 10J22a70n10e45č44e16k 4985875705181

Vy vubec, stejne jako Macrone nechape co je to konkurence. Nebo chte narizovat celostatne platy? Vzdyt delnici v UL nebo OV maji nizsi platy nez Praze, to chcete aby Praha zkrachovala?;-D

+4/−2
27.5.2017 11:29
Foto

D38a45l86i63b25o32r 17B34a40r77t50o72š 5224930397399

konkurence se ovšem dá provozovat přes dvě koleje...cenu a kvalitu.....a jak je to s konkurencí přes cenu víme u nás doma s výrobky z Číny....a je tedy fakt, že v celkovém ekonomickém prostředí EU pak celková nižší mzdová hladina automaticky zvýhodňuje lidi a firmy z této nízkomzdové země.....a je velkou otázkou jestli konkurence přes cenu je ta správná..podle mne ne..Němci vyrábějí velmi drahé věci a je po nich veliká poptávka..tak to nebude cenou ale asi nejspíš tou kvalitou.......

+1/−2
27.5.2017 11:38

Z14b77y54n91ě75k 74H94l33á29s31n31ý 3524667795279

Z větší části je to tak, ale bránit se mzdovému dumpingu je potřeba.

Hned po vstupu do EU se v Německu objevilo spousta polských lodníků, který měli papíry za flašku zubrovky a zatímco Češi makali za německé platy, poláci brali práci i za polovinu. O zhoubném působení globalizace na vnitrozemskou lodní dopravu by se dala napsat vědecká práce. Je k dispozici spousta dat a jsou data i z minulosti. Přitom vodní dopravu nemůžete přeložit do Asie. :-/

0/0
29.5.2017 7:06
Foto

D40a41l24i83b96o25r 57B86a16r15t51o85š 5744680437299

to , co jste zde popsal není vliv globalizace ale charakteru....a toho, jak se někdo postaví k práci.....a jít na trh s tím, že prostě budu nabízet jen něco levněji , není to pravé ořechové.....Němci jsou dnes velmi pomlouváni za to, že mají obrovské přebytky vývozu, jenže jejich výrobky jsou drahé, a přesto mají odbyt..asi to bude kvalitou ....a ne cenou.....

a jen tak naokraj..dopravu skutečně nemůžete přeložit na jiná kontinent, a to jakoukoliv dopravu, ale můžete si najmou levnější asijskou pracovní sílu...asi tak, jako si někteří odběratelé raději berou české kamiony než ty své.....nezdá se vám to tak nějak podobné? a je fakt, že se to nelíbí domácím poskytovatelům kamionové dopravy, berou to jako nečistou konkurenci......a v podstatě mají pravdu....není žádný rozumný důvod, proč by jeden řidič kamoinu měl mít ve Francii mzdu 3.80euro a ten druhý 8,50. Je jasné, že mzdy 3.80 je DUMPINGOVÁ cena práce...

0/0
29.5.2017 7:28

Z36b33y49n75ě69k 83H91l62á45s68n21ý 3684917135849

Právě že dobře vím co je konkurence, speciálně konkurence levné pracovní sily.

Dělníci z Ústí mají v Praze pražský plat, pokuď vyjedou na montáž do Prahy, jsou tam krátkodobě a rozdíl platu je pár tisícovek. Pokuď nejaká firma má úplně jiné pracovní a mzdové podmínky a je levná jen proto, že lidem platí 30% toho co je v místě běžné, je to nekalá konkurence. Koneckonců, okecávat to můžete jak chcete, brexit je přesně důsledek návalu levných pracovníků z východu. ;-D

0/0
27.5.2017 20:01

I12v87o 21Ž70á55č80e62k 9250552169627

Ať jedu na služebku kamkoli, tak mám pořád stejný plat.

0/0
28.5.2017 19:54

Z96b15y69n69ě53k 46H53l62á87s32n40ý 3554767645719

No, my jsme dvoum Polákům dali prostě na budku. Když jsem já dělal za měsíční vejplatu 1600 DM a byl jsem měsíc v práci a měsíc doma. Tak žádnej pitomej Polák nebude makat za 1200 a to celej rok kromě 6 neděl dovolený. To by jsme za chvilku mohli makat za hrst rejže a dolar na den, protože v Pakistánu to tak je. Ve stejný zemi musí být dodržena alespoň minimální mzda. Ta minimální mzda je stejně podstatně nižší, než běžné tarifní platy.

0/0
29.5.2017 11:02

I40v90o 44Ž79á87č75e47k 9220482119717

Proboha, za co vám těch 1600 DM při Vašem IQ platili? Když ani nechápete, jaký je rozdíl mezi člověkem na služební cestě a člověkem, který se nechá někde zaměstnat.

0/0
29.5.2017 13:41

Z80b31y58n79ě52k 86H60l23á76s39n65ý 3394987505249

Za moje IQ mi dneska platěj 2k v €, právě proto, že nejsem chudák na služební cestě, jako někteří moji kolegové, který jsou u český agentůry, berou 20k hrubého a diety. A platili by mě i víc, kdyby se třeba Poláci nechovali jako poslední žebráci. ;-€

To, že někdo prohlásí něco za služební cestu, ještě neznamená, že to není normalní práce za dumpingovou mzdu. Aby jsme si to upřesnili, nejde o řidiče, který veze zboží z Prahy do Hamburku, vyloží/naloží a upaluje zpátky. Jde o řidiče, který odveze zboží do Hamburku, vyloží a 14 dnů vozí zboží mezi Hamburkem a Le Havrem pro buhví koho. Pak jede vlakem domů a k autu přijede jinej řidič, který opět provozuje kabotáž.

Já ty řidiče chápu, taky musí platit nájem, proto je potřeba zasáhnout systémově a donutit špeditéry, aby se nechovali jako dobytek.

0/0
29.5.2017 14:14

I55v58o 32Ž24á65č80e24k 9770252909847

Jak to myslíte, že někdo něco prohlásí za služební cestu? To je přece striktně dáno. Pracuji pro firmu, která sídlí v Brně. Pokud mě tato firma pošle pracovat kamkoli jinam než do Brna, jsem na služební cestě. Bez ohledu na to, jestli jsem dva dny v Přerově, nebo půl roku v Melbourne. Když podepíšu pracovní smlouvu s firmou, která sídlí v Melbourne a ona mě pošle na půl roku do Brna, tak budu také na služební cestě.

Vaši kolegové u "český agentůry" se pro svoji práci rozhodli dobrovolně, ne? Mají pracovní smlouvu, kterou mohou kdykoli vypovědět.

0/0
29.5.2017 19:41

Z63b70y81n18ě39k 31H56l14á44s81n80ý 3654727595139

Odpověď je níže, omylem jsem komunikoval sám se sebou. :-)

0/0
29.5.2017 22:48

G89a13b57r62i61e78l49a 88I34v32a66n89c78o 1574258509449

S tou služební cestou to právě tak úplně není. Kvůli dvěma dnům v Přerově se nikdo s úpravou dokumentace namáhat nebude, tzn. v 99,99 % se o pracovní cestu jednat bude. U toho půl roku v Melbourne ale už dost záleží na tom, jak si to se zaměstnavatelem nastavíte - pracovní cesta to být může, ale nemusí. A jak to funguje naopak, tzn. při zaměstnání v Melbourne a poslání do Brna, to nevím, protože se to bude řídit australskou legislativou.

0/0
30.5.2017 11:42

Z12b36y94n75ě59k 15H56l56á10s76n93ý 3204207765509

Máte pravdu, kolegové se o peníze připravují dobrovolně. Oni ale nejsou problém, protože ten kdo si je přes agentůru najme, většinou zaplatí jako za Němce. Nejsou totiž lidi. Problém jsou Poláci, Rumuni Bulhaři. A Poláků je jako blech na zatoulaným psovi. Mzdový dumping má za následek brexit, nebo taky umlacenýho Čecha a porota z občanů to shledá OK. Ono je to ve skutečnosti tak, že ta přeprava českým autem není za polovic, je jenom o deset až patnáct procent levnější. Ovšem rozdíl jde do kapsy jen špeditérům, řidič může jen makat a spát v autě 6 dnů v týdnu. Jestli si myslíte, že sito nechají místní špeditéři a řidiči líbit, tak se pletete. Buď se přispůsobíme, nebo z toho trhu budeme vyhozeni. Ve Francii totiž volí Francouz. Podívejte se na Němce, platy jim už minimálně 4 roky rostou víc než inflace, jsou drahý a přesto trhaj jeden rekord v exportu za druhým. Navíc chybí v Německu například 30k řidičů. To vím od předsedy svazu dopravců. Takže není důvod, aby naši řidiči tam nemohli jezdit za německou minimální mzdu. :-)

0/0
29.5.2017 22:43
Foto

V57l91a30d20i87m22í43r 31Š11ť91a42s29t15n97ý 1881246655333

Pak ovšem ale to otvírání hranic a rušení cel tak nějak ztrácí smysl.

+7/−2
27.5.2017 6:32

J65a25r37a 57R75a94n37k 1961566149311

Macron je viden na zapade celkem pozitivne, The New Yorker poslednich nekolik dnu ma stale clanky, ktere situaci dobre vysvetluji, sice ne ten posledni, ale vetsinou je deletuji, tak se pres posledni dostanete i na ty starsi:

http://www.newyorker.com/news/daily-comment/emmanuel-macrons-french-lessons-for-donald-trump

+4/−3
26.5.2017 20:17

M48i21r39o22s55l22a37v 10K32u30l33h23a24v61ý 5549572231

Jak je kdo viděn není náplň článku; k věci by to nešlo? Jen ne, prosím, o Kanadě!

+4/−1
27.5.2017 10:54
Foto

J24a37n 94Ř77e14h94á54č52e83k 7420636721445

Tohle je tak trochu obecný problém globalizace.

Uvnitř jednotlivých zemí se prostřednictvm politického boje nastavila jakási rovnováha na ose "labor vs capital" (tj pracující vs majitelé). Ale teď se najednou začíná míchat několik právně i ekonomicky nesladěných prostředí a asi to chvilku potrvá než si to sedne.

Hlavní problém vidím v tom, že zatímco uvnitř jednotlivých zemí se tyto tlaky dají vyrovnávat politicky prostřednictvím volených zástupců, globálně bychom na to vyrovnávání potřebovali globální parlament a ten je v nedohlednu.

+3/−1
26.5.2017 19:46

L91i84b45o73r 96J69a92n17e74č85e43k 4115375335431

R^

0/0
27.5.2017 11:31

M94i14r43o61s42l82a49v 43K88u93l53h42a35v26ý 5119682531

Čistě ekonomicky snad máte pravdu, ale jinak je to evropský stát a pak nejen stejné platy, daně atd. ale i soc. předpisy, azylové zákony a MIGRACE!

Potlačení národních států je přání všech soc. inženýrů včetně Sörösových "nových" politiků.

+3/−2
27.5.2017 11:46

V67á67c56l88a31v 39K26o79h60l52í31č30e30k 1917700

Jedné věci úplně nerozumím: píšete, že francouzská firma XYZ najme českou firmu ABC na nějakou práci. O kus dál píšete, že se francouzské firmě XYZ nelíbí, že českà firma ABC má nižší náklady, než francouzské firmy. Otázka: bylo povinností firmy XYZ najmout firmu ABC? Jestli ne, proč si její služby najímala, když se jí její nàkladové zvýhodnění nelíbí?

+2/0
26.5.2017 19:18

V93o26k29o50u47n 59V38l82a59d11i95m39i17r 8752498739488

Spis se to nelibi firme pqr. Myslim, ze cesky se tomu rika nekala konkurence.

+4/−6
26.5.2017 19:21

V68á41c41l83a64v 75K47o25h22l31í26č12e87k 1907670

tomu bych rozuměl, ale pa Ruščák píše o firmě XYZ a TOMU nerozumím.

0/0
26.5.2017 19:23

V72á32c50l63a32v 83K49o13h29l17í28č15e70k 1377290

Je nekalou konkurencí, když k nám chodí Ukrajinci dělat práci, kterou za jim placenou mzdu Češi nechtějí dělat?

+5/0
26.5.2017 19:25

A49n52d75r81e56j 80R32u38š61č42á63k 6737107444264

Pokud budou porušovat zákon a pracovat 18h denně bez přestávek a dostávat méně, než minimální mzdu, tak ano.

+7/−3
26.5.2017 19:29

L60i42b98o17r 48J49a13n26e32č83e46k 4565915805441

Jenze to Cesi ve Franci nedelaji pokud se ridi se platnymi zakony.

0/0
27.5.2017 11:32

A67n29d19r50e93j 95R61u45š24č85á26k 6517287354694

Pan Vokoun to trefil, moje chyba. Už je to opraveno, psal jsem to celkem ve spěchu.

+3/0
26.5.2017 19:24



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.