Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a52r79o36l85í95n57a 63N58o85v93o43t66n55á 3245606409891

Premisa: Putin dělá všechno špatně.

Fakt: Putin píše zleva doprava.

Problém: my taky píšeme zleva doprava.

Řešení: pojďme všichni psát arabsky!

(IS je Putinův nepřítel, je to tedy náš spojenec? :-P)

+1/0
20.1.2016 0:34

K27a35r70o44l60í23n84a 91N21o11v59o13t66n84á 3315796239601

A paradoxně má pražská kavárna cosi společného s Ruskem, a je to dosti významné ;-D

Obě strany vidí v Putinovi jakousi bytost nadzemskou a zcela extrémní, akorát v Rusku je to superhrdina s laserovýma očima jedoucí na medvědu (jo, to jsem viděla v nějaké jejich propagandě) a v pražské kavárně zase ztělesnění Satana.

0/0
20.1.2016 0:33

P84e17t84r 85S38k13á67c66e55l 6324429479

Buďme zkrátka zdravě sebevědomí a ostatní nás tak také budou brát.

Souhlas, k pěstování sebevědomí a/nebo sebedůvěry vyzývá ve svých článcích pan Petr Hannig (http://hannig.blog.idnes.cz/). Potom správně a přesně ve volbách delegujeme důvěru někomu, kdo nás nezklame. Zdravého rozumu je nám třeba...R^

0/0
19.1.2016 21:12

O65l16g91a 55P86a62v56l93í17k28o23v11á 6134458627972

Jestli má mít lidstvo nějakou budoucnost, tak takovou, která nebude ani otrokem Ruska ani západu.

0/0
19.1.2016 17:28

J81i36ř57í 44P75e10t10r 9545824421481

Vážený pane, zkuste si pustit rozhovor Kubala s Assadem nebo si pusťte Pjakina a leccos vám dojde. Zatím vám nedochází vůbec nic

0/0
19.1.2016 10:34

I41v41a92n 55M38a68n78t62a92s 8969744390441

Ještě by jste do toho mohl, pane Ruščáku zakomponovat i rozložení světového bohatství, respektive touze po něm a po světovládě. Říká se totiž, že není kouře bez ohně, a ten oheň je v této podobě právě mamon. Tady musím konstatovat, že nejvíce mamonu jde ze Západu, 1% lidí na této planetě vlastní více majetku, než zbylých 99%. Ta nerovnováha plodí zlo, vypustili jsme džina z láhve, a nevíme, co sním, džin, to jedno procento superboháčů, nás už ovládá...

+1/0
19.1.2016 9:14
Foto

R26a65d66o77m87í71r 83M35i66k14e67s72k95a 3830123890152

Mottem autorova pohledu je existence k dokonalosti se blížícího Západu a zlotřilého Ruska a jeho kámošů a jejich konfrontace.

V mírumilovné diskuzi lze takový pohled nazvat jako černobílý, v diskuzi nemírumilovné jako nesmysl.

Podstatná část autorova pohledu je plodem aktuální mediálně - sociální masáže, které, jak vidíme, může podlehnout i intelektuál.

Pokud bych se pustil do týchž úvah, nemohl bych reflektovat jen aktuální situaci, ale uvažoval bych v rozsahu nejméně celého 20. století. Nemohl bych se tak vyhnout úvahám o imperiální Británii, Třetí říši, zázračnému přerodu Němců po válce atp.

Svět není střetem Zla a Dobra jako ve fantasy literatuře, ale střetem Zla a Zla.

To jedno Zlo je podle autora Putin, který ovšem mimo jiné je vůdcem, kterého můžeme nenávidět, ale který nevídaným způsobem spojil Rusy.

To druhé Zlo je zlotřilý spolek USA, Německa a Beneluxu, který nevídaně rozděluje Evropu a který všemi silami bojuje za soukromý kapitál.

A pane Ruščáku, víte co byste mohl napsat příště? Napište Rusko bez Putina aneb Až budou Američani potřebovat deset telefonních čísel místo jednoho.

+2/−1
19.1.2016 7:02

K90a11r13e30l 17J61a75n35d66a 5712436651986

Pane Ruščáku, nechcete založit politickou stranu? Přihlásil bych se...

0/0
18.1.2016 22:21

R15u84d61o27l10f 58S43t43a75r93y 6708647168

Kdyby jsme nemeli u nas proruskou patou kolonu mohli bycom se soustredit jen na obchodni vztahy z Ruskem. Ale potom by nebylo o cem v tomto smeru mluvit, protoze jinak nam nemuze Rusko nic nabidnout.

+2/−1
18.1.2016 21:52

J73i87r87i 64C72e93e 5595131902828

No, jestli se pokoušíte vést dialog s tou částí intelektuální scény, jejíž myšlení reprezentuje Jiřina Šiklová ("Raději se budu mýlit s USA, než mít pravdu s Ruskem"), tak Vás obdivuji.

Já se těchto pokusů již vzdal, neboť jsem při debatách zažíval stejné pocity, jaké měl Galileo Galilei před inkvizicí... Ono s dogmatiky, kteří nedostatek znalostí reálií a historického přehledu nahrazují ideologií a opakováním vyprázdněných floskulí nelze vést dialog, natož argumentovat.

Nejvíce jim závidím jejich naivní představu, že Putin je ztělesněním čistého zla a jeho odstraněním (popř. nahrazením nějakým západním oblíbencem) nastane ráj na zemi. Nehledě na to, že ani nedokáží připustit, že by se vlády v Rusko mohl chopit někdo horší...

Ani odkazy na existující příklady je nepřesvědčí o tom, že mezinárodní politika se neřídí ani přáními, ani sociálním inženýrstvím.

+7/0
18.1.2016 19:23

P38a40v95e57l 15V12e61r14n22e90r 1103153622877

v zasade vidim problem v tom, ze Rusko uz neni komunisticky rezim. a to vadi jak levicovym tak pravicovym fanatikum. obe skupiny by si praly navrat starych casu. nicmene je videt, ze obe tyto znepratelene skupiny jsou schopny se na necem shodnout.

+1/−1
18.1.2016 18:50

M44i66c12h40a71l 57M34e19r59h52a54u11t 9479771172692

V ledasčem bych s vámi souhlasil. Napadají mě k tomu vlastně jen dvě věci: Myslím, že bychom nutně nemuseli interpretovat dění v naší společnosti skrze analogii s tou polskou, protože situace u nás je přeci jen trochu odlišná. Naši liberálové nejsou tak libárální a konzervativci tak konzervativní jako liberálové a konzervativci v Polsku. Zatímco v Polsku jsou konzervativci především proameričtí katolíci, u nás to jsou zhusta proruští postkomunisté. Zrovna tak probruselští liberálové u nás z daleka nedosahují "pravověrnosti" těch polských. Rozdělení společnosti v Česku (přes veškeré snahy některých politiků) stále ještě nedosahuje polských rozměrů, díkybohu... Druhý postřeh směřuje k tomu Rusku. Ano, ne vše, co Rusko dělá, je špatně. Každý rozumný člověk to chápe. Na druhou stranu můžeme mít za téměř jisté, že v Česku systematicky působí ruská propaganda, která úspěšně ovlivňuje veřejné mínění - protizápadní, antiliberální a proruské názory téměř ovládly sociální sítě a některá média. Je prochpitelné, že se v této atmosféře kritika západních spojenců dostává jaksi automaticky do podezření z manipulace.

+3/0
18.1.2016 16:41
Foto

O71t48t12o 92Č77e88r69n62ý 3845385737422

Ono, o tom průsečíku, jak jste psal by možná chtělo dodat, že pro nás by měl být průsečík s kým spolupracujeme v tom, kdo momentálně je vhodnější pro prosazování našich zájmu. Tak je to ve všem. U nás v malém, ve světové politice ve velkém. A abyste pochopil Putina, tak si přečtěte Brzezinského "VOLBA - globální nadvláda nebo globální vedení". Právě s odstupem let, kdy byla kniha napsaná, je tam řečeno snad vše.

0/0
18.1.2016 15:20

P65a51v25e73l 82K34r76á38l 9378572714293

V zásadě bych i souhlasil,ale tak nějak mi připadá,že Šíitská větev Islámu má na svědomí mnohem více nesnášemnlivosti než sunnitská,možná převyšující i ten nenáviděný wahábismus,a kupodivu i sami proti sobě.Irácko-Iránské války jsou války Šíitů proti Šíitům

0/0
18.1.2016 14:38

A34n14d31r46e15j 59R11u24š36č15á30k 6387657604934

Nejsou. Byla to válka Saddáma (sunnity a ochránce iráckých sunnitů) proti šíitskému Íránu. Za Saddáma neměli šíité v Iráku prakticky žádná práva.

+2/0
18.1.2016 14:46

P65a76v41e77l 85K29r59á75l 9938112384373

Máte pravdu,špatně jsem se informoval,v Iráku opravdu strana Baas zastřešovala Sunnity.

0/0
18.1.2016 14:54

J64u52l40i41u44s 90C39h73a53l84o48u25p79k77a 4722279380461

Souhlas. Říkám si, že jsme vlastně měli štěstí, že se Roosevelt a Churchill spojili "účelově" se Stalinem a zničili nacistické Německo.

A ptám se, jak by asi reagovala USA, kdyby se Mexiko chtělo spojit s Ruskem a na svém území vybudovat ruskou základnu? Nebyli by tam američtí vojáci rychleji, než řekneš "švec"?

Co se Ukrajiny týče, tak EU jednala jako člověk, který si pozve někoho na večeři a zjistí, že nemá na zaplacení.

+2/−2
18.1.2016 13:41

J93i44ř26í 73K81i72n59d26l 2938427153537

Pokud by se chtělo Mexiko se spojit s Ruskem, a vybudovat tam základnu USA by nikterak nereagovalo.To není SSSR potažmo Rusko.

+2/−1
18.1.2016 14:15

P54a52v13o30l 73K59u82b73r88a93n 6739300290222

Snívajte ďalej ...

0/0
29.1.2016 11:09

J91a91r61o16s51l86a58v 64L63i44m91a 1475787571

Pane Chaloupka mate pravdu. Jiz americky prezident Monroe se postaral, aby se to nestalo. Dam vam historickou otazku. Kdy "Monroe doktrina" byla schvalena americkym Kongresem? Podle roku poznate, ze americane se o sebe dovedou postarat.

+3/0
18.1.2016 17:14

J67a83n 74P45a40v47e40l 8933722758566

Mám takový ničím nepodložený dojem, že jste jeden z fanatiků, o kterých autor mluví.

0/0
18.1.2016 19:46

J98a67r55a 71R14a50n52k 1521616609661

Mate pane Chaloupko pocit, ze by se 11 milionu ilegalnich Latinos ze Statu prestehovalo do Ruska a slo bojovat za ruskou zakladnu?8-o

+1/−1
18.1.2016 23:05

A33l41e36x 63G66r94e87g49o85r 9804222132269

Za vším hledej levici, že?

Někdy se mi zdá, že jste takový brouk Pytlík,všechno vím, všechno znám.

Ano, píšete slohově a pravopisně velmi pěkně a i některé Vaše názory jsou rozumné ale tohle je naprosto mimo realitu. Nic o ruských reáliích a mentalitě národa, jen o Putinovi i když o něm to primárně není. Jde jen o to, kdo příjde po něm a nebude to jistě Putinova dcera .

Všechny velké země mají jen své zájmy a nic víc. USA. Rusko,Čína , neprobuzená Indie,Německo, Francie , Británie a konec konců i Polsko.

Je jim celkem jedno, jakou cestou a jakými prostředky , zradami , spojenectvím a jinými nástroji světové politiky své zájmy uhájí a ani já ani vy a ani nikdo jiný jim v tom nezabrání. A zcela jistě není dnes Rusko naším nepřítelem ani nás nikterak neohrožuje. Ohrožuje pouze některé jiné velmoci v jejich zájmech.

+7/−6
18.1.2016 11:30

A31n19d98r84e88j 73R60u97š88č39á93k 6867907184904

No, a nezdá se Vám, že je to v Česku právě liberální levice, kdo s tímhle přichází nejčastěji?

+1/−1
18.1.2016 12:06
Foto

P39a50v94e35l 95D16v26o50ř13á14k 5839735974840

Liberální levice? Semlbába a spol? ;-D

+2/0
18.1.2016 12:17

A36n69d27r55e51j 55R82u40š52č67á72k 6867167354524

Ne, liberální levice je třeba Marksová-Tominová, lidi kolem Deníku Referendum a tak.

+2/0
18.1.2016 12:33

K95a68r78e14l 78V57o55h39n26o77u30t 4248929570807

No, asi nejen já mám o levicovém liberalismu trochu jiné představy.

0/0
19.1.2016 12:31

A83l88e86x 98G14r13e33g68o44r 9654442562199

Ne, v Česku je to přivedeno ad absurdum napříč politickým spektrem.

Češi jsou v tomto velmi zvláštní. Jdeme z extrému do extrému bez toho, že bychom uvažovali v širším kontextu.

+3/0
18.1.2016 12:27
Foto

P51a66v32e29l 20D25v60o17ř24á93k 5939155774240

Obávám se, že o ruských reáliích a mentalitě víme své ze zkušenosti.

Ani SSSR nebyl naším nepřítelem, nýbrž ochráncem před imperialismem, a současné Putinovo Rusko by si to jistě rádo zopakovalo. Obdivovatelé Kremlu by si to jistě přáli. Rv

+4/−3
18.1.2016 12:16

A86l38e73x 35G68r47e94g85o87r 9964292352479

Jo, jo. Syndrom roku 68 je zřejmý. Za vše mohou jiní, my nic, my muzikanti.

+4/−1
18.1.2016 12:29

J92o45s19e68f 23N22i98k30l 7748204961937

..." Účelem zahraniční politiky je přesvědčit druhé, aby dělali, co chceme my, nebo ještě lépe, aby chtěli, co chceme my." (Albrightová)....a propaganda na tom pracuje a neštítí se využít všech prostředků, které mohou vést k cíli..tzn.lži , pomluvy, intriky...

+2/−1
18.1.2016 11:12

J81a41r30o76s74l91a14v 98T35a19c81h16o90v19s87k70y 2562800444320

Jestli je Putin gauner, kdo je potom Obama ? Arcidabel ? Putin hlavne stabilisoval Rusko a ze je to vlastenec, ktery haji zajmy sve zeme snad neni zase takova vada. Ale chapu, ze tzv. zapad na nej ma pifku, protoze nedovolil rozkradeni a vyprodej ruskych zdroju.

+4/−7
18.1.2016 10:42

A90n89d22r23e78j 84R34u90š64č24á66k 6637627384734

Putin je zejména gauner proto, co dělá doma. Jeho vláda už od svých počátků ukazuje, jak malou hodnotu pro něj lidský život má (Dubrovka, Beslan, Čečenská válka, atd.) a vše, co se stalo od té doby, je jen pokračováním ve stejném duchu.

+8/−1
18.1.2016 10:46

J65a62r65o21s31l36a30v 48T66a35c37h62o31v13s21k58y 2282390624710

Ruska povaha je uz takova. Prospiva ji vlada silne ruky. Rusko celou svou historii melo ve svem cele jedince, ktery byl s nim ztotzneny. At uz to byl car nebo prvni tajemnik. Putin dava rusku presne to, co potrebuje. To mate jako s lidmi. Nekomu vyhovuje trener, ktery na je rve v posilovne, nekomu zase distingovany radce.

+4/−3
18.1.2016 10:57

J90i51ř18í 62K94i16n79d17l 2708947243527

Pane Tachovský, jak ekonomicky pomohla vláda silné ruky. Máte na myslí tím, že za Lenina a Stalina to stálo miliony mrtvých, hladomor a krutým terorem. To je podle vás ta správná vláda?

+4/0
18.1.2016 11:26

J38a80r23o15s92l25a32v 10T63a68c72h55o52v56s70k68y 2602120184450

A proc si myslite, ze se da vsechno merit penezi ? rusove si zvolili koho chteji a taky ho maji. A Putin dela to, co od nej jeho volici ocekavaji. A ze se to nelibi bafunarum z EU je nepodstatne.

+2/−1
18.1.2016 17:14
Foto

P33a74v12e73l 21D57v57o36ř30á50k 5409955404230

Jenže ta stabilizace se nějak zvrtla. To Hitler a spol byli též vlastenci, i Stalin, Berija a pod. Rv

+4/−1
18.1.2016 11:03

J20a92r32o96s52l34a24v 39T70a36c82h44o16v51s59k19y 2482190914150

To mate trosku popletene. Hitler ovladl Nemecko a svou zemi dobyl. Stalin se nikdy moc k rodne Gruzii nehlasil a Berija nebyl vlastenec, ale zlocinec.

+2/−3
18.1.2016 11:12

J17a14r15o21s41l81a67v 74L73i43m28a 1415597221

Trochu zjednodusena historie. Vsechny ktere jste jmenoval byli vudci bez jakekoliv kontroly. I dnes, zeme s vudcem bez kontroly (i kdyz je obcany zvolen) si vytvari problemy do budoucna. Historie nam ukazuje presne, jak takove zeme dopadnou.

+2/0
18.1.2016 17:31

I43v59a75n 37M15a65n20t19a45s 8409464370221

Lavrentij Berija nebyl vůdce, byl to šéf NKVD..

0/0
19.1.2016 9:10

J50a83r69o40s91l85a48v 17L13i87m27a 1855217511

Je to spravna poznamka. Jenze i Beria byl vudcem te povestne tajne policie. Mel volnou ruku udelat vse co bylo zapotrebi uspokojit Stalina a udrzet system teroru. Nechtel nasledovat sveho predchudce Jezova. Jeho silu, tedy Berii, popisuje Chruscov ve svych pametech, kdyz jej nechal zatknout a popravit po roce od smrti Stalina.

0/0
19.1.2016 15:20

T56o63m95á92š 63D12v56o39ř25á58k 6717815863497

No jsem na něj teď zvědavý. Jsem zvědavý, jak se bude Putinovi dařit "stabilisovat" Rusko v situaci, kdy je barel ropy za 28 USD a rubl se pomalu ale jistě šplhá k 80 RUB/USD.

+3/0
18.1.2016 11:09

A95n94d68r79e93j 54R54u33š89č72á86k 6497727734354

Takhle, to Putinovo ukrajinské dobrodružství nám v kombinaci s nízkou cenou ropy a rublu velice pomohlo, protože a) Putin ukázal, co opravdu chce dělat, v době, kdy si myslel, že na to má, takže tím zabil argumenty všech zastánců appeasementu, kteří říkali celé roky, že "on to tak nemyslí", případně že to je jen "pro domácí publikum", b) momentálně na provedení tohoto plánu opravdu nemá peníze a tak nám byl poskytnut čas se na něj připravit, který bychom měli využít, jeho plán totiž počítal s tím, že to bude takový "blitzkrieg", na který nebudeme stačit včas reagovat.

+3/−1
18.1.2016 11:11

J56a86r20o28s53l68a61v 80T43a53c72h20o93v54s54k81y 2292140604670

Budte v klidu. Zvladli francouzskou i nemeckou agresi. Stejne tak bolsevickou tyranii. Nejak cena ropy je nepolozi.

+2/−2
18.1.2016 11:14

J17i92ř57í 16K27i96n11d39l 2168307763627

Pane Tachovský francousku agresi zvládli díky zimě. Německou zvládlo SSSR díky masivní podpoře USA, které SSSR dodávalo vše od onucí až po čepice. Přesto zvládnutí německé agrese stálo zbytečně miliony mrtvých na víc, z důvodu, že v SSSR neměl život hodnotu zlámané grešle.

+5/−2
18.1.2016 11:29

A82l64e88x 11G84r70e67g94o36r 9424872452499

Jistě, peníze a podpora USA to vlastně vyhrály. Rusové se jen svezli. Bože, do čehos to duši dal. Vaše nenávist k Rusku je naprosto ukázková.

+4/−6
18.1.2016 11:34

J80i44ř39í 45K28i14n29d68l 2228677483937

Pane Gregore to, že SSSR pomáhalo USA ve výzbroji je holý fakt. USA ve válečnýchletech dodaly Sovětskému svazu 2,3 miliony tun oceli. Toto množstvídostačilo k výrobě 70.000 tanků T-34. Objem dodávek aluminia byl229.000 tun, což dostačovalo pro pokrytí potřeb sovětského leteckého atankového průmyslu pro dva roky. Je nutno zmínit i dodávky potravin:3,8 milionů tun konzervovaného vepřového masa, uzenin, másla, čokolády,sušených vajec atd. Sovětská armáda dostala rovněž 423.000 telefonů adesetitisíce bezdrátových stanic. SSSR dostal materiál a strojové vybavení prorafienrie ropy, baterie, stany padáky a tak dále a tak dále. Rudá armáda bylaobuta do 15 milionů párů amerických vojenských bot. Dále Rudá armáda obdržela od USA2.700 bombardérů A-20 a 861 bombardovacích letadel B-25. 4.952 stíhačekAerocobra, 7.056 tanků, 395 883 nákladních vozů, 8.218 protiletadlových děl, 131.600 kulometů a menšíchpěchotních zbraní, 595 lodí, včetně 28 fregat, 105 ponorek,77 obchodních lodí, 22 torpédových člunů,104 protiponorkovýchplavidel a jiných lodí, 2,5 milionů tun ropných produktů.

+3/0
18.1.2016 12:41

A61l21e36x 71G60r50e37g33o95r 9564212882649

Jistě, zcela zadarmo z dobré vůle a čirého přátelství.

A všechny tyto materiální prostředky se samy postaraly o porážku Německa.

Děláte z dobrého kšeftu ctnost.

+1/−4
18.1.2016 13:05

T79o44m42á92š 71D79v59o69ř70á76k 6267665103707

Zcela zadarmo to nebylo, USA sovětům ty věci dodávali s výraznou slevou, obvykle 90%. Navíc většinu dluhu sověti po válce stejně nesplatili a ani to nikdo moc nečekal. Amíci si po válce řekli o 1.3 miliardy USD (tj. asi 17 mld. dnešních USD), rusáci nabídli 170 milionů a nakonec se dohodli v 70. letech na 722 milionech (tj. asi 4 mil. dnešních USD) a zbytek se odepsal.

Osobně si tedy "dobrý kšeft" představuji trochu jinak.

+4/0
18.1.2016 13:28

T11o72m42á23š 51D31v61o90ř18á55k 6677645813467

* překlep na konci prvního odstavce: tj. asi 4 MLD. dnešních USD

+1/0
18.1.2016 13:30



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.