- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Největší zloděj u nás je OSA a platby za všechny nahrávatelné media a tiskárny
Ono se nabízí srovnání s patentovou ochranou. Jistě uznáte, že např. vynálezce motoru udělal pro lidstvo víc, než leckterý kašpar na jevišti. A přitom je tato ochrana omezená časem (max. 20 let).
K těm prostředníkům. Připomínáte mi lidi, kteří brečí, jak jsou velkoobchody zbytečné a jen zdražují zboží. Faktem je, že jen nechápou (a nechtějí chápat) systém.
Co se dlouhých práv týče, souhlas, je to nesmysl. Nicméně, určitá ochrana je potřeba.
To není tak docela pravda. Zatímco soukromá osoba těžko nahradí takové Makro, internetové pirátství dokazuje, že distribuci si velmi efektivně lidé umějí zařídit sami. Navíc analogie s velkoobchody padá i jinak: současný stav autorských práv je takový, jako byste zakázal e-shopy, aby nekazily obchod klasickým obchodům.
Čekání na nového Spasitele. Takového, který zplodí ohromnou muziku/postaví úžasnou stavbu, nenechá se zastupovat žádnou agenturou a nabídne své dílo volně veřejnosti
Nemusí to být gigant/génius. Takový Nohavica si bez Osy zla vystačí, ne?
Tento názor čtu v různé podobně už minimálně 20 let a nestalo se vůbec nic. Společnost nemá ani politickou sílu, ani vůli prosadit změnu jinak.
Na internetu je už tolik kvalitního volného obsahu, že na to nestačí ani tisíc životů. Ale přesto lidé jdou do kina na poslední blockbuster za spoustu peněz.
Omyl, stalo. Ochranu autorských práv prodloužili z 50 na 70 let po smrti autora.
Celé "umělecké" právo je postavené na hlavu. Herec dostane zaplaceno za to, že se "nechal najmout" na odehrání své role. To samé scénárista, režisér atd. Chápu, že se zaplatí majiteli práv za to, že tento film chci promítat, vysílat. Ale za co se platí tantiény hercům to už jde mimo moje chápání.
Jestli to nebude třeba i součást smlouvy?
takový nebožtík svoboda by mohl vyprávět o včelce Mája. Také si nechal zaplatit jen za dodání díla bez smluvní provize a bolelo ho to celý život.
Naprostý souhlas. Mně osobně jako největší nehoráznost v ČR přijdou příspěvky ochranným svazům při koupi datového nosiče. Kromě faktu, že lidé, co nosiče používají výhradně na vlastní dokumenty, fotky a videa, platí za svá vlastní data, se zejména divím autorům, že proti tomu neprostestují, protože přijetím peněz akceptují to, čemu zároveň někteří z nich říkají pirátství. Asi jako kdyby stát zakázal prodej drog, ale zároveň by požadoval, aby mu z prodeje drog bylo odvedeno DPH.
Mimochodem podobně nestoudný je copyright v případě architektury. Chápu, že kdyby někdo okopíroval ještědský vysílač v měřítku 1:1 a postavil jiný vysílač jinde, že by to bylo špatně, ale velmi silně mi vadí, že vdova po architektovi, který Ještěd nakreslil jako zaměstnanec státního podniku, chce po modelářském muzeu tantiémy za to, že tam mají model Ještědu u modelu představujícího Liberecký kraj. Takové to právo nikdy nemělo být a ta ženská by se měla stydět do morku kostí za to, že i když to právo takové je, že ho hodlá použít.
Proč by takové právo nemělo být? To mi hlava opravdu nebere. Duševní vlastnictví je duševní vlastnictví bez ohledu na to , kde jste je vytvořil.
O morálnosti požadavku se nebavím, nevím jak velká tantiéma to má být.. Myslím si ale, že duševní vlastnictví je prostě třeba chránit. Myslíte snad, že když McCartney vlastní na svá díla autorská práva, ta by je neměl mít do své smrti? Nevím proč by ne. Něco jiného je po jeho smrti.