Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a20v39e24l 88K92u72t76i12n27a 9862184245772

A co místo výpovědi podat trestní oznámení na úředníka. Podle českého služebního zákona následuje postavení mimo službu. A v případě odsouzení i konec kariéry ve státní správě.

Jistě nepůjde to použít na každou kravinu a nadřízenému to situaci nezjednodušší. Ale ty největší kiksy by to pokrylo. Je něco podobného v norském služebním zákonu?

0/0
26.1.2016 12:16
Foto

H27a37n66a 54V48l79k30o32v64á 9875424592594

Pane Ruščáku proč tam žijete?

+2/0
19.1.2016 21:10

M51i60c67h54a55l 23W70u61n37d51e21r47l65i34c94h 6979341930290

Není pravda, že úředníka nelze propustit. Zejména pokud si své povinnosti neplní, tak jak má. Státní správa zde funguje zdaleka více elektronicky, než u nás. Vše je propojeno, automaticky zadokladováno. Prodlení, či neschopnost vyřešit daný úkol daným úředníkem se hned objeví v programu nadřízenému. Pokud není vyřešeno, do lhůty, jde to výš.

Stejně tak nábor nových pracovníků - nevím, kde Andrej chodí na ty mýty o "kameraderi" ve státní správě. Je to zde běžný jev v soukromé sféře, lidé se přijímají na doporučení. V podstatě se za vás daná osoba zaručí, což je velký bodnus který každý případný zaměstnavatel bere v potaz.

Avšak na KAŽDÉ místo pro státní správu, tedy nejen úřednické, ale i učitelské, lékařské, až po metaře pro komune, se vypisuje transparentní elektronické výběrové řízení. Není možné přijmout nekompetentního kandidáta po známosti. Pokud někdo,třeba neúspěšný žadatel, takovou volbu napadne, musí si ji dotyčný úředník, opět transparentně, obhájit. Když to nedokáže, letí za porušení etiky. Sám jsem veřejným elektronickým řízením prošel. Jako nový zaměstnanec absolvoval školení v Bergenu, kde nám mimo jiné tyto zásady byly přímo řečeny!

Postoj UDI k syřanům vyšel ze snahy vyvolat veřejnou diskusi o novém nařízení, zda neporušuje zákon a většina Norů jej považuje za podobně legitimní protest jako např. stávku. Ano, Andrej má pravdu, u nás by to úředník neudělal. Bohužel.

Mattilsynet - obdoba našich hygienických stanic. Jak Andrej ví, Norsko je přdružené k EU. Pokud chce vyvážet potraviny, jakože je to po ropě druhý velký zdroj příjmů, tak musí dodržovat stejná hygienická nařízení, jako jsou platná v EU. Dochází tedy k slaďování, až, bohužel, přejímání směrnic EU. Tedy úplně stejná buzerace jako u nás, se všemy možnými důsledky ve všech oblastech, co mají co do činění s potravinami a stravováním.

+2/0
19.1.2016 19:40

J68a86n78a 62Č81á55p21o34v22á 5263878735365

Dobrý den, pane Ruščáku, předně děkuji za Vaše články, považuji je za velmi inspirativní.

Přemýšlela jsem, kde vlastně úředníci BV berou podklad pro to, co činí (a předpokládám, že jsou z duše přesvědčení, že dobře činí). A narazila jsem na dámu jménem Kiri Killen, o níž se hovoří jako o guru BV. Zprostředkovaná informace říká, že je to ona, kdo udává tón na norských školách připravujících budoucí sociální pracovníky. A že je to ona, která razí myšlenky typu, že pokud si novorozenec nevytvoří vazby k rodičům okamžitě po narození, nevytvoří si je už vůbec a je pak lépe dát mu šanci začít se socializovat jinde, než ve své rodině.

Mohl byste mi, prosím, pomoci s ověřením těchto věcí? Vzhledem k tomu, že nevládnu norštinou, je to pro mě trochu obtížný úkol...

0/0
17.1.2016 2:22

A56n42d22r34e51j 59R42u61š10č16á65k 6987247434104

Ta paní je už v důchodu, ale jinak přesně taková je její role, resp. role její publikační činnosti, v BV a celém systému sociálně-právní ochrany dětí v Norsku. Z toho, co vím, tak mimo Norsko ji nikdo nebere vážně a její pohled je označován za velmi mylný. Nejsem psycholog ani jiný odborník v této oblasti, ale z důvěryhodných zdrojů vím, že to, co ta paní publikovala, je přinejmenším velmi nestandardní (mírně řečeno).

+2/0
17.1.2016 8:33

J23o94s37e65f 63P48e39c90k64a 4804158713101

Co se týče norskych úřadů, já mám velice špatné zkušenosti s šikanováním rodičů v Oslu. Mluvím o pokutách za parkování, kdy stačí umístit přenosnou značku se zákazem stání,vyfotit a dotáhnout. Standartní uz pak je pokuta za stání příliš blízko přechodu pro chodce typu 4,8 metrů místo 5metrů.

0/0
14.1.2016 12:29

A12n46d49r20e62j 46R21u19š90č81á72k 6827447864164

Jo, tu za parkování příliš blízko přechodu jsem platil také. Jednou dokonce když jsem jel volit na velvyslanectví, byl jsem pryč z auta dvě minuty. Oni to potvory počítají ne od přechodu, ale od momentu, kdy se začíná ohýbat obrubník, takže ještě hodně daleko od křižovatky.

0/0
14.1.2016 13:00

J85o71s95e82f 40P77e34c97k31a 4604188723181

Na to dojel kolega mockrát. Nějací Lotyši mi řekli, ze přímo "nachytali" odtahovou službu, která jim postavila před auto značku a po vyfocení okamžitě odtahovala. Když se s nimi pokusili hádat, jen se jim vysmály se slovy: "Tady máme fotku, zkuste nám něco dokázat." Auto sice neodtáhli,ale pokutu zaplatit museli.

0/0
14.1.2016 16:24

M12i31c69h69a54l 69W60u97n69d26e88r61l95i87c14h 6149541920790

Neuvěřitelnéé.. :D

Ano, dodržování předpisů se tu sleduje a trestá tvrdě. Překročení rychlosti o více jak 2km/hod už je pokutováno, min 1000NOK. Za překročení o 15km hrozí Norovi odebrání ŘP. K turistům bývají shovívajější. Parkování je sledováno na poměry v čr velmi ostře. Zas tu ale tak často nenarazíte na auto bez oprávnění na invalidech, nebo ucpanou úzkou silnici. Norové jsou celkem sportovní a pořádkumilovný národ. Nevadí jim dát auto na hromadné parkoviště, zaplatit za to a jít pak do centra 15min pěšky. Neuvěřitelné, že?? Mluvím o Bergenu, situaci v Oslo neznám.

Též dopravní předpisy mají své vlastní nuance a je třeba si je nastudovat.

0/−1
19.1.2016 19:10

O13n52d83ř77e19j 18F88i68l34i22p 6516885127

Velice zajímavé a poučné. Ale určitě nejde jen o personální obsazení úřadů, ale o to, aby fungovala dělbu moci. Úředníci budou lepší nebo horší, ale nad nimi musí být soud. Ani soudci nejsou ideální, ale nejsou v případech zainteresování, mají širší rozhled a spíše klepnou "konkurenci" přes prsty oni, než nadřízený úřad. Jak jsem pochopil, třeba Barnevernet nad sebou striktní kontrolu soudů nemá. A podle toho to taky vypadá.

+3/0
13.1.2016 17:25

R38u47d11o87l59f 13S23t88a27r54y 6868117788

I zzelelo se Panu Bohu lidi souzene takovou nespravedlnosti a poslal na urady v Norsku vlnu ropy. Barel bude za 20 $. Tyto urardy budou met ted jine starosti nez buzerovat sve nevolniky. Divim se jen zbabelosti nasich politiku, ze s timto nestatem stale jeste udrzuji diplomaticke styky.

+3/0
13.1.2016 14:04

J93i78r81i 45C92e27e 5155251912148

Díky za přínosný článek. Podobná snaha o obsazení úřadů a zakopání se v pozicích je u nás vidět na MŠMT a MPSV, kde v souvislosti se služebním zákonem došlo k podstatnému navýšení počtu zaměstnanců a přestavených, přičemž jádro bylo přivedeno jednak v ÚV, ze sekce ministra Dienstbiera, jednak z názorově blízkých nevládek.

Stejně jako u Norů je v současné době patrná snaha NGO sektoru o vyvedení gesce azylové a migrační politiky z MV (údajně nefunkčního, lidská práva porušujícícho) do nového, "nezávislého" úřadu, který bude řízen někým "nezávislým" z NGO sektoru.

Viz premiérova uniklá korespondence a viz prohlášení Zelených:

http://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Drapalova-SZ-Pozadujeme-presun-agendy-integrace-cizincu-z-vnitra-na-ministerstvo-prace-A-vznik-specialniho-uradu-pro-migraci-416682/diskuse

+6/0
13.1.2016 13:00
Foto

P59a46v90e59l 45D80v91o73ř57á74k 5989585664490

Však konání naší sociálky a pod. je také někdy poněkud podivné.

+2/0
13.1.2016 12:11

V12á25c94l88a66v 24K35o38p90ř17i38v94a 1884510765571

O odebírání dětí od rodiny v našich vodách rozhoduje jen a pouze soud.;-)

+2/0
13.1.2016 14:59

J71a95r23d55a 96C38h22o21v62a53n46e62c 6231535143939

A to platilo už za komunistů. Tehdy sice mohla sociálka odejmout dítě jako "předběžné opatření", avšak věc hned musela postoupit soudu a ten byl povinen rozhodnout do tří měsíců (což bylo v případě novorozenců hanebně dlouho).

0/0
15.1.2016 13:16
Foto

R29a24d94e89k 11P20o35l34i89c34k17ý 6101513161854

Pane Ruščáku pokud by Norové chtěli stav změnit tak zvolí strany, které změní třeba i ten služební zákon.

Ono je to spíše o tom, že většině Norům to vyhovuje tak jak to je.

Ona i ta určitá "zkostlivělost či zakonzervovanost" má něco do sebe-minimálně v tom, že se po každých volbách neotočí vše vzhůru nohama a je tak mnohem vyšší právní jistota.

+1/−11
13.1.2016 12:06

E12v31ž80e27n 37P62o52l93á15k 3858818771143

Průzkum, který byste tyto kecy mohl doložit samozřejmě nemáte. Opět vaše typická argumentace "všichni občané si myslí přesně to, co dělá strana, která naposled vyhrála volby". Už s tím přestáváte být vtipný. Kromě toho Barnenveret je na politicích nezávislý, takže si nemohou zvolit naprosto nic. Ano, (-1), nezapomeňte.

+10/−1
13.1.2016 12:13

T69o88m75á76š 62D34v10o68ř36á80k 6667695843877

Nezapomněl ;-D

+4/−1
13.1.2016 14:23

K30l17á13r15a 21T20r47n60k59o90v72á 3854669664719

Je jako malé dítě a tím sám sebe shazuje. Smutný pohled na dospělého člověka.

+3/−1
13.1.2016 16:55

D10a83n25i38e56l 30N29. 45P41o32k88o80r84n42ý 6937986595661

To je ovšem naprostý nesmysl, který by fungoval tak leda v UK.

0/−1
14.1.2016 10:28

M76a63r72t97i81n 76P66r92á32š37e25k 8845881470433

Pane Ruščáku, děuji za vaše články. dávají mi pocítit RADOST že žiji jen v bordelu a bananistánu zvaném Česká Republika..

+8/−1
13.1.2016 11:21

J12o64s80e81f 54D56r40á10s86a67l 2724875311

četl jsem v minulosti Vaše články o různých aspektech života v Norsku a když to shrnu, tak Norsko je na stejné úrovni jako některé monarchie Blízkého východu...neliberární státní diktatura zneužívající své bohatství k uplácení vlastních občanů

+7/0
13.1.2016 11:07

J65i74ř26í 95N73o35s98e88k 1178367851426

Dost mě zamrazilo. Pokud pro naše Marksové a spol. zůstane naším vzorem Norsko, nedopadne to dobře. Existuje nějaká šance, že norské fondy začnou časem vysychat?

+6/0
13.1.2016 10:38

A61n89d36r96e17j 25R46u98š42č51á40k 6397287774224

Žádná. Norské fondy nejsou dar, ale poplatek za to, že Norsko může mít přístup k výhodám EU, aniž by bylo samo členem, do podobných fondů musí platit i Island a Lichtenštejnsko. Vztah Norska a EU je hodně složitý, protože Norsko by rádo mělo výhody členství, ale bez členství a bez povinností liberalizovat trh, takže vznikla tahle zvláštní dohoda, která kompenzuje fakt, že Norsko má přístup do Unie tím, že ho zavazuje k některým věcem, mezi které patří nutnost implementovat ca. 2/3 evropského práva povinně bez možnosti o tom hlasovat nebo se spolupodílet na jeho tvorbě, platit do fondu, z něhož se pak platí různé věci v EU (Norské fondy), ovšem aby to nebylo na Nory příliš ostré, tak to není Brusel, kdo rozhoduje, kam peníze půjdou, ale Norsko.

+13/0
13.1.2016 10:49

J30i32ř72í 21N24o13s78e71k 1668627981886

Děkuji za odpověď. Je to ovšem tragédie.

+6/0
13.1.2016 10:54

J25a21r43d23a 56C53h95o22v93a50n72e89c 6601575503319

Jsem (odborně) zvědav, jak se na Norsku a jeho vnitřní politice projeví současný "déledobější" pokles ceny ropy.

+2/0
13.1.2016 10:33

A32n33d85r66e55j 57R86u67š83č63á73k 6277587214644

Zatím se projevil tím, že se o věcech začalo psát (nejen o BV, ale i o dalších problémech). Zpravodajství se postupně mění z "všechno je skvělé, jsme nejlepší na světě" na "máme tam i onde docela velké potíže".

+8/0
13.1.2016 10:35

J40a53r26d57a 83C31h17o27v81a73n81e98c 6351815983319

No k tomu ekonomické potíže často vedou. Nejsou prachy na uplácení obyvatelstva a nespokojenost roste. Ale následné cesty mohou být různé a dosti protikladné. Tak to sledujte a referujte, prosím.

+11/0
13.1.2016 10:40



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.