Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o63b58e72r55t 55M88á35s84l40o 1741491607677

Teorie dobrá, ale prakticky to moc nefunguje. Ano mohu se odstěhovat třeba na druhý konec Evropy do Portugalska, ale tam platí úplně stejné Bruselské nařízení jako tady. A pravomocí národních států rok od roku ubývá a EU přibývá.

Oč zajímavější je třeba Izrael, kde se v rámci jednoho státu můžu rozhodnout jestli chci žít v tvrdém kapitalismu nebo v některém z různých kibuců mají vzájemně poměrně rozdílná pravidla.

Účelem přeci není stěhovat se někam daleko, kde to bude stejné, ale naopak zůstat co nejblíže, ale moci si přitom vybrat takový životní styl, který je mi blízký.

Jsem pro decentralizaci, pro vznik komunit / území s různými pravidly. Není nic špatného na tom pokud si můžete vybrat zda chcete platit vyšší daně a mít lepší služby a nebo naopak platit méně a mít horší služby a odstěhovat se kvůli tomu jen o obec, či dokonce se jen přeregistrovat.

Bohužel současná EU míří právě opačným směrem.

0/0
15.1.2016 0:32

P35a74v69e58l 86Z37e87m32a53n 7602782390626

u vás asi poprvé bez karmy, člověče vám vůbec nedochází, že pro dolní většinu obyvatelstva (cca 80%) je naprostá většina vaši "výhod" prakticky a fakticky k ničemu...

0/−2
13.1.2016 11:27

A61n70d38r82e48j 37R13u18š88č74á35k 6287947754584

Zeptejte se v Polsku nebo na Slovensku, jestli je to "dolním 80 %" k ničemu.

+2/0
13.1.2016 11:28

J23a92r23a 65R83a40n75k 1331756249831

Karma, rozumny clanekR^

+4/0
12.1.2016 22:22

J57o88s27e38f 37L75e70i62n39e84r 8897539927872

R^

+4/0
12.1.2016 17:27

M31i47l84a54n 36S52t78e20h48l73í40k 7540169283951

Kdybych pojal to vaše hlasování nohama ad absurdum, mohlo by se taky stát, že republiku opustí všichni a poslední zhasne. To jistě nikdo z nás nechce. :-P

0/0
12.1.2016 16:42

J85a97r16a 25R61a88n33k 1411856189891

Zatim se to jeste zadne zemi nestalo, ale proc nejit za zajimavejsi a lepe placenou praci i na duhy konec sveta nikdy nepochopim:-)

+1/0
12.1.2016 22:16

M66i98l87a18n 83S17t32e21h90l51í53k 7840909683561

Není všechno jen dobrý byznys a prachy.

0/0
13.1.2016 10:19
Foto

P14a19v17e88l 62D45v25o55ř21á88k 5149555854720

Toť pravda, na druhou stranu je lépe být veselý, zdravý a bohatý, než smutný, nemocný a chudý.

A krásy vlasti si z lágru moc neužijete.

0/0
13.1.2016 11:54

M69i58l60a23n 50S44t88e52h49l85í31k 7700989943831

Tak teď ovšem byla řeč o České republice a tady o žádných lágrech pro Čechy (zatím) nevím. :-)

0/0
13.1.2016 12:55

E94v55a 62S39v69o29b75o36d75o10v10á 2143632711625

Všecky ty lákavé výhody v mých očích přebije představa vnucených islámských hord arogantních mladíků, jimž my budeme ustupovat a jež si budeme usmiřovat v bláhové naději, že se stanou našimi přáteli...

- Nechte si Evropskou unii a všechny nájezdníky!

+2/−3
12.1.2016 16:39

J71a27r28a 65R14a78n83k 1361406559161

Pani Svobodova, ujistuji Vas, ze pokud navstivite kterykoliv ze 17.000 ostrovu Indonesie, nepotkate se se s necim takovym vubec.

To, co se stalo v Evrope na Silvestra je i diky internetu a smart telefonum vse rychlejsi a ti, kteri nikdy nemeli alkohol a mozna ani ubytovani se nechali lehce premluvit, cimz je neomlouvam, cetla jsem dostatek literatury od jejich vlastnich, doma zakazanych spisovatelu a ziji tady mezi nami pokojne, uz temer dva miliony.

+1/0
12.1.2016 22:20

D64a49n76i23e54l 56Č26e15r19n98ý 8334425105388

Máte pravdu. Tato výhoda o které mluvíte je zastíněna nevýhodami -na př. pozvání uprchlíků. Další věc je kolik Českých občanů se chce odstěhovat a pracovat byť jen nějaký čas v zahraničí. Většina (a velká) chce žít a pracovat tady.

0/0
12.1.2016 16:28

J83a85r74a 43R88a48n84k 1241686979811

Danieli, oni pozvani nebyli, pouze, kdyz nikdo nic nedelal a ve Stredozemnim se potapely lode uz od 2014, rekla, ze se o ne nejak spolecne postarame, v tom je ale take zahrnuto, ze ti, kteri neprojdou imigracni kontrolou, budou muset zemi opustit....i nasilim.

+3/0
12.1.2016 22:22

P75a27v89e76l 78N13o38v73á69k 3678558454592

Pane Ruščáku karma, lidé tady rádi poukazují jen na to špatné a byrokratické(čehož je tedy v EU přehršel, to nepopírám) ale to pozitivní co nám členství přináší berou tak nějak automaticky co tu bude ať budeme v EU nebo ne i když vystoupíme a zadrátujeme zase hranice. Jednotný trh a odstraňování protekcionismu má ale na náš každodenní život takový vliv, že nevidět to a neuznat to musí pouze velmi zaslepený člověk.

+5/0
12.1.2016 14:50

M36a49r26e16k 55C21o19z66l 9792450829971

To, o čem píšete, jsem se učil o Evropském společenství v devadesátých letech na přednáškách ze světové ekonomiky a těšil jsem se, až tam taky jednou budeme. Ovšem dnešní EU je jiná, resp. základní svobody, kvůli kterým vznikla, existují stále, ale bohatě je přebíjí ostatní aktivity, jako jsou různé regulace, zákazy, příkazy, které s původní čistou myšlenkou nesouvisí. Vrátit se "ke kořenům" by šlo i bez EU - celní unií (kterou jsme měli např. se Slovenskem) a dalšími smlouvami i bez EU.

+9/0
12.1.2016 13:28

S56l69a41v35o40m25í63r 61B54e55n73e49š 6872287310544

Na co mi jsou ty údajné svobody, z nichž mnohé já osobně ani nepotřebuji (například jsem natolik spokojený ve středních Čechách, že bych je nevyměnil ani za jižní nebo západní Čechy, o Německu, Itálii nebo Portugalsku už ani nemluvě)? Na co mi je to platné, když už se lidé v Evropě budou bát, aby je policie nepokropila z vodních děl, pokud se jim náhodou nebudou líbit manýry sexuálního obtěžování páchaného na ženách evropského původu?

Uznávám, že má spokojenost ve středních Čechách je pouze mou osobní věcí a jiný to tak vidět nemusí. Ale ta nespokojenost s těmi vodními děly by měla být společná všem rozumným lidem.

Taková EU stojí za hodně málo.

Můžete namítnout, že to použití vodních děl v Kolíně bylo v kompetenci německých orgánů, nikoli orgánů EU. Ale EU je natolik zdravá nebo natolik nemocná, nakolik zdravé nebo nakolik nemocné jsou jednotlivé státy.

Z nemocných krav nelze vytvořit zdravé stádo. A z nemocných států nelze vytvořit zdravou unii.

+3/−3
12.1.2016 13:13

M39i70c64h23a28l 28M96e38r21h45a96u62t 9519701652602

V EU ván nikdo nezakazuje protestovat proti sexuálnímu obtěžování, jen při tom nesmíte házet na policajty láhve a petardy.

+5/0
12.1.2016 13:24

E19v41a 94S15v81o13b38o41d24o29v94á 2733932701415

Jenže protestovat je vám málo platné, i kdyby to vládcové povolili (kdepak jsou dnes stránky IVČRN ?), když právo hájí pachatele trestných činů (nelze je identifikovat, mají lidská práva, nelze uplatnit princip kolektivní viny). A nakonec ani těch zadržených pár desítek pachatelů z Kolína deportováno nebude (znovu lidská práva), zavřou je na pár měsíců a znova vypustí mezi lidi.

+1/−1
12.1.2016 16:51
Foto

P16a33v90e44l 35D16v22o43ř42á51k 5229375124140

Někdy mám ovšem dojem, že naše vlast je z velké části obydlena nemocnými kravami a voli.

+1/0
13.1.2016 11:58

J27a64n 90Z13i13e82g37l18e88r 1591336871608

Pořád lepší EU než Rusko, kde policie mlátí důchodce stěžující si na malý důchod a zavírá blogery na pět let do vězení. Kdyby EU byla nemocná, tak by sem lidé odjinud neemigrovali.

0/0
17.1.2016 9:56

M84i85c14h76a42l 46M51e35r31h45a47u74t 9259831352812

Češi se těžko identifikují s vlasním státem (na jehož jméně - v rodném a anglickém jazyce - se často ani neshodnou), natož aby se identifikovali s EU. Bohužel.

+4/0
12.1.2016 13:09

M71i49c61h25a14l 22P25a77u19l13í67č38e32k 2943825555755

Možná ještě drobná poznámka k tomu "hlasování nohama". Ono je na jednu stranu hezké moci se odstěhovat do jiné země, pokud se mi doma nelíbí. Na druhou stranu ale nejsem potom tolik nucen snažit se něco doma něco změnit, udělat něco pro to, aby to doma bylo lepší. Utéct jinam umí každý, ale něco s tím dělat... Vidíme to dnes všude kolem sebe u migrační krize - místo aby ti lidé měli snahu něco změnit u sebe doma, radši běží tam, kde to funguje lépe (tím nemyslím zrovna Sýrii, tam je to složité, jak ostatně sám často píšete...). Kdyby např. každý, kdo nesouhlasil s komunismem, odtud v minulosti utekl na západ, tak je tu komunismus pořád...

+3/0
12.1.2016 13:06

J81a33r82a 56R64a18n59k 1681666759381

Zila jsem ve Svycarsku, kde jsem se mela vyborne, delala jsem pro kanton se vsemi vymysly a myslenim pozdeji na penzi, prihlasila jsem se na konkurz prace v Kanade, vyslo to, tak jsem tady a tak to dela kazdy okolo.....

+1/0
12.1.2016 22:26

J69a66r65a 18R22a33n63k 1761616489971

Pane Paulicku, praci v cizine a zvyseni kvalifikace se ale zadne jine narody, krome naseho nebrani. Pracuji s doktorem s Ghany, Japonci se s poklonou a usmevem dostanou do vytahu a vse je nenucene....a komunismus zde neni.

+1/0
12.1.2016 22:29

M68a81r91t61i64n 37K48u67l91i23c51h 2917691183522

Z místa, kde se vám nelíbí, se utíká poměrně těžko, máte-li k danému místu vazby - ať už rodinné, sociální nebo finanční (např. hypotéku). Proto si nemyslím, že by lidí, kteří mají ochotu něco změnit, výrazně ubývalo. Na druhou stranu, pokud se ty vazby oslabí nebo zpřetrhají (válka, ekonomická krize, ...), vznikne přirozeně migrační vlna.

+1/0
13.1.2016 8:38

O58n88d91ř96e17j 53F52i57l11i79p42c10z71y24k 8824583908971

R^

0/0
12.1.2016 11:35

M29i84c84h87a82l 26P97a14u39l37í70č76e53k 2243255525255

No ale pozor, Svobodní také poukazují na to, že volný pohyb zboží, osob a kapitálu není díky EU, ale díky Schengenu, což jsou 2 rozdílné věci. Je možné být v Schengenu a přitom nebýt v EU, která shengenské dohody pouze přijala do svých zákonů.

Dohodnout se mezi sebou a řadu věcí dělat společně, to je určitě pro sousedící země dobré a výhodné. Ještě výhodnější může být, pokud se takovéto normativní snahy nějakým způsobem koordinují a za tímto účelem se vytvoří nějaká centrální autorita, která si to vezme na starost (EU). Problém je v tom, že není přesná hranice, co všechno by ta centrální autorita měla zajišťovat za ostatní a co by mělo raději zůstat na individuálních dohodách jednotlivých zemí. Pokud se tato pomyslná hranice překročí, začne to lidem už vadit, což můžeme názorně vidět v dnešní době. Lidé se nechtějí apriori připravit o pozitiva, která nám centralizace některých věcí přináší, ale zároveň nechtějí tolerovat věci, které jsou nesmyslné, nefungují nebo už podle jejich názoru příliš omezují státní suverenitu. Chyba je spíše na straně EU, že se snaží už zasahovat až moc, přitom nenese prakticky žádnou odpovědnost za případná chybná rozhodnutí...

+3/−1
12.1.2016 11:09

A20n28d72r55e10j 61R37u49š13č63á56k 6157677304974

Pletete se. Schengen je pouze o tom, že nejsou prováděné hraniční kontroly na hranici, ale rozhodně není o volném pohybu osob, služeb, zboží a kapitálu. To je jen a pouze EU. Volný pohyb neznamená možnost cestovat bez občanky, ale možnost se usadit kdekoliv a začít tam pracovat bez omezení. A to garantuje jen a jedině EU.

+4/0
12.1.2016 11:46

M67i43c77h19a33l 72P14a14u23l90í55č47e28k 2723195645555

Máte pravdu, schengen řeší jen pohyb osob. Ale chtěl jsem jen říct, že stejného efektu se dá dosáhnout i bez existence nadřazené autority na bázi přímých dohod.

+1/0
12.1.2016 12:57

A57n97d40r42e79j 79R56u38š83č35á55k 6767937494814

Nedá. Jinak by k tomu už někde ve světě došlo. A v Evropě k tomu došlo až s Maastrichtskou smlouvou zakládající EU.

+2/0
12.1.2016 13:02

M32i12c56h55a55l 81P73a15u86l54í67č51e85k 2703805115845

No, zamýšlel jsem se nad tím, proč nic takového dříve nevzniklo - řekl bych, že to bylo podmínkami, které se k tomu staly vhodnými až v poslední době. Dříve se permanentně někde válčilo, řešily se jiné věci. Minimálně v Evropě už máme prakticky vyřešené územní nároky jednotlivých zemí, státy vesměs na relativně národní bázi, máme demokratická zřízení, chod dějin už neřídí spory královských a vládnoucích šlechtických rodin. Jsme relativně bohatí, případnou válkou máme co ztratit, takže ochota válčit je nižší. Díky informačním technologiím se můžeme lépe poznávat mezi různými národy, což omezuje xenofobii uvnitř Evropy, stejně tak technologie umožní i lépe řídit toky zboží, služeb, kapitálu i lidí, a to velmi rychle a efektivně. To vše tvoří skvělé podmínky pro nějakou takovouto integraci, je to ale záležitost velmi nedávné doby, kdy jindy takové podmínky byly?

0/0
12.1.2016 13:26

Z90d47e50n22ě71k 98Ž36í10k96o38v75e43c29k77ý 7670248610966

Na volném pohybu (nepřizpůsobivých) osob a (kradeného) zboží nevidím nic positivního.

+1/−2
12.1.2016 13:38

J45o50s16e17f 10D12r26á66s37a92l 2354875861

Pane Ruščáku, píšete o EU současné nebo před 15 lety? ta současná přece spěje k jasné uniformitě, jednotným nařízením pro všechny, omezením i té poslední suverenity národních států...za pár let bude jediným důvodem k přestěhování počasí, to ostatní bude stejné pro všechny členy EU

+6/0
12.1.2016 10:58

A96n64d73r74e18j 58R44u80š89č84á55k 6287807754764

O současné EU. S tou uniformitou to není tak žhavé, protože to, co se sjednocuje, jsou buď technické normy (což vážně není důvod se stěhovat), nebo zvyklosti, ale ty se nesjednocují v rámci EU, ale k tomu probíhá relativně přirozeně v rámci celého západního světa, ergo to, co Vám přijde, že je čím dál podobnější napříč EU, probíhá i v Austrálii, Kanadě a podobně, takže to byste si moc nepomohl ani přestěhováním tam.

+3/0
12.1.2016 11:48
Foto

P20a20v48e72l 27D56v28o13ř49á49k 5419425214680

I mnoho zdejších podnikatelů si EU užívá, a nemají důvod ke stížnostem. Ovšem zamindrákovaní si objekt, na němž si mohou své komplexy léčit, vždy najdou, a EU se na to bezva hodí. Čímž neříkám, že je vše OK.

R^

+7/−5
12.1.2016 10:45



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.