Středa 25. listopadu 2020, svátek má Kateřina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 25. listopadu 2020 Kateřina

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K54a81m53i41l 73P41a45p93e42ž49í16k 6629665968869

Text tohoto článku je (dle mého názoru) zavádějící, nepřesný, místy popletený, možná až lživý. Otázkou je zda autor podává mylné informace záměrně, nebo si o sobě opravdu myslí, že tématu rozumí... Otázkou také je, co je horší...

0/−1
27.7.2015 10:07
Foto

M55i53r27o25s14l55a56v 91K78u49l36h86a78v43ý 5199702491

Pane Ruščáku, celkem dobře jste popsal rozštěpené směry v islámu. Ale také celkem zbytečně se navážíte do p. Konvičky. Z Vaše výčtu je zřejmé, že ten nejhorší směr jsou wahhábisté a právě tito (za hojné finanční i duchovní podpory z SA) jsou v ČR a i Vy musíte uznat, že takový islám u nás nechceme. A nechceme žádného dalšího muslima z řad běženců, protože co se s těmi, kteří žili dosud třeba jen v tradici? Zařadí se do stávající muslimské obce. A nedá se říci, že by byli zticha; jsem přesvědčen, že protestní modlitba na Letné nebyla spontánní, ale že imám v mešitě dal pokyn. Také zdejší muslimka-blogerka  vyzývá k přijetí muslimských  běženců a Vy víte, kdo z nich bude radikál nebo do které větve islámu patří?!

Nevyjadřovat se ke zdejším muslimům, jak radíte, považuji za první ústupek; jaké budou další?!

0/0
27.7.2015 1:57
Foto

A13l75e78š 84M59o80r70b72i71c35e70r 2849272835371

Souhlasím.

Mezi muslimy je třeba rozlišovat.

Potíž je, že třeba Saudská Arábie je velký kámoš USA (a tedy i náš), přestože jsou tamní wahhábisté odporná namyšlená náckovská pakáž, od které by se všichni humanisté a demokraté měli držet na míle daleko.

(Abych uvedl nějaký příklad -- představte si, že jste v SA svědkem autohavárie, vyprostíte umírajícího saudského řidiče z vraku a snažíte se ho oživit, ale on umře. Dorazí jeho příbuzný nebo jakýkoliv jiný Saud a na místě vás umlátí lešenářskou trubkou k smrti. Cože??? Nic. Je v právu. Žádný prašivý bezvěrec, žid, křesťan, šíita nebo kdokoliv jiný se nesmí svýma špinavýma prackama dotknout mrtvého Sauda, trestem za to je smrt. Takový je zákon............. No, v případě člověka ze Západu by to už dneska asi neudělal, ale nějakého chudého šíitu by bezpochyby odpráskl jako psa ------- mimochodem doporučuji americký film Království, kde jsou wahhábistické praktiky a uvažování nastíněny dobře i pro laiky.)

Jenže oni mají miliardy z ropy (jejíž cenu by sami původně neuměli odhadnout, natož aby měli kapacity ji těžit nebo zpracovávat, to za ně dělají nečistí, kterými pohrdají, oni pouze inkasují zisky) .................... a tak jsou prostě kámoši, i když nám sejmuli Dvojčata a ročně podporují obrovskými částkami zpřátelená vražedná hnutí..................................

Tak to na tom blbém světě, kte jsou prachy vším, holt chodí. :-(

0/0
25.7.2015 11:45
Foto

J56a67n 85H91l13e85d27í47k 8968889738906

---NE  VŠICHNI  MUSLÍMOVÉ  JSOU  TERORISTY,-- ALE  VŠICHNI  TERORISTÉ  JSOU  MUSLÍMI.---   každý imám vysvětluje Koran po svém, co jeho cílům vyhovuje,==proto se frakce nemohou nikdy sjednotit!!!-  nejhoršími zabedněnci jsou ti, kteří tyto teroristy, malují na růžovo

+1/−1
25.7.2015 11:06
Foto

J47e54t65v60a33r77t 65M59a90n28u11k95j72a55n 1526416292854

Jedna z posledních myšlenek, která ve vašem médii vymytém mozku zbyla?

+1/0
27.7.2015 15:06
Foto

J17i61ř64í 97Š40e20j56n27o67h63a 4842383804953

Proč  řešit zbytečné problémy !?

Nemusíme vůbec rozeznáva hodné a zlé mulsimy. Stačí když  všichni zůstabnou ve svých ISLAMOSTÁNECH  a my  zase v Evropě.

+3/0
25.7.2015 9:40
Foto

J84a88n 33H28l15e73d47í16k 8608349468386

Jiříku, když ono to rozšiřování islamu je prvořadým úkolem všech mohamedánů, šířit slávu Alláha je radost i povinnost

0/−1
25.7.2015 11:14
Foto

J65a88n 28D56o43č84e27k21a80l 1214356481245

Můžete napsat stostránkové pojednání o tom, které druhy mravenců koušou, které ne, které jsou užitečné, ale stejně je domů nechci a jak po mě nějaký poleze, tak ho zamáčknu ;-€

+5/−1
25.7.2015 2:17
Foto

J55e13t15v20a12r73t 61M46a15n20u82k31j34a36n 1546486102114

Sunnitové praktikují velice demokratickou verzi islámu. Přesto místo aby se pan Ruščák za ně postavil, vnímá je spíš negativně, vadí mu základní demokratické principy, jako decentralizace, kde si každý imám může hlásat, co chce, a kde se imámem může stát v podstatě kdokoliv a přiklání se k pevné hierarchii šíitů.

Mám dojem, že vaše definice terorismu je zastaralá. To slovo se vyvíjí každým dnem. Dnes už jsou brán jako terorismus i ošetřování zraněných;-D

http://zpravy.idnes.cz/australanovi-hrozi-vezeni-za-spolupraci-s-islamskym-statem-prd-/zahranicni.aspx?c=A150724_140112_zahranicni_kha

0/0
25.7.2015 1:08
Foto

K40a60m11i53l 67P97a21p30e10ž20í69k 6249735628839

Text tohoto Ruscakova článku je (dle mého názoru) zavádějící, nepřesný, místy popletený, možná až lživý. Otázkou je zda autor podává mylné informace záměrně, nebo si o sobě opravdu myslí, že tématu rozumí... Otázkou také je, co je horší...

0/−1
27.7.2015 10:11
Foto

P13a59v69e41l 95M57a59c84h 7902606770458

Pan autor z nejakeho duvodu nam opomel dat jeden velice dulezity kus informace a sice kolik procent muslimu si mysli, ze by zakon saria mel byt platny nejen pro muslimy, ale pro vsechny lidi zijici v zemi kde oni ziji. Pew research (organizace pro vyzkum verejneho mineni) presentoval radu otazek vice nez 38000 muslimu. Jedna z nich byla jestli by zakon saria mel platit i pro nemuslimy. Odpoved byla rozdilna podle toho ve ktere zemi se PEW ptali, ale procenta tech, kteri si mysli, ze by zakon saria mel platit pro vsechny byla rekl bych az zarazejici. Od Albanie s 24% az po Egypt ze 74%. Kdyz si toto cislo promitnete celosvetove jedna se o stovky milionu lidi. Nad tim by se lide meli velice zamyslit. Take bych chtel poukazat na jednu autorovu nepresnost. Popisovat iransky pristup k nabozenstvi jako racionalni bych si dovolil tvrdit je ignorantske. Autorovi bych doporucil, aby sel na Youtube a podivat se na vrazdeni nevinych zen ukamenovanim ci jinych lidi ubicovanim k smrti atd. Takove reseni spolecenskych problemu ci prestupku bych v zadnem pripade nenazyval racionalnim.

+4/0
25.7.2015 0:22
Foto

J34e19t58v72a71r79t 20M93a86n22u11k45j17a98n 1816736502764

V žádné zemi by nemělo platit jiné právo pro muslimy a pro lidi jiného vyznání. Pokud v muslimské zemi muslim chce aby právo vycházelo z muslimských zásad, musí to být samozřejmě pro všechny, s vyjímkou civilních pří, kdy se obě strany sporu dohodnou na arbitráži která může vycházet z jiných zásad.

0/0
25.7.2015 1:15
Foto

E89l46i29š46k30a 76K83u16č14e52r79o75v19á 7929882623853

já se cítím být v evropské - české - kultuře ponížena coby žena, která má výrazně menší možnosti než muž jen proto, že přispívá k udržení existence společnosti = má děti a vychovává je. 

jsem proto oprávněna opásat se výbušninou, nastoupit do autobusu a odpálit se?

+4/0
24.7.2015 23:54
Foto

J20e51t47v96a43r63t 67M96a90n57u34k34j96a74n 1856436242704

Ani jsem nevěděl, že pan Ruščák je tím důležitým funkcionářem, který povoluje sebevražedné útoky.

+1/−1
25.7.2015 1:18
Foto

K41a25m86i87l 80P87a64p75e66ž24í21k 6129185568539

Ano. Text tohoto Ruscakova článku je (dle mého názoru) zavádějící, nepřesný, místy popletený, možná až lživý. Otázkou je zda autor podává mylné informace záměrně, nebo si o sobě opravdu myslí, že tématu rozumí... Otázkou také je, co je horší...

0/−1
27.7.2015 10:15
Foto

P22ř70e32m12y78s55l 81O60n49d38r28a 6590815171774

Máte to docela hezky sepsáno, ale podle mě se namáháte zbytečně. Lidé beztak nepochopí je každé náboženství je velmi složitý mechanismus, který se vyvíjel po staletí a jako cibule má různé vrstvy dané různými okolnostmi, pod kterými se vyvíjelo.

Teologické a filozofické myšlení je dnešku bohužel velmi cizí a tak ti, pro koho toho hlavně určeno, to přejdou mávnutím ruky se slovy "To je jedno, že mají svá specifika, ať si je nechají, já je tady stejně nechci". Ale díky alespoň za snahu.

+2/−2
24.7.2015 22:39
Foto

K93a41m94i32l 56P46a97p32e69ž59í41k 6679965538849

Islám je zlo...

0/0
27.7.2015 10:16
Foto

P87e49t76r 79S83t13u63c41h44l24í59k 2633463582629

Nemyslím, že v situaci, v jaké dnešní svět je, má smysl hledat rozlišení mezi agresivními a neagresivními muslimy a pitvat jejich náboženství. Není čas hádat se o slovíčka. Je třeba zabezpečit prostor EU před potenciálními hrozbami a protože nelze jednotlivce v davu objevit, měly by se vnější hranice uzavřít a tvrdě kontrolovat a prověřovat vstup.Bezpečnostní politika je základ udržení míru a prosperity v zemích EU. Pomáhat jen finančně a pokud ani bohaté arabské země nechtějí přijmout migranty, nechápu, proč by Evropa ,která prošla krizí, neměla právo rozhodovat o tom, komu dovolí překročit své hranice. Jsme svědky otupení společnosti a hrůzné činy, které IS provádí nějak příliš lehce vstřepáváme v domnění, že se nás netýkají. ALE TÝKAJÍ !

+5/−2
24.7.2015 19:45
Foto

J37a82r67o88s29l78a17v 85S98k16r24i48v61a52n47e86k 6845170

ten Konvicka ale ma pravdu. Tady Cameron vyhlasuje 5-lety akcni plan boje proti islamskemu fundamentalismu:

http://zpravy.aktualne.cz/zahranici/islamismus-je-jako-fasismus-rekl-cameron-a-zavelel-k-boji/r~4cb81e942eba11e5ae1b002590604f2e/

- vite proc my takove plany vyhlasovat nemusime? Protoze tady temer zadni muslimove nejsou. Az tady muslimove budou, prijdou i problemy s islamskym fundamentalismem. Je jedno, ze vetsina muslimu je mirumilovna. Nepochybne i vetsina muslimu v iraku a syrii je mirumilovna a valku si nepreje, ale je jim to k nicemu. Nikdo nechce 1,6 miliardy muslimu vyhladit. Ale at si hospodari jak umi, u nich doma, ne v evrope. K tomuto tematu doporucuju shlednout toto video, pani vi o cem mluvi:

https://www.youtube.com/watch?v=YDiWa9LiCjw&feature=share

+8/0
24.7.2015 19:00
Foto

J64e50t77v81a11r33t 73M40a10n59u17k96j82a60n 1726176312574

Nemá. Problematická je každá větší menšina. Řekněme víc než 3%.

0/−1
25.7.2015 1:22
Foto

M10a18r33t16i80n 63K76a72v68k64a 4116871962362

Víte Andreji, ono je to jednoduché. V oblastech, kde je islám zvykovou záležitostí.....Děda i táta byl muslim, tak tam moc problém není. Být muslimem je zvykovou záležitostí. Něco jako u křesťanů, jsem křesťan, protože jsem pokřtěný. Takže více než na islám je dáván důraz na rodové či kmenové zvyky. V Africe to je vidět například u Berberů anebo Tuaregů. Jsou to muslimové, nenávidíc arabské okupanty. Podobné to je s Vámi uvedenými Peršany. Je zajímavé, že u nich je pořád živé období před islámem a příchodem Arabů. 

A teď. Všimněte si, že většina islámských teroristů měla vysokoškolské vzdělání a byli , jsou, znalí Koránu a islámské tradice. To je docela dobré vodítko, nemyslíte?

+7/0
24.7.2015 18:25
Foto

A73n56d81r18e83j 54R80u44š24č88á78k 6567777124334

Jenže zase pak máte někoho, jako je ajatolláh Chameneí, o kterém se dá říct leccos, je to hodně, hodně konzervativní člověk, nemá rád sekularismus, liberalismus a Ameriku, ale přesto to není člověk, co by obhajoval, aby se někdo šel někam odpálit, někomu uřezávat hlavu, či konvertoval někoho k islámu násilím. Vodítko: v Íránu je dodnes živé zoroastriánství, což je něco podobného, jako kdyby byly v dnešní Evropě původní komunity, které by věřily na Dia. A propos, víte, jak probíhala christianizace Skandinávie? ISIL by se mohl učit - a také to nevypovídá moc o křesťanství.

+1/0
24.7.2015 18:28
Foto

M62a75r54t31i88n 86K76a82v57k68a 4246151372632

Vím jak probíhala kristianizace Skandinávie, stejně jako to, že tomu předcházeli nájezdy Vikingů a jejich vraždění a loupení na kontinentu. Historici jako Le Goff, to přirovnávají k arabské expanzi, která utnula kulturní výměnu mezi Východem a Západem. Pokud tedy chcete přirovnání, tak se Vikingové chovali na Kontinentu a v Británii jako ISIL. Nicméně, nemá smysl hledat co a proč bylo před tisíci lety, ale co je dnes, souhlasíte? 

Ad Chameneí. Nejsem člověk, který by ho odsuzoval. A co se týče šíítského islámu, tak považuji za největší chybu křižáků, že odmítli nabídku Fatimovského chalifátu na spolupráci a poražení vyznavačů sunnitského islámu.

+3/0
24.7.2015 19:06
Foto

J18a39r22a 62R79a32n36k 1771636339751

Nevim, ktereho Chomeini myslite, pokud Ruhollah Moosavi Chomeini (Khomeini), tak ten po svem navratu z exilu v 79. zavedl dalsi dobu temna v Iranu. Veznice  byly jeste plnejsi naz za Pahlaviho, popravy studentu byly na dennim poradku, divky v minisuknich byly najednou v burce, nebo chadoru, krasne o tom pise Shirin Ebadi, prvni iranska soudkyne a nositelka Nobelovy ceny, kterou ji nedovolil jet vyzvednout, navic byla take delsi dobu v jeho uzasnem vezeni.

Jak zachazel s mensinami je Vam urcite znamo, nejhure s mirnymi Bahaii z puvodnich 300.000 bylo 200, kteri nechteli emigrovat popraveno, zbytek donucen ke konversi.....pokud se jim nepodarilo uteci.Od "revoluce" a valky s Irakem nastala masivni emigrace 2-3 milionu profesionalu, techniku, artizanu a inteligence odeslo......

+2/0
24.7.2015 19:25
Foto

J76a64r92a 43R37a34n85k 1741496169881

Life under Khomeini

In a speech given to a huge crowd after returning to Iran from exile 1 February 1979, Khomeini made a variety of promises to Iranians for his coming Islamic regime: A popularly elected government that would represent the people of Iran and with which the clergy would not interfere. He promised that "no one should remain homeless in this country," and that Iranians would have free telephone, heating, electricity, bus services and free oil at their doorstep.[126] While these things did not come to pass, many other changes did.

Under Khomeini's rule, Sharia (Islamic law) was introduced, with the Islamic dress code enforced for both men and women by Islamic Revolutionary Guards and other Islamic groups[127] Women were required to cover their hair, and men were not allowed to wear shorts. Alcoholic drinks, most Western movies, the practice of men and women swimming or sunbathing together were banned.[128] The Iranian educational curriculum was Islamized at all levels with the Islamic Cultural Revolution; the "Committee for Islamization of Universities"[129] carried this out thoroughly. The broadcasting of any music other than martial or religious on Iranian radio and television was banned by Khomeini in July 1979.[128] The ban lasted 10 years (approximately the rest of his life).

0/0
24.7.2015 19:30
Foto

A55n65d17r49e96j 72R34u49š68č49á53k 6807167594654

Alí Chameneí, ne Rúholláh Chomejní. Kdo to Chomejní byl vím, jak zacházel s menšinami také vím a to, co zde uvádíte, je mi také známo. Pokud jde o Alího Chameneího, tedy současného ajatolláha, nesouhlasím s ním v mnoha a mnoha ohledech (snad až na to, že by mládež měla víc sportovat, to má pravdu), ale jeho příklad jsem uvedl proto, že to je člověk, který je znalcem islámu, a přesto odsuzuje terorismus, jaký předvádí IS nebo al-Káida.

0/0
24.7.2015 19:54
Foto

A92n97d79r96e84j 21R31u54š22č32á82k 6487307444384

Nějak se to nevložilo, co jsem napsal, tak projistotu ještě jednou (v nejhorším to tu bude dvakrát):

Alí Chameneí, ne Rúholláh Chomejní. Kdo to Chomejní byl vím, jak zacházel s menšinami také vím a to, co zde uvádíte, je mi také známo. Pokud jde o Alího Chameneího, tedy současného ajatolláha, nesouhlasím s ním v mnoha a mnoha ohledech (snad až na to, že by mládež měla víc sportovat, to má pravdu), ale jeho příklad jsem uvedl proto, že to je člověk, který je znalcem islámu, a přesto odsuzuje terorismus, jaký předvádí IS nebo al-Káida.

0/0
24.7.2015 19:55
Foto

K39a87r57e29l 82C55h54r40a34s62t53i24n63a 4353334820865

Varuji před nadšením některých čtenářů o možnostech žít v klidu vedle islámu. Islám má více tváří, ale jen jeden důsledek - ovládnout svět a vnutit mu svoji představu o štěstí. To je gro 90 % snahy islámu. Nevím, za koho kope autor, ale byl bych k řadě jeho vývodů kritičtější a ostražitější. Na několika řádcích nelze vést diskuzi k tomuto materiálu, jen varuji čtenáře před opojením a v některých případech až naivitou.

+9/−2
24.7.2015 17:49
Foto

M83a70r40t86i94n 51Š30i76k 6331201941277

Nemyslím si, že se zde někdo cítí opojen. Spíše to vypadá, že to vy se cítíte býti dostatečně vyděšený, proto máte potřebu varovat všechny okolo sebe. Zkuste napsat něco více konkrétního, např.jak Indonésie, která má prokazatelně nejvíce muslimů tohoto světa, chce ovládnout svět a vnutit mu svou představu o štěstí. Děkuji předem.

+3/−1
24.7.2015 18:05
Foto

K23a33r13e14l 40C19h64r33a85s75t20i48n66a 4543434400955

Pane Martine, napsal jsem k tomu několik knih, doporučuji například tu s názvem Přežije Západ svůj úspěch? Tam se dovíte víc.

+1/0
24.7.2015 19:16
Foto

J67a29r88o48s95l64a59v 13S50k44r45i36v51a58n44e58k 6235210

a kolik mesit v evrope sponzoruje indonesie? A kolik mesit sponzoruje saudska arabie se svym "neotrelym" wahabistickym vykladem islamu?

https://vimeo.com/85362804

:-P

+1/0
24.7.2015 19:16
Foto

J39a50r19o32s25l67a59v 10S17k59r90i29v49a18n89e79k 6655900

https://www.youtube.com/watch?v=d3Lq7EgT8Rs

0/0
24.7.2015 19:17
Foto

P16a77v26e68l 52M11a89c74h 7292966440278

Pane Sik, mel byste venovat trochu casu tomuto predmetu, abyste byl lepe informovan a precist si nasledovne:

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/

Potom snad pochopite o co vlatne jde. Z vaseho prispevku je zrejme, ze o tomto predmetu mnoho nevite.

0/0
25.7.2015 0:35
Foto

M75a88r53t43i14n 89Š85i45k 6131301871957

Ano, je to mimo jiné, velmi zajímavý a podrobný rozbor chápání a aplikace práva šaría v jednotlivých regionech a zemích. Z těch tabulek je ale vidět, i ta nejednoznačnost muslimské části světa. Stále tam nenacházím nic o snaze Indonésie ovládnout svět. Možná se s námi podělíte o nějakých výrazně militantních, nebo extremistických skupinách právě z Indonésie, nebo např.Indie, kde je další obrovská masa muslimů. Které indonéské a indické teroristické skupiny operují v Evropě a chtějí ji ovládnout? Něco jiného je přece Blízký východ a něco úplně jiného Jihovýchodní Asie. Na Blízkém východě, t.j. v arabském světě, žije "jenom" 20% všech muslimů. Já to prostě zatím necítím jako rozhodující civilizační střet, a neusínám i nevstávám s myšlenkou, jak mi tu brzo někdo uřeže hlavu, nebo mě ukamenuje. Ale kdo chce žít v trvalém pocitu strachu a ohrožení, tak prosím....

0/0
25.7.2015 9:03
Foto

M57a98r22t30i93n 37T45o70č92í52k 8529448933707

Jako táta dětí s českým a indonéským občanstvím děkuji za názor. Je mi smutno z debaty, kterou v Čechách (na dálku) pozoruju, a která se poněkud vymyká kontrole. (Ne že by přitom na islámu a některých jeho rysech nebyla spousta co kritizovat, nebo i na té Indonésii, mohl bych o tom psát dlouho a rozhodně ani tuto zemi nelze idealizovat.) Osobně se však - zcela upřímně - v této chvíli bojím zdivočelých Čechů a jejich nepředvídatelné reakce než tzv. uprchlíků. Ostatně první oběti vášní v US po 9/11 byl tuším Sikh. (Otázka - kolik lidí v ČR by rozeznala Sikha a Muslima - 1%?).

+1/0
28.7.2015 2:53
Foto

M96a18r42t50i48n 62Š65i89k 6831111751167

Výborný článek, za který děkuji. Bohužel, pro většinu společnosti úplně zbytečný. Dnes je většina  především vyděšená, mediálně patřičně nasměrovaná a sama sebe ještě dostatečně mentálně masírující přes sociální sítě. Měl bych pro vás námět pro další článek, přesněji, uvítal bych, kdybyste napsal něco o Indonesii, kde žije asi 13% všech světových muslimů, což je nejpočetnější muslimská komunita světa. Jinak znovu děkuji za příspěvek k tomu, aby nikdo, t.j.ani muslimové, nebyli házeni do jednoho pytle. Chápu ovšem, že mnohem jednodušší je se "spravedlivě rozhořčit" na sociálních sítích nebo v diskusích, než se hlouběji zajímat o podstatu,o rozdíly mezi Syřany, Iránci a třeba Saudy, Turky nebo Katařany a právě zrovna i Indonésany. Přitom žijeme v informační době a informace jsou snadno dostupné všem. V tom strachu a vyděšení, je však většina prostě nechce slyšet a hlavně vnímat. Bohužel, raději se uzavíráme do svých mantinelů, je to mnohem pohodlnější....

+3/−2
24.7.2015 17:34
Foto

J13a10r93o30s86l84a89v 30S20k53r88i68v79a91n60e72k 6335320

a kolik % z tech muslimskych imigrantu, kteri zaplavuji evropu jsou indonesani? :-P

+3/−1
24.7.2015 19:09
Foto

M46a19r49t43i91n 77Š13i62k 6811351401667

Článek má nadpis Není muslim, jako muslim .... o imigrantech do Evropy moc není. Ale když tedy chcete, mezi muslimy přicházejícími do Evropy jsou významné rozdíly. Bohužel, pro neinformovaného našince jsou všichni v jednom pytli.

+3/0
24.7.2015 19:41
Foto

M24i20l54a87n 33R45a76d72e65k 3677536721591

a jeste poznamcicka - proc muslimske zeme jsou tak islamofobni a tyto utecence nechteji? Z lakomosti to neni, davaji miliardy, ale drzi si je od tela.Vi proc.

+8/0
24.7.2015 17:07
Foto

J52a29n 72H70l56e11d91í65k 8618649658666

protože náklady na negramotné stamiliony jsou mnohem vyšší, když přilezou s celou 25 člennou rodinou. Raděj pošlou pytel těstovin.

+6/0
24.7.2015 17:18
Foto

A69n17d25r27e34j 12R64u89š52č38á77k 6247917674254

Jak které. Jordánsko, Turecko, Libanon i šíitská vláda v Iráku pomáhají, jak se dá. Státy v Zálivu pomáhat nechtějí a kromě toho sami uprchlíci se moc do Saúdské Arábie nebo Kataru neženou, protože vědí, že by tam byli v prvním případě za poddané šíleného režimu a v druhém případě za otroky.

+1/0
24.7.2015 17:21
Foto

M94i60l66a78n 64R75a83d48e57k 3407916351331

To mate tezke, jak meli drive rozlisovat mezi hodnym Nemcem a nackem? A dodavam ze ne vsichni nackove byli vrahouni, ani se na tom svinstvu nepodileli. Jak rozlisovat hodne sovety? Ani vsichni bolsevici nebyli zlocinci.

Ale kdyz na nekoho zatlaci, a ten muslim (bolsevik, nacek) vi ceho jsou jejich souverci schopni, i ten nejmirumilovnejsi - treba Palestinec - vas odpraskne pokud mu to naridi, protoze se ridi vselidskym - nejdriv ja, moje rodina - a pak vsichni ostatni.

Kdo neuposlechne, ten si to odkasle. Tak ted radte.

+7/0
24.7.2015 17:04
Foto

O47l11d62ř54i87c30h 62K37a61d55ě40r64a 2882825163248

Hezká a zajímavá informace. Ale to, co mne mimořádně zajímá a z čeho mám velký strach, je fakt, že zatím přišlo do Evropy cca "oficiálních " 70 000 utečenců ( ve skutečnosti jich bude více a přichází další). Když budu skromný a odhadnu, že s nimi přišlo 1% = 700 islamistů, kteří vytvoří buňky ( a zase budu skromný) se 2 novými členy, je to 2100 teroristů. To už "docela" slušná síla, nemyslíte ? Takže z hlediska největšího nebezpečí pro naši civilizaci je to Vaše dlouhé povídání na dvě  věci, s prominutím, na h...o a na nic. Pardon, ještě jedna, předvedl jste nám Vaše znalosti.

+9/0
24.7.2015 17:01
Foto

J50a57n 77H87l85e96d15í94k 8858109898856

abych to dlouhé vysvětlování zkrátil na současnost, velmi slušný a pracovitý muslím, je-li osloven partou muslímských kamarádů a je mu zadán nečekaný úkol, ani vteřinu nezaváhá a povel vyplní. Ještě se nestalo, že by se jeden  vzepřel

+8/0
24.7.2015 16:30
Foto

J68i67ř86í 42S75v41o51b51o74d33a 9355708143866

Vy se pokoušíte v islámu najít "dobré" směry, které nás mají přimět k tomu, abychom takříkajíc nelámali hůl nad celým islámem. Jenže u jakéhokoli náboženství je podstatná především celková koncepce a nikoli drobné vnitřní diference. Podstatná část Koránu je popisem mučení, které čeká na nevěřící v pekle. Alláh v Koránu mučí nevěřící hladem, žízní, ohněm a stahuje je z kůže: "…a kdykoli vyschnou kůže jejich, vyměníme je za jiné, aby tak trestu okusili" – to znamená, že toto mučení Allah opakuje donekonečna. Právě tento "Bůh" je podstatou koncepce islámu.

V jednom ze svých příspěvků píšete, cituji: "člověk v něm (Koránu) musí hledat interpretace". Problém je v tom, že interpretovat Korán není možné bez osoby Muhammada. Pokud si někdo není jist, co znamená "Allahův soud", stačí si jen zjistit, co tímto výrazem nazýval sám Muhammad. Soud, který sám Allah vyhlásil za sedmým nebem, byla například hromadná poprava medínských Židů (asi sedm set osob), kterou Muhammad nařídil roku 627. Když Korán hovoří o bloudících, kteří následují básníky, musíme si uvědomit, že Muhammad jich několik nechal zabít. Prostě Korán nelze od osoby Muhammada oddělit. Minoritní směry islámu, které to dělají, nemohou nikdy získat pozici autentického islámu.

Negramotnost v muslimských zemích dosahuje desítek procent. To znamená, že podstatná část muslimů se do islámu narodí. Nevnímají ho jako volbu životní filozofie a víry, ale jako všudypřítomné společenské prostředí. Všiměte si, že ti největší islámští radikálové a teroristé nejsou žádní primitivové. Jsou to vzdělaní lidé, kteří mají islám takříkajíc v malíčku. Věroučný příklon k autentickému islámu nevede k alevitům, ale k tomu, co dnes označujeme slovem islamismus.

Má smysl hledat v kanibalistickém náboženství nějaké "dobré věci", abychom mohli náboženský kanibalismus zachovat jako životní koncepci? Ne. Má smysl hledat v nacismu nějaké dobré věci, aby zůstal nacismus zachován jako životní filozofie? Ne. Proč se o to samé pokoušet v islámu?

+18/0
24.7.2015 14:58
Foto

T43o15m35á23š 75J91e76l34í16n81e23k 5471462508947

Je to pěkný přehled, jistě přínosná úvaha a v ideálním světě bezezbytku pravdivá.

Jenže jak píšete, záleží na výkladu a některé z výkladů Koránu holt vedou k terorismu. Prostě to tak je. Bezpečná varianta je tedy krásná kulatá 0 muslimů v ČR, a nejlépe i v Evropě. Cokoliv jiného je krásné, vstřícné gesto a zbytečné riziko.

+14/0
24.7.2015 13:55
Foto

A67n68d87r39e76j 68R92u68š97č87á57k 6417637484274

Nějak si neumím představit, co by například alevité v Evropě dělali špatného. Ne, že by jich tu moc bylo, tedy, nepočítám-li tu trošku na Kypru, kde jsou doma.

0/0
24.7.2015 13:59
Foto

T31o17m82á97š 62J98e68l71í34n96e18k 5431602148287

Pravděpodobně vůbec nic, pokud jsou opravdu tak selankoví, jak jste je vykreslil. Ale o ty tu jaksi nejde, stojí tak stranou, že muslimy opravdu spíš nejsou než jsou. Mají mou podporu - v Turecku a klidně i na Kypru. Islámský mainstream se z nich ale popravdě nikdy nestane, za sebe dodávám bohužel.

+3/0
24.7.2015 14:24
Foto

A38n93d11r55e17j 64R47u40š37č28á49k 6467367354274

Selankoví jsou a muslimové jsou také - minimálně šíité je za muslimy považují a mají to od Chomejního i oficiálně. U sunnitů záleží na tom, koho se zeptáte, ale vzhledem k tomu, že z definice je muslim každý, kdo je schopen říct "Lá iláha illálláhi wa Muhammadun rasúlulláhi", a to oni jsou, tak bych je tak viděl. A opravdu nemám nic proti tomu, když třeba kyperský Turek, alevita, se přestěhuje o dům vedle a bude tady bydlet, pracovat a platit daně.

+1/0
24.7.2015 14:37
Foto

J60i23ř84í 88S59v15o63b47o86d94a 9975958623416

Jenže nebezpeční pro nás nejsou ti, kteří vyznávají islám vlažně nebo jen formálně. Nebezpeční jsou ti, kteří islám vyznávají pravověrně a považují Korán za přímou Allahovu řeč a Muhammada za životní vzor – to jsou totiž praví muslimové. Přesně takhle by měl totiž nejen podle Vámi citované šahády, ale i podle celého Koránu pravý muslim věřit. Určující je to, co je autentický a pravověrný islám, nikoli to, co se islámem inspiruje pouze volně a neformálně.

+1/0
24.7.2015 15:12

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz