Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Mimochodem, v únoru jsem byl v Hamburku. Tam jezdí na kole snad celé město. Kola jsou orezlá, levná, obyčejná... válí se doslova všude. Před každým domem je stojan, o který je opřeno často i dvě desítky kol. Některá jsou přivázaná, jiná ne. Nepřijde mi, že by je někdo kradl. Jsou to takové šunty a navíc má IMO každý aspoň jedno.

Lidé tam na těch kolech jezdí do práce i za nákupy. Jezdí normálně civilně oblečeni, v klidu, nehoní se. Nejsou tam žádné kolize.

Hodně tomu samozřejmě přispívá fakt, že Hamburk je rovina a navíc byl totálně vybombardován, takže je tam dost místa na cyklostezky.

Každopádně se mi líbilo, že si tam nikdo na nic nehraje.

9 0
možnosti
AR

Naprosto stejně to funguje v Nizozemí.

3 0
možnosti
JK

Výborně napsáno a vyargumentováno. Podstata je slušnost a té se spoustě cyklohipsterů nedostává. Loni jsem psal dost naštvaný článek po zkušenostech z lesoparku v Ďáblicích, kam jsem vzal na procházku svou dvouletou dceru. Od té doby jsme tam nebyli, neboť to tam ovládli arogantní "závodníci" na kolech.

http://jirikrakora.blog.idnes.cz/c/346895/V-parku-rozjasanych-gayu.html

Váš článek však budu ukazovat všem cykloaktivistům, kteří budou říkat - proč by tady lidé nemohli ve městě více jezdit na kole, když to ve skandinávských zemích tak pěkně funguje.

3 1
možnosti
AR

No, s těmi skandinávskými zeměmi bych byl také opatrný. Funguje to v podstatě jen v Dánsku + v některých švédských městech (Göteborg, Stockholm, Uppsala, Lund, Malmö). V Norsku to moc nefunguje a ve Švédsku mimo zmíněná města také ne...

0 0
možnosti
Foto

V tom případě se v těchto zeměpisných šířkách kromě cyklodebilů vyskytují autodebilové, motodebilové, maminkokočárkodebilové, pejskařodebilové, chodcodebilové

5 0
možnosti
AR
VP

no a podobný článek jde napsat o chodcích,kteří jdou ve dvojici až trojici vedle sebe a nejde okolo nich projít, automoblisté kteří se řítí bezohledně za svým cílem apod ...

5 0
možnosti
JD

nejhorší jsou maminy s kočárkama, které se od včerejška neviděly a musí brobrat prdíky

0 1
možnosti
JD

prominte, ale dnes si klepu na čelo...takové kádrování v čem, na  čem a jak je poněkud mimo. Jak už vám tu někdo napsal, tak vetšina lidí má jen jedno kolo at už z důvodů finančních nebo proto, že je nemá kde skladovat.

0 0
možnosti
AR

Jak říkám, většinou nepotkáte cyklodebila na špatném kole. Většinou jezdí na hodně drahém kole. A takoví lidé si opravdu mohou dovolit mít městské kolo do města. Nemluvě o tom, že horské kolo je do města tak hloupý nápad, že nemůže být hloupější - pláště nesedí dobře na mokrém asfaltu (zkuste si někdy moderní městské pláště, například Schwalbe Marathon nebo Continental CityRide), rám neumožňuje nastupovat a vystupovat "za jízdy" ani ve slušném oblečení (musíte přehazovat nohu dozadu). Nedáte na kolo pořádně žádný koš, navíc ještě to zpravidla nemá chrániče na řetězu, takže jste od mouru pořádně špinavý. Navíc většina horských kol co jich v ČR je, nemají blatníky, o pořádných blatnících, které také něco chrání, ani nemluvě. Proto to chce ještě jedno kolo do města. Nebo Vy snad budete přezouvat pláště kdykoliv chcete jezdit do města nebo do přírody?

2 0
možnosti
Foto

K69a55r89e84l 77M90á60d67l57e

12. 9. 2014 10:18

Tak nějak z větší části souhlas, karmičku jsem přihodil, ale pár drobných výhrad by se našlo, asi tak o dvou se zmíním. Hradec Králové byl cyklistice zaslíbený už za komančů, dělal jsem tam v ČKD náhradní vojenskou službu a Hradcem jezdily špalíry cyklistů. Když jsem se po vojně vrátil do Prahy, tak nás opravdu jezdilo jen pár, ale jestli zmiňujete rok 2007, to jste musel i v Praze potkávat kola běžně.

A pořídit si městské kolo za (v přepočtu) stovky euro? Kdo je takový sebevrah? Víte, jak se kola kradou? Pro mne je strop 2000 korun. Nechám v bazaru dvě tisícovky zálohu, kolo projedu, když všechno funguje, koupím. Potom udělám nějaké individuální úpravy, které kolo zeškaredí, aby pokud možno nelákalo zloděje. Většinou mi vydrží tak dva roky jen s nějakou výměnou řetězu. Potom už je zralé na generálku, která by vyšla stejně, jako další stroj z bazaru, takže zvolím návštěvu bazaru.

Na ještě delší rozepisování by byl vztah k chodcům nebo řidičům aut. Do toho se nebudu pouštět, jenom tolik, že slušní lidé se vždycky nějak srovnají a ještě přihodí úsměv, blbci na sebe ječí, i když se míjejí na distanc 50 metrů. 

Úplně závěrem bych vysekl velkou poklonu automobilistům, za těch 25 či kolik let se jejich ohleduplnost vůči cyklistům zvýšila o stovky procent.

7 0
možnosti
AR

Tak což o to, ono se pořádně krade i v tom Nizozemí, ale od toho tam mají dobré zámky. Mrkněte se na AXA Defender a AXA RL-100 (obojí se používá najednou). Vynikající materiál, bezpečnostní zámky jak od auta. Cena vyšší, dohromady to přijde tak na 40-50 EUR, ale když jsem ztratil klíče od kola, tak se mi do toho profesionální zámečník od Falcku dobýval 20 minut, nadělalo to hodně kraválu a rozhodně to nebylo "přeštípnout a jet". Bohužel se to v Česku z toho, co vím, sehnat nedá jinak, než přes net si to nechat poslat z NL nebo z Německa.

0 0
možnosti
PV

P22e67t98r 21V22e76s65e57l81ý

12. 9. 2014 10:15

Pěkně napsáno, ale primárně bych neodsuzoval člověka, který se chce pomocí cyklostezky přiblížit na horském kole svému vysněnému terénu. Dávat Hradecký les do souvislosti s městskou cyklistikou je trošičku zcestné. Přepokládám, že ten „cyklodebil” by si nedovolil po cyklostezce opravdu ve městě jet těch 40km/h. Problém je samozřejmě ta rychlost a bezohlednost a nepřizpůsobení stylu jízdy situaci na cyklostezce.

Sám používám cyklostezek k tomu abych se dostal tam kam chci a kde si chci zajezdit. A nadávám na provoz (inline bruslařů, svátečních cyklistů a kočárků), protože ty cyklostezky vznikly na místech, kde byla dřív příjemná lesní nebo polní cesta, nikoho jsem tam nepotkal a teď je to tam o víkendech jak na Václaváku. Také používám ty samé cyklostezky (Zlínsko, Baťův kanál...atp) se svými dětmi a abych pravdu řekl, v tu dobu kdy s dětmi po nich jezdím jsem naštěstí ještě žádného „cyklodebila” nepotkal. Což ale nemohu říct v zimě na sjezdovce, kde těch skidebilů potkávám hodně.

0 0
možnosti
AR

To také píšu - když už člověk jede dejme tomu po tom Hradeckém lese, tak by měl jet takovým stylem, který tomu odpovídá. Také když jedu na expedičním kole přes město, tak nejedu jako vrahoun, přestože moje normální cestovní rychlost je 30 km/h (mívám tak 20-30 kg zavazadel), a mívám na sobě samozřejmě cyklistické oblečení, protože kvůli maximálnímu pohodlí na dlouhé trasy je prostě potřeba. Právě že jsem bohužel cyklodebily viděl v Praze na náplavce v těch odhadem 40 km/h, což byl přesně ten případ, kdy nám, slušným cyklistům, dělají ostudu.

0 0
možnosti
PT

Nesouhlasim. 20km/h je rychlost ohrozujici chodce. Idealni by bylo 10km/h = rychlost svatecniho bezce.

1 0
možnosti
AR

"Ne rychleji než 20 km/h" znamená 20 tam, kde to podmínky dovolí a jinak podle podmínek, tzn. podle počtu chodců, stavu cyklostezky/vozovky/chodníku. Za normálních podmínek, kdy jezdím na městském kole po městě, jezdím 13-14 km/h a podle mě to naprosto stačí.

2 0
možnosti
  • Počet článků 211
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6414x
Expert na evropské právo (EU a EEA) a evropskou politiku. Odkaz na LinkedIn
Autor analýz o Blízkém Východě na Dedeníku - http://www.dedenik.cz

***


');
//-->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

ga('create', 'UA-73590340-1', 'auto');
ga('send', 'pageview');