Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vita123

S vetsinou souhlas

Ano, autor vylicil vecinu veci rozumne a ma za me karmu. Jen mam dojem, ze je zcestovaly do severskych zemi o uvahach co se deje v nemeckem prihranici se zrejme pustil na tenky led. Ziji v Nemecku v prihranici prave v Bavorsku. ze je kupni sila velika, ano, neni mala, ale na to, ze je to nejbohatsi cast nemecka, to taky neni kdovi jaky zazrak. Nemohu soudit jestli si bavor muze dovolit vice nez nor, urcite nektery ano, ale vetsina ne. Na nevedoucich pozicich a krom zdravotnictvi se tu plat pohybuje kolem 1200-1500€ cisteho, coz s prihlednutim vyssich zivotnich nakladu, neni kdovi jaky zazrak. A jeste jedna vec, znam tu pocetnou cesko-slovesnkou komunitu a z 30 lidi ma jedna jedina rodina prihlasene auto v Nemecku. Nevim kde na tom autor byl, ale povinne ruceni je v Nemecku drazsi a o dost :-)

0/0
17.2.2012 11:26

andy_warhol

cesi si neporizuji nemecke spz !

Ja ziju v nemecku, povinne poplatky za rok by me vysly 4* vic kdyz bych tu prihlasil auto nez tak ze ho mam hlaseno v cr, jen proto ze to je diesel bych musel platit dan vyssi nez platim v cr povinne ruceni, o povinnem ruceni nemluvim. takze tohle je nesmysl. ostatni nehodnotim.

0/0
16.2.2012 19:21

habit-.!..

... takový bavor si může...

... ze svého platu dovolit víc v Bavorsku než čech ze svého v Česku - holt je na té lodi, do které teče všemi možnými dírami - o pár palub výš než my... ostatně i Řekové, Španělé, Italové, Portugalci jsou v luxusnějších třídách než my - my budeme EU dobří leda u pump v podpalubí, aby se loď udržela na hladině co nejdýl...

0/0
16.2.2012 11:59

Zani

Re: ... takový bavor si může...

No, zatím to vypadá, že pumpujou němci, francouzi,holanďani a já nevím kdo ještě, a my vyhlížíme pevninu a navrhujeme koho hodit přes palubu. Alespoň na blogu.:-)

0/0
25.2.2012 14:16

petrnahodne

takže jestli to dobře chápu ...

tak podle autora nemá smysl uvažovat o vystoupení z EU, hlavně kvůli možné "máslové krizi", nemožnosti objednávat ze zahraničních (!) e-shopů a nemožnosti mít cizí SPZ a jiných "závažných" důvodů  :-D pobavil! pokud se ale podíváme na to, v jakém stavu je celá EU a kam to celé směřuje (_._) , myslím že stojí za to o vystoupení z EU minimálně uvažovat. domnívám se, že lepší už to nebude. brzy už nebudou žádné dotace, žádná pomoc a zůstanou jen dluhy. obrovské dluhy, které budou splácet naše děti a děti našich dětí ...

EU pro mě představuje zkostnatělý byrokratický aparát, který už nebude mít dlouhého trvání.

0/0
16.2.2012 11:03

ErikM

Re: takže jestli to dobře chápu ...

já myslím že když vystoupíme z EU ceny se tu budou pohybovat jako v zemích mimo EU (Norsko, Švýcarsko) a platy taky jako v zemích mimo EU (Ukrajina, Kazachstán)

+2/0
16.2.2012 11:46

habit-.!..

Re: takže jestli to dobře chápu ...

.... když padala RVHP, taky se všichni křižovali: proboha, co teď, náš svět se zhroutil, kdo bude kupovat naše železo a MBčka?!!!

0/0
16.2.2012 12:01

listicka z liskova

Norové x Švédové

Nepodařilo se mi to napsat k nejnovějšímu článku, tak se omlouvám a píšu to sem. Já s vámi nesouhlasím ve věci Norsko-Švédské řevnivosti. Norové se neradi přiznávají ke svým negativním pocitům vůči komukoli, ale všichni mí kolegové a přátelé se mi dřive či později přiznali, že je rádi nemaji. Tedy ty, kteří zde buď pouze pracují, anebo také bydlí, ale pouze dočasně z pracovních důvodů. V práci jsem přišla do styku s mnohými - kolegy, nadřízenými, hosty, dodavateli, ... A Nory chápu. Švédové zde jsou sobečtí, egocentričtní a vyčůraní až hanba, zajímá je jenom to jejich, jak si vytlačit pro sebe co nejvíce na úkor ostatních, naprostá absence empatie či týmového myšlení. Vždy se snaží v práci nepředřít a pokud možno s tím vyběhnout tak, aby za ně práci udělal někdo jiný, což pochopitelně nikoho nebaví dlouho. Zprvu jsem pracovala v hotelnictví a došlo to tak daleko, že na těch tzv. lepších hotelech v okolí je přestali brát i na sezónu, protože je ostatní zaměstnanci do týmu nechtěli.

0/0
16.2.2012 3:46

all_the_way

Haha, to s tím máslem je pravda

A nejenom Švédové se chtěli přiživit na norské máslové krizi. I firmy tady v Kodani to chtěly zkusit. Cateringová firma kterou má firma kde pracuji nasmlouvanou, začala po Vánocích vozit strašný kvanta másla s podezřele jednotným datem expirace (duben/květen 2012). Za jeden den třeba 1.5 kg. másla (v kanclu nás je okolo dvaceti). Naše administrátorka se musela asi třikrát ohradit a nakonec musela pohrozit, že zruší smlouvu, pokud nepřestanou vozit a účtovat nadbytečné množství másla. Hajzlíci se prostě chtěli napakovat na Norech a nějak jim to nevyšlo, tak se snaží máslo udat, kde to jenom jde. Jen ať se snaží dál ;-D

0/0
15.2.2012 15:47

Kolumbo

Jedno nechápu -

Češi přece nejsou Norové. Neexistuje tak jediný důvod, abychom napodobovali Nory ausgerechnet ve výši daní a dotací, zvláš´t pokud se nám zajídají i ty evropské jako vysoké a zbytečné. S SSO ve vládě bychom tedy mohli mít nižší daně a žádná cla - clo přece není žádnou povinností! A pokud je evropská technická výhodou, proč by i tady nemohla platit ta evropská? EU nás přece nijak nechrání proti tomu, abych zde zdejší politici, jakkoli by byli eurohujerští, nezavedli třeba daň ze zdravé levé nohy.

+2/0
15.2.2012 13:43

Zani

Re: Jedno nechápu -

Nějaké zmatené a s protimluvy. :-)

0/0
25.2.2012 14:23

Henry Ford

Dost mimo

Všechno co vyjmenoval jako negativa z norské vlastní uřední buzerace.  Jak si to tak zařídili, tak to mají. Není to protože nejsou v EU. Cla si můžou zrušit.  Na cizí RZ nesmíte jezdit ani v některých státech EU( Rakousko, Maďarsko). Že chtějí vyvařit na další STK ,proč ne. Zřejmě jsou tam stejní zkorumpovanci jak v ČR, EU.

0/0
13.2.2012 10:53

markyz.Gero

Re: Dost mimo

přál bych vám vlastnit přepravní firmu, pak by vaše "proč ne" se vám dosti prodražilo

0/0
13.2.2012 11:15

Henry Ford

Re: Dost mimo

Prodražilo co?  Přepravní firmě je to všechno u zadele, protože jeji náklady a zisk platí  objednavatel přepravy.  Když si v Norsku vymyslí buzeraci, tak je to jejich výmysl úplně stejný, jak když si je vymyslí  degoši v Bruselu.   A co byste přál výrobci klasických žárovek, vysavačů, teploměrů, stavebních výrobků?

+2/0
13.2.2012 11:29

markyz.Gero

Re: Dost mimo

no když myslíte ;-D

co bych přál výrobci klasických žárovek, spoustu objednávek, není jen EU  jinak kupodivu i když jsou dnes k dostání souběžně oba typy lidé kupují čímdál tím více úsporky ejk by mne zajímalo jak to vydí takový výrobce ve Švýcarsku, nemá možnost ovlivnit, normy EU plnit musí

0/0
13.2.2012 12:23

z-VV-na-bliti

Re: Dost mimo

K dostani soubezne oba typy? Povez, kde si muzu koupit 100W? Nebo aspon 75W? Dam dvacku za kus!

+2/0
13.2.2012 14:01

ErikM

Re: Dost mimo

vystoupíme z EU, zrušíme cla, zrušíme daně, zrušíme dotace, zrušíme úřady a za chvíli tu bude ráj s pětinásobnými platy jako v Norsku !....no možná komustičtí voliči jsou naivnější

+3/0
14.2.2012 12:10

Henry Ford

Re: Dost mimo

V Norsku mají takové platy jen protože je dotuje příroda plynem, rybama. Jinak by to byli dál pasáčci sobů.

0/0
14.2.2012 15:15

ErikM

Re: Dost mimo

ČR je exportní země, většina firem exportuje do EU hlavně do Německa, většina firem má vlastníky z EU, banky mají zahr. vlastníky z EU, zemědělská půda se prodala a prodává  vlastníkům z EU atd.atd. Cla si zrušit můžem ale nemůžem donutit ostatní země taky je zrušit, jako malá bezvýznamná země dost těžko

Norsko je v korupci 6. nejlepší na světě, téměř tam není

+1/0
14.2.2012 12:23

Henry Ford

Re: Dost mimo

EU neexistuje ani 20 let.  Tisíce let se lidstvo vesele vyvíjelo bez potřeby EU.  Takže to klidně půjde dalších tisíce let i bez EU.  Jen EU korupčníci  hysterčí o životně důležité EU. Ale ta je jen pro ně. Většina lidi a ekonomiky je mimo EU a existují se cla, zahraniční vlastníci.

+3/0
14.2.2012 15:11

naroznej

Re: Dost mimo

No , nevím. Nejsem si jist , že by se lidstvo vesele vyvíjelo. Když si vezmu frekvenci válek , hladomorů , smrtelných epidemií v minulosti atd.

+1/0
14.2.2012 15:59

Milan Prokop

Re: Dost mimo

Samé hloupé argumenty. Samostatná ČR také neexistuje ani 20 let.

0/0
20.3.2012 17:08

panmistr

Taky jsem pobýval

nějaký čas v Norsku. Litr mléka může stát 15,- NOK (kolik stojí v Česku ?). Průměrný plat v Norsku 26.500,- NOK. Ale pozor elektřina takřka zadarmo. Platí se pouze za přípojku. Spotřeba elektřiny je položka bezvýznamná. V Norsku prakticky není nezaměstnanost. Hranici se Švédskem jsem projel vícekrát, nevšiml jsem si žádného celníka, že by mě někdo zastavil se taky nikdy nestalo. Jestli neexistují e-shopy to nevím, to je zrovna oblast, která mě vůbec nezajímá. Je to veliká a krásná země. Kdo požádá v horách o pozemek, dostane se mu dotace na postavení farmy a když dodá na trh aspoň 8 ovcí za rok, tak se mu dotuje zisk do výše průměrného platu - 26.500,- NOK. Pevně věřím, že si Norové zachovají tu špetku rozumu a do EU nevstoupí.

0/0
13.2.2012 10:23

Renatus Karmín

Re: Taky jsem pobýval

Patrně netušíte, že Norsko disponuje značnými nalezišti ropy v Severním moři a díky tomuto nerostnému bohatství si může dovolit fungovat tak, jak funguje. To pokud vím není případ Česka.

+3/0
13.2.2012 10:33

pavsson

Re: Taky jsem pobýval

Česko má pochopitelně jiné výhody, například poloha, turismus, nebo jiné zdroje, včetně kvalifikované pracovní síly (zatím). Motat sem neustále ropu v případě Norska, nebo bankovnictví v případě Švýcarska je nekonečné vrtění psem. Naše vystoupení z EU by žádná katastrofa nebyla, jakkoliv já osobně si to zatím nepřeji. Bylo by přeci i v zájmu EU mít s námi korektní vztahy, žádná pomsta by se nekonala.

+3/0
13.2.2012 12:15

naroznej

Re: Taky jsem pobýval

Ach jo... poloha.... není důležitá. Rychlý nákladní vlak z Hamburku do Vídně jede přes Německo. Stejně tak je rychlejší cesta s ICE než s klasickým EC přes Česko.

Turismus ?? Tata země je až na vyjímky z turistického hlediska totálně neatraktivní.

Tu kvalifikovanou pracovní sílu mají všude. Jediným našim plusem je , že máme lacinou kvalifikovanou sílu.

+2/0
14.2.2012 13:37

kristusek21

Myslím, že pan Mach by měl vydat knihu,

ovšem narzdíl od páně Zemanovy knihy by se neměla jmenovat "Jak jsem se mýlil v politice, ale "Jak jsem se mýlil...ve všem";-D

+5/0
13.2.2012 9:42

desde

EHP

Měl bych takový dotaz: kdyby ČR z EU vystoupila, jak by se stala členem EHP? Automaticky? Mám dojem, že je to věcí smlouvy. Takže ta smlouva by se nejprve musela dohodnout? Protože obhájci vystoupení z EU berou členství ČR v EHP jako samozřejmost. Ale co kdyby o tom zhrzená EU s ČR absolutně odmítla diskutovat? Mohla by?

0/0
13.2.2012 9:30

pivoj

Re: EHP

Smlouva o EHP je samostatná smlouva bez ohledu na členství v EU a ČR je signatářem, takže v EHP jsme a nadále budeme, i když bychom vystoupili z EU. Zároveň platí, že kdyby nás po výstupu z EU chtěli např. za trest vyloučit i z EHP, tak jediná možnost jakou by to mohli provést je, že by všichni signataři EHP museli souhlasit se zrušením stavající smlouvy o EHP a následně by založili novou smouvu již bez ČR, což je dost nepravděpodobné.

0/0
13.2.2012 10:39

desde

Re: EHP

Děkuji za odpověď. Osobně jsem zastáncem členství v EU, ale jeden nikdy neví a zadní kolečko je zadní kolečko...

0/0
13.2.2012 10:42

Jacare

Re: EHP

AFAIK je smlouva EHP smlouva mezi EU  a Norskem, Islandem a Liechtensteinem. Kdyby Ceska Rep. vystoupila z EU, byly by mimo tuto smlouvu (nebyla by ani v EU, anu Norsko, Island resp. Liechtenstein)

0/0
13.2.2012 11:02

Martin V2

Re: EHP

Nemáte pravdu - Smlouva o EHP vstoupila v platnost v lednu 1994. Podepsalo ji 27 členských států EU a tři státy Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) – Island, Lichtenštejnsko a Norsko.

Takže smlouvu nepodepsalo EU, ale jednotlivé státy. IMHO AFAIK LOL

0/0
13.2.2012 21:08

naroznej

Re: EHP

Každou smlouvu lze vypovědět. A představa , že bychom vystoupili z EU a zbavili se pouze negativ s tím spojených je značně naivní.

+1/0
14.2.2012 13:40

mk551

Re: EHP

Jistě, zbavili bychom se i nějakých pozitiv. Teď jde o to, která to jsou? Za 8 let v EU jsem jich moc nepozoroval. Vastně žádná. Vy o nějakých víte?

0/0
16.2.2012 9:25

qetic

Re: EHP

Ano, já vím a převažují.

0/0
17.2.2012 20:16

Hulu

fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

jen poznámka: citát z vašecho profilu   "Výrazný odpůrce státní suverenity, považující suverenitu za atribut, který patří jednotlivci" ... to jako 7 mld suverenních jedinců a nad nimi nic? ... nebo něco jiného, nového? ... kdybyste zjevně nebyl pevně "ukotven" ve stávajících "společenských strutkrurách", myslel bych si, že jste anarchista ...

+6/0
13.2.2012 9:05

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Autor holt ignoruje lidskou přirozenost. Něco jako Marx...

0/0
13.2.2012 9:24

Jacare

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Koncept suverenity pochaze ze stredoveku, kdy feudalni pan mel absolutni a jedinecne pravo vykonavat politickou moc. V demokratickem systemo toto pravo preslo na "lid" (demos), ktery tuto moc deleguje parlamentu. Napr. v CH jsou referenda casto komentovane slovama "der Suverän hat entschieden" (suveren rozhodl),. V tomto pripade je suveren synonymem (politicky opravneneho) lidu. V tom ma autor pravdu, suverenita je lidu, ne statu.

viz. napr. http://fr.wikipedia.org/wiki/Souverainet%C3%A9

0/0
13.2.2012 9:56

felson

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Lid tvoří stát. Suverenita lidu stojí proti suverenitě jednotlivců.

0/0
13.2.2012 10:04

Jacare

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Lid je suma jednotlivcu

0/0
13.2.2012 10:13

felson

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Ano, a v demokracii suma jednotlivců omezuje suverenitu jednotlivců.

0/0
13.2.2012 10:15

Jacare

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

V principu ano. Tak jak suverenita feudalniho pana koncila tam, kde zacinala suverenita suosedniho pana. V demokraciich plati vetsinove rozhodnuti. Neni to idealni, ale neco lepsiho se zatim nenaslo.

0/0
13.2.2012 10:25

felson

Re: fakta o vztazích Norska a EU nehodnotím, jsou zajímavá

Ovšem autor hovořil o suverenitě jednotlivců. Pojmy stát a lid mají v demokracii prakticky totožný význam.

0/0
13.2.2012 11:59

Aldobah

Vyborne!

Vyborny a zajimavy clanek! Dekuji za fakta o Norsku.

Souhlasim, ze nam je tu zcela nepochopitelne podsouvano srovnavani se se Svycarskem, Norskem atd. pritom si vetsina anti-EU obcanu, kteri srovnavaji EU s fasismem apod. vubec neuvedomuji nebo ani nevedi na jakych zakladech stoji ekonomika CR, jak krehka je ve srovnani napr s tim Svycarskem a Norskem. To pouze z ekonomickeho hlediska. Dale je treba si uvedomit, ze CR nema v Evrope ani ve svete ani zlomek slova a respektu jako zminovane staty, takze moznost cokoliv ovlivnovat mimo EU se rovna ciste nule. V EU muzeme alespon ve spolupraci s dalsimi zememi se pokusit prosadit nektere veci.

Nas narod by si mel uvedomit, ze pro vetsinu sveta jsme jeste divosi z Vychodu, kteri nevykazuji znamky vyspele spolecnosti. Nespolehlivosti a snahou se profilovat jako vseznalek neziskame zadny respekt ani solidaritu nyni nebo v budoucnu.

0/0
13.2.2012 8:14

naroznej

Re: Vyborne!

Naprostý souhlas. To , že naši vyjednavači jsou jaloví , dále že díky neschopným jedincům máme problém podnikat jakékoliv vyjednávání či diplomacii není problém EU , ale náš.

0/0
13.2.2012 8:35

z-VV-na-bliti

Re: Vyborne!

"znamky vyspele spolecnosti"? Muzes to upresnit?

0/0
13.2.2012 14:05

bull002@seznam.cz

Zajímavý článek

a věřím, že i pravdivý. Ale třeba ta podpora místního zemědělství je dle mého správná. Porovnejte to s naším (žiji na Hané). EU zde zničila 3 cukrovary, na černozemi stojí solární panely a zemědělcům se nevyplatí pěstovat nic jiného, než řepku olejku. Za to by měl jít někdo ke zdi s celou rodinou, aby jeho pokřivený genofond zmizel z povrchu planety.

+3/0
13.2.2012 8:06

naroznej

Re: Zajímavý článek

EU žádné cukrovary nezničila. To , že skončily lze považovat za přirozený vývoj. V této zemi jsou cukrovary , které vyrábí desetinásobek toho co před třiceti lety. A pokud někdo vyrábí víc.... musí někdo jiný skončit. To je čistě logické i zákonité.

Boom solárních panelů v ČR byl několikanásobný oproti jiným zemím. Díky českým politikům ,jejichž spřátelené firmy se v solární energii rozhodli bagrarovat zlato.

V tom zemědělství máte pravdu. Ale to není problém EU , ale našich politiků a vyjednavačů. Podívejte se na Polsko. Tam zemědělství vzkvétá.

0/0
13.2.2012 8:40

mbem

Re: Zajímavý článek

Zemědělství které vzkvétá ne proto, že by bylo kvalitní a levné, ale proto, že mu to politik vyjednal. To je ten základním, pricnipiální problém, který já s Únií mám.

+6/0
13.2.2012 8:57

ErikM

Re: Zajímavý článek

zemědělství může být těžko zároveň kvalitní a levné... možná v Asii kde dělají za euro na den.

0/0
13.2.2012 10:08



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.