Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i19l47e72n62a 26N79o69v49a91n92s45k23a 4572197519669

No do zahraničí se stěhovat nemusíte. Můžete se odstěhovat do menšího města. Ale jinak souhlas.....

0/0
7.3.2017 13:33
Foto

J14a61r32o14m96í16r 90D31v64o76ř32á28k 7462248230670

50 tisíc měsíčního příjmu jako hranice bohatství zasluhující propgresivní zdanění. Jen pro připomenutí: Poslední únorovou neděli v Otázkách Václava Moravce pan premiér připomíná medián mezd učitelů, zdravotních sester a policistů - okolo 30 tisíc korun s tím, že tyto profese by měly patřit do střední třídy a současně pochybuje, zda tento medián je do střední třídy skutečně řadí.

A kdyby řadil: Pak 20 tisíc korun měsíčně by představovalo rozdíl mezi střední třídou a bohatými.

0/0
6.3.2017 10:35

J44a58k64u28b 19R27e13i82t50e48r 2325450238894

A proč má být vůbec příjem progresivně zdaněn? Proč chcete trestat lidi, co vydělávají víc než jiní? Nebo jde o to uloupnout víc do rozpočtu? Ani jedna věc není morálně ospraveditelná.

0/0
8.3.2017 7:57

P98a19v26e10l 43N43o32v10á94k 4543698495431

Souhlas s autorem az na to, ze stanovuje limit sto tisic jako to, kde uz jde sobotkovu "reformu" ospravedlnit. No tak to tedy tezko. Mzdy jsou u nas vyrazne progresivne zdanene, od negativni dane u tech nejnizsich mezd az po zdaneni kolem 30% u mezd nad 4nasobkem prumerne mzdy. kdyz k tem mzdam az do castek kolem prumeru pripocitate ruzne davky, tak je ta progrese vyrazna jeste vice. ti vice vydelavajici jsou pak biti jeste jednou a to pri vypoctu duchodu, kdy dostanou pomerne mnohem mene, nez ti se mzdou nizsi.Sobotka chce u tech nejvyssich mezd misto zdaneni 30% danit snad az kolem 43% a to se bavime opravdu jen o dani, nikoliv o zdravotnim a socialnim. Takze pane autore, pokud se vam nelibi stanoveni hranice pro tu fantasmagorii na 50 tisic, nestanovujte ji sam ani nikde jinde, protoze podobne jako vy muze nekdo mluvit prave o takove hranici a vy se tak ocitnete presne na strane sobotky, ktereho za to kritizujete.

+1/−1
4.3.2017 22:36

J79i64r55i 80C56e44e 5795941472908

Pro pochopení duševních pochodů Bohuslava Sobotky je podstatný jeden okamžik z jeho života: přihlášku do ČSSD podal cestou na setkání fanoušků sci-fi.

Po 20 letech opsal kruh a vrací se tam, kam původně mířil.

To, že jeho návrhy jsou výsledkem intenzivní činnosti "mozkového trustu" poradců vedených Špidlou, nejsou v ČSSD s nikým projednány, následkem čeho působí chaoticky, jsou uveřejňovány a stahovány na základě reakcí veřejného mínění, je smutným výsledkem toho, že Sobotka absolutně netuší, jak dál.

+7/0
4.3.2017 11:46

P47a83v62e22l 98N67o83v26á90k 4223488765871

zajimave. ja bych k tomu dodal, ze si myslim, ze ten clovek nemuze mit vubec cit proto, co to vlastne obnasi za talent, pracovitost, stesti atd., aby mel tu ci onu mzdu. nikdy totiz nepracoval mimo statni sektor. Pro neho je mzda pouze cislo ve statistikach. udela nekde caru u 90%, vyjde mu 50 tisic a prohlasi o tom, ze to je mzda bohateho cloveka. ale vztah k tomu cislu nema zadny, takze o nem muze prohlasit jakykoliv nesmysl a vlastne s cistym svedomim. ja nevim, zda je takovemu chudakovi vlastne mozne nadavat do hlupaku ;)

+3/0
4.3.2017 22:46

Z84b23y23š28e23k 74H18l31i48n53k71a 3311363150683

Co můžeme očekávat od celoživotního netáhla a defraudanta poslaneckých náhrad?

Nic užitečného...

+2/0
6.3.2017 22:40

I37r97e31n51a 25C55h13a10r75v58á15t19o81v16á 1920604571

Poslední věta - v tom je v těsném závěsu za Babišem. Tomu ke změně názoru stačí podstatně kratší doba.

0/0
7.3.2017 13:08

M37a67r81t35i58n 55K93o29p25e56c56k53ý 3708697619744

Vy jste asi vůbec nepochopil, že naprostá většina voličů ČSSD žije mimo Prahu, takže problémy Pražáků Sobotku opravdu nemusí zajímat. Jednoduché počty a kalkulace.

+2/−2
3.3.2017 23:00
Foto

P75e65t44r75a 22H35a17v14e46l16k80o56v72á 8813123432

To je tragikomický závěr, známý si koupil malý zařízený atypický byteček, tak pro dva v klidné čtvrti nedaleko Londýna, dal za něj cca 2,8 mil. Inkaso mu tam činí necelých 3 tisíce Kč. Mají tam levnější energie nežli u nás. Ale vůbec si tńestěžuje, že musí platit všemožné poplatky, za svoz odpadu, za vjezd do města, za to, za ono. Nekňurdá, za byt dá málo a za ostatní jako správný patriot solí.

0/0
3.3.2017 17:41

J62a54n 79D20ě80t14á12k 4351674989590

Sobotka je profesionální parazit, psát mu o práci a výdělku je čiré mrhání časem a energií.

+20/0
3.3.2017 16:30

D39a15l96i40b42o26r 71M26a48r32t57i46š90e61k 3107784847737

Ano, jsme svobodná země. Takže když je ve Dvoře Králové nad Labem tak levně, co Vám brání odstěhovat tam a nechat se tam zaměstnat? Konečně byste šel s platem dolů, tím pádem byste měl nižší daně a konečně by Vám bylo líp...

+1/−15
3.3.2017 16:21

A90n84d61r12e76j 43R88u65š58č48á17k 6667837464174

A nemáte pocit, že je spíš lepší tlačit na to, aby ani ve Dvoře nebyl plat 50k považován za vysoký? Proč máte potřebu obhajovat nízké příjmy místo toho, abyste chtěl, aby se platy na západoevropskou úroveň dostaly všem příjmovým skupinám, v Praze nebo jinde? To je totiž to, co bych rád viděl já, a to je něco, čemu právě návrhy tohoto typu hodně škodí.

+16/0
3.3.2017 16:37

J38a76n 71R29á44ž 1639183504340

Perfektně vyjádřeno.R^

Za komunistů, jsem došel k názoru, že s průměrnou mzdou (2100Kč bruto) si ani nepořídím větší byt, ani si nekoupím nové auto ani se nemohu věnovat volnočasovým aktivitám podle svých představ. Tak jsem šel pracovat k dodavateli technologií na atomové elektrárny a pět dní v týdnu jsem byl 220 km od bydliště. Ovšem s kompenzací příjmů 350% průměru. Což mne mnozí záviděli, ale uhnout ze svého pohodlí a udělat něco proto aby si víc vydělali, to ne!

I dnes to funguje stejně. Kdo chce pracovat ,od 8 do16, nedaleko bydliště a dělat jen to, co ho baví, ať proboha nepláče, že vydělá málo!

+7/0
3.3.2017 19:18

P64e52t11r 53S10k34á17c22e27l 6734649319

Zvláště po roce 1990 se nikdo o občana nestará,kdy vstává do práce, kam až dojíždí. Prostě je to jeho volba. Vlastně o jedno se stát pozorně stará, již od roku 1979 trvale:

Dvakrát ročně laskavě nám nařídí, jak pootočit hodinami o 60 minut. A nikdo neví, proč tak činíme. Učiníme tak 26.3.2017 ve dvě hodiny ráno, podle textu nesmyslného vládního nařízení. Od roku 1979 trvale obnovovaného všemi našimi vládami, opírajíc se o zákon č.54/1946! Totalita, netotalita. Zdravého rozumu je nám třeba...R^

+1/0
5.3.2017 23:20
Foto

J26i49ř48í 47K91r34a58t86ě79n41a 1931802747707

Zvláště po roce 1990 se nikdo o občana nestará. proč by to stát dělal. Ten se ted hlavně stará jak dostat z občana co nejvíce peněz. To přetáčení hodin mi taky vadí.

+2/0
6.3.2017 8:06

D26o45m69i44n48i35k 41Ž59ď58á75n18s80k53ý 7410748527443

50 000 Kč je reálně 2 000 EURO, a kolik je průměrný plat v Evropě? A tomu někdo říká bohatství? ... a je to hrubého nebo čistého? Myslel jsem, že vyhozením Mládka dostane ČSSD rozum, ale je to jeden amatérismus za druhým.

+4/0
3.3.2017 15:08

M67a95r67e89k 83M46a70t57i83k76o 2560526893819

Na pracovní dobu jiných (školky) na ty ohled neberete?Školky nejsou fastfood nebo večerka.

Že potřebujete školku soukromou z faktických důvodů?No to je přeci nesmysl. Jak to dělají jiní, co pracují na směny nebo ti, odkterých si kupujete snídani a svačinu? Myslíte, že přijdou v 9 hodin dopráce a začnou teprve připravovat jídlo? Nesmysl.

Ceny v Praze? Voda je levnější než ve 40% ČR, rohlíktaké nebo srovnatelný, městská doprava je levnější nebo stejně drahá a to nemluvím o přepočtu na kilometry,které můžete MHD odcestovat (Více kilometrů => vícespotřebovaných PHM, energie, větší opotřebení) a našel bych další.

Chápu Vaší frustraci, ale nepočítejte s tím, že bytady opravdu nastal odliv lidí, to je také nesmysl ;-)

A to nemám Sobotku rád, ale pokud nechcete brát svouvlast jaká je, tak pak se asi opravdu odstěhujete. Protože Váš článek vlastněříká, že pokud Vám pražský život, jak je nastavený nebude vyhovovat, tak radějiodjedete z ČR. Inu nevím, jestli v jiných hlavních městech se budetemít lépe, jestli ekonomické zákonitosti budou jiné. ;-)

PS: O svém zaměstnavateli říkáte jak je hodňoučký a coVám umožnil. A víte, že někteří zaměstnavatelé mají zcela běžně nastavenoupracovní dobu na 8 hodin? Tedy 7:30 práce a půl hodiny pauza? Vy pracujete 8hodin a 0:30 pauza. Takže zas taková lebeda to není, víte? A poslední věc. Takseberte odvahu a řekněte si o více peněz, to by koneckonců mělo být pro Váshračkou, jak jsem si pročítal Váš profil. ;-)

0/−12
3.3.2017 13:50

D83o17m40i89n68i85k 85Ž23ď16á54n18s67k94ý 7160278817233

Vy jste asi hodně vztahovačný, že? nebo jste ten Blog nepochopil ...

+2/0
3.3.2017 15:04

M29a82r73e13k 95M37a98t68i61k92o 2860956453589

Ale pochopil. Na druhou stranu myslíte a mluvíte jen o sobě. Ať už, je Vy potřebujete více času na dopravu, více času pro své děti od učitelek v MŠ, o svém těžkém pražském životě. Jenže na vesnici se neodstěhujete, protože tam je to jěště horší. Takže jen hudráte, že se odstěhujete do zahraničí.

Možná jste chtěl říci, že Sobotka je budižkničemu a že on si našetřil na byt s poslaneckých náhrad a že Sobotka neví co je práce, protože nikddy do práce nechodil a že se snaží ovlivnit masy lidí a že ve velkých městech je 50.000 "málo". Jenže celou dobu skuhráte jen o sobě ;-)

Napište to jinak a lépe :-)

+2/0
3.3.2017 15:51

M75a50r45e28k 22M66a55t60i45k88o 2590376713839

Pro upřesnění nemám teď konkrétně na mysli pana Ruščáka, ale každého Pražáka.

0/0
3.3.2017 15:55

J66o64s56e37f 10M13u53ž55á61t81k24o 5555463127723

Bohuš si podřezává poslední zbytky preferencí. Taková ubohá hra. Místo aby tlačili na snížení a zjednodušení daní, tam vymýšlejí nové čímdál horší zhovadilosti. "bohatým" brát a chudým mávat, to by jim šlo.

+11/0
3.3.2017 13:16

I50r36e47n65a 19C89h55a37r59v65á45t33o68v55á 1110284391

A dneska zase prý budou zavádět další ministerstvo - 31 tis úředníků navíc nestačí . No to je ..........

0/0
7.3.2017 13:13

O72l52g40a 60P89a43v49l82í75k60o93v97á 6254498267282

Ale vždyť ta strana už je za zenitem a Bohouš si užívá pár posledních měsíců viditelnosti - z té jeho trapnosti bych si starosti nedělala :-)

+9/0
3.3.2017 11:59

P23e79t79r 69H81o43l34o10u28b32e68k 2545118355261

Je mi 24 a protože jsem si k hlavní činnosti začal přivydělávat na ŽL, rozhodl jsem se zkusit bydlet sám a nikoliv ve spolubydlení, což mi přijde jako základ důstojného života. Dva měsíce jsem hledal přijatelné bydlení v širším centru Prahy (Žižkov, Holešovice..). Všechny byty co jsem viděl byly přibližně stejné, shodovaly se v tom, že tam nechcete bydlet. Nakonec jsem vzal byt 1+kk, 40m2, ve Vršovicích v nijak pěkné oblasti s celkovým nájmem(energie vč.) 17 000. Pro představu o Pražských reáliích...

+6/0
3.3.2017 10:40

J87i39r83i 93B56e67c32v66a59r 7852709206

Sestra platila před 8 lety podnájem za 3+1 v Běchovicích 13.000 - před 2 roky chtěl majitel zvýšení na 15.000, tak si spočítala hypotéku a stejný byt koupila nedaleko. Platí stejně, ale za VLASTNÍ !!

0/0
7.3.2017 10:34

J73a15n 20V41o51n64d53r98á72č66e93k 4392548299718

Naprostý souhlas. Člověk studuje a celý život dře od rána do večera, aby se měla rodina relativně dobře, a pak přijde nějakej pitomec žíjící naprosto mimo realitu a oznámí, že mé rodině tzn. mým dětem chce každý měsíc sebrat dalších 10 tisíc? Ne to opravdu nedovolím. Pokud by k tomu došlo (což naštěstí snad nehrozí), pak dávám výpověď a buď založím živnost (a začínám danit naprosté minimum), nebo odcházím. A jsem rád, že nejsem sám. Jen jsem zvědav, kdo tady bude lidi léčit a dávat jim práci..

+14/0
2.3.2017 18:41

M16i88c18h32a93l 46W76e10n51d56l 5263595681363

Ten největší problém je, že se pořád někdo baví o daňovém zatížení ze mzdy. Ale rozhodující jsou celkové výdaje na člověka se všemi odvody a ne jen zdaní(i ty co platí zaměstnavatel). Mnozí by se pak divily kde že jsou vlastně vyšší daně ( je jedno jak to nazvete jestli zdravotní sociální a podobně jsou to jen převlečené daně.

+14/0
2.3.2017 17:52
Foto

A19n69d94r76e33a 92Š57r62e78t68r80o43v41á 7861435200218

Presne tak, kdyz zverejnili tenhle Sobotkuv plan na iDnesu poprve, byla jsem dost nabrousena a presne jsem se podivala, kolik ja sveho zamestnavatele stojim. Hrubou predstavu jsem mela, protoze jsem si drive cas od casu davala do tech mzdovych kalkulacek urcite castky, ale ted jsem cerne na bilem videla, ze na muj cisty plat musi zamestnavatel vydelat skoro jednou tolik! Jeden muj mesicni plat zasobi erar castkou, bez drobnych, 30 000 Kc, coz je skoro i vyse cisteho platu. To dalsi danove zatizeni jiste bude pro zamestnavatele motivacni, aby treba zamestnancum zvysil platy... No je to proste nesmirne obludny napad, ktery evidentne cili na likvidaci stredni tridy.

+4/0
3.3.2017 12:16

D86o67m59i98n71i23k 19Ž69ď67á26n87s60k71ý 7250558837143

V Praze je náklad na zaměstnance 2,5 násobek hrubé mzdy !!!

0/0
3.3.2017 15:11

T95e43r11e80z90a 50H13a34j54k76o45v60a 5367642224830

Kolik to dela konkretne?

0/0
6.3.2017 20:53

V96e26r86o54n26i49k11a 77V87a71l30a42c17h93o64v84á 3108408153525

Pane Ruščáku, přemýšlela jsem nad těmi velkými náklady, které máte. Většina, ani pražských rodičů si nemůže dovolit posílat dítě do soukromé školky, přestože oba pracují. Jen minimum lidí má tak dobře placenou práci, že se oba (před odchodem paní na rodičovskou) přehoupnou přes 50 000. Řada rodin musí vystačit například s 20 tis. a rodičovskou, a taky musí bydlet v nájmu...

K zavíracím hodinám v levné, obecní školce mě napadá: Někteří lidé (které znám) to řešili tak, že sehnali tzv. babičku- tj. důchodkyni, ke které měli důvěru (byla to třeba něčí známá či příbuzná a potřebovala si trochu přivydělat). Ta pak dítě před zavírací hodinou vyzvedávala a počkala s ním doma do příchodu rodičů. Vychází to mnohem levněji než deset tisíc za školku nebo výhledově 17 tisíc.

Jinak více lidí se vyrovnalo s drahými nájmy v Praze tím, že se odstěhovali na vesnici (ne do satelitu, samozřejmě, ne do Jesenice či Černošic) a do práce jezdili dopravou. Školku měli v místě, opět jim dítě mohl někdo vyzvedávat, kdyby oba pracovali tak dlouho.Většinou ale (v případech, které znám) jeden- často žena- pracoval kratší dobu, končil dříve než v pět.... Uvažovali jste nad něčím takovým?

Časem vám bude pomáhat i Patrik, moji rodiče taky dlouho pracovali, svoji mladší sestru jsem tak ze školky vyzvedávala sama od mých sedmi let a pak jsem ji doma pohlídala...

+8/−17
2.3.2017 9:50

A68n17d61r23e81j 63R21u86š54č56á82k 6287707724274

Nepochopila jste, oč mi jde - já si s penězi vyjít umím, ale jde mi o to, že nechci, aby si premiér bral do úst lidi s příjmem nad 50k měsíčně a říkal o nich, že jsou extra bohatí, protože nejsou. A to, co popisujete, jsou způsoby, jak to řešit, ano - ale je to dost těžká improvizace. A jde o to, že člověk, který žije normálně a nemusí dělat tohle všechno prostě není bohatý.

+14/0
2.3.2017 9:54

V97e16r82o35n17i70k79a 47V82a55l48a49c53h46o39v17á 3668568593705

Padesát tisíc měsíčně je velmi slušný, nadstandartní plat. Průměrný plat je nějakých 25 tisíc brutto, a 60% lidí bere méně. Takže to si opravdu můžete gratulovat, jste schopný a máte štěstí. Jako učitel na VŠ, doktor v nemocnici, zaměstnanec v sociálních službách byste si vydělal méně, někdy i mnohem- a tito lidé si také musí poradit. Samotné nastavení daňových pásem je podle mého dost složité,záleží na odpočtech, nezdanitelném základu atd,, o to se nechci přít. Jen se mi podle vašeho popisu zdálo, že lidé s tak dobrými příjmy žijí pomalu nadoraz a s vyššími daněmi by už nepřežili. Jak ale přežívají běžní lidé s průměrnými či podprůměrnými příjmy, napadlo mě v té souvislosti.Nic více, nic méně.

Ještě dodám, že Praha není jediný drahý region. Jsem z Brněnska, i když přímo v Brně nebydlím. Za jednopokojový byt se v Brně platí nájemné 9000 korun, v novostavbě třeba i 11 000 korun. Píšu o 1+ kk, protože tam tu situaci díky sestře (mimochodem jako manažerka kvality a auditorka nebere 50 tis. ani náhodou, nevím, zda jsou v Praze tak vysoké příjmy běžné) znám. Uvažovali jsme o koupi bytu, ale v Brně běžně dvoupokojový byt v paneláku stojí 2 miliony, novější byty čtyři miliony atd. Takže vysoké náklady na život nejsou jen v Praze.

+4/−5
2.3.2017 10:44

A25n62d75r67e71j 91R27u59š27č97á12k 6447117214394

V Praze by jako manažerka kvality a auditorka měla tak 80k. Byty, co v Brně stojí dva miliony tady stojí tři, samozřejmě zapomeňte na novostavby (na ty já se ani nekoukám, ty třeba 3+1 běžně stojí 7m+).

+4/0
2.3.2017 11:13
Foto

P77e38t59r67a 68H23a68v22e68l44k33o13v30á 8963963222

Sobotka nesobotka. Ve Skandinávii je člověk s platem 2000 eur spíše chudákem. U nás je boháčem. Měli bychom si všichni podrobně prostudovat Pikketyho The Capital in 20th Century, tam je to vše, včetně rozboru platové situace exaktně popsané včetně grafů. Na 700 stránkách. No, nečtěte to. Potetty nyní radí Hamonovi a tak si myslím, že brzo se podle něj bude řídit s Sobotka a bude líp. Zvýší nám radikálně, na radu Pikettyho daně.

0/0
3.3.2017 17:45

A13n17d96r59e35j 23R64u75š89č71á77k 6137817434194

A mimochodem, také si nemyslím, že být s vlastními dětmi od pěti odpoledne je nějaký luxus. Naopak, měl by to být standard. A právě tohle všechno improvizování, dojíždění, atd. místo toho, aby lidé tlačili na vyšší mzdy, když mohou, je hlavním důvodem, proč jsou mzdy nízké.

+6/0
2.3.2017 10:07

V70e24r86o71n48i53k87a 46V12a79l39a71c46h74o93v15á 3558198113525

Jistě, to není luxus, ale u nás je systém nastaven méně prorodinně než v Norsku, myslím v tomto ohledu- skloubení práce s rodinou. Opravdu si myslíte, že zaměstnanci, vyjma ty úplně špičkové, mohou tlačit na růst mezd? Možná kolektivně v odborech, o což se odboráři u nás snaží, ale drží se dost při zemi, za což jsou zaměstnavateli chváleni... navíc spousta lidí si odbory spojuje jen s pasivními ROH, některé odbory se tak i chovají...

Jedinec pak v drtivé většině případů takovou vyjednavací pozici nemá a je rád, že má nějakou práci. Možná je to v Praze jinak (vím, že v okolních okresech je nízká nezaměstnanost, když tedy uvažujeme o té oficiální), ale na většině míst si zaměstnavatel stále může ze zaměstnanců vybírat (odchod jednoho zaměstnance ho nepoloží, najde náhradu- člověka, který je ochoten pracovat i za méně).

0/0
2.3.2017 20:41

A19n86d56r63e87j 65R80u64š86č78á59k 6517537574604

Pro Vaši informaci: v Praze si práci nehledáte. V Praze si dáte CV na jobs.cz a čekáte, kolik nabídek dostanete a vyberete tu nejlepší. V Praze nezaměstnanost prakticky neexistuje a zaměstnanci mají silnější vyjednávací pozici, než jsem kde kdy viděl za celý svůj život, takže kde jinde, když ne tady. A odchod jednoho zaměstnavatele tady je pro spoustu zaměstnavatelů opravdu problém.

0/−1
2.3.2017 21:18

J64a76n 18R59á19ž 1339773354220

Máte pravdu. Vyzkoušel jsem si to inzerátem v Praze: "Pražák, Ing ekonom, 10 let praxe na samostatné pozici, aktivně anglicky, německy". Během týdne dvanáct nabídek kde jen během e- komunikace se výsledek licitace o nástupní mzdě ustálil na 60-80tis/měs. + nefinanční benefity a slíbené finanční benefity podle výsledků. To samé v Brně pět nabídek 40-60 tis. a jedna od nadnárodní firmy do pozice v managementu, mzda 90-110tis. podle referencí a osobního pohovoru + velmi atraktivní benefity, ale s podmínkou, po zapracování písemně vyjádřená ochota měnit místo výkonu práce i mimo Evropu, samozřejmě s výhodnější úpravou mzdových podmínek.

+1/0
3.3.2017 19:02

A59n28d59r29e79j 70R35u92š93č86á55k 6827587154174

No a o tom právě mluvím, a to je něco, na co podle mě dosáhne víc lidí, než je si ochotno připustit. Chce to jen vyjít ze "zóny komfortu", nebo jak přeložit 'comfort zone'...

0/0
3.3.2017 19:29

J60o73s37e94f 57Š32á77t16a69v65a 2444941316409

Veronika Valachová

A čí je to vina,že se někteří nepřehoupnou přes částku 20 tisíc.Když začnou děti chodit do první třídy,stojí všechny na stejné startovací čáře.To další už je na nich a jejich rodičích.Jestli mají chuť se učit nebo na to kašlou a jdou radši místo učení lítat venku nebo hrát na počítači.Takže podle Sobotky,ten kdo se od mládí snaží něco do hlavy dostat aby to potom zúročil,má za to že se snažil být potrestaný?To už tady jednou bylo.

0/0
2.3.2017 20:05

V74e39r58o67n96i43k17a 94V55a70l92a90c14h68o94v51á 3538138123805

Nezlobte se, ale rozhodně neplatí: čím vyšší vzdělání, tím vyšší plat. Lidé s výučním listem mají kolikrát vyšší příjmy než vysokoškoláci, kteří pracují např. s těmi mentálně postiženými ve speciálních školách, v sociálních službách a tak dále. To je jen příklad.

A další věc je to, že jedinec nemůže ovlivnit všechno. Neovlivní své vrozené vlastnosti, neovlivní své rodinné zázemí (nebylo mou zásluhou, že oba mí rodiče byli VŠ, doma jsme měli rozsáhlou knihovnu, rodiče se mnou učili, abych se dostala na víceletý gympl atd,), ani další věci ve svém sociálním okolí. To neznamená, že by měli mít všichni stejný plat, ale pouze upozorňuji na to, že plat 50 000 je u nás opravdu vysoce nadprůměrný. Řekla bych, že i v Praze...

+3/0
2.3.2017 20:35

A63n61d11r98e28j 51R92u83š63č96á48k 6947947434354

Ne, v Praze to není vysoce nadprůměrný plat. Mimochodem opomíjíte jeden důležitý faktor: k razantnímu zvýšení platů v Praze došlo pouze v posledních pár letech a prakticky jen u nových pozic. Mám ve svém okolí víc případů, kdy změnou pozice - dokonce se stejnou pracovní náplní - někdo poskočil například z 27k na 50k. Takže máte pravdu, že leckdo těch 50k nemá, ovšem získat dnes plat v Praze 50k není vůbec těžké, a to zdaleka nejen pro lidi s vysokou školou. Vždyť i ten Kaufland v Praze marně shání skladníky za 34k, což inzeruje všude možně.

+1/0
2.3.2017 21:21

J89a21n 74D62l58o45u67h81ý 8336360623790

Milá paní. Mám plat také přes 50. Jenže bych rád dodal, že manželka má 7,5 tis. invalidní důchod a dítě je školou povinné. Je tento příjem na rodinu fakt tak veliký, abych si musel z toho uloupnout také dalších 10 tisíc? Na úkor čeho?

+6/0
3.3.2017 10:10
Foto

A34n12d67r84e79a 43Š30r41e56t86r64o83v42á 7451685980608

Pani Valachova, nechodim na blog pana Ruscaka tak casto, ale kdykoliv jsem zde, vzdycky jste tu i vy s vasimi prispevky, ktere, zda se mi, jsou neustale v opozici proti panu Ruscakovi. To je snad nejaky zamer, delat tu dablova advokata? I ted jste proti tomu, co napsal, a zase mimo. Zase soudite neco, o cem nemate poneti, protoze tady nezijete. Trosku mi to pripomnelo pro me docela smutny nedavny rozhovor s moji kamaradkou, ktera zije ve Velke Bitesi a ktera mi tvrdila, ze neni mozne, jake naklady mame na bydleni, ze oni je maji jine... Ja to vase vymezovani se snad za kazdou cenu opravdu nechapu.

+5/0
3.3.2017 10:47

J36a66n 11R91á92ž 1419913174450

Zřejmě předpokládáte, že Sobotka je člověk s průměrnou inteligencí, který se někde doslechl, jak to v reálném životě chodí.

Omyl...omyl. Sobotka je absolvent právnické fakulty, kde obhajoval diplomovou prací na téma " Vývoj sociální demokracie v Českých zemích" . To téma je jistě hodné budoucího právníka, že ano. No a věřím, že by stěží obhájil, kdyby jeho školitelem a oponentem diplomky byl někdo jiný, než sociálně demokratický poslanec JUDr. Koudelka, tehdy asistent na MU Brno. Sobotka hned po absolvování PF se dostal na volitelné místo kandidátky a od té doby je jeho jedinou praxí politika ve funkcích poslance (od svých 25let) , ministra financí (ve svých 31letech) předsedy ČSSD ( ve svých 40letech) a teď předsedy vlády (ve svých 43letech) Kde by asi mohl alespoň na chvíli přičichnout ke skutečnému životu, aby o našich životech mohl rozhodovat na základě svých zkušeností?. Ten nikdy nemůže pochopit to, co mu zde naznačujete!

+35/0
1.3.2017 19:19
Foto

M29a56r37i97e 30J74a25n83d18o14v30á 8761173485176

Já myslím, že on to ví. On si prostě jako svoje oběti vybírá lidi, kteří by ho stejně nevolili. :-)

+9/0
1.3.2017 19:58

T78o51m56á75š 16V63e97s19e10l80ý 2418426307869

Moc dobře to ví, i když si myslím, že mu to musel poradit nějaký mediální/volební poradce. Navíc kromě toho, že opatření cílí na jeho nevoliče, tak cílí na velkou skupinu závistivců, kteří zaručeně budou mít radost z toho, že se těm úspěšnějším sebere.

+1/0
2.3.2017 17:40
Foto

J26a66k48u38b 51M44u98l65l40e13r 6569790221689

No pan Sobotka je evidentně stejně snaživej člověk jako pan Ruscak oba studovali oba se chtěli mít dobře oba dosáhli ve svých oborech poměrně vysoko:)) Takže nechápu že nejsou kamarádi:))) Jestli ono to nebude tím hyenismem co má v sobě každý člověk?

+1/0
3.3.2017 13:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.