Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M15i93r29o49s84l20a76v 23S13e67m24e71c93k36ý 3602699646815

A co třeba taková Itálie? Jak ona zapadá do rodinného konceptu? Nebo Řecko?

Všechno jsou to země, kde má rodina velkou hodnotu..

0/0
16.2.2017 5:53

A15n90d65r83e16j 15R14u69š91č63á77k 6847387364894

I tam to funguje. Vezměte si, jak je tam draho a jaké mají lidé, obzvlášť na jihu Itálie, příjmy, člověk se až diví, jak to zvládají. Speciálně v Itálii, ale v menší míře i ve Španělsku a Portugalsku (jak v Řecku nevím) je běžné, že celá široká rodina má jeden účet, takže mezigenerační transfer probíhá ještě víc, než třeba v UK. Potíž s těmito zeměmi je ovšem ten, že Španělsko bylo izolovanou diktaturou až do roku 1975, Řecko mělo svou vojenskou juntu do roku 1974, Portugalsko mělo (byť osvíceného) Salazara do roku 1974 a od té doby to také nebyl žádný med, viz silná inflace ve všech zmíněných zemích a pak samozřejmě řecké kreativní účetnictví také udělalo svoje. Na to, čím si ti lidé prošli, dokážou z relativně mála dostat díky generačnímu transferu a rodinným hodnotám fakt hodně.

0/0
16.2.2017 9:10

V81l29a49s14t85i35m23i14l 83D64o88r48o74t88í38k 3686406917109

Výborný článek. Ne, že bych bezmezně souhlasil se všemi uvedenými pohledy. Ale autor otevřel témata, o kterých je potřebné více a více mluvit, diskutovat, srovnávat si názory, .... a v důsledku toho si ujasnit řadu věcí a skutečných hodnot.

Za to karma. Přál bych nám více takových a hodně kultivované diskuse k nim.

Rodina, jako základní sociální a ekonomická jednotka společnosti, je dnes paralyzovaná sociálním státem. Jen je otázkou proč?

Obecně jsou nám předkládané především humánní důvody jeho působení. Proti tomu nikdo nic nemá. Na druhé straně je velice těžké se ubránit dojmu, že sociálním státem praktikované sociální inženýrství je účelovým formováním společnosti tak, aby se dala snáze ovládat a dalo se s ní lehce manipulovat. S tím souvisí i její ekonomické ždímání a drancování ....

Dobře založené a fungující rodiny jsou v těchto souvislostech obrovský problém. Jsou silné, stabilní, soudržné, bohatnou, rozvíjejí se, .... .

Sociální stát přece takové nepotřebuje. Ten potřebuje "závisláky", kteří budou vděčni za jakoukoliv berličku a podporu, aby bylo možné si je tak poměrně levně kupovat a dále je ovládat.

Zmíněná Austrálie měla paradoxně dobrý základ v tom, že "vyrůstala z ničeho" a měla dodnes soudržný, kontinuální, ničím nepřerušovaný vývoj. Stejně tak USA, od vystěhovalců, zločinců a dobrodruhů se poměrně rychle dopracovaly ke světové velmoci. Kontinuální vývoj. Žádná ze světových válek jejich území významně nepostihla. Navíc, na každé především úžasně vydělali.

Evropa, jako starý kontinent, je úplně něco jiného, neustálé turbulence, války, převraty, ... . Z toho plynoucí především zmatky v hlavách lidí, kteří tak nejdou spolu, ale proti sobě. Není v tom náhodou také účel, jako s tou rodinou???

:-)

+2/0
15.2.2017 14:54

P74e53t32r 49S20t23u43c80h50l84í58k 2343823852449

Něco na tom je. Určitě je podstata správná, ovšem nikdo , i když se bude sebe víc snažit, nemůže tušit, jakým směrem se jeho děti vydají , navíc ovlivnění svými partnery z odlišných podmínek. Budoucnost je prostě nejistá , ale to nemění nic na tom, že úvaha je to dobrá. Karma.

+1/0
15.2.2017 12:28

T14o53m40á30š 59T94a79t76í61č98e50k 5260652930138

Dobrá úvaha. R^

+2/0
15.2.2017 11:54
Foto

D34a18l54i45b35o24r 37B96a10r93t72o90š 5424620987159

ale ono naše bohatství, které, jak píšete se rozpadne při nesmyslných tahanicích.....to přece jen přejde do jiných rukou a opět zůstane v krajině...ve většině případů.......za druhé, kdo kdy řekl, kolik lidí musí na zemi či ve státě být? na to není žádný paragraf ANI lidský ANI evoluční.....byly kdysi doby, kdy vladaři nabádali poddané, aby plodili děti....milujte se a množte se...ale to bylo z toho důvodu, že lidské ruce tenkrát byly jediným zdrojem energie a blahobytu těch nahoře..........dnes to dělají stroje a roboti a tak již není nutné říkat..milujte se a množte se....ba naopak...je lepší, mít málo dětí a do nich nainvestovat maximum....je lepší mít jednoho kvalitního potomka než 13 z nichž polovina zemře....viz Metternich....je lepší mít jednoho potomka, který vystuduje HARWARD, než deset potomků, kteří jen zastavují dopravu na silnici při pokládání nového koberce....a je lepší, když si deset potomků jedné rodiny na trhu nekonkuruje a navzájem si berou pracovní místa........chce to trochu více nadhledu a pochopení evolcue

0/0
15.2.2017 10:30

A63n65d88r53e34j 25R98u71š50č78á73k 6547867214714

Ne, nezůstane. Bohatství totiž nejsou jen materiální statky, ale i - a hlavně - know-how, vztahy a důvěra, která podstatně snižuje transakční náklady, tedy něco, co umožní dvěma a více lidem spolu interagovat aniž by se museli zabezpečovat proti případnému podrazu ze strany někoho jiného, čímž ušetří prostředky (peníze, čas, úsilí), které by jinak museli vynaložit. A to je ekonomická hodnota, která je kolikrát větší, než zděděné materiální statky. Nikdo neříká, aby bylo deset dětí, ale minimálně dvě, k prosté reprodukci, by být měly, mimo jiné také proto, že se tím udržuje rodina jako skupina, která právě může mít k sobě navzájem vyšší důvěru, než ke komukoliv jinému, a tato důvěra pak je něco, co pomáhá občanské společnosti být odbojnější vůči státu pro případ, že se stát zblázní.

+1/0
15.2.2017 10:50

J27i25ř56í 80K33ý26r38a 6495198880257

Vážený pane Ruščáku, Váš blog, který je asi kopie Vaší disertační práce při získání L.LM je pro mě nezáživná a nemám ani chuť tento blábol dočíst.....

0/−2
15.2.2017 10:29

A43n29d65r32e88j 44R98u98š45č62á98k 6147597104924

Zajímavé je, že článek, který jste ani pořádně nepřečetl, máte chuť komentovat.

+3/0
15.2.2017 10:47

B54o73h84u44m63i51l 22Š81o11u73r27e15k 5273806464371

Otázka zní, jak znovu povýšit institut manželství na posvátnou hodnotu v sekulární společnosti.

Co takhle likvidací sociálních dávek, které institutu manželství neprospívají? Např. dávky svobodným matkám? Politicky neprůchodné.

Navrhuji jinou cestu. Masivní dávky rodinám, v nichž se žena věnuje dětem a muž pracuje a stanovit jasné podmínky: na dávku je nárok jen po dobu trvání manželství a v případě rozpadu manželství povinnost je vracet.

Už vidím námitky, jak manželství bude udržování "jen pro forma". A co? Pořád lepší pro výchovu dětí než současný stav.

+1/0
15.2.2017 10:08

T48e44r44e98z64a 51H84a56j84k20o87v21a 5367632254520

Nesouhlas.

Zeny se ale nemuzou a ani nechtei cely zivot venovat detem. To by byl pro ne rozvod naprosto riskantni. A jeste by mely neco splacet...

0/0
15.2.2017 21:59

B31o32h32u82m75i33l 54Š61o90u17r82e31k 5243276924801

A kdo je nutí? Však nemusí. Já psal o podpoře rodiny.

0/0
16.2.2017 9:55

P63a25v71e64l 24K65u93c88h31t98a 4876781417334

Stále hledáme příčinu zaostání proti nejvyspělejším v extrémech. Nerušme proboha sociální stát, upravme ho. Těch 40 let po 2.válce v neefektivním systému a navíc v "RVHP" se nedá dohnat ani kdyby se ideálně privatizovalo.

+1/0
15.2.2017 7:10

O70n74d19ř11e62j 95F58i24l53i71p20c89z47y73k 8444113358691

Rodinu a manželství podporuje především církev. My do kostela nechodíme.

Předávání hodnot mezi generacemi. Dostojevskij ve své povídce Hráč se vysmívá Němcům, jak Vater celý život dře, a pak majetek předává synovi / P.S Dostojevskij

je největší nepřítel Poláků , v té povídce se vyskytují také nějáci "Poláčci", kteří

parazitují u rulety na hráčích... Dostojevského děd byl Polák /

Já si myslím, že předávání majetku i hodnot mají dobře zmaknuté Němci a také třeba v USA. To abychom emigrovali do Německa.

Romantická literatura: česká, to snad jen Mácha, ne ? / mám polské školy/.Polská je světová: Mickiewicz, Slowacki...ale i Norwid. Velkým "nepřítelem" polské romantické literatury byl Masaryk / stejně jako celého Polska, dle mého názoru

a hlavním autorem dosud trvající česko-polské nevraživosti, hlavně na české straně,Poláci už tuto konfrontační linii už dávno upustili..../, Masaryk si ale neuvědomil , že Polsko přežilo jen díky této literatuře a církvi.

Dle mého názoru měli bychom být asi více duchovní, ctít pravdu ...Havel měl bohužel pravdu , na rozdíl od nejhoršího ekonoma 20.století, Klause/, žít v pravdě,

trestat krádeže / ale to bychom museli zavřít polovinu politiků / a hodně, hodně peněz dát do vzdělání.Pěkný článek, ale náš vzestup, stejně jako vzestup Polska,

považuji za utopii.Karma.

0/0
15.2.2017 6:56

R91o94m39a71n 48Š52e86s16t65á37k 5934549343653

Původně manželství, tedy rodina, mělo především ekonomickou a sociální roli, protože samotný muž přežil s obtížemi a samotná žena jen s velkými obtížemi. A dále bych k článku doplnil: Příčinou de facto likvidace manželství je to, že sociální roli převzal stát a manželství jednak přestalo být zajímavé, protože není důvod (ekonomický ani sociální) někoho si brát, a za druhé manželé nemají důvod pracovat na manželství a rozvíjet ho, protože případný rozpad manželství je ani jejich děti nijak neohrozí. Dříve rodina zajistila svého člena, když byl nemocný, když byl starý, přišel o práci apod. Dnes tyto role bohužel plní stát prostřednictvím nemocenského pojištění, důchodu, podpory v nezaměstnanosti.

A s tím souvisí i rozpad společnosti, kdy se lidé nezajímají (nebo zajímají mnohem méně) o lidi ve svém okolí, kteří potřebují pomoc, protože odevzdali státu polovinu vydělaných peněz a tedy ať se postará stát.

+10/0
14.2.2017 21:05

A82n59d82r22e56j 15R25u40š84č15á10k 6277917144754

To je naprostá pravda, ovšem tihle lidé dost zásadně podceňují možnost, že stát najednou kvůli nějaké katastrofě může přestat tuhle službu poskytovat. Nemluvě o tom, že to, co stát dává, stačí na pohodlné přežití, ale ne na celospolečenské zbohatnutí.

+6/0
14.2.2017 21:28

R56o25m86a96n 62Š18e48s38t40á12k 5694589743883

Souhlasím. Čím více stát přerozděluje hodnoty v rámci společnosti, tím je společnost jako celek chudší.

Napadá mne otázka, jestli tato likvidace rodinných vazeb a společenských vazeb na lidi v blízkém okolí není úmyslná, protože jednotlivci se mnohem lépe ovládají, než rodinná nebo společenská skupina lidí.

+8/0
14.2.2017 22:01

J91a85n 59H27l85e33d64í23k 8608889788636

p. Šestáku, máte pravdu, ale proč nepřiznat zásadní podporu svazku manželského víře v Boha, Božským i církevním zákoníkem, vždyť manželství bylo a je uctíváno jako svátost, výchova dětí jako povinnost a nutnost poslušnosti dětí ve vztahu k rodičům. S odmítnutím stařičké pravdy právě dochází k bídě, zoufalství, bezradnosti a na konec ke zločinům

+4/0
14.2.2017 22:30

T76o63m54á66š 47T34a93t12í89č80e77k 5670362130738

Zdůvodňovat svoje činy bohem apod., to je stavění na písku. Ostatně když měla církev tu moc, že se sňatky uzavíraly v kostele, tak lidi holt chodili do kostela namísto na magistrát. Manželství bylo před vynálezem monoteismu.

0/0
15.2.2017 12:07

M20i53l81a53n 45R65a64d95e23k 3247676741281

pane Sestak - nerekl bych ze bohuzel, ale diky bohu se ve vyspelych zemich o lidi postara stat v jejich nouzi, protoze ne vzdy rodina je k mani nebo se o vas treba nepostara, to se stavi v Africe, Indii atd. A nebo postaraji, ale vas zivot je peklo.

Rozpad rodiny ale s timto blahobytem prichazi, o tom zadna. I v rozvojovych zemich kde nejsou davky, a socialni pomoc minimalni se rodina rozpada, zena si vydela nemini se s manzelem zlobit, Nebo i naopak. To je pokrok.

Ale rodina je rodina a musime najit nejakou stredni cestu.

+2/0
15.2.2017 3:26

P52a91v11e35l 18K82u54c70h74t85a 4446321337794

Souhlas, nehledejme optimum v extrémech - zrušit sociální stát. Když dostanete rakovinu, potřebujete transplantaci,. stačí na to rodina? Ne asi ale určitě ne. Jinak mám skoro 40 let pěkné manželství, ale každý máme své peníze. Dávat to do společné kádě, to by nefungovalo. A také bych nechtěl čekat na vejmínku až mi mladá donese kus žvance.

+1/0
15.2.2017 7:06

J86o11s15e80f 59P58a29v89e13l17k17a 5341287217972

Pane Šesták, nesouhlasím s Vámi, protože hodnotíte člověka ekonomicky, jako že věci jsou tak, jak to jde nejsnadněj. Manželství i rodina jsou přece něco víc, i když ty zmiňované obtíže (např. různý původ snoubenců) melou člověka tvrdě svou realitou. My jsme ale milovali, a slíbili jsme milovat až do smrti. Můžeme mít jiné názory a bojovat spolu, ale jen do hranice lásky a věrnosti.

Rozvíjení a práce na manželství, to je největší pole lidskosti. Kdo ho spolu s manželkou a děti opustí, je obyčejný zrádce a lhář. Nikdo rozvedený k dalšímu vztahu nemá už právo stát před druhými jako plný člověk, je tím, jehož slovo neplatí.

0/0
7.3.2017 9:17

S57t53a33n66i29s82l46a88v 76B42u27r29i28a48n 5783954194237

Souhlas s vámi. Pěkný článek. Více takových. Navozuje pozitivní myšlení, což je tady v Čechách potřeba.

+10/0
14.2.2017 18:27

J42a84n 19H21l19e85d24í68k 8328119968276

velcí jsme možná byli v době Baťova zázraku a to českou pracovitostí. Jestli nás pozvedl Dvořák, Janáček, Heyrovský, Seifert, tak nás srazily davy cigánů, kteří jsou vzorem všem lapkům. Tak zvané pohraničí je ve zcela zdevastovaném stavu, stavba dálnic nejpomalejší ve sluneční soustavě, vzdělávání je v rozkladu a bez nutné zásadní podpory učňovským učilištím, na vysokou se dostane i Calligulův hřebec, bez urážky těm, kteří studují úspěšně, ale co se čtvrt milionem manažérů,nevím

+1/0
14.2.2017 17:43

A11n58t36o59n75í37n 89Š97e66v60č13i63k 7256143273401

Články ve, kterých se lživě zaměňuje název České republiky za jakési samozvané a mediálně propagované Česko, Czechia só projevem českéno nacionálního šovinismu. :-/

Šovinistické Česko ani Czechia občanskou společnost (Čechy+Moravany+Slezany) NESPOJUJE ani ze své podstaty nemůže spojit ke společným hodnotám. 8-o

Název státu - Česká republika, Česko, Čechy?

Odkaz na video: R^

https://www.youtube.com/watch?v=kw4hlqhh35c

Česká republika nebo ČESKO = Češi - Moravané - Slezané ???

Můj BLOG: :-)

http://antoninsevcik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=438510

0/−1
14.2.2017 17:26

J10a71n 63U38r21b24a15n77e23c 4482421245790

K čemu je dobré přít se o "ten jedině správný" název naší země??

+1/0
15.2.2017 9:16

V15i23l24é86m 78B24a26r70á91k 4886127679286

Moc pěkné. Jsou zde i další podmínky prosperity, a to je mentalita. Prosperita je výsledkem interakce mezi právním, sociálním prostředí dané země a mentalitou (mravy) jeho obyvatel. Tyto dobré mravy nejde koupit za státní dluh nebo unijní dotace. I Česko může být Japonskem.

Prosperita nemá původ ve velikosti území, počtu obyvatel, úrodnosti půdy ani klimatických podmínkách. Úspěšné státy existují blízko polárního kruhu i pod spalujícím sluncem rovníku, v místech kde normální život umožňuje klimatizace. A přírodní bohatství představuje spíše prokletí. Vede k pohodlnosti, nesmyslnému utrácení i agresivitě na mezinárodním poli. Příkladem je vedle Ruska a dalších ropných emirátů, republika Nauru. Leží na stejnojmenném ostrově v Tichém oceánu a ve své době byla díky těžbě fosfátů, nejbohatším státem světa. Dnes, po vyčerpání jeho zásob, stojí na pokraji bankrotu. Jako dědictví z doby blahobytu zůstala většině obyvatel obezita, cukrovka a další související nemoci.

Prosperita je výsledkem interakce mezi právním, sociálním prostředí dané země a mentalitou (mravy) jeho obyvatel. Plyne z podnikavosti, píle, respektu k pravidlům, smlouvám, autoritám a vlastnickým právům. Tyto dobré mravy nejde koupit za státní dluh, za unijní dotace ani měnovou manipulací (devalvací měny). http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=472318

+5/0
14.2.2017 16:36
Foto

O24t75t33o 15Č56e92r80n96ý 3375325397432

Máte pravdu. R^

+3/0
14.2.2017 16:36

T88e88r43e31z81a 61H87a57j83k85o55v88a 5497372354130

R^

Vyborne, jako spravny tatinek jste spravne rozsiril (nedokonale napsanou) basnicku o tatinky. !!

+4/0
14.2.2017 15:36

J24i38r78k74a 35B52r95u89n12n88e42r 4858302989177

Ne nedokonale, ale jen z půlky.

+1/0
15.2.2017 1:23

T84e91r57e44z34a 36H36a70j17k49o78v69a 5407882774260

Podle me, jako zeny, nedokonale.

0/0
15.2.2017 21:30

M16i64l55a93n23a 92K59r67a63e46m47e40r78o72v55á 2717620860472

R^R^R^ Díky za to, že nás vracíte do správných proporcí. Je to dnes obvzlášť potřeba, když se vyvyšují opačné hodnoty (single, homo, liberální výchova, nezávaznost, nezodpovědnost, žádný vztah k celku a dehonestace rodiny a vlasti). Tatínek a maminka je pořád ideál, po kterém ve skutečnosti touží i ti odvázaní liberálové. Sama se snažím (i když ne vzorově): Ing, 4 děti, 45 let vdaná.

+3/0
14.2.2017 15:26

A14n57d78r89e77j 86R12u18š67č84á72k 6357597224204

Proti homosexuálům nic nemám, naopak, oni jsou i společensky i ekonomicky samozřejmě velmi prospěšní, protože nemají zpravidla chuť mít děti (fakt ne, navzdory tomu, že někteří chtějí) a to jim otvírá časové i finanční možnosti na to, aby se soustředili na práci, která pak bude velmi prospěšná pro ostatní. Liberální výchova je něco, s čím taky nemám problém, ale musí to být liberální výchova, ne nechat děti růst jako dříví v lese, to jsou dvě různé věci. Ad single... ani to nevadí, je-li to s mírou (resp. není-li to móda pro hromadu lidí, ale týká-li se to jen menšiny). Ovšem nezodpovědnost, žádný vztah k celku a dehonestace rodiny a vlasti (byť to je řečeno trošku s patosem) problém je, protože jak to má někde k něčemu vypadat, když ten chlívek ani lidi nechtějí zamést, obrazně řečeno.

+9/0
14.2.2017 15:32

T26e78r64e52z23a 71H97a97j75k69o89v88a 5397372764330

Proste homo a single neni vyvysovani "opacnych" hodnot. Ti proste existuji. A nezavaznost a nezodpovednost se klidne muze pestovat i v manzelstvi.

+1/0
14.2.2017 15:37

A97n76d12r40e21j 58R84u64š25č36á90k 6507107784724

Přesně tak. Kromě toho kdyby některé z mých dětí bylo homosexuál, tak mu/jí budu klást na srdce, aby vůči partnerovi/partnerce, a je jedno jakého pohlaví, byli věrní, oddaní a aby si hledali protějšky podle stejného klíče, jaký jsem tu popsal.

+4/0
14.2.2017 15:39

T21e80r65e61z38a 91H96a43j33k41o58v80a 5237172954220

V

+1/0
14.2.2017 16:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.