Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J32a15n 18D93r48v72o73t58a

28. 11. 2016 9:00

Byl v Praze kamarád z USA. Do Čech jel s předsudkem, že míří do druhého Putinovského Ruska, postkomunistické zemičky, kde jsme snad před čtvrtstoletím neznali ani televizi. Cestovali jsme do centra autobusem, když přistoupil cestující s labradorem.

"U Vás smí cestovat v autobusu pes?" divil se.

"Ano, protože jsme svobodná země," zněla moje odpověď.

Na Václaváku jsme dostali letáček do nedaleko přilehlého vykřičeného kabaretu.

"U Vás není zakázána prostituce?" divil se.

"Ne," odpovídal jsem, ,"Když je ti víc jak osmnáct a nenabízíš sexuální služby v blízkosti škol, nikoho to nezajímá. Jsme svobodná země. Zakázáno je akorát kuplířství a obchod s bílým masem."

Korunu tomu nasadila procházka po nábřeží, kde parta mladistvých fajčila mařenu. "U vás se smí na veřejnosti kouřit konopí?" byl celý zmatený.

"Yeah, we are free country."

"US iis free country!" nechtěl se celý rozčílený vzdát.

"To víš, že je," plácal jsem ho se smíchem po rameni.

4 0
možnosti

Ač s velkým zpožděním, musím reagovat na tuto událost: odpovídá duchu Vašich blogů, blogů člověka rozumného, vyváženého a nežijícího v paláci sebeobelhávání. Vítejte!

PS: Snad se Vám všichni skandinavisti za přivezené bedny knih přiměřeně odmění. A budou je vracet! ;-)

3 0
možnosti

P13e65t36r 40M67u68n71z13a87r

23. 11. 2016 13:05

S tím pivem v metru už to tu taky není co bývalo. Tuhle když jsem přijel do Prahy, tak mě na ČM nechtěli s plechovkou piva měšťáci pustit dovnitř.

0 0
možnosti

Vítám, a přeji hodně štěstí..

1 0
možnosti

I62v21a70n61a 17N78o42v51á

6. 11. 2016 12:21

Nic proti, vyzkoušel jste Norsko a máte tedy možnost srovnávat. Nicméně, netěšte se. I tady se už mílovými kroky k tomu Norsku blížíme. I když, jako ve všem, jsme tady pozadu.

3 0
možnosti

Jejda, to jsem zvedava na to, kdy se objevite na kandidatce Machovy strany.

Do politiky to smeruje od sameho zacatku tohoto boje se zlym Norskem, ze.

0 9
možnosti

Nesměřuje. A hlavně Machovy strany těžko, asi jste si mohla ráčit všimnout, že se s nimi rozcházím v tom hlavním: já jsem velkým zastáncem EU, zatímco oni jsou absolutní euroskeptici.

2 0
možnosti

Zdravím Tě Andreji.

Nezbývá než poblahopřát k dalšímu důležitému životnímu kroku. Vzpomínám si, že bezprostředně po našem přistěhování do Norska, jsi mi byl erudovaným průvodcem v norských reálích. Vážím si tvého politologického, historického i všeobecného rozhledu. Není mnoho takto sečtělých lidí. Dovolil bych si tě (nejen) v tomto směru přirovnat k našemu současnému prezidentovi. Mrzí mne, že jsme se v pohledu na Norsko dostali na opačné strany barikády. Není mi úplně jasné, jak k tomu došlo. A byl bych ti vděčný, kdyby jsi, třeba i soukromě (já tě na fb zablokovaného nemám) napsal, co tě k tomu vedlo. Třeba jako reakci na můj následující pohled:

- původním vzděláním politolog, v Norsku dealer barev/stavebních hmot - uspokujující??

- manželka Polka (velmi neoblíbaná národnost v Norsku) ještě k tomu s problematickými vztahy s vlastní komunitou

- možnost zviditelnit se jako erudovaný sociolog/politolog a zúročit léta studií přes kauzu BV - k tomu ve spoluprácu s europoslancem a poslanci parlamentu (myslím, že jeden nejmenovaný skoroprávník uvažoval podobně). Nota bene když jakožto znalec reálií víš, že BV má velmi omezené možnosti rekce na, i smyšlená, obvinění

- další důvody, které jsi uváděl chápu jakožto přirozený pohled libertariána: chci si koupit pivo po 8 večer. Chci jezdit po dálnici 200. Chci aby se syn učil ve škole konkurenci a touze být nejlepší. Chci si jít dát oběd a pivo do hospody 20x za měsíc, aniž by mne to zruinovalo. Když přijdu do krámu, bude tam 50 sýrů, ne 4 (byť vysoké kvality). Chci žít v EU.

...Ano, vzpomínám si.. říkal jsi, že se chceš přestěhovat do Německa. To jsem ti rozmlouval - nejen Norsko už není to, co v očích Čecha bývalo.. Takže nakonec - sweet home - Praha! ?? :)

Ne Andreji. Z mého pohledu jsi se zachoval racionálně a pragmaticky. A nezbývá, než ti popřát, ať to dotáhneš třeba stejně daleko, jako kdysi kupříkladu Standa Gross.

Můj názor je, že ti to v Norsku "nevyšlo" - a tvé rozloučení s ním bylo nedůstojné pro obě strany..

4 18
možnosti

K92a28r25e36l 59J11a71n53d89a

31. 10. 2016 14:12

Vitejte zpatky!

8 0
možnosti

Já jsem si nikdy nemyslela, že jste do Norska odešel kvůli penězům (spíše kvůli tomu, že tam předtím pobývala vaše rodina a vy jste si tuto zemi idealizoval?), ale zároveň jsem si říkala, že se asi vrátíte domů.

Ono je zřejmě těžké žít v cizí zemi, která nemá stejnou kulturu jako ta naše. Vaše příspěvky byly vždy velmi ideologické, prizmatem ideologie jste v NO hodnotil skoro všechno (jen konstatuji). Měl jste jasný názor na to, jak by nejen tamní společnost měla fungovat, ale nezdálo se mi, že byste chtěl pochopit to, proč v některých věcech- třeba restrikce ve vztahu k alkoholu- tato země vykazuje tolik odlišností oproti té naší.Dopředu jste přece musel vědět, že Skandinávie není žádnou libertariánskou destinací, a nikdy nebyla. Kdyby se drželi libertariánských principů (každý se stará o sebe, vše podstatné vyřeší trh), tak by dlouho nepřežili, protože tamní geografické a klimatické podmínky logicky zformovaly silněji kolektivistickou společnost, kdy komunita je člověku oporou, ale zároveň mu také určuje pravidla...

Česká republika je naše vlast, vyrostli jsme v ní, a proto nám řada restrikcí, pravidel a tak podobně připadá přirozená a ani si je neuvědomujeme. Nevím, s jakými lidmi jste se v NO stýkal a kdo vám nepřijatelně mluvil do výchovy (jiní rodiče v NO si nikdy ničeho takového nevšimli), ale úplně stejně lidé komentují výchovu dětí i u nás. Třeba to, jak žena dlouho zůstává s dítětem doma. Norma jsou tři roky a žena, která s dítětem zůstane výrazně kratší dobu doma, si také občas vyslechne své.

3 8
možnosti

Nejvíce mě rozsekal komentář Jordanky Jiráskové (facebooková stránka této paní) k vašemu rozhodnutí vrátit se z ciziny domů (což jste zřejmě vždy plánoval, protože jste si už splnil misi). Stěhování je zcela normální věc, ale podle paní Jiráskové bylo nutné váš přesun tajit:-)

Konečně je to venku. Dlouho jsme tuto informaci nesměli zveřejnit, abychom Andreje Ruščáka neohrozili. Mnoho lidí si to nechce připustit, ale v Čechách je dobře. Andrej už je teď v bezpečí a píše:

"Kdybych před třiceti lety někomu řekl, že za třicet let opustím Norsko a přestěhuji se do Česka kvůli svobodě, asi bych na svobodě dlouho nepobyl, protože by mě brzy zavřeli buď jako provokatéra na Ruzyni, nebo jako duševně chorého do Bohnic. A přesto je tomu tak."

Souhlasíte s touto interpretací paní Jordanky Jiráskové?:-)

3 8
možnosti

Tak fakt je ten, že několika českým krajanům v Norsku moje aktivita proti BV vadila a vadí, a jsou to lidé, o jejichž charakteru mám hodně velké pochybnosti. A takového falešné udání (fakt není těžké z netu zjistit, kde jsme bydleli) by podle mě ti lidé byli schopni, takže jsem je nechtěl provokovat, dokud jsme tam byli, a dělal jsem proti Barnevernu hodně věcí neveřejně, což ovšem také přineslo v mnohých případech zajímavé ovoce. A pak, když jsme už věděli, že se budeme stěhovat, jsem nechtěl, aby na poslední chvíli se něco zmařilo, protože kvůli posledním měsícům riskovat něčí pomstu mi nestálo za to. Ani jsem se tolik nebál norského systému, jako spíš některých záštiplných krajanů.

15 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS