Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i85c18h80a74l 51S60v44o68b16o91d84a 1529401723145

Největší zloděj u nás je OSA a platby za všechny nahrávatelné media a tiskárny

0/0
16.1.2016 10:20

J74a15r52o36m98í42r 41K53r60á57l 4840619174109

Ono se nabízí srovnání s patentovou ochranou. Jistě uznáte, že např. vynálezce motoru udělal pro lidstvo víc, než leckterý kašpar na jevišti. A přitom je tato ochrana omezená časem (max. 20 let).

+4/0
16.1.2016 6:49

P91e20t21r 14S27m43u14t44n37ý 1830552331353

Pěkné, děkuji.

+4/0
15.1.2016 20:26

M75a75r54t81i18n 18H50o44r83á41k 9313679104

Tak toto je naprosto přesné.

+6/0
15.1.2016 19:03

J53a64n 30P27a65v97e36l 8683242808726

K těm prostředníkům. Připomínáte mi lidi, kteří brečí, jak jsou velkoobchody zbytečné a jen zdražují zboží. Faktem je, že jen nechápou (a nechtějí chápat) systém.

Co se dlouhých práv týče, souhlas, je to nesmysl. Nicméně, určitá ochrana je potřeba.

0/−1
15.1.2016 18:24

A48n22d39r98e39j 77R67u79š75č16á65k 6767157744754

To není tak docela pravda. Zatímco soukromá osoba těžko nahradí takové Makro, internetové pirátství dokazuje, že distribuci si velmi efektivně lidé umějí zařídit sami. Navíc analogie s velkoobchody padá i jinak: současný stav autorských práv je takový, jako byste zakázal e-shopy, aby nekazily obchod klasickým obchodům.

+8/0
15.1.2016 18:34

J52a66n 64P18a78v89e46l 8273882488246

Ano, distribuci si lidé umí zařídit sami. Jenže tohle není o distribuci. Podívejte se, už je to hodně dlouho, kdy jen hudební stránka nestačí. Ano, jsou určití interpreti a skupiny, které prorazí sami od sebe. Je jich zatraceně málo. Ostatní, obzvláště v popu, potřebují distributory, kteří je zvýrazní a prodají obecenstvu. Je potřeba si uvědomit, že to je skutečně průmysl a ti třeba zpěváci jsou jen viditelnou špičkou ledovce. Ledovce, bez kterého by se potopili.

Co se autorských práv týče, nehodlám se s Vámi hádat. Ochranné lhůty jsou nesmyslně přepálené.

Také nehodlám chránit vydavatelské domy, které schytávají kritiku oprávněně. Ale na druhou stranu, je nesmysl si myslet, že se bez nich interpreti obejdou. I v těch zmiňovaných hrách je Steam poslední článek. Před ním jsou vydavatelské domy.

+1/0
15.1.2016 19:15

A20n27d56r95e66j 61R94u80š43č95á78k 6507157154724

Ano, máte pravdu, že popové hvězdičky potřebují distributory, kteří je zvýrazní a prodají obecenstvu, aby se tím mohly živit. Ale otázka je - kdyby to ti distributoři nedělali, přišlo by umění jako celek o tolik? Nemyslím si. Většina takové hudby je víceméně brak a to, že se neuživí, je spíš náznak od trhu, že nemá smysl to dělat a je lepší se věnovat něčemu smysluplnějšímu.

+5/0
15.1.2016 20:49

J50a90n 92P87a87v24e51l 8893552698136

Možná je problém, že se na to mnoho lidí, jako Vy, dívají na umění a mají na to jiný pohled než na ostatní výrobky. Pro mě osobně je to byznys. Hudba(film) je výrobek, zpěvák je velice dobře placený pracovník a pracuje na něj tým lidí, kteří z toho chtějí mít také samozřejmě maximum peněz. U většiny výrobků můžete říci, že se svět nezboří, když se nevyberou. Jenže, většina věcí co koupíme jsou zbytné výrobky.

Ono nejde jen o popové hvězdičky. Většina zpěváků a skupin potřebuje někoho, kdo jim pomůže a zvýrazní je. Popírat důležitost takovéto práce je jako říkat, že dobrý výrobek nepotřebuje marketing.

0/0
15.1.2016 22:07

O16l11g82a 11P94a49v59l24í66k50o33v79á 6494138807332

Čekání na nového Spasitele. Takového, který zplodí ohromnou muziku/postaví úžasnou stavbu, nenechá se zastupovat žádnou agenturou a nabídne své dílo volně veřejnosti

0/−1
15.1.2016 15:54
Foto

M41i79l73o25š 59F12. 16P48e54c33h10a60r 3103671370115

Nemusí to být gigant/génius. Takový Nohavica si bez Osy zla vystačí, ne?

+1/0
18.1.2016 1:07

M35a62r55t92i97n 41V10á39v89r90a 2470313279

Tento názor čtu v různé podobně už minimálně 20 let a nestalo se vůbec nic. Společnost nemá ani politickou sílu, ani vůli prosadit změnu jinak.

Na internetu je už tolik kvalitního volného obsahu, že na to nestačí ani tisíc životů. Ale přesto lidé jdou do kina na poslední blockbuster za spoustu peněz.

+4/0
15.1.2016 15:07

J21i53r84i 16C89e19e 5195801532538

Omyl, stalo. Ochranu autorských práv prodloužili z 50 na 70 let po smrti autora.

+6/0
15.1.2016 18:45

J13i94r44i 56A71n48d98e23r98l23e 8312530867

Celé "umělecké" právo je postavené na hlavu. Herec dostane zaplaceno za to, že se "nechal najmout" na odehrání své role. To samé scénárista, režisér atd. Chápu, že se zaplatí majiteli práv za to, že tento film chci promítat, vysílat. Ale za co se platí tantiény hercům to už jde mimo moje chápání.

+3/0
15.1.2016 14:35

A56l87e35x 10G79r44e35g68o63r 9834312422789

Jestli to nebude třeba i součást smlouvy?

takový nebožtík svoboda by mohl vyprávět o včelce Mája. Také si nechal zaplatit jen za dodání díla bez smluvní provize a bolelo ho to celý život.

0/0
15.1.2016 17:48

M25a53r20e57k 27C29o81z18l 9512960639831

Naprostý souhlas. Mně osobně jako největší nehoráznost v ČR přijdou příspěvky ochranným svazům při koupi datového nosiče. Kromě faktu, že lidé, co nosiče používají výhradně na vlastní dokumenty, fotky a videa, platí za svá vlastní data, se zejména divím autorům, že proti tomu neprostestují, protože přijetím peněz akceptují to, čemu zároveň někteří z nich říkají pirátství. Asi jako kdyby stát zakázal prodej drog, ale zároveň by požadoval, aby mu z prodeje drog bylo odvedeno DPH.

+10/0
15.1.2016 14:06

M37a89r89t76i48n 18H94o67r66á37k 9283639194

Plně souhlasím.

+2/0
15.1.2016 19:04

J39i46r28i 84B49e21c22v24a91r 7332549136

Zdůvodnění existence poplatku z koupě prázdného nosiče na vlastní(!) data považuji za vrchol demagogie státní moci!

+1/0
15.1.2016 23:47

A50n95d12r71e77j 15R89u71š25č51á53k 6447907244754

Mimochodem podobně nestoudný je copyright v případě architektury. Chápu, že kdyby někdo okopíroval ještědský vysílač v měřítku 1:1 a postavil jiný vysílač jinde, že by to bylo špatně, ale velmi silně mi vadí, že vdova po architektovi, který Ještěd nakreslil jako zaměstnanec státního podniku, chce po modelářském muzeu tantiémy za to, že tam mají model Ještědu u modelu představujícího Liberecký kraj. Takové to právo nikdy nemělo být a ta ženská by se měla stydět do morku kostí za to, že i když to právo takové je, že ho hodlá použít.

+21/0
15.1.2016 13:33

A36l74e22x 87G35r55e48g86o81r 9624322122859

Proč by takové právo nemělo být? To mi hlava opravdu nebere. Duševní vlastnictví je duševní vlastnictví bez ohledu na to , kde jste je vytvořil.

O morálnosti požadavku se nebavím, nevím jak velká tantiéma to má být.. Myslím si ale, že duševní vlastnictví je prostě třeba chránit. Myslíte snad, že když McCartney vlastní na svá díla autorská práva, ta by je neměl mít do své smrti? Nevím proč by ne. Něco jiného je po jeho smrti.

0/0
15.1.2016 17:57

P50a69v44e66l 45K72u97t21i92n95a 9872324375902

Jde o to, že byl státní zaměstnanec a platili jsme ho z daní. Čili všude má být velkým písmem jako autor, ale neměl by dostat ani korunu navíc nad mzdu + případné odměny.

A i pokud by byl nezávislý architekt, tak by měl mít ochranu max do výše patentového práva, t.j. 20 let. Pak už jen ochrana proti kopiím 1:1. Ale odvozeniny zdarma včetně fotografií, modelů, nákresů i použitých technik.

0/0
26.1.2016 12:04

Z92d87e92n82ě92k 34S44t85r48n79a44d 1285570116189

Dobré je to srovnání s patentovým právem. Proč má mít autor Kačera Donalda větší ochranu, než vynálezce třeba tranzistoru nebo léku na rakovinu? Patent může být prodloužen na maximálně dvacet let, proč je filmové dílko pochybné kvality chráněno mnohem déle?

+17/0
15.1.2016 13:27

A29n18d54r12e14j 31R55u16š86č97á28k 6267637424784

Přesně totéž si říkám i já.

+4/0
15.1.2016 13:30
Foto

O34l65d97ř63i55c98h 88M78a39z76a50l 3643309642317

Je pravda, že Steam udělal pro digitální distribuci her hodně, ale má to svoje mouchy. Teď se nám tam rozmohl jiný typ pirátství, kdy se nejrůznější "autoři" pokoušejí tlačit do nabídky hry, které vytvořil někdo jiný a vydělávat na nich. Autorská práva by neměla omezovat kreativitu, ale na druhou stranu by neměla jít na ruku lidem, kteří nehodlají nic vlastního tvořit, ale vydělávat na krádeži cizích děl.

0/0
15.1.2016 12:52
Foto

M26i25l95o13š 73F86. 42P29e33c69h47a80r 3153841740185

Souhlas až na tu krádež. Pletete di dojmy s pojmy. Nelegální kopírování je sice protizákonné, je to porušování autorského práva, ale princezna (krádež) to není, jasný pane.

+1/0
15.1.2016 21:28
Foto

O80l52d69ř55i78c30h 92M55a19z39a38l 3253359622667

Nemyslel jsem krádež jakožto trestný čin, ale spíš jako umělecké "vykradení" díla.

0/0
15.1.2016 23:39
Foto

M34i51l64o81š 13F30. 60P68e90c90h46a73r 3933171280825

Excelentní, děkuji! R^

+6/0
15.1.2016 12:20



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.