Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12i57r62o55s37l32a50v 65Š59i94m97k35o 7175243262935

Srovnávat katolíky s šíity je nesmysl. Vývoj katolické církve probíhal ve společenky primitivní době, feudalismu. V západním vyspělém světě již nemá katolická církev faktický vliv na dění společnosti, kdežto v současných teokraciích ano. Což je krajně nebezpečné, protože může například věst války.

0/0
28.12.2015 10:54

M19i71l51a20n 50S41t69e68h94l86í25k 7140889913371

Dobrý článek R^

+1/0
27.12.2015 11:36

J46a33r76o10s64l56a56v 53N19o74v46á40k 1526373850

nezbývá než poděkovat za informace (které jsou snad pravdivé)

+1/0
27.12.2015 10:05

J76o57z47e66f 50Č93e79r88n39ý 3701869923591

od islamu čo najďalej! nebudeme čakať či nedôjde nejaký iný imám, ktorý bude mať radikálnejšie názory.

0/0
25.12.2015 18:53

J50a17n 46H75a66v66r61d11a 3406234602476

Navzdory článku je lépe minimalizovat množství nově příchozích muslimů do Evropy, protože se tak alespoň oddálí doba, kdy se Evropa začne stávat islámská. Je to povinnost vůči našim potomkům.

+3/0
25.12.2015 12:51

J62a27n 42S45e14m10i26k 4404187192669

Problem je ze abstrahujete od faktu ze prakticky vsechny teroriticke utoky v Evrope spachali a naplanovali lide kteri se narodili a vyrostli v Evrope. V zemich ktere jim daly mistni vzdelani, zdravotni peci, socialni zajisteni, vsechny moznosti ktere Evropa poskytuje.

Ti lide nebyli v situaci kdy by "museli" nejake to "barbarstvi" prijmout.

Ac pisete jako realista a vymezijete se proti "vitaci kulture", delate stejne chyby v usudku jako oni slunickari- najdete pozitivni priklad, a vidite v nem neco sirsiho nez odpovida realite.

Aby bylo jasno, nase Evropka civilizace zrodila barbarstvi mnohem vice nez nejaci muslimove- nabozenske valky, netoleranci, utlak a v minulem stoleti to vyvrcholilo nacionalismem, nacismem, holocaustem, komunismem.

Nase civilizace si tim vsim prosla a vyvodila pouceni.

To muslimskou civilizaci proste jeste ceka, coz je jeden z duvodu proc by si meli sve dejiny prozit sami tam kde jsou doma, a proc by Evropa nemela spolu s nimi na svem uzemi prozivat jejich dejiny

+8/0
24.12.2015 10:51
Foto

P65a32v51e43l 66Š44i47l38p77o62c95h 1137126388697

Zajímavý a precizně napsaný článek, díky :-)R^

+3/0
22.12.2015 13:47

M73a84r75e83k 45O44n86d28r87á75š46e53k 1350700699618

Každopádně já čtu Ruščákovy články rád, i když mám vůči některým výhrady (to je zrovna tento případ). Na druhé straně píše spoustu jiných které bych mu s chutí podepsal.

0/0
23.12.2015 14:15

K50a40r49e79l 53V25o33h93n66o92u83t 4828849650237

Šíité, to jsou ale také různí Chomejníci a Ahmadínežádové. S tou nákloností k šíitům bych to nepřeháněl. Pořád je to o islámu. Pořád je to o náboženství teroristy. Pořád je to o nesmyslných příkazech a zákazech. Pořád je to o nenávisti.

Co se týče Alího Sistáního - je to odpadlík. Na tom není alespoň z našeho pohledu nic špatného, ale islám to nezmění. Stejně jako islám nezměnil Báb ani Bahá'u'lláh.

Tu a tam se na Blízkém východě někdo osvícenější objeví. To není zas taková novinka a nemělo by to být ani překvapení. Jenže dokáže ovlivnit jen velmi málo lidí, kteří se navíc okamžitě stávají psanci. Pravděpodobnost, že teď by to se Sistáním mohlo dopadnout jinak, je prakticky nulová. Nedělej si falešné naděje.

+4/−1
22.12.2015 11:33

J40i16ř43í 35V41y64h33n73a32l78í13k 4639672297899

Doposud jsem žil v přesvědčení, že wahhábité a salafisté jsou jen dvě jména pro jednu a tu samou skupinu. Jaký je mezi nimi tedy rozdíl?

0/0
22.12.2015 10:42

A21n67d17r10e55j 72R61u57š26č57á61k 6807277524594

Wahhábité o sobě říkají, že jsou saláfité (hlásící se k odkazu nejranějšího možného islámu oproštěného od "inovací"), ale pocházejí od učení al-Wahhába, arabského hanbalského učence a spolupracovníka rodiny Saúdů z 18. století. Hnutí, které se ale všeobecně označuje jako saláfitské, ovšem pochází ze století devatenáctého a je rozšířené zejména v Egyptě, a patří k němu v Egyptě například strana Al-Núr. Wahhábité nemají rádi, když se o nich mluví jako o wahhábitech, protože říkají, že tím se naznačuje, že by mohli "uctívat" al-Wahhába, a oni jsou naprosto alergičtí na jakoukoliv tendenci projevovat úctu čemukoliv jinému, než jednomu Bohu. Takže jsou to dvě různé skupiny, jedna geograficky s centrem v Saúdské Arábii a druhá v Egyptě, obě o sobě říkají, že jsou saláfitské, ale svět nazývá tu saúdskou wahhábity a tu egyptskou saláfity.

+2/0
22.12.2015 10:52

J13i43ř31í 61V16y46h90n44a38l96í26k 4669262107499

Svět nazývá salafity (salafisty) obě skupiny. Jak saúdští, tak egyptští salafité prosazují ortodoxní pojetí šaríi a návrat k původnímu učení. Možná, že existují nějaké personální třenice mezi skupinami, ale pro svět jsou nepodstatné. Je celkem jedno, jestli radikální kazatel prošel školením v Saúdské Arábíi, nebo v egyptské Al Azhar, když myšlenky, které hlásají jsou identické a nejspíše je jejich činnost stejně financována petrodolary ze Zálivu.

+2/0
22.12.2015 11:27

K61a64r74e76l 80V26o74h83n20o50u77t 4578279770787

Přesně tak. Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Rozlišovat mezi nimi je prakticky k ničemu. Ale zase se můžeme plácat po zádech, jak o tom víme hodně.

+1/0
22.12.2015 11:35
Foto

P82e16t30r 72G75a68b41r15i23e52l 2302337787121

Článek nám velmi rozšířil vědomosti, ale i poctivě jsem přečetl vaše názory. Islám je nebezpečí pro Evropu natolik, že třeba Švédsko podle OSN prý bude do 15 let na úrovni Bulharska dnešní doby. Švéd když vjede autem do čtvrti muslimů, tak mu nejdříve uříznou uši, rozbijí auto a pohrozí dalším násilím. Ale co je více než toto ponížení, když 11. září 2001 bylo ve věžích WTC zavražděno 4 000 Američanů, z nichž bylo 2 000 anihilováno, 1 000 kompletně roztrháno a 1 000 otráveno zbraněmi jejich armády, což najdete na mém blogu na idnes velmi podrobně.

+1/−2
21.12.2015 17:44

I38v15o 44B57o75u94š95e 5162507718

A taky zerou deti..... ;-D

+1/−3
21.12.2015 19:09

Z42b37y58n21ě20k 37H88l73á65s58n23ý 3194467535349

S tatarkou.;-D

+1/−1
22.12.2015 20:07
Foto

T79o30m58á60š 33V60o92d95v81á80ř44k42a 3103501817814

Díky za rozšíření obzorů.R^

+7/0
21.12.2015 16:26
Foto

J76i65ř57í 39T47u20r29n94e85r 8638551665293

Zajímavý článek, četl jsem nedávno něco podobného (možná je to stejný zdroj), přesto mi přijde dělení na "hodné šiíty" a "zlé sunnity", kteréžto v závěru trochu vystupuje, poněkud neobjektivní. Obecně si myslím, že je vhodné navazovat styky s umírněnými a konstruktivně vystupujícími představiteli islámu obecně a analogicky se distancovat od opačných projevů. Bohužel to však není obraz současné politiky Západu.

+1/−2
21.12.2015 14:22

M88a28r68e90k 32O94n74d47r55á26š21e49k 1410760399748

Třeba by bylo dobré podpořit egyptského prezidenta generála Sísího. Ten má docela rozumné názory.

+1/0
21.12.2015 14:32
Foto

J93i87ř33í 83T76u46r53n87e23r 8868691105633

Zcela jistě, navíc Egypt má zcela klíčovou pozici ať směrem k problematické Libyi , ve vztazích s Izraelem a k vlivu na na Sýrii a Irák. Islámský radikalismus nelze zlikvidovat zvenku, ale pouze pomocí těch nemilitantních a pragmatických sil v islámském světě.

+5/0
21.12.2015 15:45

A74n68d14r36e76j 91R62u75š50č77á54k 6167447314494

Tak. Přesně totéž říkám já.

0/0
21.12.2015 16:02

K45a89r16e42l 88V29o90h75n31o81u52t 4518749790777

Popřál bych jim hodně štěstí a postavil kolem hodně vysoký plot.

Nemáme za jejich osud žádnou zodpovědnost. A odmítám čekat, až si to mezi sebou vyříkají. Už jenom proto, že šance, že by si to vyříkali tak, že bychom s tím mohli být spokojení, je naprosto minimální.

+6/0
22.12.2015 11:50

R44u35d73o82l79f 57S16t23a64r84y 6768987528

Autor se rozepisuje o islamu. Co je nam potom? Na svete jsou stovky nabozenstvi a sekt. Chceme vsem poklonkovat? Nabozenstvi musi byt soukroma zalezitost. Souziti narodu je mozne jen na sekularni platforme. I tak hrozi demokracii dostatek nebezpeci.

+3/−2
21.12.2015 13:40

K19a78r76e41l 25J13a51n32d80a 5372206431826

No a o čem jiném autor píše?

+5/0
21.12.2015 15:26
Foto

F92r82a53n33t49i86š94e72k 42K29š42í60r 2509906395

Od dětství je nám vštěpováno, že lidé jsou zlí a proto si vytvořili stát, aby se navzájem nepozabíjeli. Také je nám nenápadně podsouván systém kolektivní viny a další a další zhovadilosti státní morálky. Je těžké pak v této společnosti obhajovat něco na základě logiky a morálních principů.

0/−2
21.12.2015 13:30

I75v51o 57B22o30u48š65e 5522157218

Kdo vam to vstepoval?

0/0
21.12.2015 17:29
Foto

F36r70a38n54t63i96š62e48k 96K64š33í69r 2409446885

Systémem státního školství.

0/0
21.12.2015 20:43

Z14b79y75n58ě44k 79H73l21á22s55n39ý 3794977235439

R^

No, třeba Turci jsou taky sunité, ale rozhodně se koránem doslova taky neřídí. Tady v Reichu jich jsou 3 miliony a když jsou problémy, tak mají v 99% původ v kultůře a né v islámu. Když to vezmu generelně, tak třeba o Iráncích je slyšet jen když se stanou objetí atentátu iránské tajné služby, nebo když dosáhnou nějakého vědeckého úspěchu. O iráčanech taky jeden neslyší, ale o Arabech se severní Afriky a několika Syrských tlupách by se dal napsat nekonečný krvavý seriál zabalený do drogového rauše.

+6/−1
21.12.2015 13:16

K36a39r48e22l 23V26o66h27n78o31u78t 4218539360157

Spousta Turků sunnité nejsou.

Navíc Turecko prošlo dost zásadní deislamizací vycházející z malé skupiny lidí. Čím se ale chtějí řídit ve většině, ukazuje dnešní vláda Erdoggana.

V Iráku vznikl IS - za nemalé podpory místních. Takže je o nich slyšet hodně.

0/0
22.12.2015 11:52

Z16b20y23n33ě26k 68H88l92á69s40n61ý 3584257985349

Já ale píšu o Iráčanech delší dobu žijících v Německu, né o zakládajících členech Daeš. :-)

+1/0
22.12.2015 20:03

D27a64n35i62e37l 92R30e28i30c71h47e61l 8969379653

"Islám má v Koránu který uznávají všechny skupiny islámu, nenávist vůči nám a Židům."

Pane Kindle, nemáte pravdu a stal jste se obětí okamurovské hysterie. Korán bere Židy a křesťany pod svou ochranu. Doporučuju nastudovat příšlušné pasáže.

0/−13
21.12.2015 13:06

M67a30r84e16k 49O28n66d74r96á74š46e45k 1770810609678

Ano, křesťané a Židé mají status Dhimmí. To je občan 2.kategorie. To je ta muslimská ochrana.

+16/0
21.12.2015 13:12

Z50b28y54š13e23k 85H89l97i22n85k91a 3911603770163

Například:

5:51 Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Bůh věru nepovede lid nespravedlivý.

8:82 A věru zjistíš, že lidé, kteří jsou největšími nepřáteli věřících, jsou židé, a ti, kdo k Bohu přidružují; a zjistíš, že lidé, kteří jsou největšími přáteli věřících, jsou ti, kdož říkají: „Jsme křesťané!“ A je to proto, že jsou mezi nimi kněží a mniši a že nejsou pýchou naplněni.

U druhé citace je vidět, že Mohamed v tom měl zmatek. Jinde pokládá za přidružování, že Ježíš je Synem Božím. Tedy v jedné větě prohlašuje křesťany za nepřátele i přátele zároveň.

+5/0
21.12.2015 13:33

M91a64r14c71e40l 73D19v58o16r60a89k 9375865901578

Danieli Reichele co se presne stane s krestanem nebo zidem, když nezaplati tu dhimmi dan? :-)

+5/−1
21.12.2015 15:31

A51n46d68r14e95j 43R52u34š51č80á40k 6857937634354

Tam je ještě jeden detail - každý muslim musí platit povinnou charitu, z té jsou nemuslimové zproštěni. Z toho, co vím, tak tahle daň to má kompenzovat u nemuslimů.

0/0
21.12.2015 15:39

M73a23r28e68k 54O79n73d19r29á92š40e68k 1470510339588

Každopádně dhimmí NENÍ roven muslimovi. Např. nesmí nosit zbrań. Taková ,,ochrana" by pro mne byla nepřijatelná. A je spousta jiných oblastí kde je dhimmí diskriminován ve srovnání s muslimem.

+7/0
21.12.2015 16:29

Z13b17y63š43e55k 32H55l81i71n48k40a 3621893100873

Kdepak. Mohamed tomu říkal almužna, která byla určena pro chudé. Chudý tedy sotva almužnu platil, když ji dostával.

Poplatek od nemuslimů určil takto:

9:29 Bojujte proti těm, kdož nevěří v Boha a v den poslední a nezakazují to, co zakázal Bůh a Jeho posel, a kteří neuctívají náboženství pravdy, z těch, kterým se dostalo Písma dokud nedají poplatek přímo vlastní rukou, jsouce __poníženi__.

Je to zjevně něco jiného, žádná kompenzace za almužnu.

+3/0
21.12.2015 17:09

K24a94r79e85l 75V18o28h46n76o77u36t 4498219650747

To bohužel víš málo.

0/0
22.12.2015 11:38

K14a81r27e32l 36V77o39h30n79o51u66t 4468969150497

Ta "ochrana", to je obyčejný raketýrink.

Nežerte ty kecy z mešit tak moc, neudělá Vám to dobře!

+1/0
22.12.2015 11:36
Foto

J20a28r28o15s25l72a67v 65P56t49á84č70e86k 4642289821444

5:82A věru zjistíš, že lidé, kteří jsou největšími nepřáteli věřících, jsou židé, a ti, kdo k Bohu přidružují; a zjistíš, že lidé, kteří jsou největšími přáteli věřících, jsou ti, kdož říkají: „Jsme křesťané!“ A je to proto, že jsou mezi nimi kněží a mniši a že nejsou pýchou naplněni.

0/−1
30.12.2015 19:51

M26i95l44o58š 44D66v73o19ř84á74č98e44k 2195718310404

Dobry clanek.

+1/0
21.12.2015 12:48

O37l66g18a 30P15a49v11l45í25k70o82v51á 6164528647612

Ano, kultivace zaostalých lidí je jediný způsob, jak se za několik desetiletí vypořádat s marasmem, který je s islámem svázán. Díky za osvětu R^

0/0
21.12.2015 12:35

J68a32r30o10s69l89a75v 60T54a94c40h96o68v31s47k76y 2632390594960

Tak ci tak ti hodni ajatolahove mohou vyhlasit fattvu, nebo jak se to jejich prokleti jmenuje nad islamskym statem. Bylo by to sice jen gesto, jako kdyz Frantisek neco prohlasi, ale oni neudelaji ani to.

+2/0
21.12.2015 12:00

A20n61d39r75e93j 97R42u73š83č31á12k 6427197474754

To už udělali. http://www.ibtimes.com/why-ayatollah-al-sistanis-iraq-fatwa-so-important-1600926

+2/0
21.12.2015 12:02

J86a51r30o70s46l90a56v 74T19a18c14h76o93v32s16k87y 2762910674500

no alespon neco

0/0
21.12.2015 12:19

K16a91r53e15l 70V57o11h76n33o91u97t 4868309540607

A praktický výsledek je ten, že jediný, kdo dokázal nějak významně pokročit v boji proti IS, jsou Kurdové.

0/0
22.12.2015 11:37

M35i42c68h22a15l 63S85v29o67b89o31d47a 1509771423355

Zkrátka a dobře, islám je asi 6 století pozadu za křesťanstvím. Křesťané taky před pár sty lety páchali ve jméno Boha pěkné zvěrstva. Jenže jak těch pár století přežít?:-)

+1/−1
21.12.2015 11:24

Z49b51y95š68e93k 96H25l98i88n88k78a 3511263200263

Není pozadu. Jede po své vlastní linii, která není té křesťanské nijak podobná. A to jednoduše proto, že obě učení jsou postavené na velmi odlišných základech.

+12/0
21.12.2015 11:36

J55i49ř71í 79V55y17h79n61a86l29í72k 4859242497199

Tohle je stále dokola opakovaný nesmysl. Žijeme na jedné Zemi, máme k dispozici stejné informace a technologie, vědu, kulturu atd.

Nežijí v žádném paralelním vesmíru.

Podle stejné logiky by osvícenství mělo zpoždění 17 století a křesťané by za židy zaostávali o tisíciletí.

Prostě je to nesmysl!

+1/0
22.12.2015 10:48

Z60b98y89š66e57k 45H34l85i65n38k26a 3691333250833

Nějak jste v celém svém zapálení zapomněl na samotného Mohameda. To byl jasně špatný člověk, který napáchal mnoho zla a ke zlu naváděl své následovníky. Jakékoliv následování Mohameda je tedy vždy potenciálním rizikem. Leda by se muslimové Mohameda vzdali. Jenže to by pak přestali být muslimy. :-)

Závěr je tedy jasný - KAŽDÝ muslim je potenciálně nebezpečný, protože kdykoliv v něm může být probuzena touha následovat příkladu Mohamedova.

+16/−1
21.12.2015 11:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.