Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J40o22s27e24f 49P12e55c58k68a

24. 10. 2015 11:27

Krásný článek. Před lety jsem na krátký čas žil ve Vlissingenu a právě se mi vrátily vzpomínky :-)

0 0
možnosti

Ták osobně jsem nestačil poznat žádnýho Nizozemce (Holandsko je jen součást Nizozemí, což Vy víte, ale pro řadu lidí se to rovná ;-)), takže jsem si k nim žádný vztah zatím nevytvořil. Úcta k dílu jiných je pěkná věc a myslím, že to nám často velmi chybí, co třeba já bytostně nesnáším je šeredění s jídlem, nechávat hromady zbytků, jak je v tuzemsku blbým zvykem je nejen plýtvání potravinami, ale i vrcholná neúcta k tomu, kdo si dal tu práci a to jídlo uvařil. Jen s těmi auty se mi to moc nezdá, dnes ve to samá elektronika a nic moc si na autě doma neuděláte. To bejvávalo.

Jo a mám taky rád volný prostor! R^

1 0
možnosti

Tak abychom byli přesní, když už poučovat - (současné) Holandsko je součástí Nizozemska. Protože správný název současného státu je v češtině NizozemSKO, zatímco Nizozemí je název historického území, které zahrnovalo zhruba oblast dnešního Beneluxu...

(To by neškodilo opravit i v článku. :-)

0 0
možnosti

"...na kole dostanou velmi rychle prakticky kamkoliv, a naplnit tak tašky či koše ke kolu upnuté zbožím z několika obchodů opravdu nezabere moc času"

A to zbozi z jednoho obchodu nechaj u kola a nikdo jim ho neukradne, nebo zbozi porad tahaj sebou?

0 0
možnosti

Většinou nechají u kola a nikdo jim ho neukradne.

2 0
možnosti

pridam taky jeden: Holandani jsou Skoti, ktere vyhnali ze Skotska, protoze byli moc lakomi.

s tim setrenim je to nekdy az usmevne, byli jsme na navsteve a pani domaci se zeptala, zda budeme pit vino a pote co kazdemu nalila, schovala flasku a po zbytek vecera uz ji znovu nevytahla. i kdyz, nas cesky pritel, ktery tam kdysi emigroval nam tvrdil, ze jsme si meli rict, pry to je normalni.

ale co se mi tam libi nejvice, je ta jejich prakticnost a pouzivani selskeho rozumu. a samozrejme ucta mezi lidmi, ale to neni vysada jen Holandska.

0 0
možnosti

J81a85n 51P58a94l10l74a79s

22. 10. 2015 21:32

Dobrý večer, moc hezké povídání, díky. Umíte i věci, které by na někoho mohly působit negativně, podat tak nějak laskavě.

Před pár lety jsme byli služebně v družebním městě Ammersfoort (snad jsem to napsal správně), kde nám hostitelé místo vyplácení diet zajistili stravování, což asi vyšlo levněji. Ale krmili nás dobře, všechna čest. Zejména výběr sýrů byl pro nás Čechy přímo snový.

1 0
možnosti

Postřeh z roku 1969: Můj tatínek byl s jakousi zemědělskou společností na výletě: NSR, Belgie, Nizozemí, Francie. V Nizozemí bydlel pár dní v rodině, táta + máma ve středním věku. V domečku byla velká okna, od země ke stropu, bez záclon. Lidé chodili kolem, zdravili domácí pozvednutím ruky, ti jim též kynuli od stolu, pro našinec nezvšední zážitek. K večeři se domácí odděli do tmavého, táta do tesilového oblečku, aby požili slanečka a dvě jahody.

1 0
možnosti

Nojo, šetrní kelvíni to jsou. Plot si neudělají pořádné, záclonu si nepověsí, aby sousedi viděli, jak jsou bohulibí. :-)

Není to jediná historická tradice. Druhý kořen téhož spočívá v boji proti Habsburkům. Ale rezultát je pohledný.

0 0
možnosti

R^ Pěknej článek. Já znám Holanďáky spíš z práce a od kamarádů, kteří jezdí na lodích pod Holandskou vlajkou. Jak jsou spořivý to ví nejlépe muj kolega co se s ním střídám. Ten jezdil 4 roky u Holanďana, aby potom zjistil, že ten mu sice dával vejplatní pásky, ale nezaplatil mu sociální, takže má na důchod o 4 roky méně. Jinýmu do sjednané vejplaty započítali přídavky na děti atd. Přitom na některých lodích je to doslova otrocká a nebezpečná práce. Odsud Češi rychle utekly a už máme vlastní informační službu, ale fakt lituju ty Filipínce, co nás nahradili:-).

1 0
možnosti

Docela by mě zajímalo, co dělají Holanďané při svém "řetězovém" nakupování s nákupem z předchozích obchodů. V českých obchodech je to dost problém, odkládacich klecí nedostatek (a většina je obvykle rozbitá), uhnat někoho, komu mohu nákup nahlásit není vždy jednoduché a čekat u pokladny, až pokladní vyřídí (obvykle několik) zákazníka a uvolí se vám věnovat pozornost je dost nepříjemné a navíc často pokladní, které jste nákup nahlásil zmizí, nebo má alespoň nejdelší frontu. Pokud jdu někdy do několika obchodů za sebou, vnímám to jako výrazný diskomfort.

2 0
možnosti

Já jsem ten nákup nechával na kole v tašce před krámem, ještě se mi nestalo, že by to někdo sebral. Jinak taky se mi osvědčilo mít tašku z jiného obchodu v košíku i s celým obsahem a účtenkou, a na její obsah se mě nikdo - ani v Česku - neptá, protože mají kamery a když vidí, že do ní nic nedávám, tak ani nezasahují. A kromě toho pro jistotu je tam ta účtenka...

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS