Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R39o40m44a21n 80Š45e73s40t18á97k 5264509173333

Pan Ptáček (42914) říká: "Ono by stačilo redukovat ty nesmyslně vysoké požadavky na domácí přípravu a neúměrnou participaci rodiny na nákladech."

Škola podle mne neklade nesmyslně vysoké požadavky na domácí přípravu. Domácí příprava je určena k tomu, aby si dítě zopakovalo a procvičilo nově nabyté znalosti. Nehledě k tomu, že je to pro rodiče skvělá příležitost zjistit, co se děti ve škole doopravdy učí. A mohou také například dětem, které s nadšením vyprávějí o návštěvě dopravního hřiště, které zadarmo postavila Evropská unie, vysvětlit, že zadarmo to nebylo a že ty dotační peníze EU nejprve z něčích kapes vzala. Prostě rodiče vychovávají své děti.

Martin Vávra (2039) říká: Škola = stát, přece. Podle mě musí mít škola prostředky, jak zanedbaným, ale přitom šikovným dětem pomoci nad rámec normální výuky, když je to rodičům těch dětí šumák.

Ano, dneska škola = stát. Nicméně, dovedu si představit situaci, kdy bude v celém školství (i základním) zaveden systém přímých plateb. Stát nebude na školství přispívat a rodiče budou školné platit sami výměnou za odpovídající snížení daní. Podle mne by kvalita školství narostla, protože by se rodiče začali zajímat o kvalitu výuky a pedagogů. Zajímalo by je například, proč dítě po třech letech výuky angličtiny není schopné ani vyčasovat sloveso "to be".

Co dneska rodiče řeší na třídních schůzkách? Kvalitu obědů, protože na ně doplácí cca 500 Kč na dítě a měsíc, a proč družina je jen do 16 hodin.

Systém přímých plateb by jednak přinesl vyšší odpovědnost rodičů za vzdělání svého dítěte. Zvýšený zájem rodičů o kvalitu výuky by pak přinesl tlak na školy, aby poskytovaly kvalitní vzdělání, protože by na tom závisely jejich příjmy.

0/0
21.10.2015 17:30

J96a83r79o37s33l53a51v17a 21K66a52n45i68o85k94o82v13á 7792319522697

Článek je fajn, s většinou argumentů souzním, jen jako starší osoba mám trochu problém s některými formulacemi a přirovnáními k dějům filmů, které vůbec neznám. Souzním především s - "Platí zásada „padni, komu padni“, tedy absolutní rovnost před zákonem. Žádná pozitivní diskriminace, žádné protežování kohokoliv, žádné sociální inženýrství."  To je naprosto primární..

Jen mi občas překáží srovnávání podobných jevů z dob dost minulých se současnými. Každý ten jev je maximálně provázán s celkovou společenskou situací dané doby a místa. Multikulti, jak je dnes propagováno, je zločin "sociálních inženýrů".  Mísení etnik přirozeným způsobem je v pohodě, protože jde o pozvolný "pohyb jedinců", kteří většinou nemají jinou variantu, než se v hostitelském prostředí zařadit, přizpůsobit, nečiníce si nároky na nějaké zvýhodňování, ústupky od domovské populace. Samozřejmě se "zařadili" svými kontakty a bližšími vztahy k lidem či skupině, se kterými mají podobné profese či názory, naděje na vlastní budoucnost, mají si co povídat.   Nesnáším slovo "třídní", to mi smrdí Marxem. Spíš si myslím, že určitá blízkovztahovost různých lidí vychází z postoje k vlastní Svobodě. V jaké míře ji ten který jedinec ctí, chce. Nakolik ji preferuje, a kolik je pro ni ochoten obětovat z některých jiných možných výhod v dané době a místě.  Např. "rovnostářství" - je preferencí dost velké části společnosti, která nikdy nepřipustí, že je to jen nesmyslná iluze. 

"Jde o klasický omyl, že se svoboda ztotožňuje se sociální rovností. Nikdy tomu tak nebylo, není a nebude." citát prorektora UK Petruska, sociální fakulta..  Já to vnímám tak, že vznik každého společenského průšvihu závisí na souběhu tísíce souvislostí v dané době i místě. Jen to rovnostářství a závist se táhnou staletími.. a z toho "síla" levice a nekonečné vymýšlení šíleností.. 

Multikulti a podobné nesmysly - to je důsledek nového "náboženství" - politické korektnosti.  

Politická korektnost - fenomén dnešní doby -   http://jdem.cz/26my4

+1/−1
21.10.2015 12:29

J35a63r54o16s88l53a10v56a 86K69a38n64i15o21k78o25v35á 7812879532317

"Multikulturalismus je zdvořilé ustupování agresivnímu hostovi, který vám přišel vybydlet domov."  

Theo Van Gogh zavražděný fanatickým muslimem

+1/−2
21.10.2015 13:03

J28i76r68k45a 76B86r45u34n93n45e28r 4638632709297

Vyvíjíte se, jste dobrej.

+1/0
21.10.2015 2:53

O35l31g44a 10P50a60v34l96í23k79o63v73á 6254668767962

Velmi kvalitní článek, děkuji. Multikuturalismus, stejně jako další podobné výplody dnešní doby, vytvořili a parazitují na něm přebyteční "myslitelé", kterým sice práce smrdí, ale také mají spoustu energie, kterou potřebují vybít. Jsou to v jádru lidé asociální, bez rozlišovacích schopností

+3/0
20.10.2015 10:41
Foto

K43a97r47e17l 86W85á70g22n65e64r 4317915339197

Rozdíl oproti Evropě je ten, že v Singapuru neexistuje „avantgardní levice“, která, jak pojem napovídá, se vidí jako „předvoj“ zbytku společnosti. R^[>-]

+1/0
20.10.2015 8:47

J11a51r50a 59R89a14n46k 1871126709931

Celkem dobre jste v jedne casti popsal zivot v Kanade, akorat - tady uz se slovo multikulturalismus tolik nepouziva, ani nejsme ten melting pot, jsme cast mozaiky. Lide se snazi zit, tak jaks jste psal v onom odstavci:

"Odpůrci konzumního života, kteří se tak či onak vůči konzumu vymezují – nakupují zejména věci použité, recyklované, dávají dětem neznačkové oblečení a snaží se „nepodporovat systém“, třebaže by měli peníze na to, aby mohli sobě i dětem „dopřát“ větší materiální luxus:

Navzajem si v sousedstvi pomahame, temer kazda ulice v mem okololi ma skrinku, kam lide odkladaji prectene knihy, muzete se kdykoliv obslouzit, pred domy na travnik davaji krabice se zeleninou nebo ovocem a u toho "free", nakupuje se v sekacich a vikendy jsou spestrene "garage sale", kde lide vyndaji, co nepotrebui a za maly peniz nekdo koupi. Sehnala jsem timto zpusobem i par veci od zde znamych umelcu.

A jsme zde skutecne pestrobarevna spolecnost, na barvu kuze zde nikdo nehledi.

0/0
20.10.2015 0:01

A78n54d64r22e23j 29R66u26š48č84á64k 6257637414484

Tady se ty dvě tendence tak trochu tlučou (konzum a to, co jste popsala). Starší generace Norů a mladí, kteří mají problém najít práci (těch je dnes poměrně dost s tou cenou ropy) se takových věcí účastní, ovšem "středostavovští" rodiče zpravidla nikoliv. Na to tady, aspoň v naší části Norska, chce mít trochu odvahy si dům zaplnit starším, leč pěkným a funkčním nábytkem, než superdesignovým a kupovat miminkům ve věku 0-1 použité oblečení, protože "dobrý rodič samozřejmě udělá pro dítě to nejlepší i za cenu vlastního nepohodlí", kde "to nejlepší" jsou značkové, nové věci. Pokud jde o celkem nekonzumní život, tak ten se v Norsku drží geograficky vzato ve většině země, ale ten konzumní se týká výrazně většího počtu lidí, a obzvlášť mezi řekou Akerselvou, která dělí Oslo napůl, na jihozápad, až po Larvik, s výjimkou dělnického Drammen, které je po cestě.

0/0
20.10.2015 9:11

M59i32l43a85n 38R41a73d13e78k 3227336651761

R^ vyborne. A prave proto si EU nedovede poradit s imigraci. Vse muze fungovat, ale musi se to dit zivelne. A funguje to ve vice zemich.

Jak se zacne narizovat "shora" jak na to, jak se integrovat, jak slavit nebo se chovat, vzdy to vede k nejake slamastyce, nekdy krvave

+2/0
19.10.2015 19:21

J72a59r54o94s75l22a17v40a 15K98a52n44i63o74k84o34v45á 7352869272507

"EU nedovede"... myslím, že to není pravda. NECHCE, protože je zbabělá, pokrytecká..

+1/−1
21.10.2015 12:56

M53o24j53m26í41r 61R15o50d85e10n 6886625895537

Když se na to pohlédnete tzv. generačním časem jehož časová stopa je desetiletí uvidíte zajímavý fenomén.

V minulosti byla naše civilizace založena na mužském principu jež se promítal i do roviny kde bylo monoteistické náboženství .

Jeho principy jsou mocenské, agresivní, vlastnické ... .

V minulém století se do popředí dostaly dvě síly, ženský princip a sociální princip.

Právě ženský princip jež začal od 60 let přebírat vliv nad společností a to prostřednictvím výchovy nové generace a snahy zrovnoprávnit společnost.

Ženský princip je uzavřen do vnitřního koloběhu, ochranářství,péče, ochrany ... .

Dnes v Evropě převzal plně vládu, neboť na postech států jsou ženy, Polsko, Slovinsko, Německo, mají silný vliv v Bruselu a navíc jsou  i na silových ministerstvech.

Zatím co mužský princip v krizi eskaluje do konfliktu, války, tak ženský směřuje k udržení statutu Quo, i za cenu podřízenosti.

K tomu je zde třetí stav a to sociální rovnostářský,  minulé století a dnešní bylo o sociálním kolektivním rovnostářství, což ještě více oslabilo současný kritický stav.

Lze říci že jsme v krizi feministického vývoje jež narazil jak ve společnosti tak především v rámci okolí, jež uznává jiné hodnoty a principy a pro ně je tento projev projevem slabošství a navíc nabádá i potřeba ovládnutí ... .

0/0
19.10.2015 14:09

T87e39r69e49z50a 33H18a54j32k89o51v73a 5657872784420

Nevim jako zena, co ma zensky princip co do cineni s "vnitrnim kolobehem" (?) nebo udrzeni statutu quo i za cenu posrizenosti. myslim, ze je to prave naopak. Zeny prave zadny status quo nechtely.

0/0
20.10.2015 19:39

J86a46r48o35s28l45a10v78a 43K59a12n88i28o97k63o80v73á 7312969932757

Myslím, že by se vůbec neměl dávat na stejnou úroveň - ženský princip a feminismus. Jsou to dva dost rozdílné jevy. Rovnoprávnost pohlaví je v pořádku, ale "rovnoprávnost pohlaví v profesních oborech" - to je nesmysl a mělo by záležet jen a jen na profesní kvalitě každého jedince. Na ničem jiném !

Feminismus v rozvinuté společnosti je jen velkým zdrojem konfliktních situací. Neférových.  Tuhle ideologii bych ale ráda viděla v islámských zemích, ale JEN na dobu, než tam (snad někdy) převáží zdravý rozum a skončí nesmyslný vztah k ženám.

+1/−1
21.10.2015 12:52

M84a45r92t42i98n 91V63á74v67r95a 2270713529

Rozveďte ještě to téma dětí! Chápu váš návrh "vyber si třídu a žij si jak chceš". Ale s tvrzením "tady jde o děti" jste se vypořádal až moc překotně.

.

Pokud by se stát neměl starat o děti "z nižších poměrů", pak v podstatě nevrhujete obdobu dědičného kastovního systému!

.

Možnost rozvoje jen pro ty, kteří o něj stojí, je úplně nemocný nápad! Co děti, které samy nevědí, že o rozvoj stojí? Mají smůlu?

+1/−3
19.10.2015 13:27

A23n52d24r63e34j 52R39u89š15č89á31k 6287357344364

Mají. Od toho by tu měla být škola, aby místo spousty nesmyslného biflování a testování dokázala s dětmi pracovat, najít jejich potenciál, v čem jsou dobré, nasměrovat je tam, budou-li chtít, a teprve až když budou na tom správném směru, prosím, tam už se mohou učit pořádně jak spoustu informací, tak jak s nimi pracovat. A pokud ani přesto ty děti nevědí, že o rozvoj stojí, tak mají smůlu, bohužel. Takový je život a svět, taková je jeho přirozenost. A vzhledem k tomu, kolik pokusů o vylepšení světa tam, kde o to svět moc nestál, skončilo katastrofou, bych byl s nějakým překotným "vylepšováním", například formou odebírání dětí z "nižších poměrů", extrémně opatrný. Mimochodem pokud jde o sociální inženýrství tohoto druhu, uvažoval jsem, k jakým filmům bych přirovnal dnešní Norsko, a vyšla mi tak nějak kombinace filmů Gattaca a The Stepford Wives, což tak nějak odpovídá výsledkům snahy o to, zvenčí stavět "lepšího člověka".

+7/0
19.10.2015 13:35

M69a10r44t90i83n 66V11á10v55r92a 2290523469

Neobhajuji odebírání děti. Škola = stát, přece. Podle mě musí mít škola prostředky, jak zanedbaným, ale přitom šikovným dětem pomoci nad rámec normální výuky, když je to rodičům těch dětí šumák.

Proto jsem to chtěl blít vysvětlit. Vy si jako řeknete "to dítě je šikovné, ale rodiče jsou tupá hovada bez práce, tak bude taky tupé hovado bez práce, nazdar!"? Je stipendium také nepřípustným vměšováním státu do života rodiny?

0/−1
20.10.2015 10:20

A14n75d63r84e27j 74R83u20š66č19á95k 6547647844784

Samozřejmě, že není, protože stipendium se týká mladých lidí, kteří už o sobě aspoň částečně rozhodují, a tam jim, mají-li zájem, stát pomáhá, protože je to oboustranně výhodné (stát získá kvalifikovaného člověka a dotyčný sám půjde za tím, co ho láká).

+1/0
20.10.2015 10:33
Foto

J54a70r23o72s66l36a14v 66P60t35á87č85e22k 4522689701144

Ono by stačilo redukovat ty nesmyslně vysoké požadavky na domácí přípravu a neúměrnou participaci rodiny na nákladech. To jsou velké bolesti našeho školství, které způsobují velkou vertikální sociální neprostupnost. Když nejsou rodiče ochotni trávit denně desítky minut, až hodiny s dítětem nad domácí přípravou, pak má takový žák velmi malou šanci na školní úspěch a rozvinutí schopností. To nemluvím o kladném vztahu k vzdělávání a vzdělání. Co se týká sociálních tlaků na rodinu, tak jako příklad neúměrné participace na nákladech mohu uvést i svou zkušenost ze studia mého syna na reálném gymnáziu, kdy jsem během školního roku za učebnice, pomůcky, povinné exkurze, (oficiálně nepovinné) povinné návštěvy besed, výstav a zahraničních výletů, platil desetitisíce korun. Nemá každý tak vysoké příjmy, aby to bez problémů zvládl a některých rodičů mi bylo upřímně líto. Nadané děti z rodin, kde je škola trpěná povinnost, nebo dokonce netrpěná, mají cestu vzdělávacím procesem neskutečně těžkou, téměř nemožnou. Spolužáci z pedagogických studií mi vypráví hororové příběhy. Například nadaná dívka, která by inteligencí i znalostmi měla na střední i vysokou školu byla rodiči donucena jít na učební obor, aby se minimalizovalo "zatížení" rodiny i jí samotné, protože plnila v rodině funkci neplacené služky (rodiče si užívali a ona se starala o domácnost a sourozence,) v okamžiku, kdy jí skončila povinná školní docházka v 16 letech, jí rodiče ohlásili ze školy a šla do fabriky. Další příjem se rodičům na jejich rozmařilý způsob života hodil. A to může mluvit o štěstí, protože jiný, ale obdobný příběh mi vyprávěli s tím, že dívka skončila v bordelu, kde se přidala ke starším sestrám.

+1/0
21.10.2015 9:39

M98a91r85t39i36n 46V11á60v49r26a 2130893479

Krásné příklady ze života! Přesně tohle je jádro mé námitky.

Ovšem pan autor vám na to asi řekne: "...to, že lidé nemají stejnou startovní čáru, je normální, asi jako gravitace. Nemá smysl proti tomu bojovat...."

0/−1
21.10.2015 14:44

J46i28r81k31a 54B83r78u56n85n20e98r 4198132589387

Když lidé nejsou stejní a nikdy nebudou, mohou i špatně skončit. Vyžadovat od státu aby se něco takového nemohlo stát, nemůže fungovat.

0/0
1.12.2015 3:41

J88a71n 67T97i48c90h54ý72(98B49n28j34) 4224227278209

R^ Naprostý souhlas a možná cesta. Co by však dělaly parazitické struktury živíce se sociálním inženýrstvím?

+5/0
19.10.2015 13:20
Foto

O11l75d22ř88i68c13h 90M96a84z90a57l 3223819852307

Problém je, že zejména v době krizí se "národ" nebo "víra" stává jakýmsi útočištěm. Multikulturní společnost funguje dobře, když je bohatá a promíchaná. Pokud se od sebe jednotlivé skupiny začnou separovat, tak jakákoli krize skončí vzájemným obviňováním a potenciálně výbuchem.

+3/0
19.10.2015 12:52

A33n87d71r70e76j 57R15u51š55č90á55k 6827807364584

Nemyslím, že to souvisí s bohatstvím, jako spíš se zásadou "aby zítřek vypadal podobně, jako dnešek". Ona taková Halič 19. století nebyla zrovna příkladem bohatství, ovšem multikultura tam fungovala jedna báseň.

0/0
19.10.2015 12:56

Z66b43y67n98ě96k 42H89l68á68s84n80ý 3704227575439

Nojo, ale většina byla stejně chudá. A když se jedněm zdálo, že třeba někteří židi se začínají mít lépe, přišel pogrom jedna báseň.

Když jsem přišel do Německa před 19ti lety pracovat, bylo to samé multikulti sem, multikulti tam. Dneska je to slovo snad na indexu. Nejpoužívanější je (dávno před uprchlickou krizí) v této souvislosti slovo integrace. Proč? Prostě proto, že nikdo nechce mít v každém větším městě čtvrť, kde se mluví cizí řečí a děvčata se za účelem sňatku prodávají jako na Tureckém trhu. Odvolám se na p.Jaru Rank, která píše o mozaice. Myslím že když je mozaika na úrovni domů, tak je to v pohodě. Ale čím je ta mozaika hrubší, tedy mozaika ulic, nebo dokonce celých čvrtí, tím je to horší. Začne se vytvářet paralelní společnost. Teoreticky by to sice mohlo fungovat, že jedna čtvrť bude mít kostely a druhá mešity, v praxi to ale moc nefunguje, protože v jedné čtvrti vyznávají kultůru prodeje děvčat a druhá na to má paragrafy. Jedna kultůra vyžije ze sociálních dávek, ta druhá je ale odmítne věčně platit. Podle mne se přistěhovalec musí integrovat, nebo odejít. Integrací ovšem nemyslím stát se křesťanem.

+1/0
20.10.2015 11:08
Foto

R54a81d88e86k 42P29o13l84i95c86k91ý 6931223581644

Nebývá to zvykem, ale dnes s vámi souhlasím a dává karmu.R^

0/0
19.10.2015 12:50
Foto

J70a61k40u22b 26R92o28t46h 5119183331696

Finrode, jsem rád, že sem stále píšete. Za dnešní esej děkuji, mnoho podnětů k zamyšlení, mnoho pravdy. R^

+10/0
19.10.2015 12:30



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.