Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i20ř68í 59S63t58o34d20ů46l62k51a 3866726807

Naprosto parádně napsaný článek, dávám +++++++++ a své 3 děti vychovávám dle mého dědy. Jeden udělal průser tak pro jistotu dostanou všichni - prevence proti úrazu.

Těch roztrhaných kolen a oděrků po celém těle , neli diabolky v zadku, no prostě nemohu zapomenout do smrti a když už válcují mé děti postel a vyrábí prak tak jsem snad nejšťastnější otec na světě a doufám, že té protivné sousedce to okno brzo padne. Hold asi jsem spadl na hlavu, ale když vidím co mám v kroužku na starost a dívám se na některé účastníky, děti jak jsou rozmazlené a přitom neumí ani v 10 letech zapnout troubu..... Chvála všem racionálním lidem.

+2/0
7.11.2015 15:46

E87d72u94a94r56d 67H86e30j46l55e19k 8586856340526

Je smutné když zjistíte,že zdejší kritici článku "kult dítěte" článek buď nečetli,nebo nedočetli ale kritizují. 

Zářným příkladem je Jiří Záhora-"přeci mě nemůžete nutit číst článek celý".

Samozřejmě vás nikdo nutit nemůže,ale pak zde neplácejte svoje kritické keci k článku který jste nečetl.

Druhý je Petr Veselý-"má autor dítě?".

Kecat kriticky a za každou cenu udělat ze sebe blba.Proč tak činíte????

+5/0
7.11.2015 9:54

J80i77ř63í 27Z36á41h33o73r52a 5893195352979

Článek je divnej a já s ním nesouhlasím. Na to, abych si udělal obrázek mi stačilo, abych si přečetl úvod a prolétl zbytek. Lidé jsou různí, já mám ve zvyku soudit tezt, který jsem nečetl a vy máte právo zato odsoudit mě, nazvat mě blbem. Tak už to na internetu chodí. Oba dva jsme spokojení.

Stačí to jako vysvětlení?

0/0
13.11.2015 11:12

J50o33z55e31f27a 73N41o92v13a67k79o87v33a 7226885310134

No jo, to je vsechno pekne, ale stejne si ty "chytre" maminky najdou jen tu knizku, ktera potvrdi jejich nazory, aby pak mohli premoudrele hovorit o tom, jak se to "ma" delat, protoze to napsala "svetoznama moudra hlava v jednom bestselleru"

0/0
6.11.2015 19:19

J53i10ř48í 85D93v81o72ř32á54k 9547559498314

Kde se to dá sehnat?

0/0
5.11.2015 16:30

A52n65d57r61e31j 95R31u63š36č67á60k 6207877744954

Na Amazonu, ale jak tak koukám, tak to vyšlo i česky: https://www.bux.cz/knihy/139663-a-dost-francouzske-deti-nedelaji-sceny.html

0/0
5.11.2015 22:34

M47a48r18t20i83n30a 86D65o35l59e64ž39e73l57o93v28á 7867462622456

Myslím, že se zapomnělo, co je hlavním úkolem výchovy dítěte - to je "vypěstovat" samostaného orientovaného a sebevědomého člověka, který se bez problémů začlení do společnosti. To ale znamená, že na děti bude postupně přenášena odpovědnost za jejich jednání, protože se to musí učit postupně. Nebude to tak, že v 18 budou najednou odpovědní... Proč by se pětileté dítě nemohlo jednou přejíst zmrzlinou, aby ho bolelo bříčko? Bude to pro něj nejlepší škola, a příště to neudělá. A že by mu jedna velká porce zmrzliny ublížila?? Bohužel celý výchovný proces souvisí s tím, že stát na sebe bere víc a víc roli "otce" a rozhoduje o tom, co je správné, takže potřebuje lidi formované do poslušného stáda a ne sebevědomé jedince...

+3/0
5.11.2015 7:43

A36n31n74a 60T67v34a80r88ů72ž79k35o82v92á 4971366175158

V současných našich podmínkách však sebevědomý znamená arogantní, sprostý a bezohledný.

0/0
6.11.2015 12:47
Foto

K46r38i47s31t78ý91n35a 70V41a91ň89k77o72v41á 3337500215593

Vesměs souhlasím se vším, kromě příkladu s požárem. Ten mi připadá mimo mísu. Dítě se zachraňuje první, protože nemůže v případě přímého ohrožení života uskočit nebo se schovat, utéct, zachovat klid, racionálně uvažovat. Toho všeho je dospělý do určité míry schopen. To je důvod, proč se zachraňují napřed děti.

+2/−1
4.11.2015 12:50

J20a26n 43F59i25a94l15a 7754617795389

V islámských státech se naopak dítě zachraňuje, jen když zbyde je čas. Taktéž v Africe.

0/0
5.11.2015 21:27

K56a79r58e66l 20H80o10r34á97k 2148519813343

Při záchraně života se vždy upřednostňuje dospělý. Proč se snažíte popírat zaběhlé principy?

+1/0
8.11.2015 10:16
Foto

M96a92r88i98e 93T16o92m59š52í86č76k95o88v13á 4787315356736

Tím že děti budeme vodit za ruku až do jejich dospělosti, ztratí ochranné reflexy, tedy jim naše přílišná starostlivost více uškodí, jako pomůže.

Bydlím vedle školy, kde na jinak prázdné ulici, je ráno a v poledne dopravní zácpa. Auta se proplétají mezi skupinami školáků, spíše tady je důvod k obavě, že bude některé dítě sraženo.

Do 15 let je vozí ke škole a potom je pustí, zcela nepřipravené, do města k dalšímu vzdělávání.

Děti, které mají rodiče za sebou jako záchrannou brzdu, se potom hůře orientují v džungli, zvané život.

+5/0
4.11.2015 12:47

J26a73n89a 12N44o19v29a15k31o51v49a 1859603160737

Me to prijde spise velky byznis, budto lide utraci za deti nebo za zvirata

Se podivejte na televizi, porad nejake rady jak vychovavat dite, ze dite potrebuje to i ono, porad same celebrity s ditetem, proste je to velky byznis takze se neustale slysite ze dite je na prvnim miste a vse pro dite

Kdyby v tom nelitali velky prachy tak o detech nikdo nebude mluvit

+4/−1
4.11.2015 11:39

A60l34e27x12a25n75d66r 72C45h96y37t71i89l 2234912965551

Mel jsem klic na krku, mel jsem prijit v pet. Byla zima, s klukama jsem se zapomnel venku pri staveni bunkru. Prisel jsem o hodinu dele. Dostal jsem pres drzku. Pak jsem chvili fungoval jako hodinky. Az tohle nastane u nasi male, ani nechci domyslet, co se mi bude honit hlavou, az bude mit hodinove zpozdeni. Dnes je vetsi pristup k informacim o trestne cinnosti. To prispiva ke zvyseni strachu v zodpovednych rodicich. Takova je uz holt doba. Soused (zijeme na vesnici) ma dva kluky, nikdo by nikdy neocekaval, ze se neco muze stat, ale pred dvema mesici byl 13 lety chlapec prepaden a okraden nejakou fetkou z blizkeho mestecka. V jinem mistnim pripadu, kdy jiny chlapec odmitl dat mobil a penize, byl brutalne zbit. Zmena chovani na rodicich je jiz patrna.  Jezdi pro ne do skoly. Pachatel totiz zatim nebyl dopaden. Nekdy nechat deti rust jako drivi v lese neni take uplne spravne. Kazdy rodic to dela podle sveho vedomi a svedomi.

S clankem vicemene souhlasim. Ale drobne vyhrady pochopitelne mam.

+1/−4
4.11.2015 10:31
Foto

K75r77i77s65t60ý16n90a 54V89a74ň10k70o17v12á 3107260895243

Ale zase jsme u toho! Proč by někdo přepadal dítě kvůli penězům a mobilu? No, protože zato to přepadení asi stálo! Mají mu dát telefon za osm stovek a dvacet korun na housku a mlíko z automatu.

+5/−2
4.11.2015 12:54

A51l53e13x33a57n49d16r 26C65h46y81t56i25l 2184582525401

Coz by ale nevedlo k tomu, ze by nebyl prepaden, protoze je proste predpoklad, ze tyto veci mit u sebe bude  kazdy. Takze Vasi reakci tak trochu nechapu. Respektive vubec. Byl na spatnem miste, ve spatnou dobu.

+2/−3
4.11.2015 13:35

K83a37r95e94l 73H21o20r70á85k 2908729733883

Dítě telefon vůbec nepotřebuje. Peníze také ne, svačinu dostane z domova.

0/0
8.11.2015 10:14

A34l70e73x32a76n54d11r 71C53h30y25t53i88l 2344172185271

To prosimvas nevysvetlujte mne, ale tem, kteri na deti utoci za predpokladu, ze to u sebe mit budou. A vetsina ma.

0/0
9.11.2015 13:50

A84l62o58i59s 69J41i62n28d56r79a 9910234867635

Tady takove ty generalizace jako francouzske dite vs americke dite vs ceske dite nejak nemam rad. Si myslim, ze je to kus od kusu. Nevidim, ze by se treba zrovna v americe vyskytovali jenom nejaci rozmazleni jedinci a naopak.

0/−2
2.11.2015 15:50

J24i53ř91í 56Z56á85h51o84r80a 5963385212829

DIvnej článek. :-/

+1/−4
2.11.2015 15:17

A74n78d29r31e84j 62R77u72š86č20á40k 6747107414684

Proč?

+1/0
2.11.2015 15:36

J58i97ř31í 79Z40á42h61o39r44a 5423605602419

Nemám z něj dobrý pocit, protože rodiče by se měli řídit hlavně instinktem a pak zkušenostmi okolí. Nevěřím, že existují plošná schémata, která budopu univerzálně sedět na každé dítě. Jsou v něm příklady z USA/Kanady a Francie, přitom populačně jde o 6% (!) zeměkoule, což je až směšný vzorek. Nejde stavět na stejných šablonách ve Francii a v Súdánu, Laosu, nebo Uruguayi. V nadsázce jde říct, že každá výchova je dobrá. Navíc v našem úhlu pohledu nikdy nepochopíme vztah rodičů k dětem v centrální Africe, kde je extrémně vysoká úmrtnost kojenců, na druhou stranu vysoká porodnost. Pochybuju, že je lze nařknout z nezodpovědného chování, protože nepřečetli několik knih o rodičovství, nebo že se absolutně vymykají našim měřítkům.

+2/−5
3.11.2015 9:14

A43n77d76r61e40j 29R79u52š77č60á70k 6377337854504

Přečtěte si ten článek ještě jednou, o tom opravdu nebyl.

+6/−1
3.11.2015 9:54

J66i80ř26í 81Z85á19h25o32r97a 5173415512419

Pardon, ale přece mě nemůžete nutit číst článěk celý, když se mi zdá divný. ty tři odstavce + proskákaný zbytek mi jednou stačil.

+1/−11
3.11.2015 10:20

A26n89d85r51e12j 26R41u53š42č62á22k 6697227884154

No, je vidět, že lidé jsou různí. Například já nemám ve zvyku soudit text, který jsem nečetl.

+11/−1
3.11.2015 11:29

A30n70e18ž12k19a 75J 87Ř77e61h44o78ř54o33v61á 8546628

Vy si fakt myslíte, že má někdo soustavně leštit vitrínu po nevychovaných spratcích?

0/0
3.11.2015 12:33

J32i87ř37í 20Z60á69h83o84r31a 5683185222489

Jestli to je na mě, tak nevím, kam míříte. Pro mě ta otázka irelevantní.

Vytrína třeba v cukrárně stačí přetřít jednou za půl hodiny (i kdyby tam nikdo půlhodiny nebyl), nejde o soustavnou (nebo dokonce zbytečnou) práci, ale o službu klientům.

Ve vztahu zákazník - obchodník, zvláště při přímém styku, má zákazník vždy pravdu.

Vyleštěná vytrína značí dobrý podnik, čím lepší podnik, tím méně nevychovaných spratků.

Pokud má obchodník hrůzu z nevychovaných stratků, měl by to pověsit na hřebík a věnovat se třeba geologii, kde mu staré sedimenty nebudou oportunisticky nadbíhat.

+4/−5
3.11.2015 13:23

A62n68d25r96e35j 26R77u46š32č49á32k 6497117174894

Tady zcela souhlasím.

0/0
3.11.2015 13:38

A67n46e85ž30k79a 18J 58Ř46e34h61o93ř68o10v33á 8266878

Tady byla řeč o vitríně na poště. Opravdu si myslíte, že má každou chvíli někdo vyběhnout a leštit vitrínu po nevychovaném spratkovi?

+1/0
3.11.2015 14:15

J16i78ř65í 22Z80á19h39o36r35a 5373845852649

Předně se omlouvám za chyby a překlepy, zejména ve slově vitrína, pravděpodobně tu hrubku už nikdy neudělám :)

Pošta. OK. Je to trochu jiná situace, protože to sklo neukazuje dobroty za ním, ale odděluje zákazníka od obchodníka, resp. poskytovatele služby. Neumím to tahle zpatra posoudit (když už jsem si naběhl s cukrárnou), na poštu moc nechodím, ale pokaždé, když tam jsem, tak tam je dlouhá čekací doba a dámy za sklem jsou v poměrně velkém stresu, takže bych asi jako rodič nevychovaného spratka pochopil, proč se čílí. Na druhou stranu mám za to, že by i sklo na poště mělo být pravidelně otíráno, i když s menším intervalem, a opět bez ohledu na to, jestli se ho fracek dotýká, nebo je přepážka celý týden zavřená a styk s klientem je nepravděpodobný.  Takže odpověď je ano i ne. Nevyběhnout otírat po každém spratkovi, ale pravidelně tak, aby sklo bylo úměrně čisté a zákazníci se cítili dobře.

0/−2
3.11.2015 15:06

J87a87r21o68s76l93a62v 31K32v91a67p53i20l 9786726734313

Kult dítěte? Ano, jistě souhlasím. Opičí láska je nezdravá každopádně. Ale co s tím chcete dělat? Váš text mi trochu připadá jako boj s větrnými mlýny. Jsou tady i další problémy. Například kult mládí. Dříve (myslím dobu asi tak do první třetiny 20. století) byl vzorem zralý úspěšný usedlý muž v jistém postavení - mám před očima fotku Jiřího Wolkera v klobouku a saku, a to mu bylo něco přes dvacet - a mladí se těmto mužům chtěli podobat (ženy pochopitelně se chtěly podobat zaopatřeným vdaným paničkám). Dnes po ulicích lítají šedesátiletí pupkatí chlapi v barevných tričkách s nápisy a v trenýrkách (v létě jistě). Dalšími problémy jsou adorace vítězů, kult sportovců, zpěváků a šoubyznysu vůbec. Chci tím říct, že kult dítěte je jen součástí doby a ten není možné jen tak na přání kohokoli ukončit.

+2/0
2.11.2015 8:39

P19a46v97e32l 44O42d32r51a77z85i37l 6564929537790

Vítěze uctívali už staří Římané, na tom asi nic nového nebude. Díky médiím ovšem máme zprávy z celého světa, takže zatímco dříve se lidé starali více o své okolí a byli pozorností toho okolí nuceni řídit své chování, dnes je možná tato složka umenšena.

+1/0
2.11.2015 9:50

J73a60r68o72s16l57a41v 56K31v34a83p56i73l 9536376984593

Římané jistě, ale tehdejší společnost byla naprosto odlišná od té naší, stála na jiných základech, byla to společnost otrokářská. My víme velmi málo o tom, jak žily všechny vrstvy Římanů. Známe vlastně něco jen o vládcích a vládnoucí vrstvě, jak to popsali tehdejší literáti a dějepisci. Takže bych se do srovnávání adorace vítězů tehdy a dnes nepouštěl. Srovnejme ale pozici sportovců v mediálně zajímavých sportech, herců a lidí tvořících zábavu třeba před sto lety a dnes. To jsem měl na mysli. A k tomu, jestli se dřív lidi více starali o své okolí atd., jak jste psal, se nemohu vyjádřit, protože jsem to nijak nezkoumal. Ostatně, o co se opírá toto vaše tvrzení?

0/0
2.11.2015 11:48

P63a61v16e75l 48O65d64r52a77z45i34l 6264769937740

Je to odhad. Myslím si, že lidé dnes méně klevetí na pavlačích a v hospodách a více na internetových diskusích, než tomu bylo před sto lety.

0/0
5.11.2015 16:26

J97a24r72o45s27l13a11v 24K60v15a50p10i19l 9586756774333

Teď jste mi připomněl, že lidé často a rádi generalizují a paušalizují jen na základě svých omezených zkušeností, aniž by k tomu měli potřebné podklady a relevantní informace. Bohužel to dělám také. Napadlo mě to, když jsem četl u vás o těch hospodách. Před takovými deseti lety, kdy jsem do hospod ještě chodil, myslím pokecat si se známými, bych o tom něco věděl, ale dnes už tam nechodím, takže se nemohu vyjádřit. Na pavlačích asi lidé moc neklevetí, protože pavlačí je málo, ale drbny se zase přesunuly třeba do marketů, kde klepou mezi regály. A u internetových diskusích je srovnání s dobou před sto lety dost jednoznačné.

0/0
5.11.2015 17:04

J57a38n 96B38a91l73o97u21n 5122181623794

Dost dobrý.

+2/0
1.11.2015 12:11

S94i32l15v57i89e 81B74o39č63k62o41v59á 9608900241434

Na druhou stranu, žijeme česká rodina v Brazílii, kde je kult smradů vycepovaný do dokonalost a my jako rodiče máme co dělat abychom ty naše spratky po česky srovnali. Byli jsme v létě v Česku a náš šestiletý syn byl se mnou na poště a díval se na pohlednice. Paní pošťačka, odhaduji 120 kilo živé váhy se na něj bez úsměvu otočila a řekla:"Že jestli bude nadále šahat na vitrínu, bude to leštit!" Musím se přiznat, že stále zvažuji co je lepší. Žít v Brazošce a usměrňovat kluky nebo se vrátit a žít s majoritou věčně nasraných, nešťastných pohrobků komunismu?

+5/−8
31.10.2015 2:30

J24a64n43a 29L68a56n92g28o64v77á 2685326980473

Paní Silvie, vím, o čem mluvíte.

0/0
1.11.2015 17:56

M16o10n91i61k80a 19R28o94l61l67o93v13á 5923932756645

a proč by měl někdo neustále prelestovat vitrinu umatlanou spratkama?

+4/−2
3.11.2015 6:00

M78a41r82t83i76n 87S53e29d59o35n74a 2215396346139

Jste evidentne nepochopila text. Neni problem co postacka chtela rici, ale jak to podala.

+1/−1
3.11.2015 20:28

A15l17e64x24a35n58d67r 39C42h34y94t68i80l 2604742535981

Ucel sveti prostredky, Vy i Vas pan syn si to ted jiste budete pamatovat, ze na vitriny se nesaha, protoze to nekomu muze pusobit nechtenou praci navic ;-D

+3/−1
4.11.2015 10:03

L33u88b22o89š 89R26e63n38k22a 6487411305820

Souhlasím, že stálé umetání cestiček od určitého věku rozvoji dítěte škodí. Život navzdory všemožnému společenskému a technickému pokroku byl, je a bude stále zápas. Kdo se nenaučí zápasit, tedy bojovat o úspěch a přijímat prohry, bude outsider. V USA jsem nebyl, ale s několika mladými Američany jsem se stýkal. Z toho, jak jsem je poznal, jsem neměl pocit, že by byli od dětství stále rozmazlovaní, tak věřím, že to v USA s tím zmiňovaným kultem dítěte nebude tak hrozné, jak to z článku vyznívá. Ze svých zkušeností, tak jako autor chválí Francii, bych stejně tak chtěl pochválit Nizozemsko, kam jezdím už 20 let. . Navzdory svému vysokému životnímu standardu jsou mladí Nizozemci, jak jsem je poznal, skromní a přičinliví a vědí, že bez práce nejsou koláče. Autorovi článku ale určitě R^, protože je to z jeho strany obecné varování pro budoucnost každé rozvinuté společnosti.

+7/0
29.10.2015 19:31

F53r83a32n43t89i97š85e39k 61V38e29s73e52l50ý 5522913830470

Jak píše spousta diskutujících, příčin je spousta. Já zkusím taky jednu navrhnout - věk matek. Když má holka dítě v osmnácti nebo ve dvaceti, tak si ještě sama chce užít života, má spoustu různých sociálních vazeb, ještě si neužila světa. Hlavně nemá úzkost z toho, že o dítě přijde. Ne že by jí to bylo jedno, ale prostě si nad takovou možnost většinou nepřemýšlí. Svoje dítě také chrání, ale nedělá mu bachaře.

Zato když si první dítě pořídí osmatřicetiletá vyzobaná slunečnice, ještě zhusta za přispění metod asistované reprodukce, tak jej vnímá jako něco posvátného, o co se musela tvrdě snažit. Také nemá moc perspektivu, že by se jí v případě, že bude chtít snadno podařilo udělat si jedno nebo dvě děti.

Tohle rozhodně neplatí univerzálně, ale vypozoroval jsem takovouto souvislost. I když klasik by pravil, že korelace neznamená kauzalitu.

Další příčinou jsou také chlapi bez koulí, kteří si nedokáží svůj názor na výchovu obhájit proti manželce (a tchyni). Chlap má totiž skoro vždy k výchově racionálnější přístup, žena mí citovější. Ani jeden z nich není lepší, oba jsou potřeba. Dá se namítnou, že to je stereotyp, ale ony stereotypy často popisují přesně většinu případů.

+18/0
29.10.2015 16:08

J98a60n31a 21L15a44n90g24o26v47á 2595956460283

Jj, někde jsem četla, že lásku otce si dítě musí zasloužit, zatímco matka dítě miluje bez výhrad.

0/−2
1.11.2015 17:58

A96n21d50r51e84j 58R26u84š54č22á93k 6377827704264

To mi přijde jako nesmysl.

+2/0
1.11.2015 18:13

T72e22r85k30a 64Č92e31r32v31e71ň27á97k98o82v69á 8908111426827

S tímhle musím souhlasit, slyšela jsem od učitelky ve školce, že toto má vypozorované- děti mladých maminek jsou soběstačnější, šikovnější- umí použít příbor, zavázat tkaničky, samy se obléct, zatímco děti starších maminek ve většině případů takto "vycepované" nejsou a vyžadují se vším asistenci. Asi je to opravdu dáno tím, že starší matka si dítě víc hlídá, víc mu "posluhuje"...

+2/0
4.11.2015 6:32

A54l55e39x12a49n98d88r 81C74h75y97t20i17l 2174522985741

A od toho je ten otec, aby tu maminku trochu krotil, no ne? :) Jinak ta nase mala je oproti svym vrstevnikum sice trochu pozadu v oblasti reci(a to na ni v jednom kuse mluvime), ale v pohybu, manualni zrucnosti je vyrazne napred(mozna trochu vliv hyperaktivity a minimum spanku). Takze o veku rodicu to uplne neni. Alespon ne u nas. Muj o 13 let mladsi bratr byl pozadu hodne, ve trech letech nerekl skoro ani slovo, nebyl moc aktivni. Byl to takovej tunta. Problem byl v tom, ze se mu absolutne nikdo nemel cas venovat. Ja jezdil denne pomerne daleko do skoly, matka a otec podnikali. Velke zlepseni se dostavilo za intenzivnejsi vychovy od babicky (byvala ucitelka 1st. na ZS). Kdyby te nebylo, tkanicky si nezavaze jeste ve svych 23 letech:)

0/−2
4.11.2015 10:16

T47e20r25k63a 13Č89e27r29v22e41ň28á84k71o52v13á 8368501876717

Samozřejmě máte pravdu, každé dítě je jiné, a každá matka taky, ale určitý trend tam bude, jen mu samozřejmě neodpovídají úplně všichni :)

0/0
4.11.2015 16:18

M26i82c82h80a64l 14V48o56j55t72í16š90e91k 2404694252628

Jo jo tím to určitě bude :-) jedna generace mladých matek vychovala partu pokřivenejch komunistickejch vazalů. Další do nekonečna fňukajících škemralů.

Žádnej rodič nemá páru o tom co jeho dítě bude potřebovat, na co se bude hodit, jestli s e k něčemu bude hodit. Je to sázka do loterie.

Většina rodičů se snaží dělat co umí, to ,že toho často moc neumí je věc jiná. Ale prostě dělaj to co je přirozený. Trénují potomka ve hře . To, že novou generaci netrénují ti nejlepší není dáno, věkem matky či otce, ale kultem komoušský rodiny.  Mamka, taťka , dětičky, je pro primáty opravdu zničující kombinace.

Ještě poznámka, většina dětí na rodiče a jejich výchovu kašle. Již od malička hrají s nima zase svou hru, stejně jako rodiče hrajou hru s okolím. Jde jen o míru intelligence rodičů , jak dlouho vydrží s dítětem držet krok. Většina rodičů nikdy nepozná , že už je mimo hru.

Tzn jediný co má smysl je naučit děti hrát a poodporovat je v tom aby jejich hra byla co nejvariabilnější s velkou mírou adaptace. Odpovědnost a podobný hovadiny. Letíme na horký bublající kouli Vesmírem. Kdo lépe hraje, umí svou hru adaptovat, ten vytěží nejvíc hodnoty, zajistí potomstvo a naučí ho si co nejvíce hrát. Atd atd.

Neexistuje  žádná zaručená metoda. Neexistuje, žádný zaručený postup. Jen opakující se hraní různých scénářů a jejich kombinací.

0/0
10.11.2015 9:27

P32ř66e90m51e48k 83P29a85v56k63a 8898142558171

Ano, souhlasím, ale stojí možná za zamyšlení, jestli tato přehnaná péče není zaviněna faktem, že rodiče dnes mívají většinou jedno, maximálně dvě děti. U jedináčka má rodič větší strach a ochranitelský komplex - za prvé nemá zkušenost, za druhé ztráta jediného potomka je fatální rána. U druhého dítěte už je to víc v pohodě - za prvé rodič už plus mínus ví, kde musí pomáhat a kde je to zbytečné, trochu "zvolní", nemá (kvůli prvnímu potomkovi) tolik času na druhého (přeloženo: nemůže plýtvat časem na zbytečnou přehnanou péči) a za druhé či třetí - cynicky řečeno - potenciální ztráta jednoho potomka aspoň podvědomě nebude tak fatální.

+10/0
27.10.2015 14:28



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.