Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a32r90e46k 73S26t85a50s42t73n63y 6969337618416

Dobrý den mohl by se autor kouknout a statistiku kolik se v Norsku rodí dětí downovým syndromem?

0/0
15.10.2015 15:28

J89a61r31a 93R85a68n46k 1531346549441

Diky! Jste jediny, ovladajici rec a zijici na miste, Vase blogy jsou podlozene pravdou.

0/0
12.10.2015 19:33

I81v24o 54C82h32a52r48f40r72e76i14t90a74g 3194818162331

1.  Pan Ruščák není jediný který v Norsku žije a ovládá norštinu, který se k daným problémům vyjadřuje. Ovšem je pravda, že to dělá velmi pravidelně.

2. Není všechno co pan Ruščák o Norsku všeobecně a Barnevernet speciálně tvrdí, absolutní pravda. I když hodně postřehů je zajímavých, občas šlápne hodně vedle. Například když ve svém blogu "Poslední slovo k Barnevernu" (což mimochodem nedodržel;-)) z 19.2.2015 tvrdí, že pěstouni zpravidla dostávají kolem 400.000,- norských korun ročně. To je naprostý nesmysl a pravdivá náhrada pěstounů leží mezi asi 150.000 až 190.000 NOK hrubého.

3. Můžete si hodně informací vygooglovat sám. Většina je na norských webech i v anglické verzi. Například na http://www.ssb.no/

+1/0
15.10.2015 23:07

A76n84d67r46e97j 15R93u94š30č71á41k 6577667964454

Mýlíte se. V případě, že se jeden z pěstounů rozhodne opustit práci, tak dostane kompenzaci ve výši ca. 400 tisíc NOK, viz http://www.bufdir.no/Fosterhjem/betaling/Eksempel_2_En_av_fosterforeldrene_er_frikjopt_fra_sin_stilling/

+ dostane proplacené režijní náklady (4600 kr, které nepodléhají zdanění).

Vy jste uvedl, že náhrada leží mezi 150 000 až 190 000 NOK ročně, to dělá čistého měsíčně 10 136 až 12 484 čistého, a to platí v případě, že se pěstoun před tím nepracoval a tudíž si nekompenzuje to, že nechodí do práce. Připočtěte k tomu 4600 kr nedaněných za proplacené náklady a dostanete se na 14 736 - 17 084 kr měsíčně. To je celkem slušná suma pro nezaměstnaného člověka, který není na dagpenger, protože se na ně nekvalifikuje.

Pokud oba rodiče pracují na 100 %, pak i tak dostávají slušné přídavky, viz http://www.bufdir.no/Fosterhjem/betaling/Eksempel__1_Begge_fosterforeldre_i_full_jobb/

To pak čistého vychází na 6222 + 5500 = 11 722 kr. To je v podstatě navýšení rodinného rozpočtu (kde oba pracují na 100 %) o 25 % jen tak - neberte to.

Takže... 400,000 NOK ročně mohou pěstouni dostávat (viz první odkaz) a nejspíš jich to i hodně dostává, navíc pro spoustu lidí je představa, že budou doma s dítětem místo v náročné práci a ještě to dostanou takhle dobře zaplacené docela lákavá.

+2/−1
16.10.2015 8:29
Foto

I11v90o 11P41a67t20t31a 9252650592830

K tvrzení pana Ruščáka (kterého si za jeho angažovanost vážím), cituji: Norsko má jednu z nejvyšších porodností v Evropě. Je pravdivá s jedním důležitým dovětkem. Porodnost, přesněji úhrnná plodnost, je v  Norsku aktuálně na úrovni 1,8 - 1,9 dítěte na jednu ženu. To znamená, že je stále významně pod úrovní 2,1 dítěte/ 1 ženu.

+1/0
12.10.2015 16:58

I37v98o 86C22h21a78r44f69r67e66i17t45a75g 3304588612601

Ano, ale je to 15% nad evropským průměrem a 22% nad českou porodností:-P

0/0
15.10.2015 21:26
Foto

I20v90o 73P74a41t12t98a 9722760242950

Jistě, ale tím nepopíráte moje slova v diskusi. Proč tomu je u nás tak jak uvádíte (loni 1,46 dítěte na 1 ženu), se můžete dočíst v mých přednáškách Sociálně ekonomická hlediska podpory rodin a Sociálně ekonomický audit vyspělého sociálního státu. Dostupné na adrese: http://slideplayer.cz/slide/2825793/

0/0
15.10.2015 21:35

I12v61o 29C18h62a70r16f17r82e18i91t95a86g 3974408372651

No a co? Já jen reaguji na absurdní hlášky jako, že "Norsko krade české děti, protože mají nízkou porodnost". Nízkou porodnost v porovnání s dalšími vyspělými zeměmi Norové nemají a děti nekradou. ČR má relativně srovnatelné množství dětí (cca. 20.000) mimo biologickou rodinu (dětské domovy, kojenecké ústavy, diagnostické ústavy, klokánky, krátkodobé a dlouhodobé náhradní rodiče) jako Norsko (cca. 9.000). Jen tam tolik děti (které odeberou) nestrkají do děcáků a podobných institucí jako v ČR. To je podle mě určitě pro samotné děti lepší.

+1/0
15.10.2015 21:57
Foto

I25v80o 82P15a59t20t33a 9902840522340

Jo, už jsem Tě pochopil. Zastáváš údajně neutrální stanovisko. To ale znamená, že jsi v jedné řadě s Marksovou, Kapitánem a Pelikánem. Tady v tomto konkrétním případě, zastávat neutrální stanovisko znamená nahrávat pirátům z Barnevernetu.

0/0
16.10.2015 9:11

V98e23r44o95n81i42k18a 48V57a54l73a69c23h74o52v67á 3238148743435

Pane Ruščáku, nezlobte se, prosím,  na mě, ale k šíření některých mýtů (ne zrovna těch uvedených) jste přispěl i Vy. Na základě Vašich vyjádření pro média někteří lidé v diskusích opakují, že rodičům v Norsku berou děti proto, že jim dají čokoládu, minimálně pokud to udělají v  jiný den než v sobotu (tomu se ten, kdo tam strávil více než týden, musí jen divit a kroutit hlavou).  Nebo, že člověk musí být v NO veřejně angažovaný, jinak je hned podezřelý. Norové  pak vypadají jako magoři, kteří nemají ani srdce, ale ani  mozek... a mnohá Vaše vyjádření k tomu přispěla též, byť uznáván, že v některých případech si původní informaci diskutéři dále překroutili. Podle mého ovšem i  používání obratů jako krádež může podporovat různé konspirátory v jejich debatách.  

Zprávy o znepokojení přece  v naprosté většině případů lidé, především instituce neposílají jen tak, ale proto, že situace se jeví jako vážná, jsou zde vážné indicie. A mnohé zprávy o znepokojení o BV nadto hodí do koše...

+3/0
12.10.2015 10:04

E13l46i83š91k92a 18K46u90č37e37r33o19v46á 7169922473213

taky mě to kvákání štve - z uvedeného důvodu

0/0
10.10.2015 13:38

T19o63m77á59š 81T82a90t55í67č17e61k 5900952290268

R^

0/0
9.10.2015 21:02

J50a49r87o25s31l51a87v45a 50K80a20n34i45o37k62o29v37á 7412579592357

20,20... teď, začíná na Barrandově pořad k případu Michaláková !!!!!

pokud tu teď někdo nakoukne

Pane autore, ani už nevím, jestli jsem Vám poděkovala i za tento článek. Nestíhám, ale jsem obrovsky vděčná všem, kdo se snaží do této šílenosti vnášet pravdivá objektivní fakta. Díky, díky moc..

Viděl jste to video s Elšíkovou ? Ježišmarjáá, to je naprosto neskutečně šílená ženská. Fanaticky si trvá na nedokázalých lžích, měli by ji žalovat !

Děti Michalákové chtěly novou rodinu, hrozila sebevražda, říká novinářka http://tv.blesk.cz/video/2450842/deti-michalakove-chtely-novou-rodinu-hrozila-sebevrazda-rika-novinarka.html

Ona jednoznačně bojuje za pěstounskou péči.. a je jí jedno, za jakou cenu..

Vstanou nové "domovní důvěrnice", pokud tady něco takového zavedou !

Je to profi Pachatel Dobra.. Strašlivě se bojím, že se tento systém promítne do našich zákonů..

+3/0
9.10.2015 20:36

M38a34r84t56i54n 93Š18i21k 6811691581897

Co dodat? Jen díky, za vyvracení mýtů. Což je často jen boj s větrnými mlýny. A také díky za informace o fungování norské společnosti. Myslím, že to je velmi poučné.

+4/0
9.10.2015 16:37

V70l95a33d73i22m96í48r 57O47b62a91d47á79l30e43k 7461936113889

Jeste by to chtelo vyvratit/potvrdit mytus, ze BV muze zasahnout, i kdyz jste tam s detmi jenom na dovolene. Mne se to teda nezda.

+1/0
9.10.2015 13:54

P42e86t96r 65N40e89c56h71a98n52i74c78k72ý 7583406178830

Četl jsem případ Češky, která teda má manžela Nora, ale byla sama s dítětem někde na tůře (tedy nešlo poznat jestli není jen na dovolené). Zastavila s kočárkem v horské chatě nebo co to bylo a objednala si grog. Servírka nejdřív nechápavě koukala (grog = alkohol a bylo tam dítě), Češka samozřejmě nechápavě koukala na servírku a opakovala objednávku, servírka zdráhavě donesla grog a zavolala policii. No pak je kamsi odvezli, vyslíchali, ale manžel byl lékař a nějak to dokázal ukecat, takže k odebrání nedošlo, ale bylo na mále a řekl bych, že nikdo neřešil jestli na dovolené je nebo není.

0/0
9.10.2015 14:08
Foto

M47a37r75t13i82n 91B45r86a14u35n 2214577241209

Nebyla na tůře a nezastavila se na chatě. Byly s kamarádkami v Oslo v restauraci. Servírka nezavolala policii. To udělal nějaký starší pár, který pocucával kafe nebo co a cítil se pohoršen.

+1/0
9.10.2015 16:29

P91e50t26r 12N73e39c92h82a65n34i49c15k71ý 7833296888480

Aha díky za upřesnění, četl jsem to už dávno

0/0
9.10.2015 16:35

I23v58o 98B65o34u85š45e 5492507208

A bylo to vubec v Norsku?

0/0
15.10.2015 13:55

A61n14d78r97e57j 88R59u34š62č69á83k 6117247104804

Může. Že to téměř nikdy nedělá, je věc jiná, ale může.

+7/0
9.10.2015 14:16

V12l36a97d20i18m26í96r 64O22b61a58d57á84l16e14k 7751616633779

Kurna, to teda fakt aby se tam clovek bal jet na nejakou rodinnou dovolenou. Fakt jsem toto netusil

0/0
9.10.2015 14:20

A87n14d66r76e60j 54R47u30š58č14á47k 6977577274624

Tak ono to není riskantní, protože moc nemá, kdo by na Vás podal bekymringsmelding. Sousedi a náhodní lidé si turistů moc nevšímají, zaměstnancům hotelů je to taky jedno. BV nejčastěji informuje a tyhle případy nejčastěji začíná někdo z "systému", tedy ze zdravotnictví, školství a podobně - a s těmi se jako turista také nesetkáte. Ale když to řeknu takhle, pokud dítěti jako turista nabančíte před vchodem místní BV, tak vám ho nejspíš seberou, ale jinak ne.

+2/0
9.10.2015 14:39

M97a87r35t41i34n 22T95o90č26í49k 8109138533297

Důležitá otázka však je, že ho sebrat mohou bez ohledu na krátkodobost či dlouhodobost pobytu a předpoklám, že nikoliv pouze za "nabančení". Pod norskou jusrisdikci totiž spadá dle tohoto výkladu každý, nikoliv pouze cizí státní příslušník s "obvyklým pobytem" v Norsku. Při diskusi v českém parlamentu padaly argumenty, že naše orgány nemohou dělat nic, neboť děti se v Norsku narodily a mají zde obvyklý pobyt, p. Kapitán tvrdil, že z tohoto důvodu není otázka občanství rozhodující. Nicméně, výchovný pohlavek by mohl být norskými orgány klasifikován buď jako trestný čin, nebo jako důvod k odebrání evidentně i turistovi nebo např. krátkodobému návštěvníkovi. Rovněž by možná mohli být odebráni třeba nezletilí studenti na výměnném zájezdu v Norsku, pokud by viditelně "zapařili", pokud je alkohol vnímán jako něco, co má špatný vliv na nezletilé děti, a tedy by bylo nutné řešit odpovědnost za nezletilce. Jsem si vědom toho, že mé právní povědomí o norské jurisdikci není úplně dokonalé a ani nejsem právník, ale pokud existuje teoretická šance na odebrání dítěte i při krátkodobém pobytu, požadavek na to, aby MZV vydalo "travel warning" obdobně jako např. v případě doporučení vhodného oblečení pro konzervativní arabské státy.

+1/−1
9.10.2015 18:01

D86a18v30i33d 35J95e24r35a75b52e72k 3866660926277

Proč mám pocit, že v Barnevernu nějak okopírovali bolševické sociální experimenty a namixovali je  s některými postupy španělské ikvizice a frankova režimu .:-P

+2/0
9.10.2015 13:45

K24l13á40r93a 86T27r78n43k36o51v80á 3954869264769

Ještě jste zapomněl německou převýchovu, ta je zde dost signifikantní.

+4/−1
9.10.2015 13:48

P56e11t27r 43N50e83c23h71a60n13i37c32k44ý 7613536668280

Protože nic z toho nezažili. Němci nedělali v Norsku to co ve zbytku Evropy, zvěrstva si Norové dělali sami. Najednou se pak s chudých rybářů, lovců a farmářů stali nechutně bohatí petrolbaroni a to jim patrně vstouplo do hlavy. Jsou jako Saudská Arábie jen bez písku, Islámu a zbraní

+1/0
9.10.2015 14:10

I77v76o 23C19h15a25r35f49r52e80i78t51a39g 3194968582281

A z Vás se zase stal nechutně závistivý MČČ;-D

0/0
15.10.2015 21:44

P50e54t53r 25N19e14c51h51a37n66i64c82k27ý 7893696328130

Tohle jim mám závidět? :-P

0/0
15.10.2015 21:47

I28v73o 17C70h40a75r76f90r69e15i70t42a51g 3154788132931

No, očividně jim závidíte tu ropu a zemní plyn. Sám je nazýváte "nechutně bohatými petrolbarony". Přej a bude ti přáno...;-)

0/0
15.10.2015 22:03

P16e10t50r 19N73e35c70h80a48n60i52c32k62ý 7213556488200

Jen jsem ten skok chtěl nějak zdůraznit. Nepřeji jim, aby se z toho bohatství zcvokli

0/0
15.10.2015 22:06

I45v89o 86C86h74a77r61f55r14e42i18t10a32g 3864608882201

Nemějte péči. Oni naprosto správně část investovali do infrastruktury a velkou část dávají do "ropného fondu" který je rezervou do budoucnosti. K dnešnímu dni má tento fond přepočtenou hodnotu přes 20 biliónů Kč. To není ČR, která v i v dobách vysoké konjunktury všechno prožere a svůj státní dluh jen navyšuje;-(

0/0
15.10.2015 23:22

M88a28r23t38i92n 13P35r32o79k33e53š 5382589582325

R^

0/0
9.10.2015 12:43

L32i15b24o91r 25V28a38n47ě93k 3143419274

Ještě k tomu, že snad některé skupiny muslimů mají mírumilovnější výklad Koránu.

Je zajímavé, že Prorok prorocky něco o rozdílných skupinách v islámu také psal:

----

4:88 Proč jste utvořili dvě skupiny různého mínění vzhledem k pokrytcům, zatímco sám Bůh je zavrhl za to, co provedli? Chcete vést cestou správnou ty, jimž dal Bůh zbloudit? Jestliže Bůh dal někomu zbloudit, ty pro něj cestu nenalezneš!

4:89 A přáli by si, abyste se stali nevěřícími, jako jsou oni, a abyste byli stejní. Neberte si mezi nimi přátele, dokud se nevystěhují na stezku Boží! A jestliže se obrátí zády, pak je chyťte a zabte, kdekoliv je naleznete! A neberte si z nich ani přátele, ani pomocníky

4:90 kromě těch, kteří jsou spojeni s lidem, mezi nímž a vámi jest úmluva, anebo kteří k vám přišli se stísněnými hruděmi z toho, že mají bojovat proti vám nebo proti lidu svému. Kdyby byl Bůh chtěl, byl by jim dal vládu nad vámi a oni by byli proti vám bojovali. Jestliže však se vás straní, aniž s vámi bojovali, a vzdají se vám na milost, pak Bůh vám nedává proti nim žádné oprávnění k boji.

0/−2
9.10.2015 12:30

L69i58b60o98r 63V22a72n91ě41k 3193279424

https://youtu.be/1Bxj1r7BbJg

0/−2
9.10.2015 12:53
Foto

J64i63ř17í 51K33r33á96k54o19r85a 9939183

To má jakou souvislost s článkem?

+3/0
9.10.2015 13:32

L94i45b69o80r 50V33a18n96ě74k 3423759704

S článkem ne, ale níže načatou diskusí.

+1/−1
9.10.2015 15:09

J79a68r41a 64R65a26n22k 1141726589371

Rastica zapomel, ze prejmenoval na Vanka;-)

0/0
12.10.2015 19:38

J17a76r15a 24R96a59n31k 1401756509651

Pane Rastico, uz se zase vracite ke koranu?8-oRv

0/0
12.10.2015 19:37
Foto

J63o92z40e31f 67N32o22v51a10k 4874918374

Někde na Aftenpostenu jsem četl, že se BV taky používá jako nástroj msty, nějaká idiotská učitelka je volala na norské rodiče, protože si dovolili mít něco proti jejím metodám.

+3/0
9.10.2015 12:02

A81n90d68r40e37j 95R80u30š58č66á37k 6927757364364

Ano, to je víckrát na sobě nezávisle potvrzený fakt.

+7/0
9.10.2015 12:10

P58e74t44r 66N35e15c26h75a11n42i97c93k10ý 7623726698440

Tak to udělala i Michalákové ne?

+1/0
9.10.2015 14:11

F79r93a23n55t66i31š35e58k 54B90a98r35t10ů63n94ě41k 4735462175428

to by musela být sakra náhoda.

Myslím, že autor příspěvku chce spíš poukázat na to, jak je snadné BV zneužít z osobních důvodů, zvláště je-li člověk zaměstnán v pozici, kdy se stýká s dětmi a je u něj předpoklad nějakých mravních hodnot a zásad

+2/0
9.10.2015 14:35
Foto

J62o86z20e16f 89N35o42v43a95k 4284578874

Přesně tak, tenkrát ti rodiče byli docela šokováni když po výměně názorů s učitelkou jim doma zazvonil BV, ač neměli s výchovou dítěte sebemenší problémy. Šlo o sprosté zneužití jejího postavení a té sociální instituce.

+2/0
9.10.2015 14:41
Foto

I31g56n97á61c 80P69o36s49p84í21š43i15l 9906759464473

Tak už jsem našel první manipulativní tvrzení: "Norsko má jednu z nejvyšších porodností v Evropě, a opravdu nejde o porodnost muslimských přistěhovalců, jak by mnozí řekli." Trošku to rozvedu: Norsko má porodnost přinejlepším 1,8 resp. 1,86 dětí na ženu, Která nedostačuje ani na prostou obnovu populace a umisťuje je až někde na 130.-150. místo na světě. V Evropě je celá řada zemí, které ji předčí (byť většina těsně), rozhodně mezi ně patří Spojené království, Švédsko, Francie, Irsko, Island, Kosovo... A to vynechávám mezikontinentální státy jako Turecko a Rusko. Navíc: nevím, nakolik muslimové ovlivňují celkovou porodnost v Norsku, ale rozhodně mají dětí víc (přinejmenším 2,6 dětí na ženu). Každopádně není pochyb o tom, že dětí mají Norové příliš málo.

+9/0
9.10.2015 11:21

L65u29c62i54e 39A17. 57S69u87l33o29v33s87k38á 5400957137763

Porodnost 1.8 ale vážně patří v Evropě k nadprůměru.

+2/0
9.10.2015 15:15
Foto

I77g11n12á23c 71P46o96s31p31í28š80i29l 9406529874753

Ano, v Evropě jde o velmi mírný nadprůměr, ve světě o zoufalý podprůměr. Každopádně je dětí nedostatek a proto jsou žádaným zbožím...

0/0
11.10.2015 20:30

K23a42r72e27l 79V73o86h20n38o60u45t 4488209540257

To bys ale potom měl vysvětlit, proč by tohle měl být důvod pro Nory a ne pro jiné, kteří jsou na tom podstatně hůře.

0/0
14.10.2015 8:29
Foto

I40g38n22á73c 44P33o93s82p65í33š18i88l 9756509564793

Poptávka je jedna věc, zda a nakolik díky ní společnost ustoupí ze svých morálních zásad, je věc jiná... Norsko zde zašlo asi nejdál (do nejhlubšího bahna), těsně následováno Spojeným královstvím...

0/0
17.10.2015 15:06

I41v57o 73C95h66a78r32f13r90e89i72t61a36g 3964858762161

Jestli tady někdo manipuluje, tak jste to Vy! Přitom to není z neznalosti, ale záměrně. Vyjmenoval jste totiž přesně ty země, které v Evropě podle Eurostatu mají (i když jen trochu) vyšší porodnost než Norsko. Ale jaksi jste "pozapomněl" na to, že Norsko leží 15% nad evropským průměrem a celých 22% nad ČR. Takže v porovnatelné Evropě si Norsko vede celkem dobře a tvrdit, že je někde na 130. až 150. místě na světě, je účelová demagogie. Do této "statistiky" totiž zahrnujete Botswanu, Burundi, Somálsko a dalších asi 120 zemí které se počítají do třetího světa. Na kterém místě světa by potom skončila Česká republika?

Btw Rusko do těchto statistik raději nemíchejte. Poslední jejich statistiky jsou z 2010 a tehdy to byla porodnost 1,57!! A Turecko opravdu civilizačně nepatří do Evropy, i když má kousek geografické Evropy u Bosporu;-)

0/0
15.10.2015 21:22
Foto

I87g52n16á65c 18P63o81s40p76í49š19i90l 9976469624573

Myslím, že jsem vše podstatné uvedl...

0/0
17.10.2015 15:03



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.