Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42a20v13i39d 79Z66a74h73r43a74d43n20í29č81e68k 3777877536521

Pro mě je těžko toto jen číst. Úplně se mi z toho zle. Představa, že mi někdo na základě nějakého posudku odebere děti, pro které dělám co můžu, je šílená.

+5/0
5.10.2015 16:23
Foto

J70a26r86o63m91í90r 84P63e14t77ř71í76k 6444621889148

To je strašné, že něco takového může existovat v tzv.civilizované zemi Norsku.

To je přece druh totality.

Takto o dětech nerozhodovali komunisté, ani snad nacisté...

+3/0
3.10.2015 16:46

Š13á63r11k19a 59M78a36t47y37á20š40o17v47á 1841785182779

jestli tohle Marksová s Vlachovou zavedou tady, tak vyhyneme, protože se lidi budou bát mít děti,aby jim je nikdo neodebral.

+5/−1
2.10.2015 13:54

J49i37ř50í 55V56o21l47k94á12n 3690956711

Jsem opravdu zvědav, jak toto bude fungovat s běženci.

Troufám si tvrdit, že rodina běženců nemá nárok děti udržet.

Ovšem pokud na ně budou stejné nároky jako na jiné obyvatele.

+1/0
2.10.2015 11:35

J96a97n 56J40e77n65i23c 1854444927904

Když si tak čtu komentáře obhajující konání BV nebo alespoň zpochybňující to, že je běžné, jaké se tam dějou přehmaty, tak mám obavy, že paní Marksové se podaří podkopat i české rodiny.

Předně bych čekal, že problém s dítětem se bude řešit s rodiči. Ale chyba, rodiče si nesou cejch viny, ať něco udělali nebo ne... Proto musí na problém (v mnoha případech prkotinu) upozorňovat MŠ přímo BV. To je zvrhlost jak se patří... To je vidět, že i učitelky v MŠ to mají jako povolání a ne jako poslání. A pak se divíme, že ve společnosti přibývá násilí a ubývá lásky... Odkud by se brala, když vše, i výchova dítěte je business. Jsou to přece jen čísla. Jestli dítě vyrůsta v harmonické rodině nebo u profi pěstounů, kteří to mají jako povolání je přece jedno... Slovo láska asi není in...

+1/0
2.10.2015 11:35

P88e49t35r80a 60H77a26j28m97a62n98o94v34á 7471578556522

Pane Jenici, problém s dítětem, který zachytí školka,  se v Norsku řeší prvotně s rodiči. Pokud ve školce mají pocit, že s dítětem není něco v pořádku (vývojově, chování, jazykově atd.), tak nejdříve vše konzultují s rodiči a musí od rodičů musí dostat souhlas, aby školka mohla kontaktovat specialisty (ped.- psych. poradny, logoped, atd.)

0/−1
3.10.2015 19:41

P62e24t56r18a 40H74a40j21m82a75n69o29v64á 7321438556452

...jen v těch případech, kdy je podezření na násilí v rodině, se hlásí přímo na BV...jak jsem vám už psala na jiném místě.

0/−1
3.10.2015 19:50

J60a16n 30J39e86n26i85c 1504964187964

No to je právě ten zásadní problém. Je tu automatická presumce viny. Dítě může mít modřinu z kdejaké blbosti. Může být po nějakém vyšetření citlivých partii. Místo žádosti o vysvětlení rodiče se bez varování přímo praská BV.

Nedávno u nás v Klatovech si chlap hodil mašli, protože "pozorná" logopedka si myslela, že otec dceru zneužívá a napráskala ho. A místo aby šla sedět za to co způsobila, tak může klidně dál pracovat...

Jak je tu vyvážená zodpovědnost a pravomoce? Tohle nikdy nemůže fungovat!

0/0
6.10.2015 13:44

P13e31t91r29a 19H70a32j29m46a81n58o73v94á 7681768126552

V Čechách teď máme, obzvláště v dnešní den, představu, že norský Barnevernet je instituce, která krade děti. Podle toho, co si můžeme přečíst v českých mediích, ani jinou prostě mít nemůžeme. Ale ono to tak není. Barnevernet rodinám hlavně pomáhá, pracuje s nimi a až v krajním případě, když jsou děti v rodině ohrožené, tak se do rodiny zasahuje. Lidské pochybení v systému nemůžeme samozřejmě vyloučit.

Já vlastně nevím, jak to je teď v Čechách. Jak se to dělá v Čechách, když paní učitelky ve školce vidí, že dítě je doma brutálně bito? Popovídají si odpoledne s maminkou, když pro dítě přijde? Nebo mají dělat, že nic nevidí, aby stát příliš nezasahoval?

0/0
6.10.2015 18:00

J98a43n 40J65e48n88i85c 1514344227754

Nevím jak je to teď. Mám už odrostlé děti.

Jsem zastánce přísnější výchovy i když si po pravdě nevzpomínám, že bych děti někdy mlátil. Paní učitelku ve školce jsem znal a chodil jsem jim pomáhat na brigády. Existovala kdysi větší důvěra mezi rodiči a učiteli. Děti si nikdy na školu neztěžovaly a asi by ani neuspěly.

Dnes je to úplně jiné a asi bych nemohl učit, protože by mne vyhodili po první facce drzému žákovi. To co si dnes dovolí žáci už na ZŠ nám kdysi nepřišlo ani na mysl...

Jinak máte pravdu, že po kauze Michaláková se dívám na BV a vůbec norský systém velmi podezíravě. Četl jsem tu někde, že když dá rodič dítěti na veřejnosti na zadek a dítě se rozpláče, tak mu ho mohou odebrat. To mi přijde velmi absurdní... Ale to už jsem tu myslím psal...

0/0
6.10.2015 19:58

A69n66d43r66e42j 18R61u82š50č19á93k 6987237194634

Říkejte si, co chcete, ale poté, co Norsko zcela evidentně lhalo našim úřadům, a jako oficiální zdůvodnění odebrání rodičovských práv Evě Michalákové norské úřady uvedly, že je to kvůli medializaci a tomu, aby neobtěžovala pěstouny žádostmi na vrácení dětí, systému spadla maska. Můžete se snažit, jak chcete, vysvětlovat, že to tak není, ten systém obhajovat, ale upřímně, je to tak trochu jako hájit Napoleona v době, kdy ho právě vysadili na svaté Heleně. Je konec, nikoho už nepřesvědčíte.

+1/0
7.10.2015 23:41

P12e41t35r70a 20H24a40j51m62a76n40o63v42á 7151768836582

:-). Politologovi nikdo přece nemusí vysvětlovat, že v právním státě má být moc soudní a výkonná na sobě nezásvislá. Zadejte si prosím na internetu pojem "Fylkesnemda" a na stránkách norské vlády se dočtete, že: "...Krajská komise je státní orgán v odborných otázkách nezávislý na ministerstvu a krajském úřadu. Rozhodnutí komise lze změnit pouze soudní  cestou..." I kdyby sama norská premiérka cokoliv slíbila, konečné slovo má soud.

To, co je ve vyjádření Krajské komise, ví jen ten, kdo ji četl. My všichni v Čechách máme jen informace, které nám podala CTK, té je podala paní Michaláková a její právní zástupci.

Vy víte, co stojí v rozhodnutí Krajské komise?

0/0
8.10.2015 14:58

J56a31r75o24s25l16a61v60a 25K28a14n88i49o41k51o38v35á 7832209972517

Aha.... pocit... uff..

Kristovanoho !

0/0
5.10.2015 22:58

J65a83n 38J25e79n88i11c 1534284777734

Pane Ruščáku, díky za článek a vysvětlení.

Pokaždé, když si podobné informace čtu, tak mne děsí, že feministka Marksová chce tyhle pořádky zavést i v ČR. Je to dost šílená představa a nepovede k ničemu jinému, než k přetvářce, lhaní a strachu. Jak moc jsou lidé naivní a nevidí to...

Rodina by měla být nedotknutelná. Měla by být chráněná... Dětí jsou různé a mnohé se špatně zvládají. Bojím se, že místo toho, aby měl někdo s rodinou trpělivost, tak jim dítě vezmou. Takové zvůli se navíc nedá účinně bránit. Je to strašně nevyvážené...

Copak je možné "naprogramovat" rodinu, aby se chovala podle šablony, ať to vyhovuje pár "osvíceným" jedincům, kteří se nám snaží říct, jak bychom měli žít? Tohle je zločin na dospělých i na dětech!

+8/0
2.10.2015 10:52

L35y45d52i91e 43E48i85s34e73l20t93o94v36á 4626230453874

Hlavně je potřeba chránit děti a rodiny před BV.

+2/0
1.10.2015 23:27

K35a17r31e66l 85S16t89r46ž46a98n44o27v59s16k95ý 1508405635

Ten "znalec" zcela evidentně nemá děti a dvouleté dítě viděl poprvé v životě.

+3/0
1.10.2015 16:09

V14l87a59d94i85m96í84r 34N41o70v87o12t62n65ý 1529220282210

Proč se sem pořád tahají takovéhle články, když nikdo pořádně neví, o co v případě Michalákové šlo??? Rv

+1/−5
1.10.2015 9:59

A55n16d48r38e61j 54R95u49š50č17á23k 6137977544944

Protože prezentují, jak funguje ten systém a umožňují pochopit, jaký systém hodnotí paní Michalákovou, a že povídačky o "supervyspělém Norsku, co se nikdy neplete", jsou jenom zbožným přáním některých českých intelektuálů.

+10/0
1.10.2015 10:14

V97l19a57d38i39m30í33r 80N60o74v29o58t43n46ý 1789730462860

OK, tak přesněji: proč do tohoto článku tahá autor Michalákovou, bez dalších souvislostí, aby bylo možno objektivně posoudit, zda byla taky poškozená, nebo zda sprostě lže?

+1/−5
1.10.2015 13:39

V84l93a33d24i74m36í14r 97N46o55v77o20t37n72ý 1429160632560

(Aha, koukám, že "autor" jste Vy, tak už nic...)

0/−3
1.10.2015 13:40

O94l83d87ř89i31c35h 87H63o42r95á61k 2124719421765

Možná jste už slyšel o presumpci neviny, ale vy možná máte důkaz že dotčená lže či že si to zasluhuje.

Nebuďte krkoun a podělte se, nebo přijměte základní právní princip presumpce neviny.

+3/0
2.10.2015 10:34

J25a22n 60J71e83n43i30c 1344414837774

Na tuhle jednoduchou otázku není snadná odpověď. Existují však indicie, ze kterých je patrné, že děti jsou v Norsku odebírány "na zakázku"...

+2/0
2.10.2015 10:40

T13o49m46á55š 25H36u81d31e78č62e98k 3933713979363

Takovým znalcům rozdupat xicht na kaši! A to jsem vyrůstal v poměrně harmonické rodině ;-)

+3/0
1.10.2015 8:01

J21a92n 17J46e43n82i44c 1434214597804

Nejde jen o znalce. To už je jen důsledek. Jde o princip, že si někdo osvojuje právo normovat chování v rodině... To nám pak budou vyrůstat všechny dětí jak přes šablonu? Možná si to mocní přejou, aby pak stačilo vypustit nějakou informaci a vědět, že 99% populace se zachová, jak očekávají... To by se jim pak vládlo... To by byli lidé konečně jak ovce a tupé stádo...

+4/0
2.10.2015 10:55

T44o78m23á73š 59H56u16d53e31č47e26k 3853793349293

Hmm, smutné, nicméně tesat do kamene.

+1/0
2.10.2015 11:14

Ř50e63h23o26ř 27V88l73a57s31á36k 2264944491936

Ona ja především vůbec děsivá a zvrácená představa, že život uvnitř rodiny by měl být svázaný nějakými normami a představami státu. Dokud rodiče dítě nijakým zcela zjevným způsobem nepoškozují a ve škole normálně prospívá, tak ať si to doma rodina zařídí, jak jim vyhovuje.

+11/0
30.9.2015 23:46

J68a16n 34J94e43n91i13c 1174144137524

Moje řeč, tím jsme každý individualita. Ale víte, jak takto nevypočitatelní jedinci dělají starosti politikům? Jak jinak si vysvětlit, že mají tu drzost vykládat nám, jak bychom se měli doma chovat?

+2/0
2.10.2015 11:50
Foto

M87a27r76t87i94n 17R36o21t23t42e80r 2295942429917

Je třeba si uvědomit jednu věc. Děti ubývá. Plodných lidí ubývá. Když to řeknu materialisticky: Kvalitního dětského matroše ubývá. A jak by řekl kolega Adam Smith (který je často mylně interpretován): kde je nabídka, musí být i poptávka, neviditelná ruka trhu (jinak řečeno Bůh) to zařídí.

+4/0
30.9.2015 8:30

P70e31t91r46a 42H61a66j59m61a41n90o90v46á 7421268426582

Je dobře, že norský soudní znalec napsal ten článek, který jste přeložil. Je dobře, že poukazuje na to, že tak špatná práce jednoho člověka může mít fatální následky a že tak to v Norsku nemá být. Předpokládám, že autor,  coby soudní znalec v oboru psychologie, je často přítomen takových soudních jednání. Ale vy nám tu předkládáte článek opět s úžasně zevšeobecňujícím nadpisem, že tak se to děje, jako by to bylo pravidlo. Je to, jako kdyby původní článek byl o tom, jak někdo vstoupil do křižovatky na zelenou a přejelo ho auto. Selhání jedince, bohužel. A vy nám spěšně dodáte článek s nadpisem: V Norsku, když půjdete na zelenou, tak vás přejede auto.

Předpokládám, že další článek, který přeložíte, nebude zpráva o nejnovějším studii Bufdir, ze které vyplývá, že 8 z 10-ti rodin, o které se norská sociálka zajímala a prošly  podpůrnými opatřeními, jsou s touto pomoci spokojeny.

http://www.bufdir.no/Aktuelt/Atte_av_ti_opplever_barnevernet_som_en_hjelper/

+3/−4
29.9.2015 23:10

A20n73d39r70e96j 68R35u29š88č82á35k 6617877854384

BV není ani mobilní operátor, ani banka, aby stačilo, že jeden z pěti zákazníků je nespokojených (a to ani u toho mobilního operátora by nebyl nejlepší výsledek). BV musí fungovat tak, že se OBČAS stane nějaký omyl, ale v 99 % případů konají správně a profesionálně. Kdo nekoná profesionálně a udělá chybu, musí být vyhozen, což se neděje. Můj názor znáte: mělo-li by se zabránit týrání nějakého dítěte v rodině za cenu justičního omylu v jiném případě, pak nemá smysl týranému pomáhat. Ano, je potřeba, aby týraných dětí bylo co nejméně, ale ne za cenu dalších - nevinných - poškozených.

+5/0
30.9.2015 8:28

J62a50n 31J80e25n66i69c 1894314667244

Koukám, že to máte přes statistiku zmáknuté. Ale možná byste měla také vědět, že čísla nejsou samovysvětlující.

Je zvláštní, že jste žena a nevadí Vám ta zrůdnost systému, který leze do rodin a narušuje jejich harmonii...

V ČR zatím nejsme naštěstí tak špehování jako v Norsku a i zde najdete dost pochybení sociálních pracovníků. Znám jeden konktrétní, co se stal mému kamarádovi. Ani po 15 létech nemůže přijít sociálce na jméno. Mají dcerku s velmi ojedinělým onemocněním. Maminka je zdravotní sestra, o dítě se starala prvotřídně. Otec bedlivě sledoval různé lékařské kongresy, aby získal co nejvíce informací, jak dítěti pomoct.

Jenže se našel jeden aktivní důchodce, který je napráskal na sociálku za "zanedbání péče". Sociálka, aniž si promluvila s rodiči, lékařem či učitelkou rovnou na ně vběhla. Začala jim dělat kontrolu doma a že je budou dlouhodobě sledovat. Nepomohl ani zásah starostky...

A když se nic neobjevilo a doložily se lékařské zprávy a hodnocení ze školy, tak vážené dámy ze sociálky neměly ani tu slušnost, aby se omluvily...

Tohle je komunistický přežitek a dokud budou ve vládě a na sociálkách podobní lidé, tak naše děti a rodiny mají potenciální problém...

A promiňte, ale jedna šťastná rodina rozvrácená "horlivou" sociálkou je možná ještě větší problém, než že někoho přejede auto na zelenou...

+3/0
2.10.2015 11:16

P56e13t26r89a 78H95a98j31m18a31n12o31v72á 7611658266522

Víte pane Jenici, mě totiž nejvíc vadí, že pan Ruščák výběrem článků o extrémních případech vyvolává mylně představu o tom, jak celá společnost v Norsku funguje.

Je to samozřejmě jeho věc, že nemá rád silný stát. Ale nelíbí se mi, že svou neutuchající pílí a nepopiratelnou inteligencí manipuluje obecnou představu, jak to v Norsku chodí. Nevím, zda to dělá záměrně, nebo sám propadl paranoidní představě, že v Norsku vám každou chvíli může někdo zaťukat za dveře a vyrvat dítě z rukou, aniž by s vámi jako rodinou předtím pracoval.  To je prostě nesmysl.  Stejně tak v případu, o kterém je ten článek, nebyla  návštěva onoho nešťastného psychologa jediný kontakt s rodinou, ale to v Norsku každý ví. Protože nejdřív s rodinou pracuje Barnevernet a pak teprve přichází psycholog, aby udělal posudek, atd. Ale v Čechách jsme teď v šoku z jednoho opravdu smutného případu a tak pak jednoduše podlehneme představě, že tohle je v Norsku každodenní situace. Já taky žiju v Norsku, mám tu děti a taky čtu noviny. Tak mi to prostě nedá.

Sociálka, jak i vy píšete, nemá nikde na světě dobrou pověst, protože prostě lidem zasahuje do soukromí.

A každý stát má tu ochranu jinak nastavenou. Norové se rozhodli chránit dítě a dali státu velkou moc a jedinec v systému může pochybit, bohužel. V Čechách máme tu ochranu benevolentnější a tak týrané děti často zůstávají v rodinách a pár jich každý rok péči vlastních rodičů nepřežije. Bohužel. V obou státech se ale jedná o selhání jednotlivců, buď v systému a nebo v rodině.  No a kdyby najednou v Norsku na základě těchto informací začal někdo překládat české články (ale těch samozřejmě není tolik, protože sociálka takové případy komentovat nemůže a je to navíc její selhání a rodič násilník se tím těžko v médiích bude chlubit) a všem vysvětlovat to, že takhle to v Čechách je, že Češi své děti doma běžně utloukají k smrti, tak bych se taky rychle ohradila.

+2/−2
3.10.2015 16:05

J77a40n 97J73e54n62i37c 1944214457274

Paní Hajmová, z toho co píšete, tak vyplývá, že je Vám sympatická silná role státu a to, že má právo rozhodovat o dětech.

Mně to sympatické není. Hodně mi to vadí. Chci si žít svůj vlastní život a nechci, aby mi na to dohlížel nějaký úředník, který navíc žije z mých daní. Je velká škoda, že se lidé nepoučili z minulosti. Kdyby každý úředník ztrávil alespoň jeden rok manuální práci v zemědělství nebo ve fabrice, tak by si mnohem více vážil práce jiných. Také by mu možná docvaklo, jak těžké je pro mnohé lidí mít rodinu a vychovávat děti... Tohle by mělo být státem chráněné a nedotknutelné. Ne ještě vymýšlet pravidla, jak by se měli rodiče chovat a v případě udání necitlivě do rodiny zasahovat. Vždyť stát má na takové věci ze zásady dvojí metr. Když je někdo cikán, tak má snadnější přístup k dávkám, děti jsou finančně podporavané, když chodí do školy a neslyšel jsem, že by si někdo dovolil vzít jim dítě. A to si myslím, že péče v některých cikánských rodinách je dosti zásadní problém...

Nejde o to, že se to v Norsku děje jen hrstce lidí. Jde o to jakou má stát moc a jak bezohledně o dětech rozhoduje. V tomhle s p. Ruščákem souhlasím, i když některé jeho příspěvky taky nemusím. Pro mne je Norsko nebezpečná země pro rodinu. Jako rodič bych tam děti vychovávat nechtěl. Je to celé pokřivené. Proč bych nemohl plácnout na veřejnosti vlastní dítě, které něco provedlo? Copak lze vychovávat v přetvářce? Bát se před vlastním dítětem mluvit, aby to neřeklo ve školce?

0/0
6.10.2015 13:28

P90a50v82e18l 13O82d22r32a13z98i14l 6384619657760

No vidíte, a v Norsku každoročně několik dětí nepřežije péči pěstounů.

0/0
8.10.2015 10:07

P17e59t29r57a 28H59a49j26m22a89n67o49v12á 7501878946672

Opravdu?

0/0
8.10.2015 15:40

J60a81r39o67s48l93a27v89a 49K42a23n53i73o12k46o18v76á 7542769742627

Omyl, dala jsem vám plus, ale nesouhlasím s vámi

0/0
5.10.2015 22:57
Foto

L26i66b50u33š70e 27H44o42l19z80b25a14c46h77o79v35á 1199683655123

Nechce se mi věřit, že je něco takového v demokratickém státě možné. Jen doufám, že norští poradci neovlivní paní Marksovou, aby něco podobného zavedla i nás.

+8/0
29.9.2015 17:58

A66n77d26r36e71j 48R87u31š41č34á94k 6217297144434

1) možné to je, 2) už zavádí, z toho, co vím.

+7/−1
29.9.2015 18:28

I24r88e43n76a 76C81h57a40r61v97á49t36o33v65á 1810674851

Ta instituce ma dětem pomáhat, misto toho jim způsobuje trauma na cely život . To v tom Norsku nikdo odpovědný nevidí ???

+6/0
29.9.2015 16:51

J21a72r95d47a 50C24h60o32v38a23n11e84c 6851135833429

Skutečně děsivé.

+1/0
29.9.2015 11:24

B43o65ž46e75n90a 88O29u19l47e64h38l32o21v63á 5655581660192

Naprosto souhlasím s autorem, a to nám paní ministryně Marksová-Tominová spolu s ministryní Kateřinou Valachovou tento norský systém zavádí u nás. Máme tu norské poradce a je to financováno norskými fondy. Proto se ruší Klokánky, a nejsou na ně peníze, protože u nás vznikl institut profesionálních pěstounů, a ti prostě potřebují děti. Až bude málo dětí v ústavech, tak se rozjede podobný byznys jako v Norsku i u nás. Tam je údajně možné děti dávat do pěstounské péče téměř na objednávku.

+16/−2
29.9.2015 10:19

J98a55n18a 94T72o73u81š54o47v68a 8557554755939

Podle vasi logiky, mi reknete proc jsou deti ted v ustavech a klokancich? Tam potrebuje deti kdo - zamestnanci? Prof.pestouni maji penize i kdyz dite nemaji, takze vase logika opet nesedi!

+2/−1
29.9.2015 10:25

J64a93n 89J10e44n90i94c 1324524857104

Chcete říct, že profesionální pěstouni mají stejný příděl peněz když dětí mají nebo ne? To je nějaké divné... Že by novodobá charita?

+1/0
2.10.2015 11:19

P85e84t38r20a 74H56a51j27m75a14n38o33v48á 7911718926452

Na objednávku?

0/−1
29.9.2015 23:45

J50a60n 63J91e88n44i66c 1264734657244

No třeba přijdete na jiné slovo než objednávka.

V Norsku existuji stovky soudců, kteří se zabývají jen právem dítěte. Existuje BV, jehož zaměstnanci mají v popisu práce děti chránit. A pak je tu armáda psychologů, kteří to mají jako hlavní business. Měli by být nezávisli a mezi sebou nepropojení. Praxe vypadá evidentně jinak. MŠ mají za povinnost hlásit BV všechna podezření a neobvyklé chování dětí.

Zkuste mi dát pár pádných důvodů, proč si nemyslet, že když je někdo dostatečně ambiciózní, popř. žádostivý peněz, že nebude brát odebírání dětí jako business? Dává tím práci soudcům, psychlogům, pěstounům... A ti za oplátku mu jdou na ruku nebo alespoň nejdou proti němu...

+1/0
2.10.2015 11:26

P74e23t76r12a 31H94a86j88m52a43n71o21v13á 7371988896362

Jo, o tom se v Norsku taky píše, že v některých případech, psychochologové až příliš "úzce" spolupracují.

MŠ mají povinnost oznámit rodičům, že pozorují neobvyklé chování u dětí a na Barnevernet hlásí pouze případy při podezření na násilí v rodině.

Zajímaly mě ty objednávky ze strany pěstounů.

+1/0
3.10.2015 16:23

J69a51n 17J71e97n58i80c 1914324177964

Nejde o objednávky vy smyslu formuláře, ale objednávky ve smyslu společenské poptávky. Čím více dětí pod kontrolou státu tím lepší. Takže přibývají profi pěstouni, přibývá počet odebraných dětí a přibývá a kyne i ostatní aparát (soudci, psychologové apod.)

0/0
6.10.2015 13:48

J50a70n 92J11e90n37i51c 1614364357114

Plně s Váma souhlasím.

Neodpustím si ještě vysvětlení. Mnoho lidí si myslí, že norské fondy jsou nějaké milodary Norska do ČR. Není tomu tak. V rámci EU musí každý členský stát platit příspěvky. Norsko není členem EU, ale chce využívat některé výhody EU např. bezcelní prostor, a proto musí platit taky. To jsou ty norské fondy, tj. v podstatě něco jako peníze z EU.

Takže paní Marksová se potřebuje zviditelnit. Navíc tím bude de facto legalizovat počínání BV a paní Michalákové takto namydlila schody.

Proto si myslím, že se i chová jak se chová... Norsko se tomu může jen smát a "business" s dětma pokvete dál...

Velmi smutné...

+2/0
2.10.2015 11:46

M52a14r82t49i11n 78V48á59v64r88a 2530403569

Z takovéhle země bych vypadl, jako kdyby mi za patami hořelo. Je tohle vůbec možné?

Ten strach rodičů, kterým se domů nakýbluje takovýhle "psycholog" a jedním tahem pera jim může odebrat dítě, to musí být naprosto příšerné.

Podobný strach jsem snad viděl jen ve filmu při perzekuci rodin nacistickou či komunistickou diktaturou.

+15/0
29.9.2015 9:19

B32o57ž51e76n64a 95O20u98l86e89h47l81o50v70á 5305751840462

Naprosto souhlasím a to nám paní ministryně Marksová-Tominová spolu s ministryní Kateřinou Valachovou tento norský systém zavádí u nás. Máme tu norské poradce a je to financováno norskými fondy. Proto se ruší Klokánky, a nejsou na ně peníze, protože u nás vznikl institut profesionálních pěstounů, a ti prostě potřebují děti. Až bude málo dětí v ústavech, tak se rozjede podobný byznys jako v Norsku i u nás. Tam je údajně možné děti dávat do pěstounské péče téměř na objednávku.

+3/−1
29.9.2015 10:18



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.