Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B19a61r81b12o65r56a 40J37a23n88e88č86k73o29v49á 9924152651

s tim pravem otce na rozhodnuti o tom, zda si dite ponechat, je jeden podstatny problem - zena by musela byt proti sve vuli nucena projit utrpenim tehotenstvi a porodu, tj omezeni a bolest, s jakou se vetsina muzu v dnesni (nastesti mirove) dobe ani za cely zivot nesetka, presto ji u zen berou jako neco zcela nepodstatneho a zanedbatelneho. Tak to ale proste neni a dokud bude zivot embrya zalezet na omezeni a utrpeni matky, ma jen ona a jedine ona pravo rozhodnout, zda svoje telo pro embryo obetuje, ci ne. Muzeme se nad jeji volbou moralne rozhorcovat, nikdo ale nema pravo ji tuto volbu vzit.

+1/−1
28.9.2015 11:44

M92a48r69t18i74n 23V56á15v84r23a 2310573609

Dávám malé bezvýznamné plus R^

0/0
24.9.2015 16:12

M73a61r12t76i61n 54V76á29v33r35a 2440463549

+1

0/0
24.9.2015 16:12

D56á59š93a 95S36t21á28r59k85o58v21á 5101850678

Mám podobný pohled na věc s tím, že mně se navíc líbil tzv. "Ašský model", kdy primář gynekologie z Aše někdy v 90. letech umožňoval anonymní porody s následovným předáním dítěte k adopci. Pokud by toto bylo placeno pojišťovnou a akceptováno naší společností, jak popisujete Vy paní Stehlíkové, pak by to bylo, pochopitelně, úplně nejlepší. V dnešní době se totiž nezřídka děje, že se žena (zajisté ne s lehkým srdcem) zbaví dítěte nechtěného (ať vniklého s nevhodným partnerem či v nevhodné době, kdy je pár nezajištěn) a pak pracně, mnohdy bezúspěšně přichází do jiného stavu "chtěně".

Jen na okraj zmíním, že částečně souhlasím i s paní Stehlíkovou. Jinak přijímá matka neodvratné změny svého těla u dítěte chtěného (zkrátka je přijmete, patří to k věci) a jinak u dítěte nechtěného.

+2/0
23.9.2015 14:23
Foto

I54g59n70á26c 16P64o38s24p35í70š52i87l 9486389454683

Potrat je nanejvýš odporný druh vraždy a jako takový musí být zakázaný a přísně trestaný. 

A tvrzení, že "interrupce musí být legální a snadno dostupná, protože všechny zkušenosti říkají, že jakékoliv omezení přístupu k bezpečným a anonymním interrupcím vede k daleko větším problémům, které zničí život více lidem, než těm dětem, které se neměly nikdy narodit" je prostě nepravdivé.

0/−1
23.9.2015 13:31

A22n35d70r30e66j 96R21u88š86č19á38k 6107877124904

Není, podívejte se, jak se změnil počet potratů od doby, kdy byly potraty zpřístupněny všem. Ba co dím, podívejte se na neoficiální počet potratů v Polsku per capita (oficiální čísla neříkají nic, protože naprostá většina potratů se dělá načerno nebo v zahraničí) a srovnejte to s Českem. V Polsku je to zhruba 2,6 potratů na tisíc obyvatel (odhady neziskovek, které se tím zabývají) a v Česku jsou to dva potraty na tisíc obyvatel. Polská restrikce tak zabíjí víc dětí, než český liberalismus ;-)

+2/0
23.9.2015 13:35

A75n74d85r31e68j 62R18u38š80č25á41k 6347337534484

Tedy jinými slovy v Česku se ročně narodí zhruba 6 tisíc dětí, které by se nenarodily, kdyby byla v Česku podobná restrikce, jako v Polsku. A pak kdo tady hájí život ;-)

0/0
23.9.2015 13:41
Foto

I72g89n23á26c 46P84o39s65p10í57š48i80l 9396959364383

Promiňte, ale dosud jsem Vás považoval za inteligentního člověka, nyní ale vidím, že jsem se mýlil. Takovéhle kravině inteligentní člověk uvěřit nemůže...

0/0
23.9.2015 14:02

A35n33d78r75e22j 61R17u75š15č14á95k 6897147344724

To není kravina, a víte proč? Podívejte se na tenhle graf, to je statistika potratů v Česku. A ten bod, kde to začalo strmě padat, byl moment, kdy se interrupce zcela liberalizovaly. To nespadlo samo od sebe. Zdroj: ČSÚ. https://cs.wikipedia.org/wiki/Interrupce_v_%C4%8Cesku#/media/File:Interrupce_CZ.svg

+1/0
23.9.2015 14:07
Foto

I87g45n48á46c 48P85o71s65p15í46š19i85l 9726309814783

Nikoliv, pane Ruščáku, nikoliv. Onen pád nemá nic společného s liberalizací, která naopak počet potratů extrémně zvyšuje (viz zavedení potratů u nás, nedávnou liberalizaci potratů ve Španělsku etc. ...) -  vznikl prostě tím, že se v té době začala masově uživat hormonální antikoncepce, což znamená: A) není tolik koho potrácet, B) část potratů zůstane nezaznamenána (coby neviditelný příspěvek hormonální antikoncepce).

0/0
23.9.2015 14:56

O42l54g86a 16P10a53v76l35í20k82o47v21á 6414878487602

Je už dávno známo, že hormonální antikoncepce je zdraví škodlivá (trombózy, deprese, tloustnutí) a její používání se významně snížilo, přesto to křivku interupcí neovlivnilo

+1/0
23.9.2015 17:10
Foto

I75g84n60á44c 89P58o86s52p63í66š72i39l 9126759434553

Prosím Vás, kde jste k tak nesmyslným hausnumerům pro Polsko přišel? Přečetl jste si je z nějakého článku Dr. Uzla?

0/0
23.9.2015 13:50

A32n34d63r44e27j 28R71u43š67č22á36k 6657487594334

Tady: http://www.federa.org.pl/dokumenty_pdf/aborcja/Raportpopr.pdf

0/0
23.9.2015 13:52
Foto

I27g96n58á19c 86P69o46s87p83í66š44i51l 9426799474333

To myslíte vážně? Odkazujete mne na materiál potratářů bojujících za legalizaci potratů v Polsku. Tedy na sortu lidí, o nichž je známo, že si seriózní čísla a odhady pravidelně násobí deseti až stem, aby se jim lépe argumentovalo. Tohle je naprosto bezcenné a nesmyslné...

0/0
23.9.2015 14:59
Foto

I43g48n90á87c 17P34o14s42p57í23š26i76l 9776319314133

Trošku jiná čísla... http://hnutiprozivot.cz/?a=34&id=108

0/0
23.9.2015 15:00

A14n43d55r41e52j 66R55u85š85č45á79k 6777827764384

S dovolením to není o nic důvěryhodnější zdroj.

+3/0
23.9.2015 15:04
Foto

I63g29n87á91c 26P56o70s26p91í92š25i61l 9736529694203

Při vší úctě, je.

0/0
23.9.2015 15:06

J61a45n40a 46S98t33e16h79l76í92k15o12v70á 2549350590796

R^ ano, ti by si nezadali s příslušníky IS

+2/−1
23.9.2015 15:41

O84l62g56a 88P38a14v56l42í27k63o47v36á 6144818427262

;-D Dr. Uzla ;-D, toho, co slintá nad děvčátky v reklamě s viágrou v ruce?

+1/0
23.9.2015 17:11

D27á42š52a 39S38t39á23r18k25o33v50á 5681540478

Jsem taky proti potratům, pane Pospíšile, ale -díky Bohu- jsem nikdy nebyla v takové situaci (zdraví, vztah, zabezpečení, ...), abych to mohla řešit či abych ženy, které se v takové situaci octnou, dokonce mohla odsuzovat.

Je také na společnosti a její osvětě, aby potencionálním matkám dávala najevo, že o děti je poptávka a jí nečeká "ztracení", pakliže dítě porodí a dá k adopci.

Jsem totiž toho názoru, že každý má právo přicházet na svět chtěný

+2/0
23.9.2015 15:37

V66i65k80t88o89r 22S31o32u40č82e14k 5806695678528

Morálně neobhajitelné. Potrat jako zabití dítěte je zločin a jako takový by neměl být z principu bezpečný a už vůbec ne legální. Největší podíl však na tom nemají ani tak ty ženy jako potratové korporace, které na nich vydělávají a prodávají orgány těchto zabitých dětí, a proto se snaží udržet svůj byznys. Tahle akce není nic jiného než snaha odvést pozornost od těchto jejich nelegálních aktivit.

+1/−3
23.9.2015 12:54

A72n21d72r85e45j 36R92u16š50č55á32k 6427797234794

Nemyslím si. Účelem zákona by nemělo v tomto případě být svatouškovsky někoho pronásledovat, ale nastavit systém tak, aby potratů bylo co nejméně jednoduše proto, že a) vůbec nedojde k těhotenství, b) bude existovat multum lepších alternativ, jak to vyřešit, ať už z praktického, nebo zákonného hlediska. Potom většina žen jistě ráda porodí a dítě odevzdá, místo toho, aby jej potratila. Kromě toho v situaci, kdy je čím dál tím více lidí (z různých důvodů) neplodných je to situace, která tomu bezprecedentně přeje, protože zatímco dříve bývaly plné sirotčince ("každý" měl vlastních dětí dost), dnes je naopak poptávka po adoptivních dětech, které pokud možno nejsou romské nebo postižené - ale to je jiná kapitola - a tak není problém dítě porodit a někdo se o něj postará doslova jako o vlastní. Pokud tyhle možnosti budou, potracených dětí bude VÝRAZNĚ méně, než pokud se to bude omezovat jen na tupou represi, jakou obhajujete, a za pravdu mi dává realita v konzervativních zemích. Podívejte se třeba do Polska, není to tak daleko.

+1/−1
23.9.2015 13:01

J15a73n71a 26S80t70e32h91l52í13k13o94v11á 2689350570696

orgány? 8-o

0/0
23.9.2015 13:10
Foto

I55g64n52á22c 77P81o19s20p73í58š39i42l 9676799504193

Ano, legální i nelegální rozprodej orgánů potracených dětí je významným finančním zdrojem potratářů... To nevíte? Americká část Planned Parenthood právě v těchto dnech vysvětluje Kongressu, že masový ilegální rozprodej těchto orgánů, který dlouhá léta provozuje, není nic, co by se jí mělo vyčítat...

0/0
23.9.2015 15:14

J59a77n39a 19S53t86e81h49l28í30k82o41v41á 2909470250976

jaký orgány proboha? Vykašlete se na prolife videa,kde je potrat pětiměsíčního plodu.. A o USA si iluze nedělám.

+1/0
23.9.2015 15:18

J61a86n25a 70S67t36e91h61l15í16k21o91v58á 2839330610856

asi jsem feministka.. Ale jinak s většinou souhlas, ani nevím,že něco takového probíhá.

+1/0
23.9.2015 12:10

G50a90b94r47i26e67l81a 12I93v57a98n76c78o 1814218249449

Taky zřejmě jsem. Ale se zbytkem taky víceméně souhlas.

+1/0
23.9.2015 13:25

M15a91r34i47e 91P50o46k56o47r79n70á 9565684450

To je téma natolik složité a citlivé, že o opravdu žádný hashtag nevyřeší a asi moc nepomůže. Sama mám k potratu odpor, ale neodvážila bych se soudit někoho jiného než sebe. Společenské klima u nás je jiné než někde na západě v prudernější společnosti. Nemanželské dítě u nás až tak velké stigma nenese.

Jestli matka předá dítě otci nebo ho dá k adopci, to by myslím taky u nás nebyl problém. Když to ona sama nebude rozpitvávat, nikdo jí to vytrvale předhazovat nebude. V žádném případě by to nemělo (a u nás asi nikdy nebude) ošetřeno zákonem tak, že otec má nárok na dítě, které matka vůbec nechce, např. po znásilnění. To by za chvíli mohlo dopadnout tak, že si nějaký muž vyhlídne ženu, znásilní ji a bude "své" dítě požadovat pro sebe, ušetřil by tak za náhradní matku atd. Ale to je jen takový extrémní případ, až tam to snad nikdy nezajde.

0/0
23.9.2015 11:40

A59n79d55r50e55j 29R59u45š28č43á67k 6727787914844

Souhlasím, že by to zákonem nemělo být ošetřené, protože zákon většinou nedokáže v těchto situacích dostatečně citlivě reagovat a rozlišovat, protože každý případ je jiný. Spíš by to mělo být součástí kulturního povědomí, že to tak udělat jde a je to tak správně, byla-li to jen "nehoda" a otec má zájem.

+1/0
23.9.2015 11:42

Z36u33z98a77n24a 78B40a36l47o58g49h57o89v77a 3879214547359

Hm. Víte, tohle je téma, které můžete opravdu chápat pouze , když jste žena ( se vší úctou k Vaší snaze). Ve Vašem článku je hodně "mužského folklóru". Osobně neznám ženu, která by se k interupci rozhodla snadno, nebo by to brala jako alternativní antikoncepci. Ale .... Váš pohled je ten, že pokud by bylo ženám pokytnuto zázemí, t.j. nějak by to s dítětem proklepaly, tak nepůjdou na interupci nechtěného plodu. Také navrhujete, aby žena dítě porodila, když otec dítě chce a pak se ho ve prospěch otce vzdala. Nevidíte, že problém je již v tom těhotenství. Jak si myslíte, že společnost bude koukat na ženu, která se 9 měsíců producíruje těhotná a pak dítě " daruje otci" ?? To pro začátek. Pro jiné je z různýh důvodů již nemyslitelné to těhotenství. Ženy také mají svůj život. Mají dlouhodobé a krátkodobé plány. Také mají sexuální život, i když se o tom moc nesluší mluvit. Tak se občas nějaká nehoda přihodí a ne , příjemné to jistě není. Nicméně, pokud dítě nebylo počato párem, který má trvalý vztah, tak mi interupce přijde férovější vůči všem účastněným. Za daleko nejdůležitější věc pokládám ochranu a osvětu v tomto ohledu, aby se nechtěnému těhotenství předcházelo do nejvyšší míry. Z toho důvodu pokládám halasení kolem hormonální antikoncepce za nevhodné. Dnešní HA  používá daleko nižší dávky hormonů než původní  a vývoj jde dál. Je to pro většinu žen jistota, že , když se k mateřství rozhodnou, budou na ně ony i jejich partner připraveni. A to je podmínka dobrého rodičovství a šťastného dětství. K tomuto máme směrovat.

+2/0
23.9.2015 11:06

A22n49d96r33e41j 64R93u84š68č73á90k 6787287714544

Myslím, že ho mohu také chápat, pokud jde o to, co to znamená mít už narozené dítě, protože od momentu, kdy se můj syn narodil, se o něj starám rovným dílem, včetně vstávání v noci, permanentní únavy (to řeším importem energetických nápojů ze Švédska po paletách) a všech prací, které okolo dětí jsou potřeba dělat. Což ostatně je důvod, proč, vyjedu-li si sám se synem například na dva týdny někam, jsem si jistý, že zastanu práci stejně dobře, jako manželka, a udělal jsem to víckrát a poprvé, když byl synovi rok. Rozhodně nejsem případem muže, kterému žena dítě "půjčuje" nebo "dává hlídat". Vím, co to obnáší a proto umím zodpovědně říct, co to znamená mít malé dítě. Co se týče samotného těhotenství, tam, pravda, jsou moje zkušenosti zprostředkované (z toho, co vím od manželky). Tak či onak, jak sama zmiňujete, problém je v tom, "jak se společnost bude na takovou matku koukat", tedy ne v tom, jaké možnosti tam reálně jsou, zda to může, či nemůže udělat. To je to, o čem v článku píšu, je potřeba společnosti vtlouct do hlavy, že to, jak si jednotlivec zařídí osobní život je čistě a jen jeho věc a že jak si lidé uspořádají rodinné poměry pod tu kategorii spadá také. Zkrátka heslo "moje dítě je moje a není vaše, ba dokonce ani státu ne, takže ani vy, ani stát se neopovažujte mi jakkoliv zpochybňovat mé volby, či mě jakkoliv posuzovat/odsuzovat" musí být univerzální a nezpochybnitelné.

0/0
23.9.2015 11:15

J71a21n55a 70S78t53e65h28l52í17k90o15v71á 2689670400316

ale ano, je to tak, prostě odstranění nehody, nic víc, nic míň..

0/0
23.9.2015 12:12

A23n47d65r52e86j 13R91u43š83č39á20k 6667447674394

Není. To dítě totiž nemá pouze matčino DNA. Má unikátní DNA, které je kombinací DNA otce i matky. Je to samostatný subjekt, u něhož se dá předpokládat (není-li výrazně poškozený), že z něj bude lidská bytost. Takže opravdu, není to "jen tak mir nichts, dir nichts něco". Ano, matka má právo posledního slova, ale rozumný člověk se pozná podle toho, že své právo může nevyužít, když to není správné, případně když je to něco, co není nutné - a co je a co není nutné se dá snadno poznat podle toho, jaké to má důsledky. Je-li plod zdravý, matka zdravá, nešlo o znásilnění, ale o "nehodu" během sexu na jednu noc, tak nevidím důvod, proč by matka nemohla dát dítě k adopci. Celkově vzato to pro ni bude ca. 9 týdnů pracovní neschopnosti, ale to je všechno. A to mi přijde jako slušná daň za vlastní nezodpovědnost.

0/0
23.9.2015 12:18

J77a13n28a 65S41t49e75h80l56í30k54o25v49á 2599310250106

umíte si to představit v reálu? Já si jako vymyslím diagnozu budu x měsíců doma a potom se jen tak vrátím do práce? 8-o

0/0
23.9.2015 12:24

A42n69d65r80e15j 11R84u18š63č36á93k 6247557614174

Ne, nevymyslíte si diagnózu. Prostě budete těhotná, oznámíte to zaměstnavateli a ČSSZ, a ČSSZ zaplatí vaší firmě kompenzaci za to, že jste těhotná. Takhle to funguje v Norsku a od toho například platíme daně.

0/0
23.9.2015 12:25

J48a61n37a 67S50t11e98h80l47í65k19o32v41á 2869510830616

hmm, už vidím, jak tohle říkám kolegům.. „víte, já prostě děti nechci,tak ho dávám k adopci“

+1/0
23.9.2015 12:28

A23n19d33r74e12j 57R71u12š43č56á76k 6237807654114

Ano, přesně to jim řeknete. No a? Podle mě je česká společnost dostatečně tolerantní a vyspělá na to, aby to lidi akceptovali.

0/0
23.9.2015 12:29

J68a47n75a 87S32t63e74h98l43í87k28o24v95á 2789520300226

To si děláte srandu? U nás a vyspělá společnost? Zkuste někde říct, že nechcete děti ;-) I když vy jste muž u vás se to tak nebere..

+1/0
23.9.2015 12:34

A52n42d11r46e37j 41R46u13š64č64á17k 6537327674654

V takovém případě není vyspělá společnost nikde, ani ve Skandinávii ne. Ale tady nemluvíme o tom, že má někdo jako životní krédo, že nechce děti, ale o tom, jak reagovat na situaci, kdy už dítě dotyčná počala. Ostatně pokud někdo opravdu nechce děti, sterilizace je pořád možnost.

0/0
23.9.2015 12:38

J10a18n62a 93S21t63e61h97l48í20k89o85v83á 2429750330896

v Německu, v Anglii to lidé na rozdíl od nás neřeší, takže věřím že ve Skandinávii to bude stejné. Sterilizace je možná teprve asi 2 roky. Prostě do toho co žena se svým tělem udělá, nemá nikdo co mluvit.

+1/0
23.9.2015 13:06

A36n63d69r48e64j 63R41u15š38č83á66k 6977677544214

Věříte špatně. Poslední dobou se přesně tohle probírá v norském a dánském tisku a je kolem toho velmi, velmi vášnivá debata, kde spousta lidí říká dobrovolnou bezdětnost odsuzuje. Více číst, méně věřit ;-)

0/0
23.9.2015 13:07

J30a61n24a 87S25t57e19h58l89í44k62o35v46á 2559620700876

Děkuji za informaci :-) zrovna nedávno jsem na toto téma dělala rozhovor a rozebírali jsme Německo, Itálii a Anglii s tím,že tam je společnost v tomto otevřená.

0/0
23.9.2015 13:09

A41n26d27r67e96j 26R44u53š31č88á81k 6787937984794

Jinak ano, co žena se svým tělem udělá, je jen její věc. Ovšem plod není jejím tělem. To by musel mít shodnou DNA a nemá.

0/0
23.9.2015 13:08

J65a78n65a 31S27t87e17h41l26í15k79o14v11á 2389930580756

to sice nemá,ale je součástí těla, až bude schopen žít bez něj, tak potom ano.

+2/0
23.9.2015 13:12

A23n78d65r50e36j 52R32u44š79č43á93k 6687377784954

Není součástí těla, je na něj napojené, to je rozdíl. Taková je holt biologická danost - kromě toho nevím, co je špatné na systému, ve kterém s výjimkou (od státu proplacené) pracovní neschopnosti a tedy nutnosti pár týdnů dělat něco jiného, než obvykle (3 týdny před porodem a šest po něm) a jistého diskomfortu během těhotenství, nemožnosti pít alkohol a nutnosti omezit kávu může žena žít jako kdykoliv před tím.

Že je to omezující, je - ale za každou nezodpovědnost se platí, když pojedete jako magor na motorce a vysekáte se, tak Váš zaměstnavatel se také bude bez Vás muset na pár týdnů obejít a taky to bude ještě nějakou chvíli bolet. Tak to prostě chodí, za blbost se platí.

0/0
23.9.2015 13:18

J44a81n69a 67S89t41e52h10l34í84k11o61v27á 2229430250366

při porodu můžete i umřít a nemluvím o devastaci těla.. ano za blbost se platí u nás naštěstí penězi a myslete si o mě co chcete, ale nutit někoho aby nosil dítě a dal ho k adopci je blbost, nehledě na to, kolik je dětí po dětských domovech..

+2/0
23.9.2015 13:23

A40n15d64r25e42j 39R38u35š42č85á47k 6537227724874

Devastace těla? Ale no tak. Jaké si to uděláte, takové to máte, zrovna v tomhle bych radil se podívat do Norska, jak se to dělá a jak vypadají matky rok od porodu tady. Jinak co se dětských domovů týče, není dítě jako dítě. Novorozenec, obzvlášť, není-li romského původu, jde v Česku "na dračku", dětské domovy jsou plné dětí buď romských, nebo dětí starších, které mají návyky, které je těžké měnit. Po zdravém novorozenci Vám skočí úplně kdokoliv, pokud jde o zájemce o adopci.

0/0
23.9.2015 13:26

J35a83n68a 29S67t36e68h44l70í77k41o65v34á 2909150320466

nemyslím zrovna že bych přibrala 20 kilo,ale zuby, kosti.. Pokud někdo o to dítě tak stojí, adoptuje i Roma, je to sázka do loterie, ale to i s bílým, my máme jednoho adoptovaného v rodině a je z něj už skoro třicetiletý bezproblémový chlap.

+1/0
23.9.2015 13:31

A28n67d38r31e24j 79R12u52š41č41á56k 6547147554224

No tak to chce jíst hodně mléčných výrobků, jíst Omegu-3 a další vitamíny, jíst tran (to se tady hodně dělá a pomáhá to)... vážně, zrovna třeba co se kostí a zubů týče, tak když byla moje tchýně těhotná s mojí ženou, tak s tím problémy měla, ovšem moje žena s tím problémy neměla vůbec žádné, protože dělala to, co jí tady doporučili - a ono to prostě fungovalo.

0/0
23.9.2015 13:38

J21a22n36a 43S52t24e56h10l70í70k93o46v11á 2739140440366

a to taky není zrovna levná záležitost a nemusí to dopadnout jako u vaší ženy..

0/0
23.9.2015 13:41



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.