Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a47k44u27b 61Š32i81m91ů48n22e68k 3270738314639

Jejda!

http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/380518-otec-mrtveho-trileteho-ajlana-patril-k-paserakum-lidi-tvrdi-prezivsi.html

0/0
14.9.2015 14:34

V15i27l49é45m 85P56a63t72l15o64k66a 2219250626769

Jsem zvědavý na reakci autora.

0/0
14.9.2015 14:47

A89n91d89r14e51j 49R46u59š64č73á87k 6967327974754

Reakce autora je ta, že je to jedno. Proč? Protože ta fotka nemá ani tak dokumentární, jako spíš uměleckou hodnotu (proto lidi dojímá) a protože vyjadřuje symbolicky, o co tam jde ne v tomhle případě, ale vystihuje dění na moři mezi Tureckem a EU celkově. A stejně tak tohle nic nemění na tom, že je nechutné, když lidi nedokážou aspoň mlčet místo toho, aby byli vůči tomu klukovi sprostí, což spousta lidí v diskusích (neříkám, že v téhle), je.

0/0
18.9.2015 14:39

M86i97c46h33a45l 11M29a47l72ý 3360186730389

Vy jste ještě nezjistil, že neprchali z Kobaně, ale z Turecka, kde rodina měla tři roky bydlení a práci a že důvodem plavby byla ekonomická migrace? Vy jste nepochopil, že mrtvolka toho nebohého chlapečka byla zcela hnusně zneužita k propagandě?

0/0
9.9.2015 0:01

A62l94e20n65a 39D70o32s76k36o69č78i23l67o67v83á 7710974592404

R^ A karta se i dále obrací... http://zpravy.idnes.cz/ajlanuv-otec-podle-prezivsich-z-potopene-lodi-lhal-uprchlici-uprchlicka-krize-1y2-/zahranicni.aspx?c=A150912_100715_zahranicni_san

Na to asi reagovat nebudete, pane Ruščáku, viďte?

0/0
12.9.2015 11:44

M73i39c76h68a73l 91M27a75l69ý 3530276760439

Reagovat bude těžko, zaslepení sluníčkáři, co si nechaj mediálně masírovat mozek a pak papouškujou, co si přečetli, nikdy nepřiznají, že neměli pravdu.....

0/0
12.9.2015 12:28

A74l17e95n69a 62D32o66s61k75o97č59i37l66o19v76á 7420454752734

R^ tak tak

0/0
13.9.2015 20:03

Š76á76r10k98a 84M35a45t73y21á94š61o33v19á 1911455482609

http://varjag-2007.livejournal.com/9020290.html

0/0
7.9.2015 7:37

M70a23r18i75e 91Š77á96m40a27l40o17v81á 1502421348763

Smrt tohoto malého chlapce, jeho matky a bratra je smutná událost. Nic to ale nemění na faktu, že rodina měla určitě možnost koupit a použít záchranné vesty při cestě tímto člunem přes moře. Za děti mají v první řadě odpovědnost jeho rodiče.

+2/0
6.9.2015 9:24

M53a10r65e73k 18V21a43l26i57č54e66k 2231749504450

prominte, ale vydirate stejne, jako vydira ona fotografie

ano, lidem se ma pomáhat, ale lide by se nemeli byt k pomoci tlaceni vydiranim - coz tady se evidentne deje

navíc, a o tom jsem presvedceny, bude pro uprchliky z tohoto konce světa opravdu velmi tezke se asimilovat v zemich, kam miri - vim, ze utikaji před valkou a vrazdenim, ale do zemi Perského zalivu to mají blize nejen vzdalenosti, ale i naturelem...proc je, hergot, země PZ neprijimaji? Proc nemiri tam?.... Kdybych ja, jako Evropan utikal před valkou, miril bych do země, která je absolutne - od nabozenství po styl života rozdilna od me rodne???? zazivam jako dospely poprvé strach, obavu. a opravdu nechci zit v zemi a casti Země, která se vytvářela staleti, se strachem jen kvůli tomu, ze nebudu povazovanej za humanistu, když reknu "ne" tomu vsemu, co se ted deje

+3/0
6.9.2015 8:33

A31n70d25r71e31j 66R97u83š97č12á67k 6677947384914

Proč? Co třeba proto, že ty země perského zálivu vytvořily, financují a podporují to zlo, před kterým dotyční utíkají?

0/0
6.9.2015 18:31
Foto

K70a61t37a55r65í90n78a 73M52a59r78u90š27k46i21n82o65v75á 2941856207348

Díky a karma. Krásně napsáno. R^

+1/−1
5.9.2015 10:33

O70n13d19ř54e26j 66F71i49l53i48p87c65z83y14k 8854293848531

Soudruzi, vy jste ale hyeny. Stydím se za vás.Rv

+1/−1
4.9.2015 13:39

Š51á96r72k21a 51M74a79t46y86á28š11o90v98á 1521805462899

Andy, ale v Turecku válka není, nikdo tam na ně nestřílel..platil pašerákům, chtěl zaplatit víc..mohl za ty peníze koupit rodině plovací vesty..ale neudělal to..jestliže u nich o všem rozhoduje otec,jako hlava rodiny, pak si za smrt své rodiny,může ten otec sám... s tím nenaděláme nic my a ani Evropa! Pakliže tyhle emotivní články mají v lidech u nás vzbudit soucit,jsou psány "blbě"... Lidi tady myslí na sebe a není se jim proč divit. V migrantech není ani kouska pokory, jen si diktují... na tohle nejsme zvyklí..a zvykat si na to nechceme, jen jsme líní něco dělat hned, ale pak nás zvedne i ta pověstná kapka a bude zle...a nikdo to nezastaví...bohužel...:-/

+10/0
4.9.2015 12:54

M34i45l20a74n 22S12t12e16h40l13í61k 7620179963451

Přesně, to rizíko nesl hlavně otec, když se s dětmi pustil v malém člunu na neklidné moře.

+2/0
4.9.2015 13:03

A90n51d44r23e60j 58R60u43š73č78á79k 6527477614484

Víte kolik turistů se pustí tady v Norsku na neklidné moře, a kolikrát je musí Rednigsselskapet zachraňovat? Kdo moře nezná s ním neumí vůbec zacházet. Sám občas na moře chodím veslovat, ale dělám to s tím, že mám odpovídající vestu, nepluji dál od břehu než tak 50-80 metrů, něco vím o mořských proudech a o tom, jak to tady v okolí vypadá, znám to moře tady a přesto neustále koukám na mraky všude kolem sebe, protože tím, že vedle moře (a na moři, často jezdím lodí) žiji, tak vím, jak rychle se umí proměnit z příjemného místa v peklo na zemi. Jenže suchozemci tohle prostě vědět nemohou.

+2/−3
4.9.2015 13:41

T45e83r46e23z61a 83H73a77j38k93o69v15a 5217712284830

Nemohou, zvlaste kdyz si zaplati jeste k tomu kormidelnika...

0/0
4.9.2015 14:24

M78i31l65a10n 57S17t66e84h41l72í11k 7460959413581

Když to nevím, tak neriskuju s vlastními dětmi. :-/

+1/0
4.9.2015 22:18

K63l53á90r67a 76L25e92o44n61a 26S73a15m28c90o53v49á 9715540932107

Chcete snad říci, že oni žijí v Turecku a neznají moře??

+1/0
6.9.2015 15:02

A30n81d60r90e37j 26R60u81š88č81á37k 6807957444154

Budete se divit, ale chodit kolem moře a mít zkušenost na něm jsou dvě hodně různé věci.

0/0
6.9.2015 18:32

A60n29d13r51e67j 85R86u13š83č83á12k 6487937874334

No, co se Kurdů v Turecku týče, tak stát je má ve zvyku šikanovat podobně, jako normalizační Československo opozici. A to třeba tehdy na udělení azylu stačilo.

Jinak ten článek nemá v nikom vzbudit soucit, má jen připomenout, co říkal Stalin, že smrt jednoho je tragédie a smrt milionu je statistika. Občas není od věci lidem připomenout, že i ta statistika má individuální rozměr.

+3/−1
4.9.2015 13:38

A38n90d11r40e37j 81R91u10š40č59á63k 6217557794874

Ona hlavně ta fotka má ještě další význam, a proto je potřeba ji ukazovat a o ní psát - připomíná nám, že uprchlíci jsou lidé. Zdánlivě je to samozřejmost, ale způsob, jakým média o uprchlících často psala a hlavně jak se na ně dívala široká veřejnost, byl způsob, jakým se mluví o kobylkách, ne o lidech. Tohle je hodně drsné připomenutí, ostatně proto budí takové emoce.

+3/−1
4.9.2015 14:13

M91a18r82e84k 91Š29t67v13á36n 9245438783763

Soucit je každopádně, to jsme my a nemůžeme jinak. Není ale ostuda se hned potom ptát na ty co fotili. Co když je to opravdu přifilmované ve stylu "Vrtěti psem", jak se to snaží naznačit ten článek s fotkami psaný v azbuce?

Jak záběrů s dětmi uprchlíků přibývá, a když teď vidím i záběry z Maďarska jak ti uprchlíci děti házejí a strkají přes plot, lehají si s nimi na koleje, tak mám pocit, že jejich kultura je nějaká jiná, prostě divná. Já bych čekal něco na způsob Polednice, tedy že by máma mohla díte strachy udusit, než si ho nechala od kohokoliv vzít.

A to jsou už utečenci na srbské straně hranice, kde žádné akutní ohrožení života a ani šikana ze strany Turků nehrozí. Přesto je jim to málo a klidně riskují životy svých potomků.

0/0
17.9.2015 12:45

R17i34c77h66a92r64d 52K46á78b64a 8179338670290

Pane Ruščáku, s velkou oblibou čtu Vaše články, naprostá většina z nich mě obahucuje a jsem rád, že je píšete.

Co se týče tohoto článku, je jistě pozitivní zmínit okolnosti tohoto případu. Na druhou stranu nemám dojem, že by kdokoli měl být povinnost truchlit a slzet, nebo být povinný pomáhát jenom právě proto. Na světě se dějí tisíce tragedii a úmrtí denně, mnohe za podobně nablahých okolností, nebo třeba ještě horších. Co se týče různého druhu pomoci a podpory, Češi jsou velmi ochotní pomáhat. Myslím, že se článek snaží trochu citově vydírat všechny normální lidi, kteří pomáhají třeba někde jinde a když to vyjádřím (nikoli cynicky, ale) racionálně, není v jejich moci truchlit pro každé mrtvé dítě, nebo si jeho smrt brát osobně. A domnívám se, že není ani správné to po nich chtít.

+5/0
4.9.2015 12:44
Foto

P72a90v13e73l 40K33u95c90h92y64n18k95a 6130698863743

R^

+1/0
4.9.2015 11:53

A26n93d12r25e91j 15R80u96š27č89á36k 6507227524754

Myslím, že tenhle článek hodně dobře vysvětluje, o čem píšu a proč to píšu. http://www.smh.com.au/national/the-picture-that-moved-a-world-why-it-took-little-aylan-to-make-us-notice-20150903-gjebs5.html

+2/−1
4.9.2015 11:51

J61a33n98a 94Z21a32j49í12č55k80o25v41á 5233587964606

přemýšlím nad vznikem takové smutné fotografie. Já kdybych viděla tělo kohokoli, pokud bych nebyla v šoku běžela bych poskytnout první pomoc. Nemusím popisovat, co se dělá při záchraně tonoucího. Fotograf ale asi věděl, že je pozdě a duchapřítomně zmáčkl spoušť. Přitom otce toho chlapce našli v bezvědomí a byl živý.

Nebo fotograf k chlapci běžel a při pokusu o záchranu zjistil, že je pozdě. To pak tělíčko toho klučíka vrátil do původní polohy ?

Je mi zle z toho, co všechno jsou schopna média otisknout. Protože na rozdíl od nich si říkám, co kdyby to byl můj syn.

+3/0
4.9.2015 10:42

P82e58t14r 48M22e30j52z36l67í19k 8168564501950

Možné vysvětlení pro činnost toho fotografa:

http://aeronet.cz/news/utonuly-chlapec-z-turecke-plaze-je-psychologicky-false-flag-ktery-ma-obmekcit-predstavitele-evropskych-zemi-aby-prijali-kvoty-pro-uprchliky-diskuse-se-nepripousti-svetove-elity-nazory-obcanu-v-eu/

+3/−3
4.9.2015 11:51

M54a77t50o87u55š 71L14á74z74ň51o75v90s56k44ý76, 73T66e47c29h38n52e90t18.14c63z

Aeronet nikdy nezklame. Přehlídka konspiračních teorií jako vždy.

+4/−1
4.9.2015 13:11

M41a80r71t37i11n 26K91a61v58k35a 4466901352122

Už to začíná zavánět komedii. 

Podle jedné verze od vyplutí uplynuly 3-4 minuty, když přišly velké vlny 

Druhá verze otce utopených dětí.....strávil jsem ve vodě několik hodin  ........

a aby toho nebylo málo, v jedné verzi děti neměly plovací vestu a vyklouzly mu z rukou, v další plovací vestu měly, ale vyklouzly z ní. 

Obávám se, že tyto dvě verze nejsou poslední a na britských diskusních fórech se tím docela baví. 

Prostě tady něco nehraje. Ale zase ty nesrovnalosti jsou dobrou inspirací pro blog

+6/−1
4.9.2015 10:36
Foto

K35a56t17a82r61í71n31a 73M18a59r93u52š67k37i21n52o62v69á 2461336247908

I v Evangeliích jsou nesrovnalosti a přitom to za pravdu pokládáme. Tak příště trochu zapřemýšlejte ...

0/−2
5.9.2015 10:36

M41a47r73e35k 82Š39n96o18b39r 9810415440924

O vztahu Turků a Kurdů vím. Jakkoliv chování Turecka považuji v záležitosti vůči Kurdům, kteří se jako jedni z mála dokáží Islámskému státu efektivně bránit, za hanebné, tak jsem nezaznamenal, že by tam ti Kurdové, kteří utekli ze Sýrie byli ve vyloženě smrtelném nebezpečí, které by je vhánělo na moře v nafukovacím člunu. Pokud jsem pozorně četl článek s přeživším otcem těch utonulých chlapečků, tak jeho sestra žijící v Kanadě říkala, že před týdnem mluvila telefonicky se svojí švagrovou, která jí říkala, že neumí plavat a děsí se plavby v člunu a toho, že se něco stane.

Pokud se pletu a někdo předloží důkaz, že kurdští uprchlíci jsou nyní v Turecku ve skutečně smrtelném nebezpečí a nezbývá jim, než aby riskovali svoje životy, pak se omluvím, ale zatím to vidím tak, že za ztrátu životů svých chlapečků a manželky je odpovědný otec, který pravděpodobně rozhodl o plavbě do Řecka v nafukovacím člunu.

Jinak mne ta fotografie zasáhla podobně jako Vás, pane autore, a mnoho dalších lidí. Je mi to velmi líto.

+5/0
4.9.2015 10:25

P81e45t17r 55B41e42r67á71n22e42k 9587572647497

Pane Ruščáku, vážím si Vás  a rád čtu Vaše blogy.

Tentokrát jste se ale stal ukázkovou obětí ukázkové mediální manipulace.

Jak jinak nazvat situaci, kdy media si ze všech dětí, které ten den na světě zemřely za jakýchkoli okolností, vyberou jedno a dají si ho na titulní stránku?

+4/−3
4.9.2015 10:10

M15a71t76o53u11š 87L43á25z69ň19o36v87s90k75ý98, 29T21e20c33h43n39e17t55.24c14z

Zpravodajství? Nebo Vy máte pocit, že doteď to bylo jinak a média o nepsala o událostech, ale jen o statistikách?

0/0
4.9.2015 10:18

P90e56t28r 28B14e24r76á28n89e91k 9467622387397

O roli medií a jejich způsobech práce netřeba diskutovat. 

Spíš jde o to, komu či čemu má ta zveřejněná fotka sloužit. Nějak se mi nechce věřit, že by byly novináři takové hyeny, že by si tím jenom chtěli zvýšit prodej. 

Takže: tlak na zrychlení, zjednodušení azylového procesu pro Syřany ? Tlak na ochotu Evropy přijímat více migrantů z Afriky ? Tlak na zahájení vojenské operace Západu proti IS ? 

Nereagujme jako Pavlovovi psi na prvoplánový podnět a přemýšlejme.

+2/0
4.9.2015 10:33

M56a59t65o74u97š 28L52á50z90ň72o91v31s47k34ý30, 19T96e26c62h49n19e41t25.95c65z

Pravda, o některých věcech skutečně netřeba diskutovat.

0/0
4.9.2015 13:09

M94i59c69h11a82l 62K66o82n80o76p83a 8723425560943

Ještě pár poznámek:

1. (jmenovitě pro Jara Rank) Myslím, že by bylo moc fajn přestat s osobními inkvektivami na adresu těch, kteří chtějí nějak pomoci SKUTEČNĚ potřebným.

2. Panu Ruščákovi děkuji za poskytnuté info na organizace zprostředkovávající pomoc

Mějte se pěkně :-)

0/−1
4.9.2015 9:51
Foto

O61t50t64o 55Č35e81r75n52ý 3965795937292

Odpověděl jak kolega Ruščák, tak i kolega Tichera.

0/0
4.9.2015 9:35

J98a88r29o24s43l69a18v 12T68a82c48h17o20v34s48k66y 2572460454630

Chtelo by to rozstrilet ISIL a pak podporit Asada. za pomerne kkratkou dobu by byl v Syrii klid a lidi by tam mohli v klidu zit dal jako do te doby nez se do nich zacli montovat amici.

+2/0
4.9.2015 9:01

E68l67i86š68k75a 68K69u83č28e16r71o31v88á 7429672933603

budu osobní: požádána o pomoc, neměla bych problém vzít si malé kurdské dítě na přechodnou dobu k sobě domů - pět, možná i deset let, než se podaří rodině situaci vyřešit. upřímně mi zatrnulo z příběhu patnáctileté dívky v Džungli, která cestou přišla o matku i zbytek rodiny. Ani té bych neměla problém poskytnout domov. Tolik o mně osobně a tolik o nutnosti pomáhat. Jsem přesvědčena, že bych nebyla jediná a jednotlivé opuštěné či ohrožené děti by i v xenofobních Čechách své domovy našly. Potíž je v tom, že to legálně není možné. 

navíc jak ale sám uvádíte, tato konkrétní rodina měla dostatečně zajištěnou rodinu ochotnou pomoci v Kanadě. Z administrativních důvodů se jim s ní však nepodařilo spojit a proto hledali jiné řešení, což nakonec skončilo tragicky. 

z nějakého důvodu - a to mi osobně docela vadí - však byla celá záležitost prezentována tak, že uprchlická krize, potažmo úmrtí tohoto konkrétního dítěte "otřáslo Evropou" s podtextem, že by Evropa snad na něco může a že by měla být povinna něco udělat. Ale já tady v tom celém příběhu Evropu nikde nevidím. Syřané válčí. Turci nenávidí a utiskují Kurdy. Kanada jim neudělila pasy. Jediná "vina" Evropy spočívá v tom, že z Evropy by se jim nejspíš povedlo do Kanady odcestovat, tedy v tom že Evropa je otevřená a k uprchlíkům stále ještě vstřícná.

+7/0
4.9.2015 8:39

J61a49r13o34s54l35a78v 12T56a45c11h43o18v94s60k44y 2392600414110

Takze sbebrat deti rodicum a dat je Vam ? To mi neprijde jako pomoc.

0/−4
4.9.2015 8:59

E60l48i74š10k34a 82K61u20č27e28r76o66v54á 7169942953423

tomuhle pánovi teď nedávno u nás vyšla známka

https://cs.wikipedia.org/wiki/Nicholas_Winton

pro někoho by to mohl být inspirující příklad.

+5/0
4.9.2015 9:04

J39a24r41o18s65l29a33v 68T49a19c21h21o86v58s81k35y 2912980234740

To je ale uplne jiny pripad. On zachranil deti tak rikajic katovi zpod sekery. Vy tu rikate, sebrat rodicum, kteri uz jsou tady a nic tak brutalniho jim nehrozi, deti a dat je vam s tim, ze jim budete asi lip varit..

0/−3
4.9.2015 9:11

A13n98d70r73e67j 83R37u67š43č87á12k 6987637114104

Rád bych v téhle souvislosti připomněl, že britským úřadům se akce pana Wintona rozhodně tehdy nezamlouvala. Z dnešního hlediska toho, co o holocaustu víme, to je ostudné. Jsme si jisti tím, že nás podobná retrospektiva nečeká?

+3/−1
4.9.2015 13:43

M67a49t80o90u65š 35L60á17z21ň57o84v58s45k35ý98, 14T93e34c71h24n96e32t68.53c67z

Takže je špatně, kdyby tahle událost upozornila na to, že není legálně možné, aby kurdské děti nemohly najít dočasný azyl v Evropě? A aby přispěla k nějaké změně azylové politiky? Aby ty "administrativní důvody", o kterých mluvíte, odpadly? 

S tou vstřícností Evropy to má být vtip? Bělá pod Bezdězem je vstřícná? Plot v Maďarsku je vstřícnost? Naprostá lhostejnost řeckých úřadů je vstřícnost? Vstřícné je Německo, do kterého se musíte ovšem z Turecka dostat přes pár nepříliš "vstřícných" států.

0/−5
4.9.2015 10:10

P71e12t36r 95M27e41j72z69l91í42k 8528234371830

Má smysl být "vstřícný", když třeba Maďaři nabídli syrským uprchlíkům, že u nich mohou požádat o azyl, tito odmítli a trvali na cestě do Německa? Má vůbec smysl bavit se o nějakých "kvótách" a rozdělení imigrantů do "ostatních zemí"? Jak je v těch ostatních zemích chcete držet? Za ostnatým drátem?

+8/0
4.9.2015 11:56

M15a32t65o38u50š 55L21á59z15ň61o11v87s95k66ý25, 55T44e79c37h33n93e32t34.20c93z

Ne, kvóty ani podle mého nic neřeší. No a co? To je to jediné možné řešení?

0/−1
4.9.2015 13:13

R25i22c88h52a92r56d 90K65á49b66a 8909408930280

To se ale ptáte zcela špatně. Správná otázka zní, je imigrační politika vstřícná? Není a ani nemůže být. Každý suverenní stát musí mít právo rozhodnout o tom, komu pomůže - komu udělí azyl a komu ne.

Je vstřícná Kanada, která při drobné migrační vlně Čechů Romského etnika zavedla vizovou povinnost? A měla by být vstřícná?

Pokud budu utíkat před nebezpečím, nebude mít problém s tím požádat o azyl v Maďarsku, Řecku, nebo Itálii. Pokud mi půjde především o sociální a ekonomické jistoty, budu se chtít dostat do Německa nebo Velké Británie. Ano tento případ je trochu jiný, ale ptát se proč není Bělá pod Bezdězem vstřícná, je asi jako ptát se, proč vůbec máme s některými zeměmi vízovou povinnost a proč příchozím kontrolumeme pasy.

+5/0
4.9.2015 12:52

M97a55t21o95u74š 94L38á45z16ň53o46v97s71k85ý14, 89T81e97c55h43n34e42t32.17c22z

Ano, souhlasím, státy asi musí mít právo na takové rozhodnutí, jinak si to představit nedokážu. A mají právo reagovat v případě, že je někdo zneužívá, taky souhlasím. A ne každý může přijít bydle do Evropy, taky souhlasím. 

Takže na principech se asi shodneme, já si ale myslím, že česká atmosféra je prostě nepřátelská a to i ze strany úřadů. Bělá je (tedy snad spíše byla) prostě absurdní případ, zvláště když to skončí v podstatě vždy tím, že utečence nasměřují k vlaku a nechají jejich osudu. To přece není řešení, ale jen krátký trest za... za přestupek typu překročení hranice? Jestli chceme být takhle přísní, tak ta slavná epizoda na přechodu v Pardubicích měla skončit pár týdny ve vazbě. 

A co se týče volby cílové země, vy se tomu nějak divíte? Vy byste v podobné situace nechtěl maximalizovat své šance i za cenu nějakého přerušení zákona. Proč třeba uprchlíci nezůstali všichni v Belgii? Nebo uprchlíci z ČSSR nebyli všichni v Západním Německu a Rakousku? 

A českým úřadům bych nijak nevěřil. Nevím, jak máte osobní zkušenosti s uprchlíky ze Sýrie Vy, ale já znám a na vlastní oči jsem viděl jeden jediný příklad z doby před cca dvěma lety, a to byla rodina se zhruba desetiletou holčičkou z Damašku, které na hřišti granát (myslím, že minometný, ale nevím to jistě) rozdrtil ruku, takže ji bylo nutné amputovat. Od České republiky dostala časově omezené vízum (myslím 6 měsíců), aby mohla dostat protézu, pak se měla vrátit zpět. Samozřejmě mohla dostat prodloužení, ale v té době nebylo vůbec jisté, zda ho dostane (ČR v té době nepovažovala Sýrii za válečnou zemi, ale to si možná pamatuji špatně, a rád se nechám vyvést z omylu). Vůbec se nedivím, že místo toho odjela rodina do Německa požádat o azyl tam. Navíc tam měli příbuzné, které mohli pomoci obstarat bydlení, sehnat práci. Byla to racionální volba, která zvyšovala v dlouhodobém měřítku šance této rodiny na ekonomickou nezávislost atd. A to je podle mého nejlepší možný výsledek.

+1/−1
4.9.2015 13:34



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.