Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e69t75r 21K88o18l45d31u12š95e33k 7889637348

Asi každej známe jiné Norsko. Tedy, co se týká plánování a vystavby, tam se nebudu přít, to nemám vysledováno, ale co se týká dopravy s váma nesouhlasím. Nor nepřekračuje zákon. Tam, kde je 70, jede 69 a to i při předjíždění, když je za ním kolona - uhne, protože ví, jaké je to před sebou "tlačit" 100 km holanďana s karavanem, kterej se kochá a když Nor chce, aby se někde jezdilo 50 , tak hlavně je k tomu důvod a je tam značka 50. Ne jako v jedné malé středoevropské zemi, kde je padesátka od každe zarostlé cedule s názvem vesnice v polích a na Strakonické a spol je padesátka dokonce příkázaná značkou "konec 70". Když tohleto značení u nás uvidí Nor, pojede 90 a když ve fináíle na svém blogu v Nosku bude popisovat dopravní značení v čechách, logicky každému dojde, že mezi dopravníma expertama v té nejmenované zemi o blbce nezavadíš...:-)

0/0
31.8.2015 13:16

R75o65m15a51n 18E54n97d85e73r77s 4865795325

A není to nachlup stejné jako tady? Postaví se okruh kolem Prahy, ale nějak se zapomene na polovinu sjezdů a nájezdů. Prý, že to ty vesnice nechtěly. Přitom by jim to ulehčilo dopravu, když už proti státu zde nemají šanci zaříznout to úplně. Takto jim tam jen vede pro ně ,,hluché" těleso dálnice.

0/0
31.8.2015 11:30

J16i53ř98í 38K89a22r53o32u10b 5864352932904

Jen malá technická poznámka, díly 22 i 23 už byly:

.

Jak se co v Norsku dělá, díl 22.: Vánoce a Silvestr

Jak se co v Norsku dělá, díl 23.: Korupce

.

Takže toto by měl být díl 24. Jinak velká pochvala, moc rád čtu Vaše postřehy z Norska, díky.

0/0
25.8.2015 8:04

A15n26d36r89e76j 58R84u19š89č96á50k 6377807304984

Děkuji, opravím.

0/0
28.8.2015 12:28

J75a89n 52B14u44b18e16n 4403880517

V Norsku je především problém s reliéfem krajiny, většina území jsou hory, příkré srázy, neprostupná údolí a uzké fjordy. Ono, když máte úzké údolí a v něm je městečko, špatně se staví obchvat (hezký příklad třeba Rjukan).

Ale tady jde o obecný princip osobního majetku vs. jakéhosi vyššího zájmu. Je v pořádku, že se místní mohou ozvat a nechtějí mít dálnici za pozemkem. Kdyby ji měli stavět za barákem vám, budete ihned v nějakém občanském sdružení brojit proti. Kde stanovíte tu čáru, co je obecné blaho a kde stanovíte čáru, že toto obecné blaho je nad zájmy místních obyvatel jenom proto, že jednou do roka jedete do Bergenu a chcete tam být nikoliv za 7 hodin, ale za 6.

Mimochodem, tu trasu nijak dramaticky nezrychlíte. Ani E16 ani 7 nemáte moc kde rozšířit na dálnici, ani na tu trojproudou silnici, jak mají často Švédi. Švédsko je až na výjimky placka, což cesta do Bergenu rozodně není. Navíc velkým faktorem je návratnost takové výstavby, provoz je příliš malý, aby se to obhájilo. Kolik by na tom bylo mýt a za kolik? Jsem si celkem jist, že kdyby tam byla highway a stála vás celkem na mýtech 250 NOK, pojedete okreskou klíďo i 9 hodin, co?

A v Česku je to zcela identické - viz třeba obchvat Prahy vs. odpor obyvatel Suchdola apod. Nechci, aby se u nás či kdekoliv v Evropě zase vyvlastňovalo v zájmu lidu či obecného blaha.

+1/0
18.8.2015 18:45

A11n88d75r98e80j 73R10u35š80č64á30k 6377877674954

Jenže totéž se týká i míst, která rozhodně taková nejsou (Vestfold, Östfold, Oslo/Akershus), tam jde vyloženě o záměr, jak o tom píšu v článku. Co se dálnice týče, projekt dálnice Oslo-Bergen existuje a výhledově se s ním počítá a čas dojezdu by měl být cca 5 hodin. A to je zatraceně velký rozdíl proti devíti, to by za těch 250 NOK stálo.

0/0
19.8.2015 23:33

R81o81m78a72n 77E38n24d32e10r27s 4645775285

250NOK, to je skoro litr. To fakt pojedu radši po sedmičce, šestnátce nebo nejlépe po padesátce přes Hol a Aurland a budu se kochat...Norsko projet rychle? To je hřích!!

0/0
31.8.2015 11:44

A63n11d62r24e47j 23R77u76š21č19á64k 6267857164524

Ne pokud je mým cílem se co nejrychleji dostat na Vestlandet a být pak tam :-)

0/0
31.8.2015 11:57
Foto

O41t40t78o 17Č70e35r71n40ý 3765265667512

Zajímavé je, že Švédové jsou v tomto ohledu dost jiní. Ne sice na 100% v každém případě, ale ohledně propustnosti dopravy se snaží.

0/0
17.8.2015 13:32

A82n33d97r80e27j 71R47u20š43č50á52k 6597767584414

Švédsko je, co se týče dopravní infrastruktury, velmi konstruktivně uvažující. Místo tupé represe se snaží stavět silnice tak, aby se po nich dostalo co nejrychleji a nejbezpečněji co nejvíce lidí - viz třípruhové silnice první třídy s oddělenými pruhy, kde se prostřední pruh střídá ze strany na stranu po pár kilometrech. Geniální řešení a takové úseky v SE rostou, jako houby po dešti. O tom, jak rychle se v SE stavějí dálnice a kolik jich už je - a že jsou k používání zdarma - ani nemluvím.

0/0
17.8.2015 13:37

M65a94r71t29i45n 97P44r25á38š91e91k 8475501470443

Děkuji.. Poprvé  po dlouhé době jsem byl rád že jsem Čechem... Protože my jen závidíme, kradem - ale jinak jsme pragmatici.. .

+3/−1
17.8.2015 12:44



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.