Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Asi každej známe jiné Norsko. Tedy, co se týká plánování a vystavby, tam se nebudu přít, to nemám vysledováno, ale co se týká dopravy s váma nesouhlasím. Nor nepřekračuje zákon. Tam, kde je 70, jede 69 a to i při předjíždění, když je za ním kolona - uhne, protože ví, jaké je to před sebou "tlačit" 100 km holanďana s karavanem, kterej se kochá a když Nor chce, aby se někde jezdilo 50 , tak hlavně je k tomu důvod a je tam značka 50. Ne jako v jedné malé středoevropské zemi, kde je padesátka od každe zarostlé cedule s názvem vesnice v polích a na Strakonické a spol je padesátka dokonce příkázaná značkou "konec 70". Když tohleto značení u nás uvidí Nor, pojede 90 a když ve fináíle na svém blogu v Nosku bude popisovat dopravní značení v čechách, logicky každému dojde, že mezi dopravníma expertama v té nejmenované zemi o blbce nezavadíš...:-)

0 0
možnosti

A není to nachlup stejné jako tady? Postaví se okruh kolem Prahy, ale nějak se zapomene na polovinu sjezdů a nájezdů. Prý, že to ty vesnice nechtěly. Přitom by jim to ulehčilo dopravu, když už proti státu zde nemají šanci zaříznout to úplně. Takto jim tam jen vede pro ně ,,hluché" těleso dálnice.

0 0
možnosti

Jen malá technická poznámka, díly 22 i 23 už byly:

.

Jak se co v Norsku dělá, díl 22.: Vánoce a Silvestr

Jak se co v Norsku dělá, díl 23.: Korupce

.

Takže toto by měl být díl 24. Jinak velká pochvala, moc rád čtu Vaše postřehy z Norska, díky.

0 0
možnosti

J37a68n 20B15u36b54e42n

18. 8. 2015 18:45

V Norsku je především problém s reliéfem krajiny, většina území jsou hory, příkré srázy, neprostupná údolí a uzké fjordy. Ono, když máte úzké údolí a v něm je městečko, špatně se staví obchvat (hezký příklad třeba Rjukan).

Ale tady jde o obecný princip osobního majetku vs. jakéhosi vyššího zájmu. Je v pořádku, že se místní mohou ozvat a nechtějí mít dálnici za pozemkem. Kdyby ji měli stavět za barákem vám, budete ihned v nějakém občanském sdružení brojit proti. Kde stanovíte tu čáru, co je obecné blaho a kde stanovíte čáru, že toto obecné blaho je nad zájmy místních obyvatel jenom proto, že jednou do roka jedete do Bergenu a chcete tam být nikoliv za 7 hodin, ale za 6.

Mimochodem, tu trasu nijak dramaticky nezrychlíte. Ani E16 ani 7 nemáte moc kde rozšířit na dálnici, ani na tu trojproudou silnici, jak mají často Švédi. Švédsko je až na výjimky placka, což cesta do Bergenu rozodně není. Navíc velkým faktorem je návratnost takové výstavby, provoz je příliš malý, aby se to obhájilo. Kolik by na tom bylo mýt a za kolik? Jsem si celkem jist, že kdyby tam byla highway a stála vás celkem na mýtech 250 NOK, pojedete okreskou klíďo i 9 hodin, co?

A v Česku je to zcela identické - viz třeba obchvat Prahy vs. odpor obyvatel Suchdola apod. Nechci, aby se u nás či kdekoliv v Evropě zase vyvlastňovalo v zájmu lidu či obecného blaha.

1 0
možnosti

Jenže totéž se týká i míst, která rozhodně taková nejsou (Vestfold, Östfold, Oslo/Akershus), tam jde vyloženě o záměr, jak o tom píšu v článku. Co se dálnice týče, projekt dálnice Oslo-Bergen existuje a výhledově se s ním počítá a čas dojezdu by měl být cca 5 hodin. A to je zatraceně velký rozdíl proti devíti, to by za těch 250 NOK stálo.

0 0
možnosti
Foto

Zajímavé je, že Švédové jsou v tomto ohledu dost jiní. Ne sice na 100% v každém případě, ale ohledně propustnosti dopravy se snaží.

0 0
možnosti

Švédsko je, co se týče dopravní infrastruktury, velmi konstruktivně uvažující. Místo tupé represe se snaží stavět silnice tak, aby se po nich dostalo co nejrychleji a nejbezpečněji co nejvíce lidí - viz třípruhové silnice první třídy s oddělenými pruhy, kde se prostřední pruh střídá ze strany na stranu po pár kilometrech. Geniální řešení a takové úseky v SE rostou, jako houby po dešti. O tom, jak rychle se v SE stavějí dálnice a kolik jich už je - a že jsou k používání zdarma - ani nemluvím.

0 0
možnosti

Děkuji.. Poprvé  po dlouhé době jsem byl rád že jsem Čechem... Protože my jen závidíme, kradem - ale jinak jsme pragmatici.. .

3 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS