Děkujeme za pochopení.
P38e41t90r 90K41o76l62d80u86š40e82k
Asi každej známe jiné Norsko. Tedy, co se týká plánování a vystavby, tam se nebudu přít, to nemám vysledováno, ale co se týká dopravy s váma nesouhlasím. Nor nepřekračuje zákon. Tam, kde je 70, jede 69 a to i při předjíždění, když je za ním kolona - uhne, protože ví, jaké je to před sebou "tlačit" 100 km holanďana s karavanem, kterej se kochá a když Nor chce, aby se někde jezdilo 50 , tak hlavně je k tomu důvod a je tam značka 50. Ne jako v jedné malé středoevropské zemi, kde je padesátka od každe zarostlé cedule s názvem vesnice v polích a na Strakonické a spol je padesátka dokonce příkázaná značkou "konec 70". Když tohleto značení u nás uvidí Nor, pojede 90 a když ve fináíle na svém blogu v Nosku bude popisovat dopravní značení v čechách, logicky každému dojde, že mezi dopravníma expertama v té nejmenované zemi o blbce nezavadíš...
R29o49m29a12n 75E11n37d98e11r93s
A není to nachlup stejné jako tady? Postaví se okruh kolem Prahy, ale nějak se zapomene na polovinu sjezdů a nájezdů. Prý, že to ty vesnice nechtěly. Přitom by jim to ulehčilo dopravu, když už proti státu zde nemají šanci zaříznout to úplně. Takto jim tam jen vede pro ně ,,hluché" těleso dálnice.
J69i97ř66í 79K97a38r82o14u70b
Jen malá technická poznámka, díly 22 i 23 už byly:
.
Jak se co v Norsku dělá, díl 22.: Vánoce a Silvestr
Jak se co v Norsku dělá, díl 23.: Korupce
.
Takže toto by měl být díl 24. Jinak velká pochvala, moc rád čtu Vaše postřehy z Norska, díky.
J37a68n 20B15u36b54e42n
V Norsku je především problém s reliéfem krajiny, většina území jsou hory, příkré srázy, neprostupná údolí a uzké fjordy. Ono, když máte úzké údolí a v něm je městečko, špatně se staví obchvat (hezký příklad třeba Rjukan).
Ale tady jde o obecný princip osobního majetku vs. jakéhosi vyššího zájmu. Je v pořádku, že se místní mohou ozvat a nechtějí mít dálnici za pozemkem. Kdyby ji měli stavět za barákem vám, budete ihned v nějakém občanském sdružení brojit proti. Kde stanovíte tu čáru, co je obecné blaho a kde stanovíte čáru, že toto obecné blaho je nad zájmy místních obyvatel jenom proto, že jednou do roka jedete do Bergenu a chcete tam být nikoliv za 7 hodin, ale za 6.
Mimochodem, tu trasu nijak dramaticky nezrychlíte. Ani E16 ani 7 nemáte moc kde rozšířit na dálnici, ani na tu trojproudou silnici, jak mají často Švédi. Švédsko je až na výjimky placka, což cesta do Bergenu rozodně není. Navíc velkým faktorem je návratnost takové výstavby, provoz je příliš malý, aby se to obhájilo. Kolik by na tom bylo mýt a za kolik? Jsem si celkem jist, že kdyby tam byla highway a stála vás celkem na mýtech 250 NOK, pojedete okreskou klíďo i 9 hodin, co?
A v Česku je to zcela identické - viz třeba obchvat Prahy vs. odpor obyvatel Suchdola apod. Nechci, aby se u nás či kdekoliv v Evropě zase vyvlastňovalo v zájmu lidu či obecného blaha.
A55n75d54r10e58j 67R42u33š20č42á47k
Jenže totéž se týká i míst, která rozhodně taková nejsou (Vestfold, Östfold, Oslo/Akershus), tam jde vyloženě o záměr, jak o tom píšu v článku. Co se dálnice týče, projekt dálnice Oslo-Bergen existuje a výhledově se s ním počítá a čas dojezdu by měl být cca 5 hodin. A to je zatraceně velký rozdíl proti devíti, to by za těch 250 NOK stálo.
O79t75t26o 33Č83e55r34n26ý
Zajímavé je, že Švédové jsou v tomto ohledu dost jiní. Ne sice na 100% v každém případě, ale ohledně propustnosti dopravy se snaží.
A44n35d36r54e12j 15R76u29š69č97á69k
Švédsko je, co se týče dopravní infrastruktury, velmi konstruktivně uvažující. Místo tupé represe se snaží stavět silnice tak, aby se po nich dostalo co nejrychleji a nejbezpečněji co nejvíce lidí - viz třípruhové silnice první třídy s oddělenými pruhy, kde se prostřední pruh střídá ze strany na stranu po pár kilometrech. Geniální řešení a takové úseky v SE rostou, jako houby po dešti. O tom, jak rychle se v SE stavějí dálnice a kolik jich už je - a že jsou k používání zdarma - ani nemluvím.
M11a38r71t24i40n 53P73r65á44š34e25k
Děkuji.. Poprvé po dlouhé době jsem byl rád že jsem Čechem... Protože my jen závidíme, kradem - ale jinak jsme pragmatici.. .
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky