Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

s článkem se dá veskrze souhlasit. jenom nechápu to adorování městských kol. nevidím v nich jedinou výhodu. nejenže to stojí prachy navíc, ale hlavně to zabírá doma místo... mám starší krosové kolo a nevím, co více si přát. dá se to vzít na silnici, do terénu (lehkého), na cyklostezku i do města...

0 0
možnosti

Vítejte na Divokém Východě pane Ruščáku!

A není to poznat jen podle chování řidičů automobilů, nebo chování lidí k sobě i v jiných situacích, ale i v chování cyklistů. Jestli chcete kulturu, kde se cení ohleduplnost tak, že je samozřejmostí, tak na to je to Norsko nebo třeba Holandsko. Tady nám do ještě nějakou dekádu potrvá, než se alespoň trochu přiblížíme, "normalizujeme". Vždyť jsme to ještě nedávno táhli s takovými lidmi jako Rusové a Sověti. Pusťte si na YouTube jejich "road rage" a jiné vychytávky. To je panečku ještě jiný horor.

3 0
možnosti
JF

J73a51n 36F25r76o31l26í30k

13. 9. 2014 14:57

Srovnávat poměry v Holandsku a ČR je velmi ošidné. Především je Holandsko placka a na kolech se tam jezdí velmi dlouho. Ve městech se nyní zasypávají kanály (když vodní přeprava stagnuje) a na jejich místě se budují cyklistické cesty. Tyto podmínky nemají třeba v kopcovité Třebíči, Jihlavě i Brně. Magistráty to řeší na úkor stávajících mariotereziánských silnic, kam se místo dostavníků musí dnes vejít osobní i nákladní doprava, MHD a cyklisti. Cyklistika v ČR je spíše zábavou než normálním dopravním prostředkem a podle mne by tato zábava několika málo jednotlivců neměla být preferována před potřebami většiny obyvatel i když kápnou nějaké dotace z EÚ a budou provize od stavebních firem. Většinu té legrace platí daňoví poplatníci, kteří mají jinou potřebu. Třeba jak se dopravit s autem a nářadím k zákazníkovi a uživit rodinu.

0 0
možnosti
Foto

I35v65o 50C12i77l76i63c26h

13. 9. 2014 15:07

Třeba Pardubicko a Hradecko je také placka, takže tam lidé používají kolo opravdu primárně jako dopravní prostředek k přesunu z bodu A do bodu B. Možná proto v tomto kraji obvykle nemívám s cyklisty problém ani jako častý řidič a ani jako  příležitostný chodec. Ale k nám do Jizerských hor se (stejně jako třeba do Českého ráje, kde zažívám totéž) sjíždějí rekreační cyklisté spolu se "závodníky" a ti všichni si asi myslí, že jim patří celý svět a všichni ostatní jim musí uhnout, protože oni jsou přece IN, EKO a tak nějak vůbec elita národa ;-€ I když u nás ve městě jim velice zdatně konkuruje místní cyklistický klub, který na našich ulicích a silnicích trénuje tak, jako kdyby byli na uzavřeném okruhu ;-€

3 0
možnosti
PK

Článek a diskuze plná ...debilů je teda povzbuzující. Pohled autora zcela chápu, jezdím na kole po Brně celý den, tak vidím, jak lidé reagují. Automobilisté jsou občas trochu agresívní, někteří cyklisté se potácí po silnici a chodci bez rozhlédnutí skáčou pod kola. Pokud ale někdo jede po cyklostezce v dresu a na horáku, nemusí to nutně být debil, ale jen se může přesunovat do terénu, nebo si zkrátka nekoupil galusku. To že jede rychleji, není zakázáno a je to na jeho zodpovědnost, já taky jezdím po městě velmi svižně a prostě si od podzimu pustím přední blikačku. A jestli jede někdo v manšestrákách nebo v dresu, to je věc osobní svobody a pohodlí. Autor vidí svět ze sedla expedičního kola a "chrty" moc nechápe, ale není sám. Většina cizinců se u nás diví, kolik tu jezdí horských kol a oprávněně. Na hlavu je jich asi nejvíc na světě. Taky máme každý doma kolo do města (citybajk) = vytůněný starý horák nebo terking na úzkých hladkých pláštích a dobrého horáka do terénu. To je pro Brno optimální kombinace :-)

0 1
možnosti
RP

Cyklodebilu je urcite spousta i kdyz asi daleko mene nez kolik je autodebilu. Takovy cyklodebil je ale mnohem mene nebezpecny nez autodebil.

A co se tyce tech co na cyklisty nejvice nadavaji, vetsinou jsou to budto obezni jedinci ktere by ani kolo neuvezlo, nebo lenosi co jezdi autem vsude, nebo oboji.

Pak je tu jeste specialni skupina jejiz reprezentantem je napriklad pan Jakl (http://jakl.blog.idnes.cz/c/312994/Cyklistiku-je-nutno-okamzite-zakazat.html). U techto jedincu neprameni nenavist k cyklistum z jejich telesne konstituce ani lenosti ale pouze z cire hlouposti...

0 0
možnosti
KC

Vážený pane, děkuji Vám za Váš článek. Je milé, když svůj názor projeví někdo, kdo používá rozum a je ohleduplný.

1 0
možnosti
Foto

Souhlasím s většinou diskutujících. D...ové jsou všude. Jsme jako rodina cyklisti, na kolech jezdíme rádi a často, protože máme horská kola, preferujeme terén, ale někdy se po přeplněné cyklostezce do toho terénu musíme dostat. Prostě městských cyklostezek je málo, když jsou dobré, jsou atraktivní pro bruslaře, běžce, chodce, rodiny s dětmi - prostě často masakr. A to si vemte, že je teď trend 29 palcových kol, široká řídítka a ještě do toho někdo vjede na elektrokole s režimem turbo. To se pak budeme divit.

0 0
možnosti
NO

mne zase vadi pesi, pokud mozno se psy, ci matky s kocarkem na cyklostezce, idealne nejake paterni podel Vltavy :-)EUR^

0 0
možnosti
KC

A to myslíte v žertu, nebo jste skutečně tak omezená?

1 0
možnosti
AR

Ne 50 ale odhadem 40 a ono to tam je v jednom místě docela pěkně z kopečka. Problém je v tom, že za kopečkem je křižovatka (přednost zprava) a zatáčka, do níž není vidět až do momentu, kdy už jste tam.

0 0
možnosti
AR

To byla reakce na pana Mikulíka.

0 0
možnosti
  • Počet článků 211
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6414x
Expert na evropské právo (EU a EEA) a evropskou politiku. Odkaz na LinkedIn
Autor analýz o Blízkém Východě na Dedeníku - http://www.dedenik.cz

***


');
//-->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');

ga('create', 'UA-73590340-1', 'auto');
ga('send', 'pageview');