Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K56v98ě81t20o80s87l27a80v 29S63p55u21r74n92ý 2877720370172

Naprosto pomýlený článek a názory. Asi jako že krádeže dětí v Norsku jsou v pořádku.

0/0
4.7.2014 7:25

V24á47c57l94a19v 52D40a66v52i38d 5335129624845

Pane Ruščáku, máte jeden velký problém. Bezpráví se dopouštěly státy jak národní, tak mnohonárodní. Národní státy převažovaly, tudíž se jej dopouštěly více.

KAUZÁLNÍ SOUVISLOST mezi národním státem a bezprávím článek nedokazuje.

0/0
3.7.2014 14:15

A73n28d26r32e17j 50R70u52š95č55á48k 6817967174144

Jenže to není to, o čem píšu. Píšu o tom, že národní státy mají tendenci se dopouštět bezpráví ve jménu jednoty národní identity, ve jménu prosazování jednoho "správného" životního stylu. To mnohonárodní státy jaksi z principu dělat nemohou a v momentě, kdy se o to pokusí (prosazovat dominantní identitu), padnou, jak se to stalo v Jugoslávii, kde dominovali Srbové, SSSR, kde dominovali Rusové či Rakousku-Uhersku, kde dominovali Němci a Maďaři. Právě nadnárodní státy mají tendenci zajišťovat větší svobodu jednotlivce, jsou-li to státy demokratické a hodnotově neutrální. U národního státu je velmi těžké hodnotově neutrální zůstat - alespoň nevím o žádném, kde by se to povedlo.

0/0
3.7.2014 23:08

J14a74n 91R87á35ž 1769823404420

A legrační je, ze to autor myslí vážně.

+2/0
30.6.2014 22:55

M61i33l24a71n 45R86a23d76e34k 3317186221171

R^TAKE JSEM PRO UNII ale mam pripominky, Benesovo dekrety a vyhnani sudetaku bylo v DANE dobe rozumne. Kdyby se to stalo dnes, byl by to zlocin.

Tlak na to aby se tolerovaly mensiny je rozumne, ale uz je to od zdi ke zdi, spise se chce  aby se zacili stydet ti co se citi etnicti Anglicane nebo Svedove. Prehani se z druhe strany take.

Ne vse co se ve Strasburgu naridi je dobre, napriklad kdyz zakazali spanelsky zakon Parot, ktery nechaval ve vezeni teroristy a hlavne serialni vrahy, proste je nemohli uz pustit na svobodu, jelikoz byli spolecnosti nebezpecni, diky rozhodnuti Strasburgu, jsou na ulici pedofilni vrazi a jini. A jeste s odskodnenim.

Jinak souhlas.

A jeste poznamka, aby to byla opravdova unie, tak musi mit vlastni vojsko. Kdyby k necemu doslo, pravda - je tu NATO, ale asi to nestaci. Nedovedu si predstavit teda dovedu, jak by se to v Bruselu resilo, vresteli by na sebe, jedni by neco chteli delat, druzi ne, a k nicemu by se nedokopali. Neco jako kdyby po Pearl Harbor, kdy Japonsko bylo velmi silne, se ve Washingtonu dohadovali ruzne staty Unie jestli zautocit ci ne, tak tu piseme japonsky. ( myslim ze bychom asi nepsali vubec)

0/−2
30.6.2014 17:48

M23i54r20o84s17l95a85v 52P22e95t90r 1842540318291

Pane Radku, vlastní vojsko, vojsko EU. Víme jak to dopadlo v osmašedesátem.

0/0
1.7.2014 6:55

J97i87ř92í 84K91i49n48d76l 2178197293807

Pane Škrabánku, v letošních volbách euroskeptici vyhrál ve Francii, Dánsku, ve Velké Britanií. Narůst hlasů zaznamenali ve Finsku, Rakousku, Německu, v Čechách. Nevypovídá to o něčem. Třeba o tom, že obyvatelé Evropy mají EU plné zuby, která pomalu a jistě spěje ke krachu.

+1/0
30.6.2014 16:10

J82a13n 94Š83k39r78a81b65á79n80e21k 7315720548352

A jakou silou euroskeptici disponují v Europarlamentu? je to opravdu výrazná síla? není že, zvláště když se neshodnou ani mezi sebou.

Jinak ten nárůst euroskeptiků v Česku mě opravdu rozesmál, 80 000 hlasů opravdu nepovažuji za něco co by mělo nějak moc vypovídající hodnotu. Zvláště bych se tím neoháněl jako argumentem v diskuzi kde se snažíte prokázat že voliči v EU a v Čechách zvláště, mají dost té zlé EU která může za vše špatné...;-)

0/−1
30.6.2014 16:20

J64i47ř71í 58K48i94n38d31l 2128127203347

Ještě jednou, co je v EU pro Evropské státy dobré. To bych rád věděl. Odcházím a rád bych si to po návratu přečetl. Já osobně nic nenacházím.

+1/0
30.6.2014 16:27

J24a37n 61Š69k46r39a88b75á33n41e23k 7875880708912

V 16.12 jsem Vám na tuto otázku odpověděl níže..:-)

0/−1
30.6.2014 16:40

J49i25ř31í 23K14i79n28d74l 2318817543807

Je nás víc, co nechceme být v EU, důvod jetřeba ten, že v EU je deficit demokracie V EU nerozhodují lidézvolení do EU, ale 27 nevolených komisařů EU, kteří mají moc nad veškeroulegislativou v EU. Neexistuje možnost komisaře odvolat. Za druhé EUznamená regulaci hospodářství, která omezuje spotřebitelskou volbu a vytlačujez trhu levnější zboží. EU určuje nám, co máme pěstovat a co nemámepěstovat

+1/0
30.6.2014 14:57

J18a33n 63Š10k55r17a75b78á55n55e65k 7825680138182

Ano je Vás víc, nejste sám.. Podle posledních voleb je vás něco kolem 80 tisíc, v zemi s 8 395 132 voliči celkem bezvýznamná síla. 

K ostatnímu se snad ani netřeba vyjadřovat.

0/0
30.6.2014 15:03

J94a75n 70Š48k27r35a16b48á60n20e61k 7935120118332

Jsem rád že jsme v EU, že se z EU stává velký "stát" a národní stát tak jak ho známe z evropské minulosti snad bude jen kapitolou v učebnicích dějepisu.

+1/−3
30.6.2014 14:21

J70i18ř16í 31K51i32n88d34l 2888247833727

Z EU nebude nikdy velký stát a nikdy v minulosti nebyl. Naopak čím víc se EU iintegruje, tím víc se projevují odstředivé tendece a tím víc se projevují nepřátelství mezi národy. Řekové nenávidí Německo, protože podle nich může za jejhich hospodářské potíže. Stejně tak Španělsko, Portugalsko a tak dál. Žádný stát nemůže vzniknout nařízením shora.

+1/0
30.6.2014 14:36

J46a74n 66Š48k95r58a71b22á86n77e20k 7695160388922

Odstředivé tendence? jaké? euroskeptici po nedávných volbách stále nejsou v europarlamentu  nějak významnou politickou silou, a to včetně vámi zmiňovaného Řecka, Portugalska či Španělska. O ČR snad ani nemluvit.. 

Jistě EU má své mouchy, ale klady zatím jednoznačně převládají a to hlavně ve srovnání s historií Evropy plné "národních států".

0/−1
30.6.2014 14:45

J36a87r57o37s43l83a84v 91T97a94c28h52o41v61s82k94y 2952180374180

To ctete asi jine noviny nez ja. euroskeptici jsou v europarlamentu a pripravuje se pravni ramec pro vystoupeni.

+1/0
30.6.2014 15:16

J23a24n 84Š45k71r21a74b10á19n70e72k 7215920218562

Tak jak si všimnete tak já nepíši že by tam nebyli, ale že Euroskeptici nejsou žádnou výraznou silou v europarlamentu. :-)

0/0
30.6.2014 15:22

J20i38ř38í 13K25i29n75d11l 2688497903497

Jaké klady. Pane Škrábánku, řekněte mě jeden klad.

+1/0
30.6.2014 16:02

J94a64n 42Š61k85r62a37b98á79n38e23k 7285980498292

Ve srovnání s národními státy třeba to že se tu nezvykle dlouhou dobu neválčilo. Otevřený trh a možnost pohybu osob, nedělejme si iluze že by bez EU fungoval EHP.

0/−1
30.6.2014 16:12

J86i30ř28í 43K69i87n71d12l 2838607273787

Pane Škrabánku, kdy vznikla EU. Takže tvrdit, že se z tohoto důvodu neválčilo je demagogie. Válka v Evropě nebyla díky USA, která se Ruskem držela v patu.

+1/0
30.6.2014 20:23

M89i19r98o64s69l70a51v 35P19e68t74r 1182770408351

Pane Škrabánku, válka skončila a EU ještě neexistovala. Ba naopak, EU perspektivně válku vytvoří  vzájemnou nenávistí mezi národy!!! Eurorealistů bude v EU přibývat, za dalších pět let bude ekonomika v EU tak katastrofální, že bude mnohem víc eurorealistů v EU. EU skutečně může za vše špatné díky dotacím, regulacím...

0/0
1.7.2014 6:53

M92i81r39o57s74l11a10v 76P61e48t61r 1702310618941

Pane Škrábánku, EU má své mouchy. Stále klesající DPH, stále vzrůstající zadluženost a nezaměstnanost a konkurenceschopnost, EU jde zpět, předhání ji rozvojové země BRICS.... Německou nám vůbec nic nezakazuje, nepřikazuje....Pořád vám nedochází, proč při posledních volbách v některých státech miliony voličů jsou proti EU? Proč by byli proti SPOLUPRÁCI? Není v tom něco jiného, dirigismus, ztráta svobody, klesající životní úroven????!!!!!!

0/0
1.7.2014 6:46

A53n89d82r78e75j 80R11u48š14č29á44k 6797587444934

Tak on kdyby bulvár zejména v UK a v Dánsku (jak ve Francii nevím) neštval proti EU každý den doslova jako "dvě minuty nenávisti", tak by moc odstředivých tendencí nebylo. Problém je v tom, že bulvár něco napíše a Joe Sixpack mu to sní i s návnadou. :-/

+1/0
30.6.2014 15:41

J18i74ř93í 79K92i71n58d67l 2448487413447

Pane Škrábánku, kde v minulosti byl EU velký stát?  Znám dost  dobře dějepis a nikde jsem takový stát nezaznamenal Pokud máte na mysli Svatou říši římskou královstvíNěmecké, tak to bylo volné sdružení národů, která zahrnovalo dnešní Německo,severní Itálii, Rakousko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Belgii, Nizozemí,Lucembursko, České země, Slezsko a část Francie. Tak to bylo volné sdruženíuvedených národů, které spojovala společná ideologie a ochrana. Na vrcholuorganizace byl císař, římský král, kterého volil dle Zlaté buly  český král, markrabě braniborský, vévodasaský, falckrabě rýnský, biskupové v Trevíru, Mohuči a Kolíně a po volbějej korunoval papež.

+1/0
30.6.2014 16:26

J97a63n 91Š19k13r72a48b46á23n22e34k 7495510248162

Tak odpověděl jste si víceméně sám, já bych jen dodal že ve svém příspěvku píši o "národních" státech, které jak známo jsou víceméně (z hlediska dějin) krátkodobým výstřelkem, a nepříliš povedeným, dodávám.

0/−2
30.6.2014 16:44

Z57u56z36a96n80a 41B81a89l27o75g23h85o10v72a 3969214297189

Souhlasím a podepisuji. Skvělé jako ostatně všechny Vaše blogy.:-)

+1/−2
30.6.2014 13:58

J46a61r16o68s30l79a86v 49T41a31c68h37o79v66s68k31y 2172520374900

Jeden VELKY nesmysl. Jine nez narodni staty v Evrope fungovat nemuzou. Podivejte se jak dopadla nadnarodni Jugoslavie. EU je zlo a doufam, ze se rozpadne bez valky. evropu se pokusi sjednotit Napoleon i Hitler. Vsichni vime, jak to dopadlo.

+3/0
30.6.2014 13:37

A84n18d11r81e59j 37R23u54š72č33á37k 6227607524394

Rád bych, pane Tachovský, upozornil na to, že Jugoslávie trpěla zejména dvěma problémy: 1) existovala tak nějak proti vůli jejích národů; slibovaná království SHS, v němž by si byly jihoslovanské národy zvrhly, se až příliš rychle zvrhlo v de facto velkosrbskou říši, 2) rozpadla se krvavě proto, že si Srbové dovolovali až příliš hodně.

Kde vidíte v Evropě nějakou paralelu k výše uvedenému nevím, ale třeba mi ji ukážete. Francie má co dělat sama se sebou, Německo iniciativu převzít nechce stůj co stůj, protože má z vlastní minulosti mindrák (byť by iniciativu převzít mohlo a podle mě i mělo), UK se snaží izolovat, Španělsko je švorc, Itálie je švorc, Polsko ještě nestačilo odpovídajícím způsobem zesílit, a zesílí-li, tak bude-li mít i nadále zodpovědnou vládu, bude tvořit motor evropské integrace s Německem. Máte snad pocit, že si z EU někdo dělá velkonárodní koncepci po vzoru Srbů? Na to totiž dojela Jugoslávie a do značné míry i Československo, kdy Češi zacházeli se Slovenskem tak trochu jako se svojí kolonií. Akorát že proto, že to na rozdíl od těch Srbů nijak nepřeháněli, tak se to nerozpadlo krvavě, ale v dobrém.

+1/−2
30.6.2014 14:06

J94a97r20o94s29l37a60v 61T93a49c85h54o53v58s29k15y 2382880214640

1. EU trva taky proti vuli narodu

2. Nemecko si dovoluje az prilis hodne

Z EU se dela velkonarodni koncepce po vzoru RVHP v ekonomicke sfere a vychodniho bloku v politicke sfere.

Se Slovenskem nikdo nezachazel jako s kolonii. Rozchod byla vule par nacionalistickych politiku, ne lidi. Havel tomu zpozarohu prihlizel a tleskal. On v podstate jinou moznost, jak byt zase presidentem nemel.

+1/0
30.6.2014 14:40

J19a69n 31Š60k29r97a36b22á28n75e95k 7135520548172

Proti vůli kterého národa?????

Co si dovoluje Německo?

A co se týče postavení Slovenska, zvláště pak za první republiky, nebál bych se jej jako kolonii označit...

0/−1
30.6.2014 14:48

J78a76r56o39s79l89a87v 72T31a97c42h72o68v28s79k78y 2912550234500

Nemecko ma ambice tomu sefovat. Odstredive tendence uz jsou zcela zrejme. Slovensko po 1. svetove valce bylo velmi zaostale a Cesi tam prinesli vzdelanost. To mi potvrdil jeden bratislavsky profesor.

0/0
30.6.2014 15:15

J82a42n 11Š34k97r75a40b62á67n37e67k 7775560548762

Tak znovu, proti vůli kterého národa trvá EU? A myslím tím příklad národa který je členem EU ne třeba Ruska či Severní Koree.

Německo je, ať chceme či ne, nejsilnější ekonomikou v EU a jedním z nejlidnatějších států v ní, bylo by divem kdyby se neozývalo, ovšem že by šéfovalo to bych netvrdil.

A postavení Slovenska vůči Česku jste krásně popsal i vy, i jiné země přinášely do svých kolonií řád a vzdělanost.. :-)

0/−1
30.6.2014 15:20

M60i31r19o43s18l78a89v 41P71e55t76r 1372780548171

Pane Škrabánku, Německou je nejlepší ekonomikou. Ale proč, to se nahlas neříká. pravda je ukrytá v jednom detailu. I když platí stamiliony do svých německých bank, pardon do Řecka, tak vtip je v tom, že euro si stanovili jako poloviční hodnotu než marka. Proto mají velmi výhodný export a proto budou i přes tyto dluhy stále prosperovat. Euro je vymyšlená měna v německý prospěch!!!!!!

0/0
1.7.2014 6:49

A77d33a73m 61S60t64a36v72a 5968787646891

"...Expert na evropské právo ...": Tak se mi jevíte jako expert na fšecko!

+1/0
30.6.2014 13:23

V95l89a45s73t44i11m49i32l 33K25r94a91u40s 3483344314443

Tento "expert na evropské právo" klidně napíše, že Češi po 2.světové válce povraždili 100.000 sudetských Němců. Co k tomu více dodat?

+2/0
30.6.2014 13:31

A66n13d84r85e40j 57R22u70š78č31á12k 6977697534174

A kdo je to povraždil? Neříkejte, že neoznačení "partyzáni", kteří se kdoví odkud vzali.

0/0
30.6.2014 14:06

J44a81n 21Š75k81r58a85b90á15n20e15k 7375100498462

A kolik jich přesně bylo? Minimálně desítky tisíc a já bych se nebál říci že těm 100000 se to číslo blíží...

0/0
30.6.2014 14:20

V65l72a95s34t72i56m30i32l 92K15r58a42u85s 3873784534123

Někdy v devadesátých letech minulého století se česko-německá komise historiků odhadla celkový počet obětí odsunu na 20 až 25 tisíc. Z toho se počet zabitých odhaduje na 5 až 6 tisíc. Hodně bylo tehdy sebevražd - snad ještě více než zabitých. Ten velký zbytek lze označit za oběti strádání jak fyzického i psychického - jak ve sběrných táborech v Česku tak i v prvých týdnech pobytu v Německu. Pokud to vše trvalo po několik týdnů a týkalo se to celé populace včetně starých lidí a dětí, jsou v tom vlastně zahrnuta i přirozená úmrtí.

Pro srovnání - během války zahynulo v uniformách německých ozbrojených sil asi 190 tisíc sudetoněmeckých mužů.

0/0
30.6.2014 16:38

J96a32n 85Š41k88r49a33b89á31n35e10k 7485520128642

Ano české zdroje uvádějí těch 25 tisíc (i když narazíte třeba na 15 tisíc nebo také 55 tisíc). Německé zdroje se pohybují od 240000 (Sudetoněmci)  přes 170000 (Adrian von Arburg) až po 80-100tisíc.. 

Vzhledem k rozptylu v jakém se pohybujeme si myslím že mé označení že počet obětí se pohybuje v řádů desítek tisíc je správné, a pokud to vezmeme "zlatou střední cestou" tak ani těch možných sto tisíc obětí není od věci.

0/−1
30.6.2014 17:02

M50a31r61t61i14n 80M20i20k19o63l55á58š65e79k 7420710333

"Stát! Co je to? Kde je to? Co to dělá? Co by to mělo dělat? Vše, co víme je, že je to záhadná osoba, a nesporně je to nejžádanější, nejztrápenější, nejvytíženější, nejobdivovanější, nejobviňovanější, nejvyvolávanější a nejvíc provokující ze všech osob na světě..." http://bastiat.cz/stat/

+2/0
30.6.2014 13:14

J26i58ř55í 47K33i68n50d20l 2918827163967

Co je stát pane Mikolášku, no zkráceně. Stát je organizované společenství lidí, žijící trvale naurčitém území, kritériem státnosti není moc, kterou lid disponuje, ale jehospolečná vůle k obraně.  Stát můžezaniknout rozpadem na několik částí – vznik nových států, nebo připojení k existujícímustátu, (Německo) postoupení jinému státu, ztráta suverenity vytvoření federace

+1/0
30.6.2014 13:32

M42a71r79t58i92n 43M85i23k13o79l60á44š28e14k 7310780393

Četl jste vůbec ten článek? :-) Autor tam totiž popsal stát docela výstižně..." „Stát je velká fikce, skrze níž se každý snaží žít na náklady všech ostatních.“

0/−1
30.6.2014 15:57

A68n44d71r68e29j 16R79u77š47č91á74k 6237377444404

Právě, proto jsem pro EU, protože EU reprezentuje civilizační okruh, v rámci kterého můžeme koexistovat, protože máme stejné základní hodnoty a dost podobné ostatní hodnoty. Kdežto národní stát je vždy vylučující - chcete-li se stát občanem, musíte se identifikovat s poměrně úzce definovanou charakteristikou, což negativně ovlivňuje svobodu jednotlivce. Zatímco do "můžete si dělat co chcete, nebudete-li škodit jiným či na jiných parazitovat", což je zhruba řečeno evropská premisa, se vejde jakýkoliv slušný člověk.

+1/−1
30.6.2014 14:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.